Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomessa arvostetaan uusia autoja niin paljon?

Vierailija
09.02.2024 |

Täällä palstalla ja muuallakin törmää paljon siihen, että monet ajattelee auton olevan joku menestyksen mitta. Minusta tuo on jotenkin typerää. Auto on aina hirveän huono ostos. Eikä edes hinta tai auton uutuus takaa sitä että se olisi toimiva, vaan se voi olla hirveä murheenkryyni. Minusta tässä pelissä voittaa eniten se joka joutuu laittamaan autoiluun vähiten rahaa. Asiassa auttaa paljon jos ei kytke itsetuntoaan kiinni tuollaiseen. Kyse on joka tapauksessa markkinamiesten typerästä juonesta, itsetunnon pönkityksestä ja hukkaan heitetystä rahasta. Työkaverit luulee että ajan vanhalla autolla siksi ettei ole vara uuteen, mutta ei, minusta kaikki mikä menee autoon on turhaa.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina kaksi uutta auto (max.3v) vanhoja aina on toiminut luotettavasti. Arvostetaan juuri sitä kun aina toimii ja pääsee perille. Meille uudet autot on ollut aina hyviä ostoksia. Ei aina kannata tuijottaa sitä mitä se maksaa.

Vierailija
2/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina kaksi uutta auto (max.3v) vanhoja aina on toiminut luotettavasti. Arvostetaan juuri sitä kun aina toimii ja pääsee perille. Meille uudet autot on ollut aina hyviä ostoksia. Ei aina kannata tuijottaa sitä mitä se maksaa.

Itselläni on vanha toimiva auto, joten arvostan sitä. Mikä tuossa nyt oli pointti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi käyttämätön auto tuoksuu aina uudelle. En voisi ajaa jonkun vanhalla. Sama pätee naisen kanssa.

Vierailija
4/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalle ihmisistä auto on statussymboli, siinä yksi syy. Itse en omista autoa lainkaan.

Vierailija
5/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain köyhät ajaa vanhoilla paskoilla.

Vierailija
6/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi käyttämätön auto tuoksuu aina uudelle. En voisi ajaa jonkun vanhalla. Sama pätee naisen kanssa.

Niin tuntuuko ettei itsetuntosi kestäisi sitä?

Vierailija
7/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen huvittuneena kun äijät potkivat autonrenkaita Suomessa pihalla keskenään. Huvinsa kullakin. 

Vierailija
8/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuntuuko ettei itsetuntosi kestäisi sitä?

En vain tykkää käytetystä tavarasta ja minulla on aina varaa ostaa uusi.

Vierailija
9/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain köyhät ajaa vanhoilla paskoilla.

Esim. Warren Buffet ajaa vanhoilla autoilla. Kaikki ei vaan ajattele että pitää todistella koko ajan kaikille jotain.

Vierailija
10/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisen köyhän kitinää.

Vierailija
11/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin uuden auton ja se on nyt aika vanha. Ei se ole jonkun vaan minun ihan uudesta asti ja on niin saakkelin hyvä kaara edelleen. 

Vierailija
12/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi kun autot on Suomessa kalliita niin ne luokitellaan jotenkin statukseen. Vähän sama kuin joku maksaa jostain laukusta jokusen tonnin kun toinen ei arvosta moista yhtään.

Vierailija
13/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suurin osahan ostaa sen auton vielä velaksi. Ei kai kukaan kadehdi miinuksia tilillä. Vai kadehditko itse ja siksi luulet että muutkin?

Vierailija
14/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statussymbooli auto on Suomessa, tarkkaan kytätään millaisia autoja naapureilla on ja jos naapuri ostaa uuden tai vähän käytetynkin, kadehditaan niin että ikkunaverhot heiluu ja pää on punainen. 

Vierailija
15/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin uuden auton ja se on nyt aika vanha. Ei se ole jonkun vaan minun ihan uudesta asti ja on niin saakkelin hyvä kaara edelleen. 

Miksi typerys ostit uuden auton!? Oletpa tyhmä.

Vierailija
16/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehtiikohan Warren Buffet sinua? 🤔

Vierailija
17/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli -98 vuoden mallia edellinen ja olisi edelleen jos ei olisi tarvinnut paikkailla helmoja. Luovuttiin suosiolla ja ostettiin uudempi ja maidän mielestä kohtuuhintainen puolivuotta vanha ja vähän ajettu tilalle. Varaa olisi kalliimpaakin, mutta on niin turha laittaa järjettömiä summia autoon.

Vierailija
18/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Den som är utan bil eller har en otillräcklig bil saknar de alternativen som den med en eller flera ordentliga bilar har.

Med en bra bil behöver man inte mycket bry sig om föret och skall man dra något, kommer det snällt med. Då en familj består av flera personer, behövs givetvis flera bilar. Detta, fast man bor i stan. Inte är man där hela tiden.

Ny bil köper man då den gamla börjar få fel. Man kör jämt med äldre bilar, då de nuförtiden är mycket bättre och hållbarare.

Vierailija
19/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin, että Suomessa on vanha autokanta muihin maihin verrattuna.

Vierailija
20/58 |
09.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole vissiin käynyt Suomen rajojen ulkopuolella? Olen matkustanut paljon ja tiedän maita, joissa auto on statussymboli ja sen vuoksi tingitään mm. asumisesta. 

Meillä on 3 viimeisintä autoa ollut uusia. Se on kiva ruksata lisävarusteluettelolta juuri ne varusteet, joita tarvitset. Väri on juuri sellainen kuin haluat. Ja saat pitää sen juuri siinä kunnossa kuin haluat eli meillä auto pidetään aina siistinä (kuten myös koti). Meidän uudet automme ovat olleet aina muille ongelma, kateellisia on riittänyt. Meille se on uusi auto, oma auto, jota käytetään liikkumiseen. Raha ei ole ongelma, eikä auto ole meille sijoitus, vaan kulkuväline, jonka käyttö maksaa.

Jos joku ei uusia autoja ostaisi, mistä kuvittelisitte käytettyjen tulevan? Käytettyjen autojen tehtaalta?