Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YO-kokeet ovat jatkossa maksullisia

Vierailija
19.04.2024 |

Lukion voi edelleen köydä ilmaiseksi jos vain ostaa kirjat ja tietokoneet itse sekä maksaa kirjoitukset. Hellitus on tehnyt päätöksen YO-kokeiden maksuttomuuden lopettamisest ja jatkossa kokeisiin osallistumisesta aletaan periä maksua: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010371459.html

Kommentit (554)

Vierailija
541/554 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset laittavat liinat kiinni eli kulutus seis.

Hallitus leikkaa ja myös syntyvyys vähenee entisestään ja kohta saadaan irtisanoa ala-asteen opettajia ja muita opettajia. 

Vierailija
542/554 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden päästä muuten ilmoittaudutaan kouluissa syksyn yo-kirjoituksiin. Siinä vaiheessa olisi hyvä tietää, miten tämä maksullisuus ihan oikeasti tulee tapahtumaan.

Tosiaankin. Nythän kannattaa ilmoittautua kaikkiin mahdollisiin aineisiin, jos uudistus tulisi nopeasti voimaan, niin syksyllä kirjoittaa varalta pois vaikka jo 6-8 ainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/554 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuukauden päästä muuten ilmoittaudutaan kouluissa syksyn yo-kirjoituksiin. Siinä vaiheessa olisi hyvä tietää, miten tämä maksullisuus ihan oikeasti tulee tapahtumaan.

Tosiaankin. Nythän kannattaa ilmoittautua kaikkiin mahdollisiin aineisiin, jos uudistus tulisi nopeasti voimaan, niin syksyllä kirjoittaa varalta pois vaikka jo 6-8 ainetta.

Mahdoton niitä suunnitelmia on nyt muuttaa, koska ne kirjoitukset on suunniteltu niin, että kaikki kurssit ja abikurssi on käytynä ennen niitä. Nyt on vitosjaksokin jo alkantu kaksi viikkoa sitten.

Vierailija
544/554 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdoton niitä suunnitelmia on nyt muuttaa, koska ne kirjoitukset on suunniteltu niin, että kaikki kurssit ja abikurssi on käytynä ennen niitä. Nyt on vitosjaksokin jo alkantu kaksi viikkoa sitten.

Eikös muka voi ilmoittautua kaikkiin joihin on kirjoitusoikeus? Psykassa aikanaan oli vain 1 kurssi pakollista. Nyt jos on ilmaista niin kaikkiin vaan

Vierailija
545/554 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös muka voi ilmoittautua kaikkiin joihin on kirjoitusoikeus? Psykassa aikanaan oli vain 1 kurssi pakollista. Nyt jos on ilmaista niin kaikkiin vaan

Ei ne kaikki pakolliset kurssit välttis ole käytynä, jos on suunnitellut kirjoittavansa jonkin aineen keväällä 2025. Mikä järki on ruveta tunkemaan jotain psykologiaa sinne tärkeämpien aineiden sekaan? Ei mitään.

Vierailija
546/554 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt kaikki on ilmaista niin senkus kirjoittaa. Ei ole iso riski. Korkeintaan 3h elämästä menee hukkaan 

Vierailija
547/554 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kesä lukea ja tiukkaa tekee jos meinaa kirjoittaa 6-8 ainetta

Vierailija
548/554 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi toki, mutta ilmaisia kokeita voi saada vain viisi.

Vierailija
549/554 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei haittaa, ensimmäisen lapsen koko lukio oli maksullista. Eniten mietityttää, että kerätäänkö tietokone pois kesken kaiken. Sitten pitäisi ostaa kone ja kaikki e-kirjat uudestaan kolmosluokalla. Eikä siinäkään muuten mitään, mutta jos se sama kone ei käykään jatko-opinnoissa... 

Vierailija
550/554 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei haittaa, ensimmäisen lapsen koko lukio oli maksullista. Eniten mietityttää, että kerätäänkö tietokone pois kesken kaiken. Sitten pitäisi ostaa kone ja kaikki e-kirjat uudestaan kolmosluokalla. Eikä siinäkään muuten mitään, mutta jos se sama kone ei käykään jatko-opinnoissa... 

E-kirjojen lisenssit loppuu joka tapauksessa.

Vierailija
551/554 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin iltalukion 80-luvulla.

Kävin töissä samalla. Kaikki maksoi: periodimaksu, kirjat ja vihkot etc. Yo-kirjoitukset maksoivat erikseen

Mun pojat kävi lukion 2010-luvulla. Kirjat ostin ja vihkot samoin. Yo-kirjoitukset maksoi. Kertaa kaksi, siis kaksi poikaa.

Olin totaaliyksinhuoltaja. Tässä välillähän kirjoja ei tarvinnut ostaa kuulemma.

Mä olen maksanut koko höskän kolme kertaa.

oon yh ja kaikki lukioon liittyvät maksut maksoin yksin, en pyytänyt edes exältä mitään, uudet kirjat, läppäri oli jo, autokoulu päälle. 

Vierailija
552/554 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin iltalukion 80-luvulla.

Kävin töissä samalla. Kaikki maksoi: periodimaksu, kirjat ja vihkot etc. Yo-kirjoitukset maksoivat erikseen

Mun pojat kävi lukion 2010-luvulla. Kirjat ostin ja vihkot samoin. Yo-kirjoitukset maksoi. Kertaa kaksi, siis kaksi poikaa.

Olin totaaliyksinhuoltaja. Tässä välillähän kirjoja ei tarvinnut ostaa kuulemma.

Mä olen maksanut koko höskän kolme kertaa.

oon yh ja kaikki lukioon liittyvät maksut maksoin yksin, en pyytänyt edes exältä mitään, uudet kirjat, läppäri oli jo, autokoulu päälle. 

Ja?

Vierailija
553/554 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. Läppärin saa opiskelijat pitää käytössä.

...

Opiskelijat tyrmistyivät säästöistä Tietokoneita ei riistetä kesken kaiken, sanoo opetusministeri Henriksson

Opetusministeri Anna-Maja Henrikssonin (r) mukaan tietokoneita ei aiota viedä opiskelijoiden käsistä

Https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010374073.html

yleensä tuon ikäisillä on jo läppäri tai tietokone kotona

Vierailija
554/554 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää. Läppärin saa opiskelijat pitää käytössä.

...

Opiskelijat tyrmistyivät säästöistä Tietokoneita ei riistetä kesken kaiken, sanoo opetusministeri Henriksson

Opetusministeri Anna-Maja Henrikssonin (r) mukaan tietokoneita ei aiota viedä opiskelijoiden käsistä

Https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010374073.html

yleensä tuon ikäisillä on jo läppäri tai tietokone kotona

Yo-kokeisiin pitää olla ihan tietynlainen kone.

Ja mitäänhän ei niillä koulu tee kun uudet opiskelijat aloittaa aina syksyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän