Miten laihduttaa niin, että lapsi ei huomaa sitä?
Minulla on 20 kg ylipainoa, jonka päätin laihduttaa pois. Minulla on kuusivuotias tytär, enkä haluaisi hänen huomaavan, että laihdutan, koska en halua hänen noin pienenä kasvavan siihen, että paino on tarkkailemisen aihe. Hän matkii minua herkästi kaikessa ja haluaa tehdä kuin äiti, ja tässä asia en todellakaan halua hänen yrittävän minua matkia. Miten siis pudottaa 20 kg niin että lapsi ei tajua minun yrittävän laihtua?
Kommentit (8)
Laitat terveellistä ruokaa ja syötte sitä yhdessä.
Helppoa. Syöt samalla tavalla niin kuin syöt sitten hoikempana.
Sun pitää vaan laihtua hitaasti. Valita terveellisempiä ruokia jne.
Et puhu lapselle laihduttamisestasi, vaan vaivihkaa lisäät ruokavalioonne terveellisiä kevyitä asioita. Syötte yhdessä, mutta muulloin jätät syöpöttelyn vähiin.
Kokeile vhh:ta. Saat syödä iiisoja annoksia ja ainoa, mitä et syö on pasta, peruna, riisi ja leipä. Paljon, paljon kasviksia lautasella ja normimäärä proteiinilähdettä lautasella. Rasvaksi oliiviöljy-salaatinkastikkeena tai voinokare höyrytettyjen vihannesten päälle. Näin olen syönyt siitä asti kun kuopus tuli maailmaan 23 vuotta sitte, eikä kukaan ole joutunut kärsimään. Lapsille keitin perunoita kerroskattilan alaosassa, kun yläosassa oli vihanneksia.
Lisäät liikuntaa ja syöt terveellisemmin. Jos et tee itse asiasta numeroa niin lapsi ei kiinnitä siihen mitään huomiota
Terveet elintavat.
Kasvikset, kuidut ja hyvät rasvat tekevät hyvää lapsellekin.
Eli ei laihdutusta vaan terveempää arkea.