Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapasin narsistin

Vierailija
19.05.2024 |

Olipa epämiellyttävä naisihminen ystävän juhlissa vieraana, taas kerran. Joka asiassa muita parempi, soi jollekin aina hetken aikaa ja jostain syystä nämä ihmiset olivat haltioissaan, kun saivat jutella tämän ihmisen kanssa. Jos joku ei lumoutunut häneltä, siirtyi nopeasti seuraavan ihmisen luokse. Ystävääni käy sääliksi, sillä ko. nainen on ystäväni "paras" kaveri, mutta kovin yksipuolista tuo kaveruus on. Yhteistä tekemistä heillä on vain silloin, kun ko. nainen niin haluaa. Silti ystäväni juoksee hänen perässä kuin koira ja kehuu tätä vuolaasti ja ikään kuin yrittää tehdä häneen vaikutuksen joka kerta.

Jotenkin tällä naisella on ihmeellinen kyky saada useimmat ihmiset tuntemaan, että hän on hyvin kiinnostunut juuri heistä ja he ovat hänelle maailman tärkeimpiä. Vaikea selittää, mutta jotenkin ko. nainen ikään kuin täyttää tilan ja imee sieltä kaiken hapen pois. Olen itse tavannut häntä ystäväni luona juhlissa 2-3 kertaa ja jo ensimmäisellä kerralla hän tuntui erittäin vastenmieliseltä. Nyt pari tapaamista myöhemmin olen varma että hän on narsisti. Olen varovasti yrittänyt vinkata asiasta ystävälleni, mutta hän puolustaa tätä naista kiivaasti ja selittää aina parhain päin sitä, miksei parhaasta kaveristaan ole taaskaan kuulunut mitään puoleen vuoteen. Ja ymmärtää aina, kun hän tekee oharit.

Rasittavaa ja raskasta. Erityisen pahalta tuntuu ystäväni puolesta. En käsitä, minkä lumouksen alla ystäväni on.

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistihullu täällä taas spämmäämässä pakkomielteestään.

Millä tavalla narsismi-asia koskettaa sinua, että koet tarvetta vastailla? Oletko itse väkivaltainen narsisti joka on pahoinpidellyt läheisiään, vai oletko itse narsistin väkivallan uhri?

Sä oot ilmiselvä narsku itse.

Itse olen kyllä narsistin fyysisen ja psyykkisen väkivallan uhri. Entä millä tavalla narsismi-asia koskettaa sinua itseäsi, että koet tarvetta vastailla? Oletko itse väkivaltainen narsisti joka on pahoinpidellyt läheisiään, vai oletko itse narsistin väkivallan uhri?

Sinussa on reippaasti narsismin piirteitä! Olet lapsellinen, valehteva, harhainen, manipuloiva, mahtaileva ja et ota vastaan kritiikkiä jne. 

Vierailija
22/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiville on tunnusomaista samankaltainen persoonallisuus. Oireiden määrä ja vakavuus vaihtelevat suhteessa häiriön vakavuuden mukaan. Narsisti kärsii empatian puutteesta, harhakuvitelmista oman kaikkivoipaisuutensa suhteen, vaatii ihailua, on ylimielinen, kilpailunhaluinen, röyhkeä ja kateellinen eikä hyväksy keskivertaisuutta saatikka huomioi toisten tunteita ja tarpeita. Narsistien tärkeimpiä yhteisiä tuntomerkit ovat tapa olla hyökkäävä muita kohtaan, manipulointi ja kontrollointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Sinussa on reippaasti narsismin piirteitä! Olet lapsellinen, valehteva, harhainen, manipuloiva, mahtaileva ja et ota vastaan kritiikkiä jne. 

En tiedä kenelle kuvittelet kirjoittavasi.

Vierailija
24/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla narsismi-asia koskettaa sinua, että koet tarvetta vastailla? Oletko itse väkivaltainen narsisti joka on pahoinpidellyt läheisiään, vai oletko itse narsistin väkivallan uhri?

Itse olen kyllä narsistin fyysisen ja psyykkisen väkivallan uhri. Entä millä tavalla narsismi-asia koskettaa sinua itseäsi, että koet tarvetta vastailla? Oletko itse väkivaltainen narsisti joka on pahoinpidellyt läheisiään, vai oletko itse narsistin väkivallan uhri?

Uhriutuva narsisti sinä olet. 

Vierailija
25/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Sinussa on reippaasti narsismin piirteitä! Olet lapsellinen, valehteva, harhainen, manipuloiva, mahtaileva ja et ota vastaan kritiikkiä jne. 

Entä millä tavalla narsismi-asia koskettaa sinua itseäsi, että koet tarvetta vastailla? Oletko itse väkivaltainen narsisti joka on pahoinpidellyt läheisiään, vai oletko itse narsistin väkivallan uhri?

Vierailija
26/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä millä tavalla narsismi-asia koskettaa sinua itseäsi, että koet tarvetta vastailla? Oletko itse väkivaltainen narsisti joka on pahoinpidellyt läheisiään, vai oletko itse narsistin väkivallan uhri?

Vierailija
27/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan jankkaavalle narsistihullulle, eli sinulle. Olet paljastanut jankkaustesi lomassa niin paljon itsestäsi, että persoonallisuutesi on tullut hyvin esiin.

Vierailija
28/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet täysin väärässä. Itselläni on skitsoaffektiivinen persoonallisuushäiriö, joka on seurausta lapsuudessa koetusta fyysisestä ja psyykkisestä väkivallasta. Isäni oli erittäin väkivaltainen narsisti, jolla oli myös päihdeongelmia.

Vierailija
29/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan jankkaavalle narsistihullulle, eli sinulle. Olet paljastanut jankkaustesi lomassa niin paljon itsestäsi, että persoonallisuutesi on tullut hyvin esiin.

Vierailija
30/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täälläkin tuntuu olevan joko narsisti tai narsistin pauloissa puolustelemassa.

Vierailija
31/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Katkeruus

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

Kuvittelu lain yläpuolella olemisesta

.

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Vierailija
32/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täälläkin tuntuu olevan joko narsisti tai narsistin pauloissa puolustelemassa.

Harhaluuloisuuden merkkejä on nähdä narsisteja joka puolella.

Vierailija
33/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lista narsistin käytösmalleista:

Mahtailevuus

Huomiohakuisuus

Ei pysty ottamaan vastaan kritiikkiä

Väkivaltainen

Empatian puute

Katkeruus

Lapsellisuus

Suuruuskuvitelmat

Manipuloivuus

Epärehellisyys

Pinnallisuus, varakkuuden merkit tärkeitä

Impulsiivisuus

Nöyryyttämishakuisuus (tykkää iskeä heikkoihin kohtiin ja nauttii toisen polvillaan olosta)

Hovin kokoaminen

Mustamaalaaminen

Mahtailu / kerskailu / suuruuskuvitelmat

Mitätöinti

Stalkkeroiminen

Empatiakyvyttömyys tai alhainen sellainen

Valehteleminen

Mustasukkaisuus

Harha-ajatukset

Kuvittelu lain yläpuolella olemisesta

.

Listan avulla on helppo tunnistaa narsistinen käytös. Mitä useampi seikka osuu yhteen käytöksen kanssa, sitä suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on narsisti.

Nuo kaikki oireet sopii sinuun itseesi.

Vierailija
34/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on muuten sama tyyppi joka jankkaa Serasta/rumpujen soittamisesta.

Vierailija
35/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harhaluuloisuuden merkkejä on nähdä narsisteja joka puolella.

Narsisteja on noin yksi prosentti väestöstä, joten tälläkin palstalla kirjoittelee useita narsisteja. Narsismi on yleisimpiä pään vakavia vikoja maailmassa, ja se on täysin parantumaton hulluus.

Vierailija
36/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se narsistihullu siis joka on vainonnut ja mustamaalannut jotain vihaamaansa soittajaa jo yli 20 vuotta, eikä psyykkisesti sairaana kykene lopettamaan sairasta käytöstään, joka on tyypillistä narsisteille.

Vierailija
37/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten narsisti käyttäytyy?

Laaja kysymys, mutta yritän tiivistää:

Manipuloi

Valehtelee

Projisoi

"Kaasusumuttaa" eli (gaslighting)

Pyrkii hyötymään toisista ihmisistä

Alistaa ja väheksyy muita ihmisiä

Kontrolloi muita

Pitää itseään etuoikeutetussa asemassa muihin ihmisiin

Pitää usein samanaikaisesti muita kumppaneita, pettää.

Selittelee tekemisiään valheesta kiinni jäädessään, muuttaa tarinaa ja värittää tapahtuneita

Pyrkii luomaan pelon ilmapiiriä, jotta muut eivät uskalla toimia häntä vastaan

Käyttää useita defenssejä

On lapsellinen

Ei vastaa suoraan kysymykseen, ja kääntää usein kysymyksen takaisin kysyjälle

On arrogantti ja töykeä ihmisille

Ghoustaa eli estää sinut esim. Mediasta rankaistakseen sinua, mutta tarkkailee sinua ja voi tehdä useita feikkiprofiileita seuratakseen sinua.

Hakee ihailu

Jos ei saa ihailua, vihan tunteetkin käyvät: hakee voimakasta reagointia muilta ihmisiltä

Kätkee omat todelliset pelot: hylkäämisen pelon, häpeän tunteet

Mustamaalaa muita

Käyttää apulaisia ( hoviaan) hyväksi. Marionetit tekevät likaisia töitä narsistin puolesta joko pelosta, että narsisti rankaisee muutoin tai syystä, että saisi kunnioitusta, huomiota narsistista. Suora sivustolta kopsattu ja niin kuvaava lista myös tämä.

Vierailija
38/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa miehen veljen vaimolta. Kuormittaa.

Vierailija
39/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se narsistihullu siis joka on vainonnut ja mustamaalannut jotain vihaamaansa soittajaa jo yli 20 vuotta, eikä psyykkisesti sairaana kykene lopettamaan sairasta käytöstään, joka on tyypillistä narsisteille.

Narsistihullu on kertomansa mukaan hiippaillut jonkun perässä 20vuotta. Ja spämmännyt varmaan yhtä kauan täällä palstalla narsismista(an). Harhainen sekopää.

Vierailija
40/140 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet listatuista ominaisuuksista sopii tähän ystäväni parhaaseen kaveriin. Olen entistä varmempi, että hän on narsisti. Ja ei, en ollut persujen kokouksessa, kun joku tätä kysyi :) Ystäväni mies täytti pyöreitä vuosia.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän