Osallistutteko jouluna hyväntekeväisyyskeräyksiin?
Kommentit (32)
Ostan muutaman lahjan, "köyhiä" lähipiirissä
En pysty, on niin tiukkaa itsellänikin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä olen ostanut vuohen afrikkalaisen kehitysmaalaisen alkuasukkaan perheeseen. tai osallistunut porakaivon hankintaan alkuasukaskylään.
Myhemmin on käynyt ilmi, että alkuasukaskylän päällikkö on hankkinut rahoilla uuden gebardi-hatun ja tuliterän RollsRoycen
Olet paha ihminen. Kirkon ulkomaanavun kautta todelliset lahjoitukset, eivät sepittämäsi kaltaiset, päätyvät oikeisiin kohteisiin. En kuulu kirkkoon, mutta olen usein lahjoittanut juuri vuohen,kanan tai koulutarvikkeita Kirkon ulkomaanavun kautta, siellä rahasta suurin osa päätyy perille, eikä jää organisaatioon.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. Asun kerrostalossa missä paljon yksinäisiä vanhuksia, alakerrassa on kerhotalo missä pienet keittiötilat, kysyin isännöitsijältä voisinko omakustanteisesti järjestää siellä puurojuhlan aattona, omia sukulaisia ei ole joten ihan mukavaa ettei tarvi aattona yksin olla.
Naapurin mummo ja pappa lupasivat tulla avuksi leipomaan torttuja ja tekemään luumukiisseliä.
joten hiukan erilainen joulu tulee olemaan.
terv. Opiskelija
Hienoa. Toivotan rauhallista joulua teille.
Osallistuin mml:n keräykseen rahalla ja vähävaraisten keräykseen ostin kaikenlaista ruokaa supparista. Rikkaita emme mekään ole, mutta sen verran annan, mihin on varaa.
Useita vuosia olen osallistunut näihin joululahjoja vähävaraisille lapsille - keräyksiin (Hope, Joulupuu), mutta nyt on alkanut tuntua, että kohta ei ole varaa osallistua eikä se johdu tulojen pienenemisestä vaan siitä, että lahjatoiveet ovat ihan hulvattomia. En ole koskaan ostanut omille lapsillenikaan iPhoneja tai merkkilaukkuja (esim. Gucci), nyt niitä pyydetään toivelapuilla. Tai pelikonsoleiden viimeisintä mallia. Tai tiettyjä kalliita merkkivaatteita. Ymmärrän, että nuori ei halua erottua joukosta, mutta kun katson täällä asuinpaikkakunnallani liikkuvia nuoria, niin samoissa ketjujen vaatteissa tuntuvat kulkevan, ei siellä juuri huippumerkeillä kukaan leveile. Ja siksi mietinkin, mistä nuo toiveet kumpuavat. Ja kyllä teinille voi sanoa, että mahdottomia ei kannata toivoa, se on vain reilua. Pikkutenavat ovat asia erikseen, heidän ei voi odottaa ymmärtävän, mitä joku erikois-Barbie tai legolinna maksaa, mutta teinit ovat eri asia. Jos meno jatkuu tällaisena, lahjoittajien määrä putoaa ja kohta kukaan ei saa mitään.
"Jos meno jatkuu tällaisena, lahjoittajien määrä putoaa ja kohta kukaan ei saa mitään. "
Miksi edelleen sitten pitäisi saada?
Vastasuudesss EN enää TV: s kerättäviin! Nyt oon sen asian viisaampi , Lahjoitin kuten varmasti muut 999 kerta lahjoittajaa teki, maksoin Verkkopankissa 15 Tansii Tähtien kanssa ohjelmassa olevaan Syöpäkrröykseen vaikka niin moni on kuollut syöpään oman äitini lisäksi.
Sitten hämmästyin kun oli joku välitys palkkio ottanut 8€!
Ja tietysti se anto miettimis aihetta menikö Todella 15 lyhentämättömänä Syöpäsöätiölle tutkimuksiin? Vai kynikö tästä 15:a välitys palkkio yritötys 8€ se on Paljon! Ja TV ohjelmassa toitotettii Kaikki menee lyhentämättömänä ei mainittu mitään koskaan että menee välitys pslkkio. sehän on huijausta
Vasta edes laitan Kirkon kolehti haaviin ja Keräys lippaaseen enemmän . Ne ovat Rehellisiä keräykdoö ei ole mitään välikäsiä!
Ja varon jossa lukee Sponsoroitu jos on mainos netissä.
Pelastusarmeijan pata on kaukana minusta ei ole täällä semmoista .
Omalle seurakunnalle 20 euroa lahjoitan.
En. Menevät minkä sattuu. Vapaaehtoiset nappaa parhaat paketit päältä. Ei kukaan valvo eikä rekisteröi paketteja. Raha menee minne menee.
Kyllä,ostin kauppani joulupuusta kymmenen lahjakortiia (á 20 €) vähävaraisten perheiden nuorille ja lapsille.
Olen pienituloinen työkyvyttömyyseläkeläinen ja olen säästänyt koko vuoden tätä varten. Tämä on jokavuotinen tapani jo kuuden vuoden ajan. Lapset ja nuoret ovat syyttömiä siihen, että politiikkamme polkee heitä, etenkin nyt. Heillä pitäisi olla tulevaisuudenuskoa, jotta eivät joudu harhateille. Heissäkin kun on maamme tulevaisuus.
Olen myös yhden nuoren "kummitäti", aikuinen vapaaehtoinen tukihenkilö. Annan hänelle aikaani, kuuntelen ja tuen. Haluaisin olla sellainen useammalle, mutta terveydentilani johdosta se ei ole mahdollista.
On ollut mukava lukea, että maailmassa on vielä hyvyyttä. Pahuutta, itsekkyyttä ja ahneutta on aivan liikaa.