Tuntuu että nimeni tekee minusta vähemmän vakavasti otettavan
Onko muilla samaa? Ei nimi miestä/naista pahenna, mutta on niin rahvaanomainen olo.
Etu/sukunimi yhdistelmäni kuulostaa hyvin "juntilta" ja saa ihmiset ylenkatsomaan minut kun on asiaa virallisissa yhteyksissä tai töissä.
Asiaa ei auta se että näytän stereotyyppiseltä "pottunokalta". Minua kohdellaan kuin tyhmää maalaista vaikka olen suht oppinut ja yleissivistynyt.
Kommentit (8)
no, minulla on naiseksi tosi hönö nimi (mieti tyyliin ursula tai petriina) ja erittäin maalaismainen sukunimi tyyliin möykky/puskajussi.
haaveilin nimen vaihdosta koko nuoruuden mutta iän myötä sitten kasvoi "haters gonna hate-asenne. sama se mitä tuntematon ajattelee
Vaihda nimeä. Turha sitä on huonosta nimestä koko ikänsä kärsiä.
Tuo on varmaan ihan tavallista. Älä sure nimeä. Moni kantaa itsensä ylpeästi nimestä huolimatta. Se on vaan nimi. Sitäpaitsi saamme uuden nimen sen jälkeen kun kuolemme.
Jotkut suomenkieliset sukunimet kyllä kuulostavat niin tyhmältä että niissä on pakko olla jotain kirkon kiusantekoa taustalla, esim. pakottaneet nimettömät Antinpojat kylässä ottamaan sukunimeksi Suoyrjö tai Pigg.
Tuollaisesta tulee jo työnhaussakin haittaa.
Jos Puukko-Ahmed kykenee toimimaan Valviran laillistamana terapeuttina (googlaa jos et usko) niin eiköhän sinut Justiina Rönttösenä hyväksytä vaikkei sinua kukaan minään ylimystönä pidäkään nimen perusteella.
Sukupuolta ja rotuo voi vaihtaa, mijsei nimeä?
Suomessa on urologi nimeltä Martti Ala-opas, enkä edes vitsaile. Ei se lopulta haittaa jos on pätevä.
Taneli Möttönen?