Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini vaatii kotitalousvähennystä itselleen

Vierailija
12.12.2023 |

Olen maksanut äidin kotihoitopalveluista tänä vuonna n. 2400e.

Nyt äiti pyysi hoivapalvelun tietoja, kun tekee kotitalousvähennysilmoituksen verottajalle. Sanoin, että ei voi tehdä, vaan että vähennys kuuluisi minulle. Nyt kaikki siskoni ja äitini haukkuvat varkaaksi. Heidän mielestä varastan äidille kuuluvia rahoja.

Kumpi teidän mielestä on oikeassa? Minun mielestä vähennys kuuluu minulle, koska minähän palvelun olen maksanut. Minkälaisin perustein äiti ne rahat kuuluisi saada?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on riehunut miten me saadaan ilmaista rahaa ja hän ei. Siis palautusta kotitalousvähennyksinä täydet määrät. Pitäisi antaa näistä hänelle koska ilmaista rahaa. Ei mene jakeluun mitä rahaa se on. Tyhmiä on kaikenlaisia. Tuskin apn suvullakaan.menee jakeluun. 

Vierailija
22/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on riehunut miten me saadaan ilmaista rahaa ja hän ei. Siis palautusta kotitalousvähennyksinä täydet määrät. Pitäisi antaa näistä hänelle koska ilmaista rahaa. Ei mene jakeluun mitä rahaa se on. Tyhmiä on kaikenlaisia. Tuskin apn suvullakaan.menee jakeluun. 

Lisään. Työt ei ole anopille tehtyjä vaan omaan kotiimme. Me vaan rikastuttanut tuhansia vuosittain hänen mukaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi kun tekee tämän niin veropetoshan se on. Siitä sitten vaan. Ensi vuonna ei ole sullakaan näitä ongelmia kun et todellakaan enää maksele mitään. Sisarukset hoitakoon. En tiedä mitä veropetosyrityksestä seuraa, tuleeko sakkoja tms?

Vierailija
24/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksajalle ne kuuluu, meil tehdään niin että minä laitan rahat lapsille, he maksavat ja vähentävät.   Itseltäni menee vähän valtionveroa muttei  vähennettäväksi asti.

Joo, me tehdään samalla lailla!

Maksetaan ikäänkuin nuoren asuntoa siinä samalla.

Lapsen tilillä SAA NÄKYÄ VAIN 4999 € / 3 vuotta, jos maksatte enemmän, lapsi saattaa joutua maksamaan lahjaveroa. Tämä ihan varoituksena. Kannattaa maksaa käteisellä tai maksaa lapsen laskuja, lasta saa "elättää" vapaasti.

Vierailija
25/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaamisesta. Minä maksan palveluista, koska muuten joutuisin itse tehdä samat jutut äitini hyväksi. Siskoni asuvat kaempana, niin minä lähellä äitiä huolehdin kaikesta, ja tienaankin enemmän kuin he. Mielummin maksan kuin teen kaiken itse. Siskot ovat aina olleet kaksi yhtä vastaan, kun minä olen nuorin ja aika iso ikäero heihin. Saaneet aina pompotella. Mutta ainakin tässä asiassa olen nyt oikeassa ja tulen pitämään puoleni.

ap

Vierailija
26/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan ihan omalta tililtäni nuo hoivakulut. Verottaja ei kuitteja halua muuten kuin jos erikseen jostain syystä niitä pyytää. Enhän minäkään mitään voi osoittaa muuten kuin tilisiirtoja näyttämällä.

Näytän tämän ketjun siskoille ja äidille, niin ehkä ymmärtävät sitten.

ap

Siis minkä ikäinen olet? Miksi sun perhe kiristää ja uhkaa sua vaikka olet heille antanut jo valtavasti rahaa todennäköisesti ei mistään?

Vierailija
27/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille vastaamisesta. Minä maksan palveluista, koska muuten joutuisin itse tehdä samat jutut äitini hyväksi. Siskoni asuvat kaempana, niin minä lähellä äitiä huolehdin kaikesta, ja tienaankin enemmän kuin he. Mielummin maksan kuin teen kaiken itse. Siskot ovat aina olleet kaksi yhtä vastaan, kun minä olen nuorin ja aika iso ikäero heihin. Saaneet aina pompotella. Mutta ainakin tässä asiassa olen nyt oikeassa ja tulen pitämään puoleni.

ap

Pidä puolesi. Ja kyllä voit olla auttamatta ja maksamatta jos kiitollisuus on tuota tasoa.

Vierailija
28/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kysyisin mieluummin verotoimistosta kuin täältä vauvatasoisten palstalta asian oikeaa laitaa.

Vierailija
29/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Eihän tää voi olla totta? Pakko olla provo.

Eihän se sun pakko ole auttaa yhtään ketään missään tai maksaa kenenkään menoja, poislukien sinun omat alaikäiset lapset.

Et ole vastuussa äidistäsi tai siskoistasi. Etkä todellakaan ole vastuussa toisten aikuisten tunteista.

Vierailija
30/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Toi on muutenkin tosi tyypillistä, että jollekin sisaruksista jää kaikki hommat hoidettaviksi ja sitten ne muut laiskimukset kehtaavat vielä arvostella sitä joka hoitaa ja tunkea nokkansa asioihin - itse toteaisin vain, että hoitakaahan itse, jos ei minun tapani kelpaa...Tämä on nähty niin monta kertaa meidänkin suvussa eri tilanteissa.

Vierailija
31/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ne saa, jolla on kuitit laittaa niiden maksamisesta verottajalle. Taitaa mennä ihan vilpilliseksi hommaksi, jos alat omia kuittejasi jakamaan muille kotitalousvähennystä varten.

Vierailija
32/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se sun pakko ole auttaa yhtään ketään missään tai maksaa kenenkään menoja, poislukien sinun omat alaikäiset lapset.

Et ole vastuussa äidistäsi tai siskoistasi. Etkä todellakaan ole vastuussa toisten aikuisten tunteista.

Kyllä minä ihan oikea ihminen olen. Tiedän, että olen nössö, mutta koen, että jätän äidin heitteille, jossen joko itse tee tai huolehdi jonkun tekemään. Tähän kuuluu siis ruoanlaittoa ja kaupassakäyntiä ja myös pientä siivoamista. Siskoni ovat aina olleet itsekkäitä, ja heidän puolesta äiti pärjää itse, kun eivät olleet näkemässä kaikkea, mitä tapahtui, ennenkuin aloin huolehtia.

Ja äiti on minulle tärkeä ja rakas. Tämä verotuen haku toi esiin itsekkään puolen, mutta antaa väärän kuvan meidän suhteesta. Luulen, että siskoni ovat syöttäneet ajatuksen äidille.

Omia lapsia ei vielä ole.

Vierailija
33/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ihan oikea ihminen olen. Tiedän, että olen nössö, mutta koen, että jätän äidin heitteille, jossen joko itse tee tai huolehdi jonkun tekemään. Tähän kuuluu siis ruoanlaittoa ja kaupassakäyntiä ja myös pientä siivoamista. Siskoni ovat aina olleet itsekkäitä, ja heidän puolesta äiti pärjää itse, kun eivät olleet näkemässä kaikkea, mitä tapahtui, ennenkuin aloin huolehtia.

Ja äiti on minulle tärkeä ja rakas. Tämä verotuen haku toi esiin itsekkään puolen, mutta antaa väärän kuvan meidän suhteesta. Luulen, että siskoni ovat syöttäneet ajatuksen äidille

tämä oli siis ap

Vierailija
34/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopin "lukaalin" siivouksen hoitaa Y-tunnuksellinen firma. Lasku tulee joka kk meille ja me saamme kotitalousvähennyksen. Aivan samoin oman "lukaalimme" siivouksesta.

Vierailija
35/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän sisarusten olisi kyllä syytä jakaa kustannukset. Ihan hullua että kaikki jää yksin sinun maksettavaksi.

Jos tienaatte eri määrän, niin voitte toki sopia että osallistutte sen mukaan. Tai sitten että sinä saat enemmän perintöä, jos sellaista on tulossa.

Ei kannata olla niin tohveli, varsinkin jos on noin kiittämätön perhe, että vielä kehtaavat roistoksi haukkua kun saat veronvähennystä maksamastasi.

Muuten on tietysti aivan oikein huolehtia että vanhemmalla on asiat mallillaan vanhoilla päivillä.

Vierailija
36/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaja on se joka vähentää veroissaan tietysti. Muun yrittäminen on veropetos josta voi joutua vaikeuksiin.

Vierailija
37/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Ap! Pidät vähennyksen itselläsi.

Voit myös todeta, että varkaita tässä ovat äitisi ja sisaruksesi. Äiti, koska ei maksa omia kulujaan. Ja sisarukset koska olettavat, että sinä maksat heidänkin osuuden. Ja, että sisareni yllyttävät äitiänne veropetokseen.

Sitten voit kysyä sisaruksilta, että kuinka paljon vähennystä he haluavat saada ensi vuonna? Ja kun saat tämän selville, niin ilmoitat sitten maksuosuuden. (Tuskin maksavat, mutta josko vähän herättelisi.)

Kysyisin myös sisarruksilta suoraan, että kuinka he haluavat, että nämä sinun maksamasi laskut huomioidaan perinnönjaossa? (Onko mitään perintöä tulossa?) Tämäkin enempi heitä herättelemään.

Vierailija
38/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verovähennyshän tarkoittaa sitä, että palveluun käytetyt rahat vähennetään niiden tilaajan tienaamista tuloista.

Eli jos tulosi ovat olleet vaikkapa 10 000€ ja tilaat palveluita 1000€ arvosta, siitä ensin vähennetään 100€ omavastuu, sitten jäljelle jäävästä 900€:sta voit laittaa vähennyksiin 60%, eli 540€.

Tämä 540€ vähennetään sinun tienaamistasi tuloista eli verottajan mukaan olet tienannut vain 9460€, jonka mukaan lopullinen veroprosenttisi sitten määräytyy.

Vierailija
39/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä maksan ihan omalta tililtäni nuo hoivakulut. Verottaja ei kuitteja halua muuten kuin jos erikseen jostain syystä niitä pyytää. Enhän minäkään mitään voi osoittaa muuten kuin tilisiirtoja näyttämällä.

Näytän tämän ketjun siskoille ja äidille, niin ehkä ymmärtävät sitten.

ap

onko arvonlisäveron sisältäviä palveluja, monesti vanhuksille tarjoavat yritykset on vapautettu arvonlisäverosta. Niistä kuluista ei voi saada kotitalousvähennystä

Vierailija
40/58 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis äitisi saisi vähennystä mistä? Miksi maksat tuollaiselle yhtään mistään? Hyväksikäyttäjä.

Tyypillinen suurten ikäluokkien edustaja. Ahne ja itsekäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän