Vaihdevuosien kuukautiset
Olen jo reilusti yli 3v elänyt niin, että kuukautiset ovat olleet ihan järkyttävät. Ne on tullee parin viikon välein ja kestäneet 2-3 viikoa. En ole pahimmillaan päässyt edes vessasta ovesta ulos, kun tamponi ja side on taas ollut täynnä. Nyt on eka kerta, että mitään kunnon vuotoja ei ole olut 2.5 kk.een. Aina kuitenkin side varmuuden vuoksi. Voisiko olla, että tämä helvetti alkaisi olla ohi. Kokemuksia. Alkaako niagara taas vaan yhtäkkiää vuotamaan?
N.53
Kommentit (9)
Mulla päivastoin. Niukkeni ja nyt on viimeksi ollut elokuussa todella olemattomat. Pari kolme viime vuotta tullut ehkä 2-4 krt vuodessa. Ikää 54v.
Kun menkat loppu niin alkoi vaihdevuodet. Outoa jos menkat ja vaihtarit samaan aikaan.
Olet varmaan käynyt gynellä? Ei kuulosta normaalilta noin tiheät ja runsaat vuodot. Toki yksilöllisiä eroja varmasti on. Itse olen 48 ja vaihdevuodet alkaneet. Kuukautiset ovat alkaneet jäädä välistä ja kun ne tulevat, vuoto on aika niukkaa, mutta se niukka vuoto voi jatkua pitkään. Gyne on ehdottanut hormonikierukkaa, joka lopettaisi na. tiputteluvuodon. Harkitsen sitä, jos tuskastun liikaa.
Tulee parin viikon välein ja kestää 2-3 viikkoa? Montako viikkoa sun kuukaudessa on?
Käytännössä siis vuodat koko ajan ja enemmänkin. Mikähän sun hb on?
Vierailija kirjoitti:
Kun menkat loppu niin alkoi vaihdevuodet. Outoa jos menkat ja vaihtarit samaan aikaan.
Vaihdevuosissa hormonitoiminnan hidastuu ja vuotoa on vielä. Harvalla loppuu kuin seinään ilman mitään muutoksia. Menopaussi tarkoittaa viimeisiä oman hormonitoiminnan aiheuttamia kuukautisia.
Mulla vaihdevuosien alussa kuukautiset tiheentyi, pahimmillaan oli kaksi kertaa kuussa. Otin hormonikierukan ja kuukautiset loppuivat. Varaudu ap, että niagaravuoto voi iskeä missä ja milloin vain.
Mullakin tulee kahden viikon välein mutta enemmän tiputtelua kuin niagaraa. Miten teillä sitä tavaraa riittää putoukseksi asti jos kuitenkin vuodatte koko ajan? Mitä sieltä oikein tulee? Missä kohtaa sinne ehtii limakalvoa kehittyä?
Mulla oli jo kierukka mutta se oli vielä pahempi. Käytännössä tiputteli vuoden jokaisena päivänä. Kolme vuotta jaksoin, sitten meni hermo.
Mene gynekologille, otata ultra, jotta selviää, onko sulla kasvaimia kohdussa. Myoomat aiheuttavat runsasta verenvuotoa ja niitä voidaan hoitaa, polttaa tai leikata tai sitten kohdunpoisto. Suosittelen lääkärissä käyntiä, jolloin voit saada sen lähetteen erikoissairaanhoitoon julkiselle puolelle.
Ole nyt hiljaa. Ei tuollaisista asioista puhuta julkisesti. Ne pidetään omana tietona ja hävetään itse itsekseen ongelmista. Pervo!