Miten itkuherkkyydestä pääsee eroon, kyse 30-vuotiaasta naisesta
Hei!
Auttakaa minua! Olen tosiaankin aikuinen nainen, mutta hemmetin itkuherkkä. Tämä rassaa minua paljon ja haluan ehdottomasti päästä siitä eroon. Olen johtavassa asemassa, mutta pelkään etukäteen kaikkia tiukkoja neuvotteluita, koska pelkään alkavani itkeä. Olen jopa alkanut välttää tiukkoja tilanteita, vaikka niiden hoitaminen kuuluu duuniini!
Olen sellaisella alalla, että itkeminen ei yksinkertaisesti ole vaihtoehto. Niin ei vain voi tehdä. Joka kerta, jos saan vähänkin kritiikkiä, pala menee kurkkuun ja tuntuu, että kohta alan itkeä. Ihan hirveää, oikeasti! Olen pätevä, fiksu ja hyvä työssäni, mutta aina suuttuessani tai vähänkin järkkyessäni tunnen, kuinka fasadi alkaa pettää.
Auttakaa, tämä vaivaa minua todella!
Kommentit (10)
Silti viimeisen raskauden loppupuolella oli yks tosi vaikea tilanne töissä, kun aloin olla ihan poikki.. Poika tulee meillä vissiin äitiinsä..
henkilökohtaisesti, alko itkettämään... Joka juontuu nuoruudesta jotenkin. Nyt olen oppinut, että joissain tilanteissaen ajattele asioita henk. kohtasesti, vaan päällisin puolin, niin se on auttanut. Olen jopa joutunut välillä " hakemaan" asennetta, että olen luja. Auttaa... Käsittele asia pintapuolisesti siinä tilanteessa ja henkilökohtaisemmin kotona. Tätäkin kyllä pitää harjoitella, ennen kun toimii...
jätin pillerit pois. Muutenkin olo on parempi ja tasapainoisempi.
Ja minä olen joskus huomannut, että jos tulee joku yllättävä juttu, mihin ei ole ennalta varautunut, niin silloin tulee itku herkemmin. Eli jos on kuvitellut toisen olevan ihan asiallinen ihminen, ja sitten hän yhtäkkiä alkaakin piikittelemään, niin siinä tulee liian yhtäkkiä kulman takaa liikaa epäreiluutta. Mutta jos tilanteeseen on osannut jotenkin varautua henkisesti etukäteen, niin silloin sen kestää paremmin.
Minulla on yksi inhottava miespuolinen työkaveri, jolla oli tapana puhua asiattomasti ja erittäin loukkaavasti, kun joku asia ei mennyt hänen mielensä mukaan.
Kerran sitten päräytin kyynelvirrat auki, niin mies pelästyi niin paljon, että on käyttäytynyt siitä lähtien fiksusti.
Sinä teet vain työtä, ei sinua itseäsi arvostella vaan työtäsi. Jos se on jonkun mielestä huonoa, niin tehkään itse paremmin.
Jos taas töissä piikitellään sinua ihmisenä, koita ymmärtää että ovat todella typeriä, ja ota yhteyttä paikan tj:ihin ja tee valitus.
Ylipäänsä, älä ota elämää niin vakavasti! Rentoudu.
vielä kun tietäisin, kuinka tuo toteutetaan!
ap
Elämä on tosi lyhyt aika, sitä ei kannata käyttää stressaamiseen. Raha on vain rahaa. Kaikesta selviää kun luottaa itseensä eikä vaadi itseltään liikoja.
Aloita rentoutuminen menemällä kylpyyn tai saunaan tai lämpimään suihkuun ja anna koko kropan joka solun rauhoittua. Päätä että työasiat saa viedä vain 8 tuntia arkipäivistäsi. Ota elämäsi itsellesi. Ja jos itkettää niin itke.
Tsemppiä
terkuin 10
vie kyyneleet pois. ei oikein pysty itkemään ollenkaan. tosin lääke vie myös orgasmi kyvyn ja heikentää seksihaluja. tosin tämä nyt ei ole keino sinulle, jos et ole masentunut. itse olen myös kauhea pillittäjä.