Aikuisten maidon juonti
En keksi mitään järkevää syytä aikuisten maidon juonnille. Ihme etteivät juo tuttipulloista tai pyydä äitiä antamaan.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Maito on imeväisten ja lasten juoma.
Vai .MInä 70 ja vitivalkoiset kauniit omat hampaat kiitos maidon, myös hyvä luusto. Pitkät vaaleat hiukset ja kauniit pitkät kynnet.
Erityisesti suomalainen kokomaito on maailman parasta.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos tykkää maidosta? Onko silti pakko juoda kaljaa?
Tai jos juo niin paljon kaljaa, että vatsaa korventaa ja maito on hyvä lääke siihen.
Mitä muuta.ruoan kanssa voisi juoda????
Vierailija kirjoitti:
Joku täällä sanoi raudan huonosta imeytymisestä. Olen juonut maitoa koko tähän astisen elämäni suhteellisen paljon ja naiseksi hb arvoni on miehien lukemissa, 150-160.
Se sun hb.han saattaa olla suht korkea juuri siksi, että rauta on matalalla...
jopas nyt tissitön pirkko-pekka kadulla istuskelija on kateellinen lehmien utareille????
En tiedä tosta maidosta, mutta kylmä piimä on todella taivaallista. Ja jos siellä on ihmisiä joilla vatsaongelmia ni eikun nassuun ni kato toimiiko.
Hyvä kalsiumin ja proteiinin lähde. En juurikaan syö lihaa. "Välipalana" saattaa mennä litra rasvatonta maitoa päivässä. Syön linssiruokia ja kaurapuuroa, leipää, vihanneksia ja hedelmiä, mutta proteiinia ei niistä tahdo kertyä 50g/vrk, minkä lasken tarpeekseni.
Kefiiri on ravisemuksellisesti parasta,en tiedä saako sitä enää. Muut hapanmaitotuotteet myös.
Lehmä tekee ruohosta ruokaa.Sillä on ihmiset pysyneet hengissä ja saaneet energiaa.
"Mitä muuta.ruoan kanssa voisi juoda????"
Vettä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kalsiumin ja proteiinin lähde. En juurikaan syö lihaa. "Välipalana" saattaa mennä litra rasvatonta maitoa päivässä. Syön linssiruokia ja kaurapuuroa, leipää, vihanneksia ja hedelmiä, mutta proteiinia ei niistä tahdo kertyä 50g/vrk, minkä lasken tarpeekseni.
Miksi et ostaisi 1l täysluomumaitoa ja laita siihen 4 l vettä? Siinä saisit ne ravintoaineet jotka on poistettu rasvattomasta maidosta.
Vierailija kirjoitti:
Nisäkkäät kasvavat yleensä maitoa juoden, eli ravintorikasta juomaa.
Niin, kasvavat ja sitten lopettavat. Ei sitä maitoa ole tarkoitus lutkuttaa enää lapsuuden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Se maistuu minulle.
Kun olen sairas, maito on yksi harvoista ruoista, joita siedän.
Lisää limantuotantoa, joten ei kovin järkevää, jos olet flunssassa tai kärsit muuten esim kroonisista poskiontelovaivoista tms.
Maitoa juovat lähinnä alemmat yhteiskuntaluokat ja kouluttamattomat maalaiset. Ellei sitten kyse ole lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valion propaganda on selvästi tehonnut palstamammoihin. Aikuinen ihminen ei tarvitse maitoa ruokajuomaksi.
Joo pitäisi kaljaa juoda ennemmin. Kalsium pitää luuston kunnossa jos et satu tietämään. Ethän sinä tiedä kun et ole koskaan pers ettäsi salille raahannut läs kiperse
Olen eri mutta yksikään kavereistani ei juo maitoa ja kaikki me käydään salilla.
Sama. En myöskään tunne ketään, joka joisi maitoa. Pitäisin outona, jos joku joisi maitoa esim palautusjuomana. Ei se mitään palauta. Plus ekologisesti ja eläinten hyvinvoinnin kannalta jos ajattelee tätä asiaa, niin en kyllä käsitä maitoa juovia ihmismassoja.
Juon kahvia johon on pakko lisätä maitoa. Sama teen kanssa. Joskus juon ruoan kanssa myös maitoa.
En tavallaan ymmärrä kysymystä; voisi myös kysyä, miksi joku juo teetä tai limua?? Kumpaakaan ei aikuinen ihminen tarvitse mihinkään.