Mikä on näistä suomessa elävistä sun inhokkieläin..
Sääski, mäkärä, paarma vai.
Valkoposkihanhi, merimetso vai.
Myyrät, supikoirat, valkohäntäpeura vai.
Sammakot, kyykäärme, porot-hirvet vai.
Ne 'perinteisen pahat' punkki, karhu ja susi, tottakai.
-
Mikä on sun mielestä suomessa pahin inhokkieläin?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Punkki, ehdottomasti!
No hyi v i t t u ! Punikit on kyllä saastaisia otuksia!
Luin jostain että ihminen pahin syy aika moneen.
1. "istutettu" vieraslaji, n.100v sitten tuotu valkohäntäpeura on pahin punkkien levittäjä kun kyse on niin liikkuvasta lajista. Vain lapista puuttuu.
2. Metsienhakkuut suomessa n.100 000 hehtaaria vuodessa! Tekee hienosti mahdolliseksi täysin loputtomat "hirvienruoka-apajat" jotka sitten ovat levittäneet nuo hirvikärpäset kaikkialle. Vain lappi ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun inhokki eläin on kylläkin Ryhävalas. Siis hyi helvetti että osaa olla vastenmielinen otus.
Valaat ovat ihania.
Siis normi valakset on, ei ryhävalakset. Ei varsinkaan nämä suomessa pesivät kuivan maan ryhävalakset.
ikuiset valittajat ja keikarit perskärpäsineen
Punkit. Ainoa asia jota pelkään. Käsittääkseni paarmakin voi jotain levittää. Hanhet taas ovat kiehtovia eläimiä, supikoiria käy lähinnä sääliksi ja kyykäärmeistä tykkään, nehän vaikuttavat punkkienkin määrään.
Ne koiranomistajat jotka eivät siivoa koiran jätöksiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun inhokki eläin on kylläkin Ryhävalas. Siis hyi helvetti että osaa olla vastenmielinen otus.
Valaat ovat ihania.
Siis normi valakset on, ei ryhävalakset. Ei varsinkaan nämä suomessa pesivät kuivan maan ryhävalakset.
En minäkään siedä näitä kuivanmaan ryhävalaita.. Seilaavat Tallinnan laivalla hakemassa halpaa viinaa ja tauteja.. Huu uuu uu 🐳🐋🐳🐋🐳🤮
Vierailija kirjoitti:
Ei mikää. Mä en inhoa eläimiä tai hyönteisiä sen takia, että ne tekee omaa elämäntehtävää täällä maanpäällä.
Hyttynen esim, se ei pure ihmistä vidduillakseen, vaan se tarvitsee verta jälkikasvulleen.
Kaikki tekee asioita syystä, ei "pahuuttaan".
Ja kaikki ovat osa ravintoketjua. Myös ampiaiset, vaikka niitä sen tarkemmin ajattelematta joukkosurmataan. Ihmiset on eläimistä ikävämpiä.
Varis.
Mun kotiseudulla ne käyttäytyy aggressiivisesti, että jonkinlaista pelkotilaa tunnen niitä kohtaan.
sudet ja ahmat tapan heti. ylellä taas valkopesu kamppanja petojen puolesta. suojelijat vetoavat jopa omaan koulu kiusaamiseensa???
Hyttysille allergiset. Ei saa mennä saunaan. Kylmään veteen saa mennä. Aina otettava yhtä aikaa Burana ja Zyrtec. Sain nämä ohjeet Lappeenrannan Eteläsaimaan Keskussairaalan päivystyksestä muutama vuosi sitten. Pistoskohdassa on aina myös tulehdus, siksi Burana ja Zyrtec. Nämä lääkkeet on oltava mukana aina. Saunaan ei saa mennä, vaikka puremat olisivat kuukausia vanhoja. Ne saattavat kuitenkin reagoida kuumuuteen. Niin minullekin kävi.
Punkkien takia metsään pitää mennä pitkävartisissa kengissä ja pitkiin vaatteisiin puettuna, ettei saa punkin puremaa ja borreoloosia. Yhtään ei parane lähteä metsään, jos on vähänkin ihoa paljaana.
Suomen hämähäkit on kyllä pieniä ja kilttejä, pelkäisin niitä jossain etelän mailla kyllä.