Heippa. Olen alkoholisti ja nyt kuudetta viikkoa selvänä.
Olen päättänyt muuttua itseno vuoksi ja koska naiseni ansaitsee parempaa.
Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (53)
Oletko aikaisemmin yrittänyt lopettaa, ja miten se kariutui? Tuliko vähitellen lopettamisessa sellaista vaikeaa kohtaa, että oli vaikeaa olla juomatta enempää? Missä vaiheessa jätit juomisen kokonaan pois ja teitkö sen pitämällä välipäiviä vai lopettamalla vähentämisen jälkeen kokonaan?
Erosin puolisistani vuosi sitten. Nyt minulla on uusi nainen joka kehuu minua ja saa minut tuntemaan itseni arvostetuksi. Hän ei juurikaan puhu ongelmastani tai anna neuvoja, mikä on hyvä. Muutos lähtee itsestä. Muut voivat vaan tukea jos pyydetään.
Ap
Ymmärsinkö oikein, että tuo annosmäärä on mennyt päivittäin viiden viikon aikana? Oliko se sama kuin kesäloman pituus?
Tunnen henkilöitä, joilla menee tuo lähes sama päiväannosmäärä. On mennyt jo monta vuotta. Ihmettelen, miten ovat yhä hengissä.
Olen monesti. Nyt on lääkärit ja psykiatri mukana. Sain apua ahdistukseen ja uniongelmiin.
Ap
Lomalla olin ja kyllä tuo määrä meni joka päivä. Joskus vähemmän.
Ap
Suosittelen tutustumaan ja lukemaan päidepsykiatrin päihdeblogia. Paljon ajatuksia herättäviä kirjoituksia.
https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_varhaisvaiheet
https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_keskivaiheet
https://juhakemppinen.fi/alkoholismin_myohaisvaiheet
Oletko löytänyt uusia parempia korvaavia asioita juomisen tilalle?
Mikä on on juomattomuudessa parasta?
Voimattomuus ja masennus on lähtenyt. Elämä tuntuu taas elämältä
Ketä helvettiä voi kiinnostaa, juotko vai et? Olet yksi helvetin rasite ollut läheisillesi ja nyt sua pitäis vielä ihmetellä. Juo perkele niin kauan, ettei tänne tarvitse ilmoitella.🥃🥂🍻🍺🍹🍾🍷🍸Helvetin tenukeppi!!
Kylläpäs sinä tiedät asiat muita paremmin. Entä jos join, koska en enää jaksanut tukea läheisiäni? Toivottavasti pääset katkeruudesta ja vihasta eroon. Tiedän miltä tuo tuntuu.
Ap
psst. pikku vinkki ap. Kun vastaat jonkun kysymykseen, käytä tuota "Lainaa" -nappia vastaukseen, niin näkee mihin kysymykseen vastaat. Asiayhteydestä kyllä selviää, mutta oli helpompi kohdistaa vastauksesi kysyttyyn kysymykseen.
Tuliko sinulle tuossa ajassa todettuja terveydellisiä ongelmia, esim maksa-arvot huimasti koholla?
Ps hyvä vinkki tuo 'lainaa', selventää kovin
Miten aiot korvata aiheuttamasi tuskan juoma ajoiltasi läheisillesi?
Kuvitteletko että jos olet nyt juomatta esim 5 vuotta niin voit taas ottaa kuin normaali ihminen?
Tuliko kramppeja tai pahoja vieroitusoireita, kun katkaisit putken?
Ilmoittele sitten, kun olet ollut Minnesota hoidossa ja saanut 5v raittiutta.
Vierailija kirjoitti:
Miten aiot korvata aiheuttamasi tuskan juoma ajoiltasi läheisillesi?
Kuvitteletko että jos olet nyt juomatta esim 5 vuotta niin voit taas ottaa kuin normaali ihminen?
Ei mennyttä aikaa voi korvata. Se on mennyttä eikä sitä voi mitenkään kiriä takaisin. Pitää katsoa eteenpäin ja tehdä tulevaisuudesta hyvää eikä jäädä murehtimaan mitä menetti.
epä-ap
Vierailija kirjoitti:
Tuliko sinulle tuossa ajassa todettuja terveydellisiä ongelmia, esim maksa-arvot huimasti koholla?
Ps hyvä vinkki tuo 'lainaa', selventää kovin
Maksa-arvot koholla. Lievää rasvoittumista. Myös ferritiini ylhäällä. Muuten ok.
Ap
Hienoa, kaikkea hyvää sinulle.