En kyllä ymmärrä kun joissain asunto esittelyissä kuvataan hedelmäasetelmia tai
koriste-esineitä. Mitä v**un merkitystä niillä on asunnon myynnissä.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ne ei olekaan ammattilaisen ottamia
Kyllä on!
Ja nurkkaa jossa näkyy pelkät verhot...
Juuri tämä! Ennen oli tapana ottaa aina kuva kiukaasta. Enää sitä ei näe, mutta sitten nämä tulppaanikimput on tulleet tilalle.
Toinen ärsyttävä asia on, kun käytetään sitä laajentavaa objektia, että tila näyttäisi avaremmalta. Sehän vääristää mittasuhteet ihan täysin ja ei saa käsitystä tilasta lainkaan.
Just katselin yhtä ilmoitusta, jossa oli vain yhdeksän kuvaa ja niistäkin yksi lähietäisyydellä talon kiukaasta (uudehko, mutta ihan tavallinen kiuas). Kuka ostaa talon sen perusteella, millainen kiuas siellä on? Talon pihasta ei sitten ollutkaan yhtään kuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne ei olekaan ammattilaisen ottamia
Yleensä ne nimenomaan on ammattilaisten ottamia kuvia.
Mutta oon miettiny ihan samaa. Toinen on kuvata jotain yksittäistä kalustetta. Sen ymmärrän, jos vaikka vanhan talon rakenteisiin kiinteästi kuuluvia yksityiskohtia kuvataan.
Just luin kun pariskunta ihastui kotiin jossa oli sisustettu myyntiä varten, oli väljää, kukkia, pullantuoksu.
Toivat omat verhonsa, huonekalunsa, kamansa, tunnelma läsähti. He tajusivat miten päätökseen oli vaikutettu noilla seikoilla .
On ne ammattilaisen ottamia. Niillä halutaan herättää tunnetta ostaa se asunto.
Vierailija kirjoitti:
Just luin kun pariskunta ihastui kotiin jossa oli sisustettu myyntiä varten, oli väljää, kukkia, pullantuoksu.
Toivat omat verhonsa, huonekalunsa, kamansa, tunnelma läsähti. He tajusivat miten päätökseen oli vaikutettu noilla seikoilla .
No voi jessus, ostaisivat sitten vastaavat kalusteet ja pistäisivät vaikka pakastepullat uuniin niin palaisi tunnelma.
Kaikista pösilöin on minusta kuva ovenkahvasta, jossa roikkuu sydänkoriste. Mitvit??????
Vierailija kirjoitti:
Kaikista pösilöin on minusta kuva ovenkahvasta, jossa roikkuu sydänkoriste. Mitvit??????
😂😂😂
Uniikki kohde! Mitä väliä pohjakuvalla, jos kahvaan saa ripustettua sydänkoristeen!
Koska asunnonosto on paitsi järki- niin myös tunnevalinta. Tietenkinnäillä ratkaisuilla halutaan herättää ihmisessä se tunne, että haluaa tutustua lähemmin juuri tähän kohteeseen, ja ostaa sen.
Etkö nyt ap tätä ymmärtänyt?
Seuraavan kerran kun myyn kämppää niin täytynee laittaa myynti-ilmoitukseen kuva jostain kukkapuskasta, sydänkoristeesta, kiukaasta ja jotta kotoisa tunnelma varmasti välittyy niin itsestäni pieremässä sohvalla.
Tämä tarina on tosi. Kaverilla oli myynnissä asunto, johon löytyi ostajat nopeasti. Kaupantekotilaisuudessa ostajat vaativat kauppakirjaan merkinnän, mitkä huonekalut ottavat ja mitkä pitää viedä pois. Siinä menikin hetki välittäjän selvittäessä, ettei irtaimisto kuulu mukaan. Kaverini lupasi jättää yhden kaatikselle menevän jakkaran ostajille lohdutuksena, joten välittäjien pitäisi olla tarkkana maljakkokuviensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska asunnonosto on paitsi järki- niin myös tunnevalinta. Tietenkinnäillä ratkaisuilla halutaan herättää ihmisessä se tunne, että haluaa tutustua lähemmin juuri tähän kohteeseen, ja ostaa sen.
Etkö nyt ap tätä ymmärtänyt?
Meitä taitaa olla monia, jotka eivät ymmärrä, että hedelmiin ihastuvia henkilöitä on enemmän, kuin meitä joita tällainen ärsyttää. Mun on vaikea uskoa, että että hedelmäkuvan perusteella ostopäätöksensä tekeviä on enemmän, kuin meitä jotka haluavat nähdä vain sellaisia kuvia, joilla on joku informaatioarvo.
Vierailija kirjoitti:
Just luin kun pariskunta ihastui kotiin jossa oli sisustettu myyntiä varten, oli väljää, kukkia, pullantuoksu.
Toivat omat verhonsa, huonekalunsa, kamansa, tunnelma läsähti. He tajusivat miten päätökseen oli vaikutettu noilla seikoilla .
Tämä kuulostaa vähän appivanhemmiltani. He ovat jo vuosia katselleet itselleen uutta, pienempää asuntoa, mutta tuskailevat kun ei löydy sellaista sopivaa, johon heidän kalusteensa mahtuisivat. On tosiaan omituista, ettei 150 neliöön mahtuvat kalusteet menekään kätevästi 80 neliön kämppään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just luin kun pariskunta ihastui kotiin jossa oli sisustettu myyntiä varten, oli väljää, kukkia, pullantuoksu.
Toivat omat verhonsa, huonekalunsa, kamansa, tunnelma läsähti. He tajusivat miten päätökseen oli vaikutettu noilla seikoilla .
No voi jessus, ostaisivat sitten vastaavat kalusteet ja pistäisivät vaikka pakastepullat uuniin niin palaisi tunnelma.
Niin, moni ei tajua että "sisustuslehtikuvissa" tai cgi-ohjelmistolla virtuaalisesti täytetyissä huoneissa käytetty huonekaluja ja joskus antiikkeja joiden yhteisarvo kymmeniä tuhansia euroja reaalielämässä.
Kun sinne sitten tuo koko vanhan kodin Ikea-Sotka sisustuksen jonka arvo 500e eikä koti muutenkaan ole mikään historiallinen tai kaunis kohde koristelistoineen ja kattomaalauksineen, niin totta kai lopputulos on "lattea".
Ei se välittäjän vika ole ettei ostaja ymmärrä realiteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tarina on tosi. Kaverilla oli myynnissä asunto, johon löytyi ostajat nopeasti. Kaupantekotilaisuudessa ostajat vaativat kauppakirjaan merkinnän, mitkä huonekalut ottavat ja mitkä pitää viedä pois. Siinä menikin hetki välittäjän selvittäessä, ettei irtaimisto kuulu mukaan. Kaverini lupasi jättää yhden kaatikselle menevän jakkaran ostajille lohdutuksena, joten välittäjien pitäisi olla tarkkana maljakkokuviensa kanssa.
Tuollainen typeryys on eri ilmiö, kuin naurettavat myyntikuvat. Eihän kukaan voi tyhjätä asuntoaan myyntiä varten.
Ja miksi siitä asunnosta otetaan kuvia jossa näkyy vielä edellisen vuokralaisen tavaroita,sohvaa yms!!? Miksi kuvia ei oteta silloin kun asunto tyhjä!!? Toki poikkeuksiakin on..
Ne ei olekaan ammattilaisen ottamia