Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies remontoi

Vierailija
10.06.2024 |

Onko se jokin miesten etuoikeus livistää kotitöistä kun remontoidaan?!?!?! Mies herää aamulla niin se menee jääkaapille, syö ja aloittaa remppaamisen, illalla valuu sänkyyn nukkumaan. Kaikki kotityöt jää minulle ja myös lastenhoito on jäänyt yksin minun vastuulle. Vien lapset hoitoon ja haen. Miehellä alkasi viikko sitten kesäloma ja vielä menee kuulemma vielä pari viikkoa, että saa homman valmiiksi. Vähä niinku v***ttaa. Töissä kaikki vaan kyselee remontin edistymisestä... remontti remontti remontti.... 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis onhan se aika selvää, että jos remontoidaan niin silloin remontoidaan. Silloin kun ostimme remonttikuntoisen kesämökin niin mies vietti käytännössä koko kesälomansa sielä remontoiden katon, ulkoverhouksen ja terassin ja minä olin kotona lasten kanssa. Mies tuli viikonlopuksi aina kotiin ja oli käytännössä kuin kuiviin imetty vainaja :D Kun mökillä piti laittaa piha kuntoon ja mökki maalata niin mies jäi lasten kanssa kotiin ja mentiin entraamaan piha naisporukalla hienoksi. Meillä meni viikko kolmelta naiselta ja todettiin, että ei meistä ollu "miesten" töihin... yllättävän rankkaa. Jos miehelläni on jokin rakennusprojekti niin minä sanon toiveeni, hän toteuttaa ja minä annan työrauhan. Ole kiitollinen, että sinulla on mies joka remontin ulkopuolella osallistuu kotitöihin.

Vierailija
2/17 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan ap:lle, että teetätte remontin ulkopuolisella, maksatte 50/50 ja sitten jaatte kotityötkin 50/50 kun miehesti ei tarvitse rempata ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on vittumainen mies.

Vierailija
4/17 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvata siis jos mies on pätevä niin silloon mies teköö sen rempan ja keskittyy siihen. Todennäköisesti painaa pitkää päivää, että lomasta jäis edes vähä lomailuun!

Silloon ku ukko alotti remontin kotitilalla niin hän teki hyvin selväksi, että tämä on vuoden projekti. Otti virkavapaata, remppasi aamusta iltaan 5 päivää viikosta ja rutisti urakan valmiiksi 10kk aikana. Ei käynyt kateeksi yhtään. Ukko laihtui 20kg vaikka söi kilpaa hevosen kans. Varmaan elämäni hauskin tilanne ku yllätin miehen keskustelemasta otsalautojen esteettisyydestä sen hevosen kans.

Miehet tekee koteja ja naiset hoitaa sitä.

Vierailija
5/17 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa hommat päittäin.

Vierailija
6/17 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen työnjako on pakko olla. 

Me olemme pääosin itse rakentaneet 3 taloa ja remontoineet yhden ja jako tehtiin heti selväksi mies raksalla 80%, minä 20% ja kotityöt päinvastoin. Ei tarvinnut kiukutella kun molemmat tiesi paikkansa. Eikä tuo kestänyt kuin vuoden/talo! 

Ehdota miehellesi että hän on viikonlopun kotivastuussa ja mene sinä vaihteeksi remontoimaan? Mies hoitaa pyykit, siivouksen, kauppareissun, lapset ja ruuat. 

Problem solved!

Vierailija
7/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko menee vaikka päällään seisoen. Jos lapset on terveitä eikä lapsia ole montaa niin en kyllä lähtisi valittamaan. Joku sanoi että palkatkaa työvoimaa mutta kaikilla ei ole rahaa sellaiseen. Kaikki naiset eivät ole femonttitaitoisia ja itsekkin osaan vain maalata. Oma mies on sitten eri maata kun muuraa, rakentaa, asentaa sähköjä ja tekee putket.... maalaminen onkin sitten eri asia 😃

Vierailija
8/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen työpaikalla kysellään remontin edistymisestä? Seuraavan kerran pidetään omat asiat omana tietona, jos ei halua kuunnella työkavereiden avautumisia. 

Vierailija
9/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tosin lapsettomia, mutta kyllä ite otin suuremman vastuun kotitöistä miehen remontoidessa. Hän kuitenkin remontilla paransi meidän yhteisiä asuinolosuhteita eli teki myös osansa kodin hyväksi. Toki autoin rempassa tarvittaessa.

Vierailija
10/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla ei kaffipöydäs muusta puhutakkaan ku toistemme remonteista ja jos ei remonteista niin sitten metsästyksestä ja jos ei metsästyksestä niin sitten miehet kilpailee "surkeimman aviomiehen" tittelistä (huumorimielessä). Lähdin naisvaltaiselta alalta miesten alalle ja voin todeta 2 vuoden jälkeen että en varmaan kertaakaan ole kuullut että joku työkavereista valittaa mistään vaan jos jollakin on joku ongelma niin asiaan löydetään ratkaisu alle 5 minuutissa ja sitten taas naureravat kun joku oli meinannut yllättää vaimonsa pesemällä pyykkikorin tyhjäksi.... nyt heillä on kokoelma pieniä villasukkia.

Vierailija
11/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten AP suhtautuu siihen, että remontti kestää muutaman viikon sijasta vuoden?

Halusitko itse, että remontti tehdään?

Luuletko tosiaan, että remontti on miehellesi vain tekosyy paeta kotitöitä? Toisaalta ymmärrän kyllä miestä, joka tekee mieluummin remonttia kuin vääntää jatkuvasti pirttihirmun kanssa kättä siitä, että vaippoja on vaihdettu tasan yhtä monta kertaa.

Työkaverin vaimo halusi samaan aikaan suuren hienon omakotitalon ja sen, että kotityöt jaetaan tasan. Rahaa ei ollut paljon, niin itse rakennettiin. Vaimo pystyi vain maalaamaan ja siivilemaan paikkoja, saumojen hionta oli jo liian raskasta.

Olin heillä talkoissa, tehtiin kattoa. Kyllä ihmettelin, kun vaimo huutaa alhaalta, että että "Pekka, tuu alas, sun vuoro vaihtaa Tuulin vaipat" Vastaavia komentoja tuli tuon tuosta. Tuulin isoveli piti viedä välillä jalkapallo harkkoihin, kun se oli miehen vuoro. Toisissa talkoissa tapetoin, vaimo siinä oli muka apurina. Valitti koko ajan, että ei ymmärrä miten tää kestää näin kauan, mies ei saa mitään aikaan. 

Näki miten miestä vitutti. No arvannette miten tarina päättyi. Vaimo asui parin vuoden ajan talossa ilman miestä. Mutta kun ei rahat ja voimat riittäneet talon viimeistelyyn ja ylläpitoon, tuli ex mies asumaan siihen uuden vaimonsa kanssa. Sellaisen, joka ymmärsi, että tasa-arvo ei ole kaiken tekemistä yhtä paljon vaan että se, että kumpikin panostaa yhteiseen talouteen yhtä paljon osaamisensa voimiensa puitteissa.

Vierailija
12/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama viikko menee vaikka päällään seisoen. Jos lapset on terveitä eikä lapsia ole montaa niin en kyllä lähtisi valittamaan. Joku sanoi että palkatkaa työvoimaa mutta kaikilla ei ole rahaa sellaiseen. Kaikki naiset eivät ole femonttitaitoisia ja itsekkin osaan vain maalata. Oma mies on sitten eri maata kun muuraa, rakentaa, asentaa sähköjä ja tekee putket.... maalaminen onkin sitten eri asia 😃

No se juuri oli pointti. Ap:n mies säästää heille monia tuhansia euroja omalla työllään ja ap kehtaa ulista tavan kotihommista.

Vierailija
13/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työ ja remontti ole syy olla tekemättä kotitöitä. Minäkin olen tehnyt kotitöitä vaikka olen remontoinut pihaa 5 viikkoa.

Vierailija
14/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, palkkaa ihmeessä ammattilainen ja vapauta mies olemaan perheen kanssa! Ikään kuin lomalahjana.

Paljonko olet itse osallistunut tähän remonttiin? Meillä remontoi aina molemmat. Kaiken oppii jos haluaa.

Vierailija
15/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies käytti toista lomapäivää (piti välillä käydä ostamassa tarvikkeita) , kun etsi pientä ajoittaista vesivuotoa tiskipöydän alta. Kyllä olisi jäänyt minulta tekemättä jo se kamala työasento. Kyllä mää hänelle ruuan laitoin, vaikka normaalisti tehdään yhdessä.

Vierailija
16/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö remontointi sitten ole kotityötä? Itse muutaman remontin tehneenä isänä olisin senkin ajan ollut mielelläni lasten kanssa ja luudan varressa. Sanoinkin vaimolle, että seuraavat remontit tehdään taloon vasta sitten kun lapset ovat lähteneet maailmalle. Ollaan käyty koko perheen voimin sitten lomilla LOMAILEMASSA ja välillä käydään kalastamassa ja laskettelemassa.

Vierailija
17/17 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän