Uuvuttava ystävyyssuhde
Mulla kaveri joka kaataa kaikki ongelmansa mun niskaan. Jatkuvasti pitäisi olla hänen ongelmiaan puimassa ja analysoimassa. Kun kerron jotakin omaa asiaa niin se sivuutetaan ihan täysin! Emme tapaa kasvotusten usein mutta hän viestittelee ja soittaakin välillä pitkiä tuntien puheluita jotka ihan pelkkää yksinpuhelua. Asioita käännellään, väännellään, mietitään erilaisia mahdollisuuksia ja analysoidaan. En vaan jaksa enää kuunnella. Olen huomannut että joudun usein kuuntelijan rooliin kaverisuhteissa ja minulta halutaan neuvoja ja vinkkejä ongelmiin ja murheisiin. Itellä ei oikein oo ketään joka aidosti kuuntelisi minua.
Onko muita joilla näin että on se kavereiden kuunteleva korva ja se jolle soitetaan kun jotain on mutta vastavuoroisuus puuttuu?
Kommentit (22)
Mulla myös tuo kuuntelijan rooli. Kaverini eivät niinkään kysy neuvoja. Mutta jaarittelevat sairauksistaan tai siitä miten väärin heitä on kohdeltu. Ja tää on jatkuvaa, vaikka sairaudet eivät heillä ole vakavia. Väärin heitä on kohdeltu esim. Työvoimatstossa tai työpaikassa kymmenen vuotta sitten...Myös jo edesmennyt anoppi ollut ilkeä. Näitä samoja valituksia en millään jaksaisi kuunnella...
Itsekeskeinen ja toksinen tyyppi. Tiedän tuon ihmis tyypin, hänellä on aina jotain ongelmia joita jauhaa ja jauhaa. Muut saa tomia ilmaisena terpaeuttina ja ratkoa hänen ongelmia kaverina ja kuunnella korvat täyteen. Alkaa saman jaarituksen kaikkien kanssa, puolituttujen, työkavereiden ja kaikkien ketkä suostuu kuuntelemaan. Itse ei ole kiinnostunut muiden asioista, ei vastaa viesteihin kuin lyhyesti viiveellä ja häviää heti kun ei ole akuuttia ongelmaa. Sitten lähentyy taas kun tarvii kuuntelijan ja terapeutin. Muut on häntä ja hänen tarpeita varten.