Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen kauppaostoksiin ei kuulu mehu ja jukurtit ja einekset?

Vierailija
18.01.2007 |

Ostetaan vain Asidophilus-luonnonjukurttia. Mehua ei juoda. Paitsi erikoistilanteissa. Eineksiä ei syödä. Paitsi ihan erikoistilanteissa, muutto esim.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä juodaan 100% täysmehuja litra päivässä (ei siis tiivistemehuja), jugurteista hedelmäpommi on ykkönen, ja eineksistä maksalaatikko ja veriletut kuuluvat kuukausittaiseen ruokavalioon.

Vierailija
2/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jugurtit on käteviä ja terveellisiä välipaloja. Eineksiä äärimmäisen harvoin kuuluu ostoksiin, maksalaatikkoa kerran kuussaa tai kahdessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun, stressaantuneen neljän lapsen äidin, kauppakassiiin ne kyllä kuuluvat. Mehuja ei juoda paljoa mutta kyllä joskus. Siis meillä on ihan koululaisiakin.

Vierailija
4/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehvilus mehuja ja vähäsokerisia jukurtteja. joskus hk:n blöötä ja isännälle rusinatonta maksalooraa.

Vierailija
5/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineksiä vain joksikin reissuruoaksi.

Mutta lapsia on vasta yksi ja aikaa on kiinnittää huomiota ruokavalioon.

Vierailija
6/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maustamatonta jugurttia ostetaan kyllä silloin tällöin (maustetaan itse pakastemarjoilla + sokerilla), ja joskus ostetaan myös täysmehuja (tuoremehuja). Mehuja tehdään itse myös.

Minäkin olen monen lapsen äiti, koululaisiakin on, ja välillä stressaantunut ja väsynyt, mutta eineksiä meillä ei kuitenkaan syödä. Tämä ei kuitenkaan ole mikään pätemiskysymys, eikä tulisi mieleen paheksua muiden ihmisten einestensyöntiä ja sokerimehujen kittausta. Elän ja annan toistenkin elää, kukin tyylillään.

Vierailija
7/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heräsin ajattelemaan tätä asiaa, kun kävin kaupassa ja katsoin toisen pikkulapsiperheen ostoksia kassalla. Heillä oli hulluna jukurtteja ja mehuja ja eineksiä. Poika söi vielä jotain karkkia ja meidän lapset tuijotti sitä ihan ihmeissään :) En todellakaan ole ennen ollut yhtään kiinnostunut toisten ostoskärryistä. Varmaan en ole ikinä ennen tsiigannut toisten ostoksia. Mutta nyt jotenkin tuli tuijotettua. Varmaan kun katsoin sen Olet mitä syöt -ohjelman. Me ei syödä siksi eineksiä ja mehuja yms. kun ei ole rahaa. Mutta nyt aloin ajatella, että ehkäpä se on terveyden kannalta hyväkin. Olen itse laiha enkä meinaa lihoa vaikka kuin syön, mutta nyt hoksasin, että syönkin ilmeisesti niin vähäkalorisesti etten siksi liho.

Meillä arkisuokaa on perunat ja jauhelihakastike, riisit ja jauheliha, makaroni ja jauheliha. Salaatiksi porkkanaraastetta ja kurkkua, tomaattia, paprikaa tai keitettyö porkkanaa. Aamulla syödään vain puuro, jossa on mansikoita. Illalla luonnonjukurttia ja mysliä + leipää. Juustoa ei ole aina.

Kuulostaako normaalilta vai miltä?

ap

Vierailija
8/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan tajua. Niitäkin kun löytyy monenlaisia.

Vierailija
9/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juodaan mehujakin, iik.. Ja ollaan suoraan sanottuna luuviuluja koko porukka. Kohtuus kaikessa niin melkein mitä vaan voi syödä!

Eineksiä meillä ei tosin syödä lainkaan.

Ennemmin syön jogurttia kuin ap:n suosimaa jauhelihaa. Hyi yäk, kun näin kerran mitä kaikkea siihen tulee (rustoja, jänteitä ym. ihanaa), en ole pystynyt sitä syömään.

Vierailija
10/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehua en tarvi, vettä tulee hanasta.

Jogurtit on kamalia sokeripommeja! Jos ruoanlaittoon kaipaan jogurttia ostan sitä turkkilaista luonnonjogurttia.

Ja einekset kierrän kaukaa.

Vierailija
11/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jogurtit on kamalia sokeripommeja!

Tutustupa joskus kaupan jogurttivalikoimaan. Vaihtoehtoja on. Itse suosin Ingmanin luonnonjogurttia ja Valion 30% vähemmän sokeria sisältäviä, jotka ovat myös säilöntäaineettomia.

Vierailija
12/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kelpuuta mitään 30% vähemmän sokeria juttuja, vaan ainoastaan sokeritonta. Näin ollen turkkilainen jogurtti on ok, mutta mitään maustettua en osta. Sorry vaan.

Vierailija
13/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kuitenkaan yleistä, että jogurtit on sokeripommeja, kun vaihtoehtoja löytyy

Vierailija
14/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostoksiin kuuluu lähes aina noita " jukurtteja" , mehuja ja eineksiä.

Vierailija
15/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 30% vähemmän sokeria tarkoittaa noin 34 sokeripalaa litrassa. Ei ole siis vaihtoehto mulle.

Vierailija
16/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja terveinä oltu, kun aamuisin vedetään lasilliset Gefilusmehua, nam.

Vierailija
17/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jugurtti kyllä: luonnonjugua tai bulgarian.

Mehu kyllä: 100% tuoremehua, juodaan lasilliset aamulla, ei muulloin.

(tiivistemehuja ei ollenkaan)

einekset: itselle joskus... napostelumielessä. tosin tänään tein makkarakeittoa, eikös makkara ole eines... lihapullat teen itse, mikäs sen helpompi ruoka!? kaupan lihapullat on ihan eri ruokaa kuin kotona tehdyt - itse siis tykkään molemmista, ovat vaan ihan erilaisia! Eineksistä käytetään: kalapuikot, pinaattiletut ja aikuisille nakit (lapsille tooosi harvoin) joskus iltapalalle. Todellisia VALMISruokia ei osteta koskaan. Siis sellaisia valmiita aterioita. Ne on kauhean suolaisia, en pysty syömään.

Vierailija
18/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ruokaa.

Vierailija
19/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalisti 2 dl:n pikkupurkissa on 7 palaa sokeria, nyt onkin vain 5. Älytön määrä sekin.

Jos ostat maustamatonta jugurttia ja maustat sen itse pakastemarjoilla ja sokerilla, saat ihan huippuhyvää jugurttia jossa on jotain 80% (ainakin) vähemmän sitä lisättyä sokeria.

Vierailija
20/24 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksei täysmehujenkin. Maustamaton, vähärasvainen tai jopa normaalirasvainen jogurtti hedelmien ja marjojen kanssa on ehkäpä terveellisimpiä maitotuotteita. Ja täysmehutkin menettelevät ravintoarvoiltaan -- harva suomalainen syö njiin paljon hedelmiä ja marjoja, etteivätkö mehut toisi siihen mukavaa lisää.

Eivätkä mainitsemasi eineksetkään ole niin pahoja, kunhan suolan määrää vähän tarkkailee. MOni tekee eineksiä reilusti rasvaisempaa kotiruokaa...

Meillä syödään paljon rasvatonta maustamatonta a-jogurttia ja viikonloppuisin aamiaisella saa gefilustäysmehua. Puolivalmisteita ostan joskus ja eilenkin s-marketin kalahyllystä ihania valmiita hiillostettuja silakkapihvejä. Häpeilemättä kassalla. Ja väitän että harva perhe syö yhtä terveellisesti kuin me -- 500 g tuoreita kasviksia per aikuinen ja pari hedelmää sekä ainakin annos marjoja päivässä, reilusti hyvälaatuisia kasviöljyjä ja proteiineja, kalaa eri muodoissa, juureksia, sieniä, täysjyväriisiä, -pastaa ja -leipää ja hyvin vähän mitään jalostettuja valkoisista jauhoista tehtyjä tuotteita, karkkeja tai maustettuja jogurtteja tms. Mutta maustamaton jogurtti tai maitorahka marjojen kera maistuu, koko perheelle eikä kukaan täysmehulasiinkaan sylje :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän