Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua elämänhallintaan?

Vierailija
05.02.2024 |

Olen aivan totaalisen kyllästynyt itseeni ja elämääni ja haluaisin rehellisesti sanottuna t*ppaa itseni jos olosuhteet olisivat sille paremmat.

Elämänhallintani on täysin kuralla enkä saa oikein otetta mistään eikä kukaan enää aikuista ihmistä autakaan. Olen käynyt lääkärissäkin ja ammattilaisetkin vain nauravat minulle päin naamaa ja sanovat höpöhöpö.

Olen siis parikymppinen nainen, juuri aloittanut amk opinnot. Opiskelu tuntuu hankalalta ja olen jo nyt muutaman viikon opiskelun jälkeen pahasti muita jäljessä, en saa tehtäviä tehtyä enkä aikaiseksi osallistua tentteihin. Haluaisin kyllä mutta en vain yksinkertaisesti saa aloitettua mistään.

Kämppä on kuin pommin jäljiltä enkä ole sitäkään saanut aikaiseksi siivottua pitkiin aikoihin, suihkuun saa aina pakottaa itseään ja ruokavalio koostuu energiajuomista ja karkeista.

Epäilen olevani lievästi kehitysvammainen koska kaikki tuntuu niin ylitsepääsemätön vaikealta, en yksinkertaisesti tiedä mistä aloittaisin ja esimerkiksi koulun käyttöjärjestelmät tuntuvat todella vaikeilta.

Ahdistaa kun muut menevät elämässä eteenpäin ja itse olen vain jäänyt kotiin haisemaan enkä saa elämässäni mitään aikaiseksi. 

Kerran viikossa käyn töissä mutta mitään muuta en oikeastaan teekään. Työ on ainoa asia joka minua pitää vielä pinnalla.

Harkitsen opintojen lopettamista koska tänään en mennyt tenttiin ja olen unohtanut palauttaa jo 2 tehtävää eräältä kurssilta joten se todennäköisesti menee hylkyyn.

Mitä te tekisitte tilanteessani? Itse en keksi mitään muuta enää kuin itsem**han ratkaisuksi.

Mitään MT-diagnoosia tai lääkitystä minulla ei myöskään ole koska vaikutan kuulemma ihan tasapainoiselta ja terveeltä. Ainoa ongelmani on saamattomuus ja itsetuhoiset impulssit jotka lääkärin mukaan ovat aivan normaaleja.

Mitä teen? T*panko vain itseni? Haluaisin asumaan johonkin laitokseen.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tuollainen nuorena. Terapian avulla olen kuitenkin vähitellen oppinut hoitamaan asioita paremmin ja "koheltamaan" vähemmän. Voi olla että mulla jotain ADHD-taipumusta on, mutta siis olen sen saanut ihan riittävän hyvin kuriin nyt ilman lääkkeitä tai diagnoosiakin, vain opettelemalla parempaa impulssien tunnistamista ja hallintaa.

Vierailija
22/23 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee itse itsestäsi huoli-ilmoitus paikalliselle sosiaalitoimistolle, sosiaaliohjaaja osaa kyllä neuvoa ja auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita selaimeesi hakuun kriispuhelin numerot.Tai mieli ry .sivut.Löydät sieltä puhelin numeroita mihin soitaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi