Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Itse ihan tarkalleen 189cm, mutta puhunkin ilmiöstä yleensä. Kuten puhun naisten seksuaalisesta ahdistelustakin, vaikka en sitä itse harrasta enkä koskaan näe, kuulen kyllä paljonkin. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta kun se "normaali" biologinen ja kulttuurinen pituusero ei juuri riitä, vaan pitää olla se korkkarivarakin! "
Miesten ja naisten välinen biologinen keskimääräinen pituusero (13 cm) on paljon isompi kuin normaalien korkkarien korkeus.
Hyvä! Ymmärsit asian ytimen eli sitten vaan tekemään omalta osalta töitä seksimin ja esineellistämisen torjumiseksi.
On nimittäin toosi yleistä, että miehellä on aika ylipainoinen nainen, mutta tuskin koskaan naisella on edes itsensä pituinen saati lyhyempi mies. Somessa on paljon ihquja tarinoita upeista miehistä, jotta "rohkeasti" ovat ryhtyneet parisuhteeseen obeesin naisen kanssa. Yhtäkään suitsuttavaa tai rohkaisevaa juttua naisista, joilla on itseään lyhyempi mies, ei ole ikinä näkynyt. Työtä siis riittää...<3
Suistuttavaa juttu naisista, joilla on itseään lyhyempi mies, ootko tosissasi? Ei kovin yleistä, mut niin normaalia kuitenkin, ettei tuollaisen suitsuttaminen tule mieleenkään... Eihän se miehen lyhyys ole rakkaussuhteessa _mikään_ ongelma. Tunnen kymmenkunta pariskuntaa joissa näin, ja sitten vielä useampia pareja, joissa ollaan suht samanmittaisia.
Kun ei tavalliset ihmiset edes ajattele, että tämä vois olla mikään juttu. Nirppanokista taas, niin, kuka välittää? Pitääkö sun saada just se pahin pintaliitäjä, jolla on sadan kohdan vaatimuslista, ja jos niin miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jankkauksen sijaan voisit linkata ne tutkimukset ja lopettaa jankkaus. "
Ihan samat sanat. Se ainoa tutkimus johon viittaat kun ei todista mitenkään sitä mitä yrität sillä todistaa. Joten esitä nyt se tutkimus joka todistaa että ei ole olemassa mitenkään merkittävää joukkoa miehiä jotka tekevät vähän kotitöitä.
En ole tässä yhteydessä linkannut ensimmäistäkään tutkimusta. Mutta tuo keskiarvo on perus tilastotiedettä. Jos ei siitä mitään ymmärrä, en ala opettaa.
Täällä ketjussa ovat miehet itse todistaneet, kuinka eivät tee kotitöitä tai hoida lapsia.
No hyvä juttu, nyt todistat että kyseessä olivat miehet ja kerrot samalla paljonko niillä oli lapsia.
Mistä helvatista minä tiedän, paljon randompalstailijalla on lapsia? Ja jos sovitaan, et nää kuspäisimmät palstaäijät ovat olleet naisia, niin samalla sovitaan, et miesvihakommentit, ne ilmeisimmät, ovatkin miesten kirjoittamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nainen voi valita reiluuden nimissä itselleen vähemmän tienaavan miehen jolloin naisilla ei ole tuota ongelmaa."
Harvalla se tulotaso säilyy samana vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, kun enää harva tekee tismalleen samaa hommaa samalla työnantajalla koko 40 vuotisen työuran ajan. Se vähemmän tienaava mies voi olla joskus melko hyvin tienaava.
Sanotko etteivät naiset kykene etenemään urallaan? Jätätte heikommin tienaavan miehen hoitamaan lapsia niin miten siitä tulisi naista paremmin tienaava. Tuotahan on käytetty syynä naisten pienelle palkalle vuosikymmenten ajan. Miksi se ei pätisi miehiin?
Kyllä naiset etenevät urallaan, mutta sitten 40-50-vuotiaina. Se ei ole naisten vika, että työnantajat karsastavat naisia lasten vuoksi ja miehiä ei. Suu
Tässä on taas hyvä esimerkki kommentista joka on täysin älyvapaa.... Alle 1v on lähtökohtaisesti aina kotona äidin ja/tai isän kanssa. Osa joutuu laittamaan päivähoitoon heti äititys/isyysvapaiden jälkeen taloudellisista syistä, mutta moni jää hoitovapaalle oma rahoitteisesti. Jokainen tilanteensa mukaan.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Itse ihan tarkalleen 189cm, mutta puhunkin ilmiöstä yleensä. Kuten puhun naisten seksuaalisesta ahdistelustakin, vaikka en sitä itse harrasta enkä koskaan näe, kuulen kyllä paljonkin. :/
No ei sulla sitten oo huolta naismarkkinoilla, harva meistä on edes korkkareissa noin pitkä. Minä en yllä piikkarit jalassakaan kuin 184cm pituuteen.
Ja edelleen, olen itse aikoinaan seurustellut itseä lyhyemmän miehen kanssa, emmekä eronneet miehen pituuden vuoksi. Ei varmasti ole kynnyskysymys pariutumisessa kenellekään tolkun ihmiselle. Ja jos joku nyt haluaa sen metriysikyt miehen niin anna haluta, ihan sama. Joku toinen voi haluta jotain muuta.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eivätkö naiset osallistu valintaan?
Hommahan menee niin, että naiset päättävät kuka mies saa lähestyä."
Juuri niinhän naset tekevätkin ja kauhea älämölö "ideologisesta kuilusta" :DDD
Jos tekisitte niin ette porsisi huonoille miehille
Aina, kun näen tällaisia kommentteja, mietin, miten pahoinvoiva ihmisraukka siellä on. Parempaa, aurinkoisempaa tulevaisuutta sinulle.
Minä ihmettelen biologian käsityksiä jos joku on tosissaan sitä mieltä että nainen porsii 😅 oletan että tätä käytetään ivallisessa mielessä, mutta toisaalta mistäs minä tiedän jos joku tällaista käyttävä ei oikeasti vaan tiedä miten biologiset asiat menee. Kyllä kai näiden kommenttien jälkeen on perusteltua olettaa myös että ei ole tuttuja lisääntymisasiat.
Mutta juu, iloa ja aurinkoa tästä huolimatta itse kullekin!
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
"On nimittäin toosi yleistä, että miehellä on aika ylipainoinen nainen, mutta tuskin koskaan naisella on edes itsensä pituinen saati lyhyempi mies. "
Niin koska miesten ja naisten välinen pituusero on ihan biologinen fakta, se onko joku lihava tai ei taas on ihan erilainen kysymys. Naiset eivät ole mitenkään biologisesti keskimäärin miehiä selvästi lihavampia.
Joskus luin teoriasta, tai se esitettiin faktana, että naisen keho kerää herkemmin rasvaa, koska historiassa sitä on tarvittu lapsen odottamiseen ja imettämiseen. Tämä pitänee paikkansa, ainakaan en ole toisenlaista tietoa nähnyt.
Miehen isommat lihakset kuluttavat ylimääräistä energiaa helpommin ja nopeammin, kuin naisen vähemmät lihakset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Laita nyt luvut kuinka paljon on miehiä jotka eivät tee kotitöitä ja lähde myös."
Laita itse luvut ja tutkimukset jotka todistavat että sellaisia ei ole.
Sinä esitit väitteen että miehet eivät tee kotitoitä. Ei ole toisten tehtävä todistaa väitteitä vääräksi vaan sinä todistat väitteesi oikeaksi.
Miehet palstalla todistivat, etteivät tee kotitöitä. Kai sinä nyt miehiä uskot??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Laita nyt luvut kuinka paljon on miehiä jotka eivät tee kotitöitä ja lähde myös."
Sinä esitit väitteen että miehet eivät tee kotitoitä. Ei ole toisten tehtävä todistaa väitteitä vääräksi vaan sinä todistat väitteesi oikeaksi.
Miehet palstalla todistivat, etteivät tee kotitöitä. Kai sinä nyt miehiä uskot??
Kotityöt ei ihan oikeasti ole noin ylivoimainen asia naiselle eikä miehelle...
Tekee siitä jokapäiväisen rutiinin, karsii turhat tavarat, pitää päivittäin rikkaimuria ja varsi-imuria helposti saatavilla, sitten imuroi kunnolla esim kerran viikkoon.
Tekstiilit (lakanat yms) helppo ja nopea juttu vaihtaa.
Tiskit: esipesee kaikki astiat riippumatta tiskaako vai laittaako koneeseen. Nopeuttaa ja helpottaa sitten varsinaista hommaa. Aikaa menee alle viisi sekuntia per astia.
Pyykit: useampi pyykkikori johon lajittelee tekstiilit lämpötilan/värin jne mukaan. Kaikkia vaatteita ei ole välttämätöntä edes silittää jos heti oikoo ja laittaa ripustimelle kuivumaan.
Vessa/kylpyhuone: pesen päivittäin pesualtaan ja tiskialtaan riippumatta paljonko käytän. Vessan pesen huolella vähintään kerran viikkoon ja tarpeen mukaan. Pintojen putsaus on myös helppoa ja nopeaa. Saunan pesen muutamia kertoja vuodessa tai tarpeen tullen. Laudeliinat ovat käytössä. Suihkun pinnat pesen myös säännöllisesti.
Jokapäivä teen jotain ja edelleen minusta se on myös palauttavaa työpäivän päälle, nollaa ajatuksia. Ja on ihana laittaa ruokaa puhtailta työtasoilta.
Ei oikeasti ole kovin vaivalloista tai työlästä. Lasten kanssa tätä toki tehdään vielä useammin, mutta sitä se arki lapsen kanssa on kunnes oppii itse osallistumaan.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kymmenkertaistaa kotitöiden määrän ja vaatii tuomansa kuorman jakamista tasan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen kymmenkertaistaa kotitöiden määrän ja vaatii tuomansa kuorman jakamista tasan.
Ei nainen aina. Meillä esimerkiksi mies tekee ainakin puolet kotitöistä, ja ihan jokainen päivä muistan olla kiitollinen, ja myös kiitän ääneen <3 Kuten hänkin minua kun olen jotain tehnyt yhteisen kotimme ja elämämme eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta kun se "normaali" biologinen ja kulttuurinen pituusero ei juuri riitä, vaan pitää olla se korkkarivarakin! "
Miesten ja naisten välinen biologinen keskimääräinen pituusero (13 cm) on paljon isompi kuin normaalien korkkarien korkeus.
Hyvä! Ymmärsit asian ytimen eli sitten vaan tekemään omalta osalta töitä seksimin ja esineellistämisen torjumiseksi.
On nimittäin toosi yleistä, että miehellä on aika ylipainoinen nainen, mutta tuskin koskaan naisella on edes itsensä pituinen saati lyhyempi mies. Somessa on paljon ihquja tarinoita upeista miehistä, jotta "rohkeasti" ovat ryhtyneet parisuhteeseen obeesin naisen kanssa. Yhtäkään suitsuttavaa tai rohkaisevaa juttua naisista, joilla on itseään lyhyempi mies, ei ole ikinä näkynyt. Työtä siis riittää...<3
No jollain mun pitää miehen pituus kompensoida! Pituusero 30cm, niin sama vyötärössä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eivätkö naiset osallistu valintaan?
Hommahan menee niin, että naiset päättävät kuka mies saa lähestyä."
Juuri niinhän naset tekevätkin ja kauhea älämölö "ideologisesta kuilusta" :DDD
Jos tekisitte niin ette porsisi huonoille miehille
Aina, kun näen tällaisia kommentteja, mietin, miten pahoinvoiva ihmisraukka siellä on. Parempaa, aurinkoisempaa tulevaisuutta sinulle.
Minä ihmettelen biologian käsityksiä jos joku on tosissaan sitä mieltä että nainen porsii 😅 oletan että tätä käytetään ivallisessa mielessä, mutta toisaalta mistäs minä tiedän jos joku tällaista käyttävä ei oikeasti vaan tiedä miten biologiset asiat menee. Kyllä kai näiden k
Palstatotuus, miehet ovat sikoja. Täällähän on vuosien ajan epäinhimillistetty miehiä kutsumalla niitä sioiksi.
Se tekee niiden sikojen kanssa parittelevista... arvasit! Emakoita. Ja mitä emakot tekevät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue ketjua. Ihan omat frendis sitä todistaa...
Pyh mitä kukkua! Kyllähän sen kaikki tietää että ufotkin käy dieselillä!
Täällä huudellaan jätä se sika vaikka kyse olisi anopista, lapsesta, kissasta, työpaikasta tai huonekasvista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mutta jos täysin kieltäytyy niin periaatteessa silloin on velvollinen tarvittaessa huolehtimaan jonkun ulkopuolisen tekemään ne omat työt"
Tämä onnistuu lähinnä silloin kun ollaan vain pariskunta. Lapsiperhe ei kyllä saa mistään sellaista ostettavaa apua jolla voisi korvata kokonaan toisen puolison haluttomuus osallistua.
Maksaa lastenhoitajasta.
Lapset on jo päivät päiväkodissa, joten he tarvitsevat oman vanhemman seuraa eikä mitään vaihtuvaa lastenhoitajaa. Sellaisella vanhemmalla, joka ei halua olla oman lapsensa kanssa, ei tee yhtään mitään.
Miksi porsitte sellaiselle miehelle?
Vain sialle voi emakko porsia. Sanotko kaikkia isäksi tulleita miehiä sioiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nainen voi valita reiluuden nimissä itselleen vähemmän tienaavan miehen jolloin naisilla ei ole tuota ongelmaa."
Harvalla se tulotaso säilyy samana vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, kun enää harva tekee tismalleen samaa hommaa samalla työnantajalla koko 40 vuotisen työuran ajan. Se vähemmän tienaava mies voi olla joskus melko hyvin tienaava.
Sanotko etteivät naiset kykene etenemään urallaan? Jätätte heikommin tienaavan miehen hoitamaan lapsia niin miten siitä tulisi naista paremmin tienaava. Tuotahan on käytetty syynä naisten pienelle palkalle vuosikymmenten ajan. Miksi se ei pätisi miehiin?
Kyllä naiset etenevät urallaan, mutta sitten 40-50-vuotiaina. Se ei ole naisten vika, että työnantajat karsastavat naisia lasten vuoksi ja miehiä ei. Suu
Tämä on käsitelty ketjussa jo. Sulla selkeästi erittäin huono lyhytmuisti ja varmaan siinä pitkäkestoisessakin haasteita. Työmuistia ei sit ollenkaan, ellet palstaile työksesi.
Vierailija kirjoitti:
Puhut siis lyhyiden miesten puolesta? Miesten onneks naisten keskipituus on lyhyempi kuin miesten, joten jokainen mies ja nainen voi löytää sopivan pituuseron omaavan puolison.
Siis mikä reiluus on että nainen ottaa itseään huonommin tienaavan miehen? 😅 Jos mies ei kykene edes elantoa hankkimaan niin millä logiikalla se on yhtään innokaampi tekemään kotitöitä kuin työssä käyvä mies?
Eiköhän tässä ole tullut selväksi että ilmeisesti naiset ja miehet eivät kumpikaan yleisesti perusta kotitöistä. Poikkeuksiakin on, kuten minä esimerkiksi. Mutta vaikuttaa siltä että suurimmalle osalle tämä on ihan todellinen ongelma.
Minun puolesta mies/nainen voi itse päättää tekeekö 50/50 osuutensa itse vai palkkaako jonkun tekemään sen. Kunhan hoitaa asian. Aikuinen ihminen tähän kykenee. Jos ei niin tuskin sitten parisuhteeseenkaan tai huushollin pyörittämiseen yksinkään.
T. Nainen KTM ja PS