Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan sairastaneet!

Vierailija
31.12.2023 |

Minkälaisia oireita teillä oli ja kauan ne kesti? Miten ne erosi esim tavallisesta flunssasta? T. Flunssaoireinen 🤧

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievempi oli kuin tavallinen flunssa, ja meni ohi muutamassa päivässä. Esim. kurkkukipua ei juurikaan ollut. Olen rokotettu.

Vierailija
2/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eronnut mitenkään, nuhaa, tukkousuutta siinä se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä päivää oli kuumetta 37,5-38 astetta, väsytti, hiukan yskää, ei muuta oiretta. Olen 62v, riskiryhmäläinen ja viisi rokotusta.

Vierailija
4/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuun alussa oli enkä ole toipunut kunnolla.

Vierailija
5/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oli sellainen olo ettei tiennyt onko flunssa vai ei. Eli ei mitään.

2016 sain a viruksen, silloin ei kahteen päivään pystynyt edes ajattelemaan sängystä nousemista.

Kaikki tarjotut piikit ottanut.

Vierailija
6/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oireeton. Testissä näkyi.

Vierailija
7/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lievää lämpöä ilman muita flunssaoireita. Haju- ja makuaisti hävisi kuukausiksi. Tosin sain rajut vatsaoireet (jatkuva ripuli) jota luultiin ensin noroksi. Jouduin sairaalahoitoon pariksi vuorokaudeksi. Kerran olen tietääkseni koronan sairastanut joten en osaa sanoa, olisiko oireet olleet erilaiset toisella sairastumiskerralla?

Vierailija
8/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marraskuun alussa oli enkä ole toipunut kunnolla.

Paljonko ferritiini? 

Vierailija
9/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla kuukauden yskä seuraavalla 3 kk. Niin hirveä henkeä ahdistava yskä ja nukkuminen hel vettiä. Edelleen kokoajan hengästynyt pyörryttää kaikki portaiden nousut jne 

Vierailija
10/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku hieman kipeä, kuumetta 37,5. Räkää ja tukkoinen nenä. Satunnaisia yskähdyksiä, jolloin aina irtosi hiukan  limaa. Hajuaisti poissa muutaman päivän. Kesti kaikkinensa ehkä 5-6 päivää.

Yksi rokotus, ikää 50+. 

Vierailija
11/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa olin sängyn pohjalla ja kurkku niin kipeä etten neljään päivään voinut syödä. Sitten oli voimattomuus kaksi viikkoa ja sen jälkeen kaksi kuukautta, että pienetkin asiat vaativat homman keskeyttämisen ( kuten pihanurmikon leikkaaminen). Ja nuha missä niistin nenän ruvelle.

Toisessa koronassa oli voimaton olo pari päivää ja oksettava olo. Ja vähän kurkku kipeä. Meni parissa päivässä ohi.

Vierailija
12/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tauti. Joka päivä eri oireet. Ensin lievä kuumepiikki,  sitten lihaskipua alaselässä. Ruokahalu meni, kahvikin maistui pahalta. Hirveä väsymys yhtenä päivänä, en pysynyt hereillä. Sitten hirvittävä jano yhtenä päivänä, join koko ajan. Sitten iski vesiripuli, joka kesti 2 päivää. Sen jälkeen, alkoi ruoka maistumaan, tuli ihme pizzanhimo ja kaikkea suolaista piti saada. Tauti kesti tasan 7 päivää. Ei nuhaa, yskää, ei kurkkukipua. 

Vierailija
13/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sairastanu kolmesti, joka kerralla eka viikko meni hyvin lievillä oireilla ja sen jälkeen iski pahemmat oireet, jotka kesti 1-3 viikkoa.

Kurkkukipu, päänsärky, väsymys, limaisuus, paha yskä ja kuume eli aika perinteiset flunssaoireet, mut niiden lisäksi oli haju- ja makuaistin muutoksia (tai kokonaan poistuminen) sekä vatsaoireita ja pahoinvointia. Kurkunpään tulehdus oli myös 2/3 kerrasta. 

Vierailija
14/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla oli kolmena päivänä lieviä hengitystieoireita: "roska kurkussa" ja satunnaista niistämistarvetta. Ikävin oire oli viluinen ja hikinen kuumeen nousu toisena sairastamispäivänä. Buranalla ja parin tunnin nukkumisella olin taas ihan suht kunnossa.

Toisella kertaa oireilu alkoi vilulla ja kurjalla ololla. Tällä kertaa muutaman päivän yskä oli pääpiirteisin oire.

Kaksi rokotusta oli alla kummallakin kerralla. Ja siis testillä todettu korona molemmilla kerroilla.

Vierailija
15/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hittoako te piikitätte itseänne myrkyillä kun kuitenkin saatte koronan? 

Vierailija
16/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut neljästi:

1. Toukokuu 2021: Ekalla kertaa kuumeeton, mutta kaikki klassiset koronaoireet lähtien keuhkojen poltteesta. Menivät vain lievinä läpi ja nopeassa tahdissa. Noin 3 päivää kesti oireet yhteensä ja hajuaistikin katosi yhtenä iltana. Testailin sitä nuuhkimalla esim. etikkaa. Mitään en haistanut. Seuraavana aamuna tuli jo osittain takaisin. 

2. Joulukuu 2021: Päänsärkykorona. Ei muuta oiretta, mutta hirveää päänsärkyä, jonka takia heräsin yöllä. Otin kerralla 600mg buranan ja 1g panadolin, jotta sain nukuttua. Päänsäryn pahin vaihe kesti 2 päivää, viikossa loppui kokonaan hiipuen pois. Normaalisti mulla ei koskaan särje pää.

3. Marraskuu 2022: Flunssakorona. Kuumeton nuha-yskä, lihassärkyä. Kesti 3-4 päivää.

4. Lokakuu 2023: Flunssakorona. Lämpö nousi yhtenä päivänä 37,5. Muuten nuhaa, yskää, väsymystä. Pahimmat oireet kesti taas sen 3 päivää, flunssaoireita oli yhteensä pari viikkoa.

Nämä kaikki rokottamattomana. Ekan koronan sain viikkoa ennen ekaa rokotusaikaa ja näin rokotukset jäi kokonaan ottamatta. Miehellä ollut samaa tasoa, samat kerrat. Lapsilla lähes oireettomia, vielä lievempiä. Ja hekin sairastaneet samaan aikaan. 

Vierailija
17/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi päivää pientä lämpöä ja viikon kestävä nuha. Elämäni helpoin sairastaminen. Normi flunssa kestää mulla aina vähintään kuukauden.

Vierailija
18/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hittoako te piikitätte itseänne myrkyillä kun kuitenkin saatte koronan? 

Missä kuppasit?  luulin jo että olet lopettanut päivystämisen täällä kokonaan.

Vierailija
19/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lievin korona tähän asti. vain 2-3 päivää kipeenä ja nopea toipuminen. Makuaisti sen sijaan hävisi moneksi päiväksi ja jotenkin vajaa vieläkin. ei kurkkukipua, ei yskää mut kummetta ja nuhaa. kauhee vilu alussa. pari pv sen jälkeen kun kuume oli laskenut nukuin päikkäreitä. Hirveä yöhikoilu. 

ei mitään hemmetin piikkejä paitsi yksi yli 2 v sitten.  

Vierailija
20/30 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin oli jälkitautina tullut urtikkaria tikkaria 🍭 nyt kusi vaahtoaa kuin olut kuohoaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän