MAALISKUISET ' 05 vko 4 alkuviikko!!
Kommentit (30)
No niin, jospa hetken saan olla tässä koneella. Kuinkas sattuikaan, että nyt Mimmillä on flunssa ja lämpöä. Taitaa taas jäädä ulkoilut. Hitsi, justiinsa minun tuuria, kun olisi talvisää kerrankin me ollaan sisällä. Pakkanen paukkuu, mutta lunta ei juurikaan ole. Pulkkailemaan ei päästäisikään vieläkään.
Viikonloppu meni hujauksessa. Lapset meni lauantaina mummolaan yökylään. Me tyhjennettiin noita ulkovarastoja tuonne rantaan ja illalla aikaisin nukkumaan univelkoja pois. Käytiin me saunassa ja mie tein kaikkia mahdollisia ihohoitoja ja lakkasin kynnet yms juttuja mitä ei näitten lasten kanssa saa tehtyä ;) hemmottelua!!
Eilen jatkettiin tavaroitten vientiä ja käytiin iltapäivän puolella hakemassa lapset. Edelleen lopullista muuttopäätöstä ei olla tehty. Kai se tehdään sitten, kun tämä menee kaupaksi.
Tällä viikolla siivoilua sunnuntaista näyttöä varten.
G: tämä lähinnä niille, jotka elää kerrostalossa. Miten kerrostalon äänet? Lähinnä teidän lapsien, ovatko naapurit valittaneet? Elättekö hissun kissun? Entä yöllä kun lapsia itkuttaa..Muutenkin kertokaa elämästä kerrostalossa? Tuossa mihin ehkä muutetaan ei ole koko kerrostalossa lapsia eikä koiria. Hieman shokki varmaan naapureille. =) Talossa asuu parinkuntia joilla ei ole vielä lapsia, ja sitten sellaisia keiden lapset jo maailmalle lähteneet ja vanhuksiakin tietenkin.
Moona on ottanut liikkumisessa aimo harppauksen. Nyt kääntyy ja kääntyy ja kääntyy, ettei paikalla pysy ollenkaan ja ryömii varmaan ihan näinä päivinä. Sellasta ihmeellistä möngerrystä tällä hetkellä--
Nyt pitää mennä, käsky käy..mukavaa aurinkoista päivää!!
T
Meillä maaliskuisella nousi yöllä lämpö ja on nuha (ja ei kyllä yöllä pahemmin nukkunut). Nyt ei ole kuumetta, mutta sisäpäivä vaikka ulkona olisi kaunis päivä ulkoiluun. Lunta ei tosin ole riittävästi talviaktiviteetteihin (mäenlasku, hiihto yms.), mutta tarkoitus oli kyllä ulkoilla aamupäivästä. Nyt sitten mietin mihin laitan maaliskuisen päiväunille, kun nukkuu ne aina ulkona vaunuissa. Sisälle nukuttaminen olisi tuskaa. Voi olla että menee kuitenkin vaunuihin jos ei ole kuumetta ja sittenkin annan varoiksi ennen sitä kuumelääkkeen.
Keskimmäinenkin valitti aamulla kurkkukipua. Eli taitaa olla jotain flunssaa meillä. Saas sitten nähdä kuinka käy ja ollaanko pitkään kotona sisällä ja täytyykö peruuttaa sovitut näkemiset. Huoh.
Muuten elämä sujuu. Viikonloppuna olen ollut lenkeillä ja nähnyt ihmisiä. Lapset ovat viettäneet jäähallielämää (esikoisen jääkiekkopelejä ja keskimmäisen luistelukoulu) ja me tietysti miehen kanssa vuorotelleet siellä olemisessa. Lasten harrastukset alkavat viedä jo vähän aikaa. Omankin aloitan huomenna, olisi tarkoitus mennä kaverin kanssa circuitiin. Lisäksi olisi vielä ylihuomenna vanhempaintoimikunnan kokous. Eli vaikka olisinkin päivät kotona lasten kanssa, on iltaisin edes jotain menoja.
Meillä siis normaalia elämää. Talvea tosin odotellaan vieläkin, vaikka on pakkasta paljon, niin lunta on vain ohut kerros.
Meillä asuu varsinainen känkkäränkkä. Kaikki alkoi aamulla siitä kun yritin ottaa Henriltä yöpaidan housut pois. Hän totesi mulle et housut jalkaan. Kakkavaippaa ei olis saanu sit millään vaihtaa ja puurolle sanottiin tiukasti " ei puuroo" . Pukemiselle tuli jyrkkä " EI" jne. Ja voi sitä huutoa, varmasti naapuritkin tietää, kuka täällä oikein huutaa. Huh huh. Nyt vein sit tarhaan lapsen, joka on juonut aamulla 2 dl maitoa mutta ei syönyt mitään. Onneksi rauhoittui kun lähdettiin tarhaan ja mielellään sinne jäi mut kovin oli totisen näköinen. Ettei olis tulossa kipeäksi. Itsellä meinaan on kauhea flunssa ja lisäksi heiän ryhmässä on ollut vesirokkoa. Tää viikko on viimeinen mahdollinen kuulemma jos on tartunnan heiltä saanut. Katsotaan...
Yöllä Henri heräs myös normaalista poiketen kolme kertaa ja joka kerta huudettiin äitiä. Pakko sinne sit oli mennä kun ääni voimistui koko ajan. Sit vaan käskin mennä takaisin nukkumaan ja laitoin peiton päälle. Henrillä kun oli peitto tiukasti pakattuna syliin ku hän oli kovasti tulossa meiän väliin nukkumaan : )
Viikonloppu oli tosi kiva. Vietettiin miehen kanssa perjantaina kahdenkeskistä aikaa ja käytiin pizzalla. Henri vietiin mamman ja pappan luo yökylään. Lauantaina käytiin shoppailemassa. Harmi vaan et mulle iski tuo flunssa niin ei ollut paras mahdollinen olo.
Sunnuntain aoltiin ihan kotosalla perheen kesken : )
Tänään piti mennä kaverin kanssa uimaan mutta eihän sitä tässä kunnossa voi. Eli nyt ei ole yhtään hyvää tekosyytä lykätä tenttiin lukemista. Hoitotieteen tutkimusmetodiikka odottaa. Boring!
Nyt vois tosin mennä tekemään sapuskaa ensin...
Paranemisia sairastupiin!
Kalamami, masuasukki rv 18+6 ja Henri
Me asutaan kerrostalossa. Haaveena on päästä joskus muuttamaan rivitaloon tai kerrostaloon mutta ei näillä opiskelijan tuloilla ole mahdollista.
Niin, Henri monesti huutaa rappukäytävässä kun ei saa tahtoaan läpi ja kyllä silloin säälin naapureita. Mutta ei ole ainoa huutaja tässä talossa eikä kukaan ole koskaan tullut valittamaan. Tässä talossa asuu kyllä lapsiperheitä mutta kaikilla on pikkasen isompia lapsia kuin Henri. Ehkä ne itekin muistaa vielä kun lapset oli pieniä.
Yöllä tiedän, et huuto kuuluu hyvin naapuriin ja yritän kyllä mennä äkkiä hiljentämään henrin jos ei itsellään hiljene.
Koira mulla oli lapsuuden kodissa kerrostalossa. Hyvin osasi siellä olla. Haukkui ainoastaan kun ovikello soi mutta eipä kukaan koskaan valittanut koirastakaan : )
Kalamami taas
Suurkiitos kaikille jotka lohdutti mua serkun kuoleman johdosta. Ootte te aika ihania ystäviä!
Itselläni tuntuu jo ihan hyvältä kun tiedän, et serkun on nyt huomattavasti parempi olla mutta hänen vanhemmat on aika hajalla ja menee taatusti pitkä aika ennen kuin pääsevät tästä yli.
Kalamami taas
Nyt poistun täältä täyttämästä palstaa...
Taas on palattu arkeen. Olin eilen illalla niin poikki viikonlopun reissaamisesta, etten jaksanut edes purkaa laukkuja... Nyt on sekin sitten edessä, samoin kuin kiva pyykkivuori...
Viikonloppu oli tosiaan oikein hauska. Baarikeikan lisäksi meillä oli lauantaina pizzailta, jossa äiti teki pizzapohjat, jotka sitten sai itse täyttää (täytteitä oli montaa erilaista) ja isä sitten paistoi pizzat... (mukana illassa minä&lapset sekä veljeni perheineen ja siskoni miehineen) Täytyy sanoa, että tuli täytettyä aika runsaasti, eli olin ihan ähkyssä jo puolen pizzan jälkeen. Jätinkin loput sitten eiliseksi lounaaksi. Mutta oli kyllä mukava ilta, pizzansyönnin lisäksi pelattiin korttia jne.
Tuulia kyseli kerrostalosta. Me emme nyt asu kerrostalossa, mutta aiemmin asuimme koiran kanssa. Silloin koira kyllä oli oikein hyvä kerrostaloasuja, ts. ei haukkunut turhia. Välillä kun asuimme sitten maalla, koira rupesi haukkumaan kaikkea, mikä oli vähänkin outoa. Kun sitten muutimme paritaloon keskelle muuta asutusta, meni jokunen kuukausi, että se jaksoi räkyttää kaikelle, mutta nyt ei enää hauku muuten kuin ovikellon soidessa. Eli uskonpa, että koirat kyllä sopeutuvat, kun antaa vähän ajan kulua.
Jahas... Eipä kai sitten muuta. Jatkan täällä työntekoa. Meillä ollaan toistaiseksi terveitä, toivottavasti jatkuu samaan malliin...
Terhi&muksut
Täällä taas työkoneella pikasesti...
Tuulian kyselyyn kerrostaloelämästä:
Me asutaan joo kyllä. Kuten varmaan muistat. :) Välillä kyllä tulee naapurit mieleen, mutta en ainakaan minä ole mitenkään kovin hissutellut. Helmistä lähtee ääntä ihan ansiokkaasti ja tiedän, että äänet kuuluvat naapuriasuntoihin. Parhaiten varmaan alakertaan, koskapa heidänkin koiransa haukkuminen ja kaappikellon lyönnit kuuluvat todella hyvin meille. Ja joskus keittiössä ilmastointikanavan kautta kuuluvista äänistä saa melkein puheestakin selvää.
Helmillä on yksi sellainen puulelu, jota vedetään narun perässä lattiaa pitkin ja siitä kuuluu aivan järkyttävän kova ääni varsinkin laminaattia vasten. Silti en ole nähnyt aihetta estää häntä käyttämästä tätä lelua. Myös aikaiset aamuheräämiset ovat varmasti OIKEIN mukavia alakerran naapureille (nuori virolais pariskunta ja jomman kumman vanhemmat). Varsinkin viikonloppuisin. Mutta so what? Ei oo kuullemma varaa valittaa. Esim. koirat kyllä ovat sellainen tapaus, joista voi valittaa, jos pitävät möykkää, mutta lapsien aikaansaamista äänistä ei voi valittaa. Kuuluvat elämään. Mutta koirien ei voi antaa elää kuin pellossa. Lasten saa... ehheh! :):) Itse nimittäin olen tehnyt huomautuksen em. naapurien koirasta ja taloyhtiön hallituksen pj:n kanssa juteltuani pääsin siihen käsitykseen, että ihan hyvin voin valittaa, jos heiltä kuuluu häiristeviä koiran ääniä, mutta he eivät voi samaa tehdä meiltä kuuluvista lapsen äänistä.
Se on semmoista tuo kerrostalossa asujan elämä, että pikku pakko on tottua ääniin. Ja kyllä ne aluksi ärsyttävätkin, mutta pian niihin tottuu. Jos teille joku naapuri tulee valittamaan töminästä tai itkusta, niin ihan ovat hyvät vaan ja muutavat, jos niin kovin ärsyttää. Vaikea teitä on niillä peustein häätää, jos olette asunnon omistajia. Tosin niitä koiria joudutte kyllä hieman kaitsea, jos eivät ole kerrostaloääniin tottuneet. Mutta että lasten elämää en alkaisi rajoittamaan. Paitsi ehkä sitten siinä vaiheessa, kun on jo ikää sen verran, että itsekin tajuaa häiritsevänsä naapureita (teini-ikäinen stereonhuudattaja). Mutta kaikki " Teillä varmaan kävellään puukengät jalassa" tai " Pahoinpitelettekö te sitä lasta?" tms. kommentit jättäisin ihan omaan arvoonsa.
Jaahas. Nyt en kyllä kerkiäkään enempää. Pitää mennä vetämään viimeset tunnit.
lehtovi ja Helmi
PItkästä aikaa kirjoittelen - käyn kyllä lukemassa pinoja useinkin, joten joltisenkin olen perillä kuulumisista!
Kivaa, kun on pakkasta ja lunta ja ennen kaikkea aurinkoista! Kävin ostamassa Maijalle uudet rukkaset, kun tuntui että vanhoihin ei mennyt tarpeeksi paksut lapaset sisälle. Muutenkin olen vähän ihmeissäni, mitä pitää laittaa hoitoon päälle, kun on niin kylmä. Siis lähinnä varpaat ja kädethän ne palelee.
GALLUP: Millaisella setillä maalismuksunne ulkoilevat näillä keleillä?
Meillä aamulla -14 ja päälllä:
body + puuvillatakki + fleecehousut
villapuku + ulkohaalari
villainen topattu kypärämyssy (sellanen perinteinen Kivat)
jalassa sisäsukat + villasukat + talvikengät
käsissä villalapaset + toppahanskat.
Mietin just, että toi kypärämyssy alkaa käydä pieneksi - ostaisinko toisen samanlaisen mut isomman vai sitten toppahatun, jonne alle ohkasen aluskypärämyssyn. Suositelkaa! Ite olen periaatteessa digannu tosta Kivat-myssytä, mutta se menee jotenkin vähän silmille, johtuneeko toisaalta siitä,. et pitäis olla isompi koko. Vaikka se onkin kokoa 1-2 vuotiaille ja Maijalla on pieni pää.
GALLUP 2: kuinka monta kertaa teillä öisin heräillään? Mua tuskastuttaa, kun meillä YHÄ heräillään se 1-2 krt yössä. Usein hän löytää itse tutin tai sitten täytyy käydä viemässä. mutta se heräily rasittaa, varsinkin kun kesäkuussa meille tulee vauveli, jonka myötä taas heräily jatkuu seuraavat 2 v. varmaankin... Maaliksessa nyt on se hyvä puoli, ettei enää tarvitse muita palveluita tarjota, kun tutti laittaa suuhun, mutta tää tuleva lyhyt ihminen sitten taas pitää syöttää yöllä useampaan kertaan... no onneksi silloin on kesä ja hormonit kai kans auttaa sitä valvomista.
Näissä mietteissä tänään, hyvää viikkoa kaikille!
Heipä hei!
Tulin pitkästä aikaa käymään täällä vauva-lehden sivuilla, jossa silloin odotusaikana tuli hengailtua aika paljonkin maaliskuisten ryhmässä. Ylläri oli iloinen, kun huomasin paljon tuttuja nimiä täällä taaperoissa. Aiemmin olin eri nimimerkillä, mutta nyt en enää muistanut sitä, joten piti perustaa uusi... Pää on ehtinyt puolentoista kotonaolovuoden aikana tyhjentyä kaikesta mahdollisesta.
Olen siis 27v äiti Varsinais-Suomesta, esikoispoika näki päivänvalon 14.3.05 ja sai myöhemmin nimen Topi. Ristiäisten yhteydessä avioiduttiin lapsen isän kanssa ja nyt on sitten omakotitalo nousemassa pikku hiljaa naapurikuntaan...
Vauva-aika meni kaiken kaikkiaan ihanasti, jos ei välitä niinkään siitä, että Topi ei nukkunut varmaan yhtään yli 2 tunnin pätkää ekan 12 kuukauden aikana. Oltiin kumpikin miehen kanssa aika rikki, vaikka sen onkin tajunnut vasta nyt jälkeenpäin... Parisuhde siis ei ekana avioliittovuonna ollut ihan sieltä honeymoonimmasta päästä... Nyt kyllä nukutaan ihan kivoja 11 tunnin unia + päikkärit. Eli univelkoja ei toistaiseksi enää ole. Topi on kasvanut kovaa vauhtia ja nyt 1v10kk iässä mittaa on 95 cm ja painoa kunnioitettavat 15 kiloa. Sairasteluja ei ole pahemmin ollut. Ne alkoivat vasta viime syksynä kun aloitimme päiväkodissa. (Nyt ollaan kokeellisesti astmalääkityksellä, kun yskä ei ota laantuakseen.) Mutta kaiken kaikkiaan Topi on tietysti maailman ihanin ja viisain ja hurmaavin lapsi, jolla on latinon temperamentti (vaikka kaikki ollaankin ihan supisuomalaisia...) ja aimo annos hurttia huumoria (jos nyt näin pienestä mitään voi päätellä).
Talvikelit yllättivät meidätkin ja pähkäiltiin kovasti varustelutasoa ulkopuuhiin. Päädyimme seuraavaan kombinaatioon: t-paita ja sukkahousut, college-puku, villasukat, villapaita, toppahaalari, huppu-mallinen pipo, toppakintaat ja talvikengät. Todennäköisesti vaatetta on ihan liikaa, Topi on melkoinen kuuma-kalle, ja aina pää märkänä. No sittenpä näkee/kuulee miten tarhassa ovat pukeneet ja mikä on ollut tulos.
Niistä kypärä-pipoista. Meillä on Giraf-merkkinen sellainen, ja se on aina silmillä. Topin tarhakaverilla on samanlainen ja sama vika. Ollaan itsekiin tuskailtu vaihtoehtojen kanssa. Nyt viikonloppuna löydettiin TopSportista sellainen neulottu villapipo, jossa on fleece-vuori ja kunnon korvaläpät ja joka solmitaan leuan alta. Se vaikutti muuten hyvältä, mutta vaatinee kunnon kaulurin alle, ettei kaula jää liian paljaaksi.
Jeps. Palailen taas töiden pariin. Täällähän saisi aikaa kulutettua vaikka kuinka paljon. Oli mukavaa lukea kaikkien kuulumisia, tulen varmasti roikkumaan palstalla enenevässä määrin, kun tuo vauvakuumekin nostaa taas päätään...
Mukavaa alkanutta viikkoa!!
Popin äiti Annuli
pikaisesti heitän muutaman sanasen, ennen kuin suuntaan kirjaston kautta tarhaan hakemaan Kaisaa. Me ollaan taas kotimiehinä kaksistaan, kun mies reissaa. Tällä kertaa tulee tosin jo huomenna.
Mukavaa, että uusia (ja vanhoja uusia) liittyy mukavaan seuraamme! Samojen juttujen kanssahan tässä elämäämme eletään, joten on mukava lukea kaikkien kuulumisia.
Kerrostaloelämästä olen Lehtovin kanssa samoilla linjoilla. Hyssyttelystä ei tule mitään, elämän ääniä saa kuulua. Toki kohtuudella kaikkea ja maalaisjärki käteen. Naapurin piano on saanut mut aika ajoin ärsyyntymään melkoisesti, mutta eipä sillekään mitään voinut. Nyttemmin naapuri on muuttanut jo toisaalle, huh :)
Mulla on sisustusvimma iskenyt todella. Maalasin eilen jo työhuoneen seinät, kun siirretään ens viikonloppuna Kaisan huone siihen. Sitten onkin vuorossa se työhuone ja sinne olohuoneeseen sitä tapettia ja makuuhuoneeseen kanssa ..
Mut nyt on pakko rientää, kuulumisiin taas!
kua ja Kaisa
Vinhaa vauhtia kului työpäivä! Ja kiirulla kotiin, kun hoitajan vapaapäivän takia mies hieman venytti iltavuoroon lähtöä, jäi poikien kanssa kotiin, ja kun minä kotiuduin (myöhään), niin mies lähti töihin. Eli tekee sitten myöhään yöhön töitä. No, huomenna sitten tavallinen arki koittaa eli lapset normaalisti hoitoon.
Pikaisesti käyn palstalla nyt, sillä kunhan lastenohjelmat pian alkavat, alan laatia oppilaille kokeita. Ei tartteis sitten yötä valvoa.
Kiva, että ollaan saatu uusia linjoille! Tervetuloa! Popin äidille heti pitää sanoa, että hyvän nimen olette pojallenne valinneet... ;) Meidän maalispoika siis myös samaa kastia. Ja kokonsakin puolesta samaa " tyyppiluokkaa" .
Sain vihdoin ja viimein varattua sen rokotusajan pienemmälle, menen itse samalla verikokeisiin. Hesaan sitten perjantaina, lauantaina kotiin jo. Lentäen onneksi saadaan työkamun kans matkustaa.
Pukeutumisessa hyvin samoilla linjoilla, mutta nyt viikonloppuna jäi ulkoilut väliin, kun meillä oli -24 astetta. Mies kävi poikien kans pihalla lauantaina, olivat aika kauan itse asiassa, mutta oli jätkät kuulemma punaisia kuin ravut kasvoiltaan. Mie oli lauantain lentishommissa valmentamani joukkueen kanssa ja sunnuntaina sitten vain kotona öllöttelimme.
No nyt työhommia tähän väliin.
Poika oli reilut kaksi vuotta kun muutimme tähän nykyiseen ja maalismuksu syntyi.
Mielestäni lasten äänet ovat elämää, kerrostalossakin, eikä niitä varmaan mitenkään voi " poistaa" . Ihan tavallisesti esikon vauva-aikana arkea elettiin, yöhuudot sun muut tissivieroitukset siihen vaiheeseen kuuluivat normaalisti. Meillä ei ole itsellä koiraa, mutta meidän kerroksessa oli useallakin. Enkä muista, että mitään ihmeellistä olisi koiriinkaan liittynyt. Eikä kukaan meille motkottanut lapsen huudoista.
Tervetuloa palstailemaan vanhat ja uudet! Tosi kivaa, kun joukko saa jatkuvasti lisäystä. Vaikka tokihan tässä matkan varrella myös on porukkaa tippunutkin.
Hitsi, mulla oli eilen jotain lisättävää tuohon kerrostaloelämägalluppiin, mutta eihän se enää mieleen tule. Hmf! Ehkä vielä joskus.
Joo, nyt on sitten talvi saapunut oikein kunnolla. Mittari näytti aamulla -15 astetta ja äkkiseltään se kyllä tuntuu tosi kovalta. Jo eilen oli kova pähkäily Helmin vaatettamisen suhteen ja päädyinkin seuraavanlaiseen kokoonpanoon: lyhythihainen body + sukkahousut, pitkähihainen puuvillapusero ja -trikoot, villahaalari, villasukat, villalapaset + rukkaset, toppakengät, toppahaalari, puuvillainen kypärämyssy ja fleecevuorattu leuan alta nauhottava neulepipo. Ja tämän kaiken jälkeen he eivät edes mennet hoidossa ulos, kun oli niin kylmä...Paitsi että oli ollut kuulemma sisälläkin kylmä, kun kivasti just pakkasten alettua lakkasi lämmitys. Muutaman lämpöpuhaltimen varassa olivat sitten sitkutelleet päivän. Ja vedentulokin oli jossain vaiheessa katkennut. No, vanha rakennus, niin minkäs teet. Toivottavasti tänään olisi lämpimämpi sisällä. Sanoivat nimittäin eilen, etteivät meinaa tänäänkään mennä ulos, koska on luvattu vielä kylmempää.
Mä en oikein ole kovin ihastunut niihin vuorattuihin kypärämyssyihin. Helmillä oli kyllä jo viime talvena sellainen ja on tänäkin talvena (Lassien merkinen. Viime talvena oli Kivat), mutta on jäänyt tosi vähälle käytölle just sen vuoksi, kun tuntuu aina vetävän silmille. Ja sitten tää nykyinen ei myöskään mene niin tiivisti päätä myöten, etteikö kylmä ilma pääsisi livahtamaan sisään reunan ja posken välistä. Helmi kyllä tykkään pipostansa kovasti, kun siinä on ikäänkuin pupun korvat tms, joiden päässä on pampulat. Niitä on kiva heilutella.
Voi kun kuulostaa ihanalta tuo Kuan sisustamisintoilu! Meilläkin olisi kyllä paljonkin sarkaa tässä kämpässämme, mutta just tällä hetkellä ei kauheesti ole varaa moiseen. Ja tämä kaikki ihan pikkujuttujen vuoksi. Ensinnäkin meillä nousi yhtiövastike 50¿:lla/kk ja toiseksi mun ennestäänkin surkeasta palkastani käteen jäävä osuus pieneni yli 300 eurolla, kun jouduin laskettaa uuden veroprosentin. Tässä sitten elellään hissukseen ja ostetaan vain kaikki aivan välttämätön. Vaikka kyllä meillä puutelistaa löytyy: uusi sänky, pesukone, tallentava digiboksi, seinien maalaus, eteisen ja makkarin remontointi, parvekelasit, uudet ovet ja se miehen intohimon kohde eli 42" LCD -telkkari. Näin niinkuin muutamia mainitakseni...Ja mikään nuista edellämainituistahan ei ole mitenkään pakollinen. Eli ilmankin tullaan toimeen, mutta kun ois vaan kauhee himo. Seinien maalaus olisi varmaan kaikkein realistisin idea ja meidän budjetille sopivin, mutta kun vielä osaisi päättää värit.
Mun pitäsi lähtee pian tarpomaan tuonne pakkaseen, kun kaupassa olisi käytävä. Kiva vaan, kun en omista kovinkaan kummoisia toppavarusteita. Siis lähinnä alapää jäätyy, kun ei ole toppahousuja. Ja Toppatakistakin hajosi sunnuntaina vetskari! Yääh! Onneksi siinä on sentään napit, niin saa kiinni ja pysyy lämpimänä. Kai tässä on vaan vedettävä jalkaan mummolta perityt ihanat ruskeat villasukkikset. Jos ne lämmittäisivät sen verran, ettei ihan pystyyn jäätyisi. Ja täällä puhuu nyt ihminen, joka tarpoi kuusi vuotta Rovaniemen talvessa! EI ihan heti uskoisi. Jotenkin silloin oli paljon järkevämpi ote pakkaspukeutumiseen. Vaan kyllä sielläkin huomasi, kuka on tullut etelästä. Yleensä siitä, jos raukka värjötteli -30 asteen pakkasessa villakangastakissa ja parhaassa tapauksessa vielä lyhyt hame päällä ja jalassa italialaiset ohutpohjaiset ja keinonahkaiset korkkarisaappaat. Paikalliset kun veteli pilkkihaalareissa ja karvalätsässä hyvin tarjeten. Baariinkin mentiin niin, että pikku bilehepeneiden päällä oli kunnon toppavarustelu, joka sitten hikipäässä riisuttiin narikassa.
Mutta joo, nyt siis lähden penkomaan kaapinperältä niitä sukkiksia ja ohjaudun ulos pakkaseen. Heips vaan kaikille!
lehtovi ja Helmi
Nyt se talvi todella tuli=) Viellä on 17 astetta pakkasta ja aurinko paistaa ja näin kun ikkunasta ulos katselee keli näyttää aivan ihanalta=) Hella kuumana ja pikku- tappi lukee vieressä tyytyväisenä omaa vauvakirjaansa ja bongaa tuttuja naamoja=) Voiko mukavampaa olla?
Galluppiin: Emma on aina ollut huono nukkuja. Ekan kerran nukkui yön heräämättä kun oli noin 1v2kk. Siitä eteenpäin on ollut aika vaihtelevaa. Kun tekihampaitaan sen ekan 1v3kk niin yöt oli kamalia koska kipuili niitä niin paljon. Sitten kuin taikaiskusta yöt parani eikä useinkaan joutunut edes tuttia yöllä tarjoomaan. Nyt on taas viimisen kuukauden(reilun) ollut yöt aika risaisia. Joka aamuyö, 3-6välillä enemmän tai vähemmän huudetaan, itketään, hoetaan ei,ei,ei tai kuten viime yönä hoki että mun on pissa hätä......... toissa yönä hoki että käsi, käsi, käsi=) Tänäänkin 5aikaan alkoi itku-huuto-ei-potkimis-rimpuilu show, eikä loppunut ennenkuin mies otti syliin ja rauhoitti, nukkui sitten meidän vieressä lopun aamun(nukkui ja nukkui, en tiedä monelta se äkkääminen alkoi mutta mä en suostunut nousemaan kun vasta 20vaille 9 sängystä ylös(hirveä äiti)
Mä voisin kuvitella että viimiset 4hammasta ois tulossa, jos se on syynä niin se on helpotus koska tietää että ne tulee 1-2kk sisällä ja sitten se on loppu=)
Muutenkin tosi rytmittömiä on ollu aamut ja päivät. Pitkään oli jo niin että nukkui 19(19.30)- 8.30(9.00) eikä tarvinnut päikkäreitä. Nyt on jo heti aamusta väsynyt ja on pakko nukutella päikkäreille.
No mutta kuten normaalia, mä varmaan kadotin jo pointtini jos mulla sellaista olikaan=) Nyt on pakko taas mennä lisäämään puita ja miettimään mitä kaikkea tänään keksisi tekemistä=)
Pakkasta sen verran, että sisähommissa oltu. Kannattaa kysyä mitä ei olla tehty, koska aika paljon ehtii aamupäivässä. Laulella, loruilla, muovailla, pelata, leikkiä jne.
PukemisG: eilen maalisneidillä oli ulkona lyhythihainen body,sukkikset, collegepuku, villapuku,villasukat ja tumput, ohutkypärähattu jonka päällä neulottu villahattu ja haalarin huppu, rukkaset, haalari ja kuomat. Ja tietty uusi lempivaate, isosiskolta peritty puuvillakauluri joka ei siis välttämätön mun mielestä mutta neiti ei voi ilman sitä olla sisälläkään. Näillä mennään yli -10pakkasessa. Jos ei riitä, sitten pysytään sisällä. Tulisi liian tönkkö jos vielä lisäisi vaatetta.
Kerrostalo asumiseen en osaa kommentoida. Kuulun itse niihin joita kaikki äänet häiritsee !?!. olen katsonut parhaimmaksi pysyä pois kerrostaloista. Mutta tää ei tietty ollu Tuulian pointti, joten uskon teidänkin ajan myötä tottuvan ja naapurien myös.
Mun pitäis oikeesti just nyt kirjottaa näyttösuunnitelmaa, olis kahden viikon päästä taas kaksi näyttöviikkoa edessä. Ei oikein irronnu järkevää tekstiä, mutta kai se on yritettävä jatkaa.
Älkäähän palelluttako itseänne!
Huh, kuinka kylmä oli. Tarvoin aamupäivällä gynelle ja vitsi kun meinasi kaikki paikat jo jäätyä, vaikkei matkaa ollut kuin vajaa kilometri. Olen tässä jo pidemmän aikaa kärsinyt epämääräisistä pahoinvointikohtauksista ja eilen alkoi yllättäen verinen vuoto, joten ei muuta kuin tarkastamaan. No kaikki oli ihan kunnossa ja ei, en ole raskaana vaikka se on ensimmäinen mitä kaikki lääkärit veikkaavat. No helpottavaa tietysti, että kaikki oli siellä päin kunnossa, Papaan meinaan vielä mennä. Vuotokin kuulemma liittyisi mahdollisesti ovikseen... No tarkkaillaan.
Topi nukkui taas viime yönä levottomasti, noin 1½-2 tunnin välein kuului isi äiti -huudot. Jätkä oli ihan unessa, mutta ilmeisesti tuo puheen kehitys on sitä verran vauhdikasta, että täytyy unissaankin harjoitella. Aina kun kääntää kylkeä, niin pitää jotain huudella mennessään... No nyt ei sitten ole tuo työminä ihan kaikkein reippaimmalla tuulella. Sorruin vielä Hese-ruokaan, kun en jaksanut miettiä mitä lounaaksi söisi. No täytyy illalla syödä kevyesti, ettei dieetti heitä häränpyllyä. Olen ollut pari kuukautta vähän kevyemmällä ruokavaliolla. Tai siis oikeastaan en niinkään kevyemmällä, mutta olen pienentänyt annoskokoa vähäsen, ja yrittänyt syödä n. 4-5 ateriaa päivässä. Ja yllättäen tämä tuntuu toimivan. Painoa on lähtenyt yhteensä 6 kiloa, tosin aloitin dieettini kauhean vatsataudin jälkeen, jolloin lähti 4 kiloa, mutta kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen. Raskauskiloja ei ole enää ollut, Topi oli sellainen litrahuuli, että 20 raskauskilosta, joista 10 jäi laitokselle, ei ollut 1½ kuukauden jälkeen tietoakaan. Nyt siis vaan pudottelen vanhoja kertymiä :)
Yllättävän helppoa tämä on ollut, tuntuu ettei mistään ole tarvinnut luopua, ja pikkuhiljaa tuloksia näkyy. Viikonlopun paras ylläri oli, kun mahduin 5 vuotta aikaa ostettuun Peakin laskettelupukuuni, johon en ole mahtunut varmaan neljään vuoteen :)
Onneksi on iltapäivällä palaveri, niin ei tarvitse tehdä mitään tuottoisaa. Aivot on varmaan jäätyneet. Nyt täytyykin kiiruhtaa, ettei ole viimeinen paikalla.
Kiva, kun vieläkin tulee mukaan uusia kirjoittelijoita. Eikös tähän päde se parempi myöhään kun ei milloinkaan. Lisää vaan rohkeita taustailijoita (meniks toi sana ihan oikein?) kehiin.
Lomalta ollaan palattu ja kivaa oli. Siis ihan mega kivaa. On ulkoiltu, saunottu, syöty ja ennen kaikkea nukuttu. Oli niiiin ihana nukkua aamuisin kymmeneen ja kaikessa rauhassa vääntäytyä ylös sängystä kahvin keittoon. Moottorikelkkailtiin yhtenä päivänä 130 km ja se oli näin aloittelijalle vähän liikkaa. Särki sitten käsiä koko illan ihan julmetusti. Rinteessäkin olitiin, mutta mulla kyllä varpaat paleli. Tähtiäkin jopa katseltiin ja (surkeita) revontulia. Kaikkiaan tosi hyvä reissu.
Santtu ja siskonsa pärjäsivät hienosti mummolassa. Kotiin tultuaan kyllä sitten Santun kanssa nukuttiin käsi kädessä lähes koko yö. Hän otti kummallakin kädellä mun kädestä kiinni, eikä päästänyt irti. Hapuili koko yön mun kättä, jos se vahingossa oli päässyt karkuun. Eli taisi hällä olla vähän ikävä äitiä.
Oltiin Santun kanssa juuri perhekahvilassa ja nyt hän nukahti vaunuihin. Päällä ulkona on pitkähihainen body, sukkahousut, verkkarihousut, villapuku, villatakki, kypärähattu, villahattu, villasukat, untuvatossut, lapaset ja toppahanskat. Nyt kun nukkuu, niin on sullottuna paksuun makuupussiin ja vaunun topattu peite vielä kaiken päällä. Eilen ei ollut yhtään hikinen unein jälkeen tällä varustuksella.
Esikko meni suoraan kerhosta kaverin luokse leikkimään ja minulla ihana rauhaisa hetki istuskella koneella. Pitäisi kyllä vähän siivota, kun on niin kaaos. Esikon sanoin: tarttis siivota, ettei ISKÄ pyörry. Että näin meidän perheessä.
Mulla on kanssa aivan hirveä sisustuskuume. Hylättiin se muutto, kun on liian kallis toinen asunto. Nyt sitten haluan jotain uutta tänne meidän kotiin. Miehelle jo puhuin uudesta olkkarin matosta ja verhoista. Vaihtelua pliis. Ei se kyllä mitenkän sitä tyrmännyt. Perustelin niin hyvin, että kevättä kohti pitää saada vaalempaa ja sitten syksyllä taas vaihdetaan näihin tummempiin sävyihin. Kaipa hänkin sitten oli samaa mieltä.
Nyt käyn vähän syömässä, ennen Santun heräämistä. Sitten lähdetäänkin jo hakemaan esikkoa ja mennään samalla vähän kyläilemään sinne hänen kaverilleen.
Jotain mun piti kommentoidakin, mutta kun enää yhtään muista, että mitä. Myöhemmin sitten...
T. lappu
No niin, palaveri siirtyi tunnilla... Unohdin kokonaan tuon sisustusasian. Meillähän on siis tuo omakotitalo valmistumassa jossain vaiheessa kesällä ja sisustusjuttuja pitäisi miettiä kovasti. Olen aina ajatellut, että ihanaa sitten kun saa kaiken laittaa niin kuin itse haluaa, mutta nyt se tuokin ihan hirveän stressin. Mitä minä haluan nyt/2 vuoden päästä? Mistä ihmeestä minä voin tietää, mihin kohtaan kattoa laitetaan millainenkin valo, kun talo on vasta runkopuut pystyssä? Keittiön ja kodinhoitohuoneen sisustaminen Puustellin ammattilaisen kanssa oli superkivaa, perjantaina mennään suunnittelemaan vielä vessat ja muut kiintokalusteet. Mutta kaikki valaistusasiat ja muut. Hirveä stressi. Miten osaan valita sellaisen tammiparketin, että jaksan sitä katsoa ainakin seuraavat 10 vuotta? Ja sitten vielä tuo pirkuleen budjetti. Kaikki on niin kallista. Olisipa sponsorisopimus jonkun K-raudan kanssa tai edes lottovoitto.
Ennen olen aina ollut ihan fanaattinen sisustaja ja nyt tuntuu siltä, että pitäisikö palkata sisustussuunnittelija, että saa kaikesta harmonista ja yhteensopivaa ja ajatonta ja tyylikästä ja vaikka mitä. APUA!
Heippa kaikille! Ja ihan alkuun Popin äidille, tervetuloa joukkoomme mukaan! Kiva saada uusia tänne meidän lupsakkaan joukkoon :)
Lappu: kiva kun teillä oli onnistunut loma! Teki varmaan hyvä viettää miehen kanssa ihan laatuaikaa kaksin :)
Kiva kun Maranta ja Koivupuukin kirjoittelitte! Toivottavasti Maranta selviää pian, mikä siulla on :/
Sengi: Teillähän ollaan touhukkaita sisäpäivinäkin! Tulee vähän huono omatunto kun meillä neiti " saa" leikkiä aika paljon yksinään :/ Oon jotenkin huono leikittämään, hassu selittää tätä....Mutta siis neiti on aika pienestä pitäen leikkinyt yksin. Toki tulee välillä lehti/kirja kädessä ja pyytää syliin jolloinka luetaan...Tai välillä piirretään tms. Mutta oon hirveen huono jotenkin leikkimään :/ Semmoista ns. aktiivista leikkimistä meillä ei paljoa olekaan.
Tuulialle tsemppiä kovasti asunnon näyttöön!!!!!
G: meillä menee yöt hyvin vaihtelevasti, välillä nukutaan viikko hyvin ja toinen valvotaan. Tai siis heräillään. Viime yönä herätyksiä oli kaksi. Tutit pitäis vierottaa mutta miten ihmeessä.
Joka päivä huomaan ajattelevani kuinka " iso" tuo tyttö onkaan. Ja kuinka paljon hän jo osaa ja ymmärtää. Voi näitä nuppuja :)
Takkuaa nyt kovasti nämä sivut, joten päivitän tämän listan vaan. Toivottavasti HUHUILUT tuovat lisää uusia ja vanhoja äitejä joukkoomme!! =)
Kivasti saatu kuulumisia, mutta HUHUILLAAN vieläkin!!
Rohkeasti taas kirjoittelemaan taustailijatkin!!
PIPPANDII
INSINÖÖRIÄITI
SENGI73
KUA
LEHTOVI
VUPII
KEVÄTMAMA
TEL5
SUOHOMPPELI
EMPPA 051
HURTTA
MIUQU
ROSA81
UUPU
KORVAPUUSTIT
PUMP@
KALAMAMI
MARANTA
PÄÄSIÄISÄITI78
MARJU73
MELROSE
MINI-05
MILI
ÄDÄ78
LARUSKA
FEMANA
KATI05
LAPPU
JOLLA
NOOPU
AJANKUVA
KUBLA
VIO
SOLANDRA
KATALIN
PAHIS1
VUOKKO
EGO
ELIISAKU
NASULIINA
RÄNKKÄ
TUULIEMILIA
LARUSKA
MURUNMAMA
PIPSA
KIIKKAKUKKA
Ja muutkin kenen nickiä ei tässä luettelossa ollut!!!
Toisella kieroksella olijat myös, kuinka teillä menee? Eliisaku, Jolla, Vupii, Kevätmama, Rosa81..ketäs muita meitä vielä on?
T