Olen maailman krantuin vaatteenostaja ja mulle ei kelpaa mikään kevättakki mitä nettikaupoissa on tarjolla. Tällaista etsin:
Reisimittainen
Ei trenssiä
Ei sporttimallinen/parka/softshell tms urheilutakki
Ei kaksirivistä napitusta
Ei farkkutakki
Hiukan vartalonmyötäinen, ei laatikkomaista väljää leikkausta
Hinta alle 300€
Tuntuu että kaikki kevät/välikausitakit on liian urheilutakki aisia, lyhyitä vyötärömallisia tai liehuvia trenssejä. Nettikauppa pitää olla. Ei ole helppoa löytää😅
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Onko jo löytynyt sopivaa?
Ei vielä. Pitää syventyä vähän paremmin noihin linkitettyihin, kiitos vaan kaikista ehdotuksista Vaatteiden osto on kyllä syvältä! Ap
Vanha ketju, mutta kavoin esiin, koska tänä keväänä mulla jälleen isona ongelmana kevättakin löytäminen. En ole ap. Tosi paljon nettikaupoissa alessa nimenomaan talvitakkeja, eikä kuvauksesta saa selvää onko talvi- vai välikausitakki kyseessä. Pitää siis Googlettaa takin merkin ja mallin tiedoilla kumpi takki kyseessä ja suurin osa paljastunut tähän mennessä talvitakeiksi.
Olishan se ollut fiksumpaa ostaa kevättakki viime kesänä alesta, mutta ei mulla sillon sille tarvetta ollut. Ihan suosikki takkimalli keväällä ja syksyllä kävelylle on parka ja mulla oli Kari Traan parka joskus muutamia vuosia sitten käytössä. Sillon ostin sen alesta 60 eurolla. Nyt vastaavat maksaa jotain 200-300 euroa. Huh.. KT:n takin laatu ei ollut niin loistava, että maksaisin siitä tollasia summia. Ajoi kuitenkin asiansa.
Koko on itsellä myös ongelma, koska periaatteessa olen S kokoa, mutta urheilutakeissa S koon alle ei meinaa mahtua kunnolla vaatetta ja M koko turhan iso. En halua palella, joten mieluummin vähän iso takki siis, mutta kaikista paras olisi kuoritakin sijaan kevyesti topattu takki, jolloin kerroksia ei tarvitsisi tunkea montaa väliin.
Summa summarum olisin halunnut vaaleanpunaisen kevyesto topatun parkan, mutta päädyin Part Twon siana coatiin, joka on Kekäleessä just alessa. Hiukan hirvittää onko tuo kummiskin mulle liian iso ja sit harmittaa kerta kertovat koon olevan väljä. Se jää nähtäväksi.
Ja siis kävin läpi melkeen kaikki parkat Berg Freundesta, Vintediin, Zalandosta Toriin, Bootzin ja Bootzletin, XXL:n, Varuste.netin, Sokoksen, Stockmannin, lista jatkuu..
se johtuu tästä muodista, suurin osa linkeistä on ollut kauheita omaan makuuni
onneksi on espritiltä pari vuotta sitten ostettu nahkatakki ja usea vuosi sitten stockalta hommattu villakangastakki