Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kyse No Rules -biisissä?

Vierailija
11.02.2024 |

Miten analysoitte kyseistä teosta? Tässä lyriikat:

Welcome, my name is Windows, Windows95man

And I only live by one rule, and the rule is no rules

No rules! (No rules!)

Silence, I say, this is my time, my stage

Call me what you may, see if I care, see me slay

Is there something wrong with the way I look?

Is there something wrong with who I am?

If I'm not alright, tell me why do I

Feel so beautiful tonight?

No rules! It's how I live

How I find the wind beneath my wings

It's how I learn to fly

(Let's go!) No rules!

In the heat of the night, in the thrill of the fight

I don't even care what's wrong or right

It's how I live my life, no rules!

Quiet as I speak, I am the king, I am the queen

And you all gonna be free, forget the rules and scream.

Tekstin puolesta siis tää on jonkinlainen nostatusbiisi, missä juhlitaan vapautta ja moninaisuutta kannustetaan elämään omalla tavallaan pikkumaisesta kritiikistä välittämättä.

Miten farkut ja shortsien laskeutuminen katosta liittyy tähän, ja mitä tekemistä Windowsilla on tässä? Onko se vain retro-tunnelman luomista (farkkujen estetiikka näyttää 90-lukulaiselta)? 

Kertokaa, kaikentietävät mammat.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artisti itse sanoi haastattelussa, että se on taideteos, ja hän mielellään hämmentää ja ilahduttaa kuulijoita. Itse olen ainakin hämmentynyt, joten pisteet siitä.

Miksi pitää olla ensin alushoususillaan, ja sitten tulee ne shortsit? Biisin vielä tajuaisin sellaisenaan, mutta tuo show tuntuu pelaavan ihan irrallaan itse biisistä.

Vierailija
2/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimaantumista, luulisi olevan palstamammoille tuttua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Artisti itse sanoi haastattelussa, että se on taideteos, ja hän mielellään hämmentää ja ilahduttaa kuulijoita. Itse olen ainakin hämmentynyt, joten pisteet siitä.

Miksi pitää olla ensin alushoususillaan, ja sitten tulee ne shortsit? Biisin vielä tajuaisin sellaisenaan, mutta tuo show tuntuu pelaavan ihan irrallaan itse biisistä.

No toimitsijahan siellä kävi näyttämässä sääntöjä, että housut jalkaan! Pistetään sitten pyrotekniikkasortsit, nih.

viisuihin sitten yliöveri lavastus ja show.

Vierailija
4/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan järkyttävän huono biisi

Vierailija
5/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdäkseni biisissä on kyse siitä, että on hyvä unohtaa turhat säännöt ja yhteiskunnan odotukset ja olla vain oma itsensä, se vapauttaa. Show ei liity kaikilta osin kappaleeseen - säännöt on unohdettu. 

Vierailija
6/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä pitää aloittaa koko ajan uusia keskusteluja. 

Hyvä että voitti kuitenkin.

Vierailija
7/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosta Stig -imitaatiosta, jota komppaa Juhan Af Grann -klooni...

Vierailija
8/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähdäkseni biisissä on kyse siitä, että on hyvä unohtaa turhat säännöt ja yhteiskunnan odotukset ja olla vain oma itsensä, se vapauttaa. Show ei liity kaikilta osin kappaleeseen - säännöt on unohdettu. 

Eli show voisi olla ihan mitä tahansa, ja se tukisi biisin sanomaa. Hyvä pointti! Toi selittää aika paljon.

Vierailija
9/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kojo lauloi joskus takamuinoin tästä samaisesta aiheesta Nuku Pommiin -kappaleellaan ja tuloksena oli nolla (0) pistettä.

Vierailija
10/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kojo lauloi joskus takamuinoin tästä samaisesta aiheesta Nuku Pommiin -kappaleellaan ja tuloksena oli nolla (0) pistettä.

Erona on ainakin se, että nyt kukaan ei ole kääntämässä biisin nimeksi "Sleep to the Bomb". Jumalan kiitos.

Vierailija
11/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erona on ainakin se, että nyt kukaan ei ole kääntämässä biisin nimeksi "Sleep to the Bomb". Jumalan kiitos.

Eikös käännöksen ollut kuitenkin tehnyt britti Jim Pembroke?

Vierailija
12/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No toimitsijahan siellä kävi näyttämässä sääntöjä, että housut jalkaan! Pistetään sitten pyrotekniikkasortsit, nih.

viisuihin sitten yliöveri lavastus ja show.

Tämä ei ollut oma lempparini, joten minäkään en analysoinut eilen vielä syvällisemmin show'ta, mutta tässähän se on selitettynä. Ihmettelin sit lavalla piipahtavaa tyyppiä.

Vierailija
13/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokkaa sul on ainakin, se on käynyt selväksi.

Nude-kalsarit niin, että kaikki näkyy ja perse vielä paremmin, miljoonayleisön edessä.

Vierailija
14/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ettei noudateta turvallisen tilan periaatteita eikä metoon opetuksia, kun boomerin näköinen setämies on seksuaalisävytteisissä alusvaatteissa. Sisältövaroituskin olisi paikallaan.

Vierailija
15/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pokkaa sul on ainakin, se on käynyt selväksi.

Nude-kalsarit niin, että kaikki näkyy ja perse vielä paremmin, miljoonayleisön edessä.

Naisesiintyjille perseen näyttö pikkuhousuissa on aina ollut normi, joten mitään ihmeellistä siinä ei pitäisi olla että mies tekee saman.

Vierailija
16/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyseinen kappale kuvaa herkän hienostuneesti sosialismin nousua Etelä-Amerikassa. Mielenkiintoinen aihe Euroviisuihin, mutta toimii.

Vierailija
17/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sortsit on windows95manin tavaramerkki. Taisi yhtenä uudenvuodenaaton keikkanakin ulkona Helsingin torilla esiintyä ne sortsit jalassa.

Vierailija
18/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaikea nähdä että tällainen huumorimusiikki menisi läpi euroviisuissa, mutta eipä siellä UMK:ssa ollut oikein parempaakaan tänä vuonna.

Vierailija
19/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin umk:ssä briteiltä 12 pistettä, siellä ymmärretään hyvän musiikin päälle.

Vierailija
20/32 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT, mutta mitä tapahtuu, jos artisti saa lavalla erektion?

Mahtaako hän käyttää jotakin elokuvanteosta tuttuja vaahtomuovisia alasuojia, vai luottaako vain siihen, että esiintymisjännitys estää alaosaston jäykistymisen. Relevantti kysymys.