Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

// MAALISmasut uusi viikko uudet kujeet//

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä pöllämystyneenä ollaan, ei ole jotenkin vielä sisäistäny ettei mene töihin piiiitkään aikaan. Kuopuksen vein kuitenkin aamulla päiväkotiin, ja kävin sit töissä viemässä lääkärintodistusta, tyhjentämässä pukukaapin, palauttamassa avaimet yms. Me pidetään kuopuksen päiväkotipaikka vauvan syntymään asti, ihan siltä varalta jos joudun loppuvaiheessa sisälle sairaalaan korkeiden paineiden vuoksi, ja siis ainakin kaikilla kolmella edellisellä kerrralla oon joutunu. Nyt ei kyllä vielä kovin korkeita ole arvot olleet. Ja kyllä tuntuu kurjalta viedä pikkumies sinne päiväkotiin, paljon mieluummin pitäisin kotona, mut sit taas jos on nyt monta viikkoa kotona, ja joutuukin lopussa viemään, on varmasti tosi vaikea jäädä, tai ainakin kahden viikon joululoman jälkeen jäi monena aamuna itkemään. No täytyy nyt pitää ylimääräisiä vapaapäiviä, ja lyhyempää päivää, eihän tässä kuitenkaan enää niin kovin montaa viikkoa ole.

Tappi: Mä ajattelisin samalla lailla kuin sinäkin ett se kopan matalampi pää voisi olla eteenpäin, kun siellä se kuomu kuitenkin on suojana, mut en kyllä tiedä.

Leanna kyseli sairaalavarusteista, ihan samoja asioita oon ajatellut pakkáilla kuin muutkin, ja viimeksi mulla oli mukana oma tyyny. Mut olinkin kyllä pidempään, kun olin jo vajaan viikon ennen synnytystä sairaalassa, synnytyksen jälkeen sit lähdinkin kotiin niin pian kuin se oli mahdollista, reilu vuorokausi synnytyksestä. Ja niin haluaisin nytkin, jos vaan kaikki on kunnossa.

( . ) Vauveli on vissiinkin kääntymässä pää alaspäin, sen verran napakampina potkut tuntuu kylkiluiden suuntaan. Perjantaina äitipolilla oli kyllä kuulemma poikittain, mut pää selkeesti alempana kuin takapuoli, selkäranka kohdunsuulle päin. Supistuksiakin on muutama päivässä, ja aina vaan kipakamman tuntuisia, toivon mukaan kypsyttelis pikku hiljaa paikkoja.

Petriina *POKS* 32+0

Vierailija
22/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vain pinoon, sitten sairasta lasta hoiteleen.

Kävin neuvolassa, kaikki ok.Sain tosin lääkärin jo ensi viikolle, kun supistelee niin paljon.Saapi sitten katsoa alakertaan, ovatko aiheuttaneet jotain.Edellinen synnytys oli niin nopea, olisi kiva tietää, kuinka haipakkaa sitä saa mennä synnärille.Onneksi matka ei ole järin pitkä, kunhan ei tarvitse ruuhka-aikaan lähteä.Silloin nimittäin Mannerheimintie on tukossa :)

Mutta nyt menen.Teidän kuulumiset luen myöhemmin.

uupu rv 33+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep!!luitte oikein =) mie heräsin n.1,5h sitten,sain aamulla kuuden aikaan unen päästä kiinni...Nukkumaan käydessä supisteli kivasti,ne kun loppui alkoi vaavi myllätä,ja kun vaavi rauhottu alko(ilmeisesti) liitoskivut...Nukahin sitte ihan sihen kun ei enää silmät kestäny auki vaikka juilikin kipeesti.Nyt on niiiin hoopo olo et ei oo tosikaan,muistuu ihan kolmivuorotyössä olon yö vuoron jälkeinen päivä mieleen.Todella tukossa...On vaan jotenkin hiton paljon rankemman tuntunen tää urpo-väsy-hoopo-olo..Ihanaa!!Mitenhä sitä huomenna jaksaa aamulla pojan kanssa herätä(kullanmuru tulee kotii kohta!!!!) ja kuinkahan illalla uni maittaa???ja vali,vali,vali ;)

Joo tappiko se sitä koppaa ihmeissään vaunuissa pyöritteli??Mieki aattelin just nii et matalampi pää sinne pääpuolelle vaunuun kun siellähä on just se kuomu mut en kyl sit oikeesta käytännöstä tiiä...Ite ostin vuoden vanhat emmljungan city crossit käytettynä joihin tuli emman pehmee kantokoppa,jotenki haluisin kuitenki ostaa niihi kesää ajatellen joko sen city kopan tai kovan kantokopan..Onks kellään kokemuksia kyseisistä??Itellä kans puuttuu vauvanlta enää sitteri ja sairaalakassi pyörii jo kyllä mielessä mut ei pakattuna vielä.. =)Hip,nyt soi ovikello,taitaa poika palata reissulta!!!Jahka maltan myöhemmin pinoutua uudelleen!!!

mammuliini 31+5 (vissii...)

Vierailija
24/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumisateista maanantaita! Pojat olleet aivan innoissaan, kun on satanut lunta ja pääsivät pulkkamäkeen mamman kanssa aamupäivällä!

Leannaako se huimannut oli? Tiedän keskiraskaudesta vaivan! Verensokerin vaihtelut ja verenpaine todennäköisesti tekee tepposia. Kelju vaiva. KOeta ottaa rauhallisesti :)

Sairaalakassia en ole koskaan pakannut etukäteen. Itseasiassa en tiedä miksen ole! Esikoisesta pakkailimme pikkuhiljaa suppareiden kovenemista odotellessa, ja kuopuksesta tuli niin nopea lähtö, etten edes kameraa muistanut mukaan ottaa, saati neuvolakorttia! Ihan lähdimme tyhjin käsin :) Kuopus syntyi kyllä aamulla 6.09, joten isä toi tavaroita sitten illan vierailutunnilla. Muuten ihan samoja tavaroita pakkaisin kassiin, mutta yhden oleellisen olette kaikki unohtaneet; KAMERAN :)) Ja mies on tuonut vauvan vaatteet tullessaan hakemaan.

Olen molemmilla kerroilla viipynyt sairaalassa vain sen 2 päivää, mikä on " pakko" . Sen ikäisen vauvanhan lastenlääkäri tarkistaa. Asumme tunnin ajomatkan päässä sairaalasta, joten sitä ei viitsi lääkärin tarkastuksen takia ajaa uudestaan sairaalaan. JOS vauva on yhä istumassa ja leikataan niin sitten todennäköisesti olen kauemmin, kunnes voin hyvin.

Pelottaakin nuo jälkisupparit, jos leikataan. Ovat varmaan tosi kipeät, kun kohtu on leikattu! AUTS! Muutenkin niihin on joutunut pyytämään Buranaa, saati, että vatsa on leikattu...Käänny nyt pikku kulta oikein päin..pliis!

Keskiviikkona on neuvola ja perjantaina taas ultra. Sitten näkee taas kohdunsuun tilanteen ja sen miten päin pikkuinen on!

Nyt poikien riitaa selvittämään..jostain asiasta taas ääni kohoaa lastenhuoneessa :)

Caius ja ilona 33+0 POKS!

Vierailija
25/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin... Täällä oli ilmeisesti kaipailtukin jo :)

Ollaan nyt maalailtu viikonloppuna seiniä, että siksi en ole tänne käynyt turisemassa. Vähän kyllä puolihuolimattomasti käynyt teidän juttuja vilkasemassa.

Pojalla pää senkun kasvaa. Nyt tänään juttelin meidän omalääkärin ja lastenneurologin kanssa, jotka on nyt kumpikin sitä mieltä, että leikkaukseen meno on vain ajan kysymys. Että nyt ei enää ole kyse siitä joudutaanko leikkamaan, vaan siitä milloin. Yritetään siis pelata aikaa, että poika vielä kasvaisi ja voimistuisi ennen kuin operoidaan. Sitten hyviä uutisia: Omalääkäri sanoi että poika on hämmästyttävän hyväkuntoinen viikkoihinsa nähden, kuulemma melkein aina noilla viikoilla syntyneet tarvitsevat vielä tässä vaiheessa hengitysapua, mutta meidän nassikka on ihan itse pärjännyt jo pari viikkoa. Ja yleensä kuulemma vasta 34 viikolla alkavat totuttamaan vauvoja pullolle, kun eivät sitä ennen osaa yleensä hengittää ja syödä samaan aikaan, mutta tämä sankari sai eilen ekan kerran itse ruokailla osan maidostaan, ja hyvin meni! :)

Ja sitten vielä meidän viikonlopun kohokohta: Saatiin kylvettää poika ekan kerran :)) Ihanaa oli! Minä olen ihan ihastunut siihen pikkumieheen. Niin ylpeä taistelijasta että joutuu joku kohta kopauttamaan mua takaisin maanpinnalle. Painoa oli tänään 1450g

-Duppis ja pikku-samurai 23pv

P.S. Niinkuin joku jo arvelikin, mä en tosiaan ehtinyt laukkuja pakkailla valmiiksi. Hyvä kun miehen muistin ottaa mukaan :D

Vierailija
26/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks mun elämä vähän tylsää? Tussa just pojalle puhuin, että äiti onkin vuoden kotona... Jotain muutakin pitäis varmaan keksiä kun vauvapalsta :).

Harmi että Duppiksen poju pitää leikata, mutta hyvä et kaikki muuten hyvin! Hurjaa että poika on jo itse syönyt :0.

Mitäs JOUHILLE kuuluu?

Vierailija
27/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla sain lähetteen neuvolasta Kättärille tarkkailu-ultraan kun mun paino oli laskenut ja sf-mitta samassa kuin ed kerralla,hb romahtanut jne... Lupasin kertoa mitä sanovat synnärillä.

Ensiksikin,oli aivan ihku lääkäri..hauska ja silti asiallinen.

Vauvan kasvusta joka oli siis käynnin päätarkoitus sanoi, että kyllä vauva on pienempi kuin keskimäärin, että siinä neuvolatäti oli ollut ihan oikeassa,mut ettei tilanne ole mitenkään huolestuttava. Edellinen ultraus oli mulla joulu aatonaattona ja siitä oli painoa tullut kuitenkin lisää. Nyt arvio oli n.1500g eli kuulemma 300-500g alle keskivertopainoarvion näillä viikoilla. Pääasia on kuulemma se et vauva kasvaa tasaisesti vaikkakin omaa tahtiaan...eikä se ole edes alakäyrällä vaan siinä keskiarvon ja alakäyrän välillä. Syntymäpainoksi arvio tällä kasvutahdilla 3000-3200g, mut sanoi et vauva voi ottaa myös lopussa pyrähdyksen kasvussa.Nyt vauva oli kääntynyt pää alaspäin,mut mahtuu kuulemma vielä pyörimään vaik kuinka,viimeksi oli poikittain... Mulla on istukka etuseinämässä,joten kääntö ulökopuolelta ei välttämättä onnistu tai sitä ei ehkä edes yritettäisi.

Siis toivon et se nyt malttaisi olla rt:ssä.

Mun oman painon lasku ei kuulemma ole huono asia,joskin ihmeellistä et vielä näillä viikoilla paino vain tippuu...nyt olen siis noin 5kg lähtöpainosta miinuksella,mut se sanoi et varmasti elämän tavat ja ruokailutottumukset ja vauvan kuluttama energia yms selittää tämän. Hb:n alhaisuuteen,joka sekään ei ole superhuono siis vaik neuvolatäti sitä kauhistelikin, sanoi et muuten saisin rautaa syötäväksi,mutta kun joudun jo käden takia syömään panacodia ja se kovettaa mahaa ja tekee ikävää ummetusta, ei voi suositella vielä lisäksi rautaa,jolla samat vaikutukset vatsaan. Eli nyt jatketaan näillä eväillä.

Käsikipuun saan yhä syödä samoja lääkkeitä,loppuraskaudessa joudun ehkä vähentämään annostusta vaik kipua olisikin, koska ummetus voi yltyä sietämättömäksi silloin. Lisäksi suositteli kylmää käärettä kipukohtiin, erityisesti ranteisiin. Ja sitten pitäisi mennä fysioterapeutille. Ja lisäksi hakea terkkulan fyssarilta rannetuki.

Viikonloppu meni aika kivasti. Perjantai-iltana käytiin miehen isää onnittelemassa 60v juhlien johdosta. Lauantaina ostettiin maalit olohuoneeseen ja makkariin ja sain kuin huomaamatta omat suosikkini valituksi. Olin joskus aikoja sitten ehdottanut olohuoneeseen hiekan väriä,semmoista neutraalia, ei kellertävää ja makkariin vihertävää,mut silloin mies tyrmäsi idean,nyt se sitten itse ehdotti murrettua aika syvää vihreää(mut ei synkkä kuitenkaan) ja sitä hiekkaa,joka oli jo osittain sille sopinut aiemminkin. Ihanaa. Sain ujutettua oman ideani sille niin et se luulee itse valinnensa värin. Sunnuntaina sit mun vanhemmat tuli Keravalle ja ne maalasi kolmestaan ensin pohjamaalin ja sit vielä kahdesti pintavärillä molemmat huoneet. Olivat äly nopeita ja seinistä tuli tosi hyvät. Siis onnistunut olo. Mulla oli vaan aika tyhjän pantti-fiilis kun vaan keitin kahvia ja kokkasin kun en kädelläni saa tehdä juuri mitään.Nyt sitten vaan listat ja valokatkaisijat paikalleen ja sohvan valintaan. Myöhemmin sit hankitaan uutta ruokapöytää yms,mut nää on nyt pakolliset. Niin ja puiset sälekaihtimet pitää ostaa ikkunoihin nyt aika pian.

Kävin tänään katsomassa vaunuja. Briot on tietty varmasti hyvät,mut ei oikein olisi niihin varaa kun muuttokin imee niin paljon rahaa. Siellä oli yhdet muistaakseni Itävaltalaiset vaunut,jotka hinnaltaan noin 300e uutena,viimeisiä kappaleita joita jäljellä. [b]Onko kellään kokemusta näiden eurooppalaisten vaunujen toimivuudesta Suomen olosuhteissa?[/b]

Näissä oli sellaiset kovat renkaat, aika isot. Ei siis ilmakumi eikä vanha perinteinen kova rengas. Nää ei kuulemma voi puheta kuten ilmakumit. Pehmeä kantokoppa,jossa irrotettava kova pohja ja tietenkin peite vetoketjulla ja neppareilla. Lämpöpussi,turvakaari rattaisiin ja hoitolaukku kuuluu hintaan. Rattaiksi muutto vaikutti näppärältä, samoin kasaan laittaminen. Aisan saa käännettyä toiseen työntösuuntaan ja työntökorkeutta voi säätää..onko se nyt sitten se heittoaisa, en tiedä. Tavarakori alhaalla ei ollut hurjan iso,mut oli siellä pinempiäkin joissain jotka oli vielä edullisempia,mut minusta rumia. Näiden nimi alkoi mun mielestä G:llä,mut en ole varma kun en kirjoittanut ylös sitä...aika pitkä nimi. Väri oli mustaa ja ihan ohuita viinpunaisia raitoja jotka muodosti pikkuisia ruutuja.

Mulla meni nyt muiden viestit ihan ohi,mut alan nyt tavaamaan niitä ja kommentoin toisessa viestissä jos osaan johonkin jotain sanoa...

Masu-mamma 31+1

Vierailija
28/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti toi poika nukahtaisi pian tuone ulos, ettei mun tartteis kesken kirjoittelun häntä siellä hyssyttelemässä...

Kävin äsken pojan kanssa kävelyllä. Ihan vaan postissa hakemassa pari pakettia (tilaamani kestovaipat olivat tulleet). Mutta se parin kilsan matkakin alkaa olla työn takana. Nytkin piti taas välillä pysähdellä, kun supisteli ja janotti. Mutta hengissä selvittiin kotiin saakka!! :)

Sain yöni nukuttua suht hyvin ja aamulla herätessä oli huomattavasti pirteämpi olo kuin aikoihin!! Liekö sitten toi ihmeellinen valkoinen kerros tuolla ulkona vaikuttanut asiaan?? Ihanaa kun on lunta. Eilen illalla satoi vielä lisää. Toivottavasti sulavat pois vasta keväällä!!

Sairaalakassin pakkailusta oli puhetta... Mä pakkasin sen viimeeksi lähtövalmiiksi kuukauden ennen laskettua aikaa. Niin ajattelin tehdä nytkin. Tosin jätän pois sieltä ne CD-levyt. En mä niitä viimeeksikään kerennyt kuuntelemaan, saatika rentoutumaan musiikin tahdissa... Sairaalassa on niin vähän kaappitilaa omille tavaroille, et karsin sieltä pois varmaan vielä jotain muutakin. Mutta kaurapussin ehdottomasti otan mukaan. Oli hyvä kivunlievitys ensimmäisille kipeille supistuksille ja synnytyksen jälkeen loistava kipeille ja pinkeile rinnoille!! Ainiin, ja huulirasva pitää muistaa... Se jäi viimeeksi ja hölväilin sitten vauvojen peppurasvaa huuliini. :)

Tänään ostin uudelle tulokkaalle pari tuttiakin tuonne valmiiksi. Ensi viikolla ajattelin ostaa vaippoja, liivinsuojia ja uudet tutit tuttipulloihin. Lähempänä sitten hankin sen pinnasängyn ja patjan+petarin...

Masuli: Mä pystyin ihan hyvin nukkumaan mahalleni jo seuraavana yönä esikoisen syntymän jälkeen, vaikkakin tissit oli kovat ja arat. On se vaan niiiin autuus, kun se mahallaan nukkuminen onnistuu!! Sitä odotellessa... :)

Tappert: Mun maalaisjärkeni sanoo, et laittaisin kopan matalan laidan jalkopäähän... Mut en mä todellakaan tiedä kummin se tulee!! Tuntuu vaan et vauvan pää kun on niin arka, niin sen takia laittaisin korkean laidan sinne pään päähän ja päästä haihtuu eniten lämpöä, niin myös siksi... Mut kuten sanoin, en tiedä... :)

Mun oli pakko käydä kirjastossa kurkkaamassa lehdestä teidän hääkuva!! En voinut vastustaa kiusausta. Hih! Oli oikein onnistunut... Mut hääkuvathan ovat aina niin ihania, etten tiedä voiko ne edes epäonnistua!! :) Nyt mä sitten tiedän et jos synnärille sattuu sun näköinen ihminen tulemaan saman aikaa kuin minä, niin sitten tiedät et sinä olet kyseessä!!

Mä vähän kummastelinkin eilen kun sua ei " näkynyt" . Selvishän se syykin sitten..

Leanna: Toivottavasti mä en ole tartuttanut suhun sitä huimausta??!! Hih!! Musta tuntuu et mulla se johtui matalasta hemoglobiinista ja - verenpaineesta. Lisäsin päivittäistä rauta-annosta, niin johan helpotti. Jos sulla on todella matala hemoglobiini, niin käy luontaistuotekaupasta ostamassa sitä nestemäistä!! Sillä saa hemoglobiinin varmasti nousemaan, sillä se imeytyy...

K@tju: Ai teilläkin on tuota yökastelua... Meidänkin poikaa se vaivaa aika useasti, jos vaippamerkki on ollut väärä. Pahimmassa vaiheessä sänky oli yöllä kaksi kertaa märkä. Vaihdoin vaippojen merkkiä ja kokoja. Tuntui et mikään ei auta... Yökastelun ollessa pahimmillaan, käytin kahta vaipaa päällekkäin (alle normaali vaippa ja päälle housuvaippa) ja saatoin joskus laittaa vielä harson niiden päälle... Nyt olen käyttänyt Lidlin vaippoja ja en edes muista milloin viimeeksi sänky olisi ollut märkä. Varmaan jotain kuukausi sitten...

Mutta nyt välipalalle... tein eilen ison kulhollisen vispipuuroa ja leivoin maalaisleipää. Niitä ajattelin hetken päästä mutustella!! :)

Hanna rv 31

Vierailija
29/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulehan sitten kertomaan mielipiteesi äippäpakkauksesta!!! :)

Vierailija
30/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masua särkee melkein kokoajan ja täällä taas itkua väännän. Miten tollanen parin tunnin pyrähdys voi tällasta saada aikaan???

Tappi: pääpuoli ehkä siksikin korkeempi, jos laitat makuupussin koppaan vie se enemmän tilaa pääpuolella (lue jalat " ohuemmat" kuin yläkroppa).

Hanna: epäreilua että pystyt noin nopeesti mahallas nukkumaan (tosin hyvä sulle), sitäkin tässä odotellessa.

Duppix: harmi että joudutaan leikkaamaan, mutta muutenhan oli kivoja uutisia, että oikein kylvettämään ja pullosta jo syö :)

Tää menee nyt, pitäisköhän Kättärille soitella :´(

-m-

Vierailija
31/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut juttujanne, mutta en ole ollut niin aktiivinen palstailija kuin esikoista odottaessa. Esikoinen täytti viikonloppuna 2v ja niitä juhlittiin 2 päivää, nyt on äiti siis ihan puhki..

möhköfantti kyseli sairaspäivärahasta ja kotihoidontuesta. Mä olen ollu lokakuusta saakka saikulla ja poju pois hoidosta. Tässä kuussa saan vielä kotihoidontuen, mutta kun äippäloma alkaa 31.1 niin se loppuu. Miehellä on sen verran isommat tulot, ettei sitä hoitolisää saada, joten se loppuu. On ollut kyllä ihan kiva raha reilu 200e kun on poika ollut kotona..ihmettelen vaan että miksei kotihoidontukea voi saada myös äippälomalla, periaatteessa on kuitenkin sama tilanne kuin nyt, mulla sairaspäiväraha on oikeastaan samansuuruinen kuin äippäraha, lukuunottamatta tietty näitä uusia korotuksia..

Omaa napaa: Päivittäin supistelee, öisin tulee nukuttua huonosti kun pissattaa ja se lisää supistuksia. Mulla on paineet matalalla ja siitä syystä tuolille nousemiskielto, oon pyörtynyt myös pari kertaa. vauvalle olen yrittänyt pikkuhiljaa laittaa valmiiksi vaatteita kaappiin ja joitain tarvikkeita ostanut..suurin osa kuitenkin odottaa vielä, kuin myös sairaalakassin pakkaus..

Onko kellään teille muille tullu juuri tässä raskaudessa suonikohjuja? Mulla ei esikoisesta tullu, mutta nyt vasen polvitaive on kipeä niistä..

no, nyt pitää mennä pikkumiehen seuraksi

vointeja kaikille!

Vierailija
32/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kipu helpottaisi, soita vaan sinne kättärille, etköhän tuota ole jo tarpeeksi kauan kärsinyt kipuja ym.

En minäkään pystynyt nukkumaan mahallaan pitkään aikaan synnytyksen jälkeen kun tissit oli aina niin täynnä maitoo ja kipeät, joten en odota nytkään pääseväni mahallaan nukkumaan ihan justiinsa.

Vierailija
33/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNA_N;

Kun niitä vedoksiakin kuvista oli 25 niin pakkohan niistä jonkun oli onnistua :) Kyllä vaan ne ammattilaiset osaa tehdä katsottavan vaikka millasesta haahkasta..se on taitoa se. Eikä siinä kuvassa ees oikein näkyny että mulla oli musta puku, huivi peitti tarpeeks, myös ne sokerirasituksesta tulleet " narkkarijäljet" kyynärtaipeissa :)

Kyllä mä nyt taidan uskoa että se korkee puoli tulee pääpuolelle..vaikka se tuntuukin jotenki nurinkuriselta. Kaveri kans sano että korkee puoli eteen, kun ei vauvan pää paljoa kestä, ja kun ei ole tyynyä niin on parempi että pääpuoli on aavistuksen korkeemmalla kun jalkopää..no tietenki..mä luulin että se vaan näyttää " valuvalta" , että se on harha. höh..taas te olitte oikeessa mokomat..että kiitti vaa :)

Ai äippäpakkaus...joo..mä tykkäsin, etenki siitä makuupussukasta kun siinä oli vähän niinku ammuja :) tai sillee...

Sitä mä ihmettelin että kun toi ulkoiluhaalarikin on 60-80cm:lle! Pikkunenhan hukkuu sinne, mutsi kyllä lohdutteli että kun vauva vaan nukkuu siellä ni ei sillä ole väliä onko se liian iso vai ei..mut silti. Kivan värisiä oli mun mielestä..ja siinä olikin enempi tavaraa kun kuvittelin..me hukutaan näihin vaatteisiin kun siskolta tuli iso paperikassillinen pikkuvaatetta ja nuo siihen lisäks.

Kestovaippa oli kans kiva juttu..pääsee vähän tutustumaa etukäteen. Mut onko se pakkauksen vaippa jotenki iso vai tuntuuko se vaan?

Nyt ei meiltä sitte puutukaan oikeestaan kun mulle rintsikoita sun muita, vauvalle alkaa olla kaikki kasassa - tuttipullo pitää vielä varuille jostain ostaa, ja sitte oli niitä kaikkii rasvoja sun muita mitä ei oo vielä, mut tuon sitte apteekista kun sinne joskus menen.

Mutsi lupas tehdä muutamat kestovaipat kun ens käsityölehti tulee ja siitä saa kaavat, samalla saa tehdä unipussikin - vaadin!

Hhmph, nyt täytyy sitte varmaan koota toi pinniskin sitte..kun en mä voi jättää tuota laatikkoa mihinkään lattialle, kun koirat tahtos nukkumaan sinne, ja pikkurakki saattaa tehdä siitä silppua kun sille päälle sattuu. Täytyy koota toi ja nostaa loota sinne, sillähän siitä selviää.

( . ) muhun sattuu, oikeesti sattuu ja keljuttaa. Kävellessä tuntuu TAAS liitoksissa tai jossain, oikeestaan koko alavatsassa tuntuu ja sitte noissa nivusissa..kai ne niitä liitoskipuja on taas. Koiran kanssa käpytettii 2km superhitaasti - mummot veteli rolliksilla ohi että hippulat vinku, koirakin katto mua ku halpaa makkaraa kun en päässy kovempaa - vähänkö keljuttaa nii. Johan tässä nyt olikin yks kivuton pvä, eikä nää nyt niin pahoja ole kun viimeks. En tiedä auttoko lauantain sinnikäs kävely kivusta huolimatta siihen ettei sunnuntaina sattunu..jos mä lähen vielä illalla sauvakävelemää miestä vastaan ni auttaskohan se huomiseen..ei varmaan, mutta ehkä mä kokeilen (tyhmä minä).

Taptap

Vierailija
34/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

GANDALF;

Ootko kokeillu tukisukkia/tukisukkahousuja? Tutulla oli käytössä sukkikset kun suonikohjuja ilmaantu koipiin, ja sano että ne oli oikee " onnen potku" kun keksi ne housut..aamulla jalkaan ennenku nousee ylös ja illalla vasta pois..helpotti kuulema oloa kummasti. Mä en noista tiedä itse mitään kun ei ole kokemusta, mutta kuulopuheita...

T

Vierailija
35/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo nelipyöräset tuplat on sen verran korkeemmat, ettei meikäläisen alle 160 cm pituuella saa käsiä rentoon työntöasentoon. Renkailtaan kyllä fiksumman oloset mustaki. Brion Twineteissä hyviä puolia on isompi tavarakori ja erilliset jalkatuet, mutta iso huono puoli on se, ettei tuota jalkojen päälle tulevaa istuinkaarta saa irti, joten kantokassin ujuttaminen sinne väliin on hankalaa jo ilman vauvaaki. Kaikkea ei vissiin voi saaha.

Udidi ja Dumbo rv 30+2

Vierailija
36/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti. Pahin kipu meni ohi, mutta heti kun tähän koneelle istahdin alkoi masua särkeä. Jos nyt tonne keskiviikkoon kuitenkin kärvistelen.

Suonikohjuista: mulla on, just tossa polven alapuolella, sisäsyrjällä ja välillä tosi kipee. Nlassa suositteli muistaakseni Trombosal voidetta, itse en jaksanut hakea. Sukkahousut on paremmat kuin polvisukat; tai mulla ainakin polvisukat painaa just siihen kohju -kohtaan.

Taas mentävä makuulle.

-m-

Vierailija
37/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä Brion tuplista: mitä ne tommosia kaaria tolleen kiinnittää? No kalleissakin on vikansa :)

-m-

Vierailija
38/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duppix:harmi että joudutaan leikkaamaan mutta muutenhan pikkuinen tuntuu edistyvän huimaa vauhtia mikä on kiva juttu.

Minä täällä kateellisena odottelen sitä ä-pakkausta+päätöksiä rahasta ym.

pistää kyllä miettimään että mikä maksaa kun ei mitään kuulu.Kaipa se sieltä joskus tulee toivossa hyvä elää.......valitetetaan nyt kun vauhtiin on päästy yöt on ihan kamalia kun haahuilen ympäri kämppää mut päivällä kyllä nukuttais vaikka miten ja kun kylkeä ei voi kääntää heräämättä kun nuo liitoskivut vaivaa onneks ei tarvitse aamulla lähteä töihin.Nyt pitää lähteä valmistelemaan iltapalaa lapsukaisille ja soittelemaan esikoista kotiin kaverin luota.

Vierailija
39/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Muille tuntuu tuo liikuminen aiheuttavan ongelmia, minulle taas liikkumattomuus aiheuttaa selkäongelmia samaan aikaan kun käveleminen aiheuttaa myös kipua :/ Pienikin lenkki potkurilla tekee hyvää selälle, ja on parempi kuin kävely, joka nipistelee alavatsaa... TAPPERT HUOM!, suosittelen potkuria sinullekkin, lainaa vaikka jostain, jos ei oo omaa, kun se pakottaa oikeaan asentoon ei rasita niin kovasti !

Hiihtoa en oo nyt sitten uskaltanu kokeilla kun en oo niin " taitava" pelkään kaatumista ja kun se istukka on kuitenkin vielä tuossa edessä, niin kaatuminen ei liene suositeltavaa. Jos merellä olis latu niin ei olis mäkiä, mutta kun ei nyt vielä taida olla oikein kestävä tuo jää :/

Tappert vielä yks juttu: Miten ne otti sokerirasituksen kyynärtaipeesta ?

Ja se koppa hommeli... en oikein tiedä, kokeile kumpi on parempi .... eikös se ole juuri tämä koppa ?

http://www.babyshop.fi/lisakuvat/koppajovi.jpg

Istukasta ja sen irtoamisesta oli puhuttu... oma istukka tuli helposti pois, jostain luin, että se voi jäädä tiukasti, jos on esim sektio arpi tai jotain kohdussa. Tosin ehkäpä se, että aina on ollut paha olla ja masu kipeä neuvolan tai lääkärin jälkeen johtuu siitä kun se istukka on tuossa edessä ja ne on sitä runnoneet kun ovat etsineet tuota masuasukkia.

Seuraavaan neuvolaan on vielä aikaa... jotenkin vaikuttaa vastustelevalta tuo meidän neuvolan täti :( Noh jospa sitä ei tarvi nähdä enää montaa kertaa... kävin joulukuussa viimeksi ja nyt on vielä pari viikkoa seuraavaan kertaan.... Kuinkas usein teillä on neuvolakäyntejä ?? Muistelen käyneeni useammin näin " lopussa" ensimmäistä odottaessa.

Itselle on muuten nuo huimaukset ja pyörtyilyt tuttuja kun verensokeri on heitellyt aina ja nyt odotuksen aikana verenpaine on aika matala joten sekin välillä " heittelee" . Isompia ei kyllä tässä raskaudessa ole ollut, pientä huimailua lähinnä.

Kassia en ole pakannut, mutta hätätilanteessa, eiköhän tuo mies selviä kun selostan sille mitä tarvitsen... ;) Vauvan kotiintulovaatteet ajattelin pakata pieneen kassiin ja sen kassin laitan kantokoppaan, jonka mies voi sitten tuoda kun saadaan lupa lähteä kotiin (mies saa varalta kuskata sitä mukanaan (on töissä päivät, kunnes pääsen kotiin)), ettei tule viivytyksiä kotiinlähdön kanssa). Sairaalassa en halua olla yhtään ylimääräistä, koskapa en osaa nukkua siellä kuitenkaan ja ne patja on järkyttäviä kuitenkin... selkä on ihan riekaleina muutenkin. Ja sairaalassa tulee maattua liikaa, kun ei siellä voi oikein muutakaan tehdä.

Mutta nyt tv:n ääreen...

t. punkeli rv tasan 32... 56 päivää jäljellä !

Vierailija
40/42 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan ja mussutetaan karkkia :-)) Namista, kun saa henkistä tukea .. Eli kun on alavireesä niin sen syöminen auttaa, itse asiassa en ole enää alavireessä, mutta lauantaina ryömin pohjamudissa. Viime viikolla mulla oli todella suuret ruokahalut, mieskin jo alkoi ihmettelemään, että mihin se ruoka oikein katoaa ... Hmmm no paino ei ainakaan ole ' onneksi' noussut. Mutta sunnuntaista lähtien en ole enää pystynyt syömään samanlaisia annoksia. Tänäänkin aamulla meni vain 2 leipää, kun viime viikolla 3-4 leipää ja enempikin olisi uponnut. Ja olen syönyt viimeksi klo.13 ja vieläkään ei ole nälkä, omituista ...

Aupale: kirjoitti, että hävettää kirjoittaa, kun vointi on hyvä, mulla on itse asiassa ihan sama juttu, eli kaikki on hyvin, ei valittamista. Tämä raskaus on ollut aika helppo (koputtaa puuta) onneksi, kun on ensimmäinen raskaus. Mullahan oi vain se viikon kestänyt liitoskipu kausi ja sen jälkeen en voi sanoa, että olisin kivuista tai muista kauheuksista kärsinyt, mutta kyllähän mä yrjösin viikoilta 5- sinne viikoille 14, ja meillähän oli monta maalismasua ketkä ei öksentäneet ollenkaan, joten kait ne oireet jotenkin jakaantuu .. Mutta kerkeehän tässä tulemaan vielä vaikka mitä. Mutta nyt vointi hyvä, edelleen teen pitkiä kävelylenkkejä jne .. Loppu aikana mulla on ehkä ollut näitä unihäiriöitä ja ' närästystä' mutta siihenkin on auttanut Rennie.

Vauvan tarvikkeet on hankittu, vaatteet menossa pesuun, sänky ostettu ja koottuna, ihana se on .. Vaunut Brio Novat vuoden 2007 kovalla kopalla hankittiin lauantaina, ja huh huh hintavat olivat, onneksi olivat lahja, vanhemmilta. Sitteri ostettiin, sellainen sininen nallekuvioilla :-)) Asunto on siis ihan vauvannäköinen, tuoksu vain puuttuu ..

(.) kasvaa ja voi hyvin ! Vanhatakki joutaa kaappiin, koska ei kunnolla mene kiinni ja huomenna siis takki ostoksille .. Ja taidan ostaa vielä yhdet housutkin. Lääkäri oli muuten oikeassa, että vkoilta-30 alkaa liikeet voimistua ja tuntua selvästi, kun mullahan oli edessä oleva istukka. Ja vihdoin ja viimein potkut tuntuu selvästi niin, että isäkin saa niistä nauttia.

Duppis: Ihana oli kuulla teidän pikkusesta sankarista ! Ole vain ihastunut tuohon hurmuriin, ketäpä ei olisi. Toivon, että leikkaus voisi vielä odottaa jonkin aikaa, että pikkuinen saa voimia, mutta uskon, että vaikka leikaisivat heti niin kaikki menee ihan HYVIN. Jaksuja edelleen sinne teidän perheelle !!!

Kaikille Kivuista kärsiville tsemppiä, koittakaa jaksaa, onneksi viikot ovat pian kasassa !!!

t. emmi rv-30+1