Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raa'at marjat häviää pensaasta

Vierailija
21.06.2024 |

Nyt taas niinkuin useana vuonna on  viinimarjoja hävinnyt tertuista vihreinä raakileina. Olisiko jollakin tietoa mihin häviävät? Olen luullut et rastaat syö viinimarjoja vain kypsinä eli punaisina. Täällä oulun korkeudella ovat nyt pieniä vihreitä marjan alkuja ja niin vain häviää tertuista. Tänään laitettiin verkko mut en tiedä auttaako. Jos tuholainen onkin jokin toukka tai vastaava. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku eläin asialla. Hyvä, että laitoit verkot.

Vierailija
2/10 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oletettavasti sellainen pieni hoikka ruskea lintu. Nimeä en tiedä. Liikkuu vähän vaivihkaa ja lehahtaa pensaaseen ja sieltä pois jostakin viereisestä puskasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla katoaa luumu- ja kirsikkapuista vihreät raakileet, rastasta epäilen.

Vierailija
4/10 |
21.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä lähtee mansikat . taidan epäillä harakkaa ,vai olisko mustarastas ?

Vierailija
5/10 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Punaherukassa on paljon kukkia ja raakileita, mutta kypsiä marjoja vain kourallinen. Tänä kesänä laitan jotain suojaa päälle. Joku pieni ruskea lintu sieltä puskasta lehahtaa lentoon, enkä rastas. Mustaherukoissa marjat säilyvät.

Vierailija
6/10 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittelin kiljuksi.

-Pera

Vierailija
7/10 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räksät ne syö. Monta vuotta ollut tyhjät pensaat siinä vaiheessa kun punainen ois kypsää.

Vierailija
8/10 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä onkin sitten puuhaa, kun niitä räkättejä irrottaa verkosta. Se hyvä puoli niissä on, että yksi kiinnijäänyt kirkuu sen verran, että muut eivät tule edes kokeilemaan marjojen makua.

Vierailija
9/10 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastaat ja varikset syövät. 

Vierailija
10/10 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä onkin sitten puuhaa, kun niitä räkättejä irrottaa verkosta. Se hyvä puoli niissä on, että yksi kiinnijäänyt kirkuu sen verran, että muut eivät tule edes kokeilemaan marjojen makua.

Verkkoja ei saa laittaa , pikkulinnutkin niihin takertuu ja kuolee. Itse olen laittanut hallaharson, on linnuille turvallisempi ja kyllä ne marjat kypsyy siellä harsonkin alla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan