Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ne 100 000 UUTTA työpaikkaa on?

Vierailija
24.04.2024 |

Saldo tällä hetkellä -152 000 työpaikkaa ja lisää tulee

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010381630.html

Ja mikä ihmeen työvoimapula?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin käsityksessä, että kun työttömyyskorvauksen lapsikorotus poistetaan 1.4 niin sitten heti työllistyy. Näinhän Orpo sen perusteli, että korotuksen poisto työllistää. Olin kyllä aika pettynyt kun ei sitä luvattua työpaikkaa sitten tullutkaan 1.4. Edelleenkin tässä työttömänä olen ja vielä enemmän saa penniä venyttää, koska lapsikorotus poistui. 

Jep. Samoin heti ilmestyy kokoaikaisia työpaikkoja tai osa-aikaiset kokoaikaistetaan kun 300 e suojaosuus poistuu.

Päinvastoin, moni on lopettanut osa-aikatyön kun työmatkakulut ylittää jo palkan.

Mä parhaillaan harkitsen osa-aikahommastani irtisanoutumista. Jonkinlainen kynnys on kun karenssia ei huvittaisi ottaa, mutta taloudellisestihan tämä on nyt täysin järjetöntä: Teen 20 tuntia viikossa ja kostun tästä vaivannäöstä kuukaudessa 200 euroa enemmän kuin työttömänä. Tosta vielä pois työmatkakulut niin harrastushan tämä nyt sitten tässä vaiheessa on. 

Vierailija
42/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tarkoitti 100 000 uutta työtöntyötöntä kortistoon, jotta voidaan kortistosta noukkia vuorotteluvapaasijaisuuteen, palkkatukeen MATALALLA PALKALLA Lyhyeksi määräajaksi jotta saadaan ILMAISEKSI työntekijä kun valtio maksaa palkan toisesta taskusta toiseen taskuun niin näin tulee tulosta kun ihmiset saadaan vihapuheella, kiusaamisella ja savustamisella työttömäksi kortistoon ja vakituisesta työstä lyhyeeseen määräaikaisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo juttu kun noin monta potkitaan pihalle niin sitten aukee noin monta uutta työpaikkaa

Vierailija
44/44 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo juttu kun noin monta potkitaan pihalle niin sitten aukee noin monta uutta työpaikkaa

Ei aukea, näiden logiikassa säästö tulee siitä että ne työt voidaan vaan lopettaa, on kuulemma mm. sotesektorilla ihan liikaa tekijöitä nykyään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi