Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintaraivarit!

17.01.2007 |

Heippa!

Alan olla jo kohta ihan uupunut noihin rintaraivareihin, joita on nyt jatkunut meidän 3½ kk vanhalla neidillä viikon verran. Melkein joka syötöllä alkaa hirveä huuto ja riehuminen, välillä rinnan vaihto auttaa, mutta ei aina. Yösyötöt sujuu paljon paremmin, mutta on alkanut syödä myös useammin yöaikaan. Aika stressaavaa, kun on saanut tytön syötettyä, niin saa jo melkein ruveta jännittämään seuraavaa kertaa, et miten se sujuu...Voisko olla esim. korvatulehdus tms., korvissa on kyl aika paljon vaikkua näkyvissä, mutta ei kyllä oikeastaan haro korviaan, vai mistähän mahtaa johtua?

Kiitos, jos jollain olis vinekkjä ym. tähän asiaan. :)

Suvi ja Taika 3½kk

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ymmärtänyt, että noi rintaraivarit on aika yleisiä. Liittyy kai vauvan kehitykseen. Meillä pahin vaihe kesti reilun viikon. Siihen auttoi: syöttäminen heti herätessä, joskus se että antoi ensin vähän maitoa lusikalla tai pullosta, ja joskus se että vaihtoi tutin äkkiä tissiin. Mä en itse ottanut sitä niin vakavasti, uskon että vauva syö kun sillä tosi nälkä, jos syöminen onnistuu ylipäätään. Meillä tyttö oli pahimillaan 7-8 tuntia syömättä, mutta aattelin että voi olla yölläkin sen verran syömättä, joten ei hätää. Lopetin heti syöttämisen, jos vauva ei heti suostunut ottamaan, ettei ruvennut täysiä huutamaan, koska silloin ei ainakaan suostunut syömään pitkään aikaan. Vieläkin tyttö (4,5kk) saa raivareita, mutta harvoin.

Siihen en osaa sanoa mitään, voiko liittyä korvatulehdukseen, mutta mulle terveydenhoitaja sanoi, että kannattaa aina tarkistuttaa korvat, jos vauvalla on nuha pitkään.

Tsemppiä, toi on rasittava vaihe!

Vierailija
2/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikku ei kuulemma kerro mitään tulehduksesta, saattaa itseasiassa suojata siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä n. 3 kk iässä ja sen jälkeen ei poika ole suostunut syömään kuin sängyllä makuultaan, aika rajoittavaa. Kaveri nyt siis 4 kk ja parhaiten syö heti herättyään, yleensä vaan silloin. Että näin meillä. Voimia ja jaksamista!

Vierailija
4/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on taas pari päivää huutanut tissille, tai on kai se huutanut jo pidemmän aikaa, mutta nyt taas huuto alkaa olla sellaista, että päivät menee sen takia pilalle. Tyttö ei suostu nukahtamaan, koska on nälkä, eikä suostu tissille, koska tissistä tulee maitoa... Tuttia kyllä syö, mutta kun vaihdan tissiin, alkaa huuto heti. Heti herättyä tosiaan syö hyvin, samoin yöllä. Aika hyvä keino on, jos saa tytön syömään tunnin sisällä nukahtamisesta illalla, sitten jaksaa nukkua pitkän yöpätkän ja syö taas hyvin.

Mä olen kyllä huomannut myös, että raivarit liittyy siihen, kun jokin muuttuu ympäristössä. nyt esim ollaan oltu lauantaista asti reissussa, ilmeisesti ympäristön vaihdos on kuitenkin liikaa 10-viikkoiselle ja jotenkin pitää reippaan ja hymyilevän tytön ilmaista epävarmuuttaan. Toivonkin, että tänään kun palataan kotiin, myös nuo raivarit loppuvat.

En ole myöskään turvautunut pullosyöttöön, koska se helposti johtaa vaan raivarikierteeseen. Nukutan tyttöä raivopäivien jälkeiset yöt vieressä ja tarjoan sitkeästi tissiä nälkäyninään. Jos raivari alkaa, tissi piiloon ja tutti tilalle. Kyllä tyttö sitten syö, kun on todella nälkä, vaikka sitten yöllä enemmän. Eihän se tietenkään kivaa ole, jos yöllä ei pysty nukkumaan...

-Osse ja neiti 2kk+

Vierailija
5/5 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa tutulta. meillä oli raivareita, kun tarjosin rintaa liian usein. olin oppinut tiettyyn tahtiin, ja vauvan kasvaessa hän alkoi pidentää syöntivälejään, mutta minä tarjosin tutun kaavan mukaan. siitä vauva sitten sai raivarit ja vasta tietyn ajan jälkeen otti tissin vastaan. ehkä n.½ tunnin kuluttua. nykyäänkin, kun syö, ja irroittautuu lopetettuaan syönnin, meinaa alkaa itkeä " vanhasta muistista" , jos tarjoan tissiä vielä suuhun, (kokeillessani siis, irtosiko tissi vahingossa vai joko hän lopetti ruokailun). tosin sitten sanon " selvä, ei äiti tuputa" , johon hän on jo ehdollistunut ja rauhoittuu onneksi heti. kun siis huomaa, että tissi menee takaisin paidan sisään... :)

eli tarkkaile vauvaa, josko hän onkin muuttanut syöntitahtiaan, kuten meidän poika, joka nyt on 5 kk. raivarit ajoittuivat noin 2 kk:n kohdalle.

(toki tunnet itse oman vauvasi parhaiten, ja mietit ensin, ennenkuin kokeilet, olisiko tämä yksi vaihtoehto. sillä voihan olla, että vauvasi huutelee esim. sitä, että rinnasta ei ala herua maitoa tarpeeksi nopeasti ja on kovin nälissään, jotem älä tietenkään silloin pidennä syöttövälejä...)