Ottaisitko loukkauksena vai kehena, kun sanotaan, että tuot mieleen Vaahteramäen Eemelin?
Minulla siis kyllä ihan siistit vaatteet, mutta työkaveri sanoi, että tulee Eemeli mieleen ja olen siis nainen
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Minua sanottii Eemeliksi, kun mulla oli mustat puukengät ja vajaalahkeiset housut.
Minä haluaisin sellaiset Eemelipuukkarit. Ei haittasi, vakka sanottaisiin Eemeliksi.
Olen päiväkodissa töissä ja joskus kuvaillut lasta noilla sanoilla. Vanhemmalleenkin selitin tarkoittaneeni sitä, että lapsi on hyväntahtoinen, mutta usein toimii ennen kuin ajattelee ja siksi välillä tapahtuu hölmöyksiä.
Voin ottaa tuon lippalakin ja puukengät käyttöön :D
Kohteliaisuutena ottaisin. Sinulla varmaan vaaleat hapsottavat hiukset. Meillä etsittiin kerran Eemeli-asua johonkin koulun juttuun. Nuo puukengät ja lippalakki taisi olla ensimmäiset, jotka löytyi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua sanottii Eemeliksi, kun mulla oli mustat puukengät ja vajaalahkeiset housut.
Minä haluaisin sellaiset Eemelipuukkarit. Ei haittasi, vakka sanottaisiin Eemeliksi.
Mitä Eemelipuukengät on erilaiset, kuin tavalliset puukengät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä Eemelipuukengät on erilaiset, kuin tavalliset puukengät?
Korjaus: Miten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Eemelillä ollut varrelliset nauhakengät ja polvihousut
Useimmiten on piirretty paljasjaloin kulkevaksi, mutta nauhakengätkin löytyy. Housut on enemmänkin vajaalahkeiset kuin selvät polvihousut. Tulee fiilis lyhyiksi jääneistä pitkistä housuista.
Eemelistä tulee ulkonäöllisesti mieleen vaalea pellavatukka, siniset silmät ja mössykkä. Käytöksen puolesta reipas touhottaja, jolle sattuu ja tapahtuu. Että kumpaa puolta on työkaveri tarkoittanut?
Useimmiten on piirretty paljasjaloin kulkevaksi, mutta nauhakengätkin löytyy. Housut on enemmänkin vajaalahkeiset kuin selvät polvihousut. Tulee fiilis lyhyiksi jääneistä pitkistä housuista.
Eemelistä tulee ulkonäöllisesti mieleen vaalea pellavatukka, siniset silmät ja mössykkä. Käytöksen puolesta reipas touhottaja, jolle sattuu ja tapahtuu. Että kumpaa puolta on työkaveri tarkoittanut?
Minä ainakin olen touhottaja, jolle aina sattuu ja tapahtuu. Onneksi meillä ei ole kotona verstashuonetta :)
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin olen touhottaja, jolle aina sattuu ja tapahtuu. Onneksi meillä ei ole kotona verstashuonetta :)
Vielä puuttuisikin, kun kotona sanoittaisiin, että "Nyt äiti verstashuoneeseen mars" :D
Vierailija kirjoitti:
Minua kutsuttiin pienenä Idaksi. Tarkoitettiin Eemelin siskoa. Punavalkeassa mekossa ja puukengissä kuljin. Tämä oli joskus 80-luvun puolivälissä.
Ottaisin huumorilla. Muakin sanoo yksi kaveri Eemeliksi kun lippis on päässä enkä nyt ainakaan loukkauksena ota.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin huumorilla. Muakin sanoo yksi kaveri Eemeliksi kun lippis on päässä enkä nyt ainakaan loukkauksena ota.
Niimpä, mitäs tuosta. Aika hauskaa vain oikeastaan. Jos tietäisin, mitkä on "Eemelipuukengät", mistä tuolla puhutaan, niin ihan provosoidakseni laittaisin sellaisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä, mitäs tuosta. Aika hauskaa vain oikeastaan. Jos tietäisin, mitkä on "Eemelipuukengät", mistä tuolla puhutaan, niin ihan provosoidakseni laittaisin sellaisetkin.
Eiköhän ne ole ihan tavalliset puukengät kuitenkin.
Ihan suora loukkaushan tuo on. Vaahteramäen Eemeli on pahansuopa ja ilkeä riiviö.
Eemelistähän tuli kunnahallituksen puheenjohtaja tms isona. Kehu se oli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kutsuttiin pienenä Idaksi. Tarkoitettiin Eemelin siskoa. Punavalkeassa mekossa ja puukengissä kuljin. Tämä oli joskus 80-luvun puolivälissä.
Ihan sama täällä :D:D En kyllä sitä ainakaan mitenkään loukkaavana pitänyt. Nyt ei kehtaa enää saparoita laittaa.
En kumpanakaan. Olisin vain ällistynyt ja haluaisin tietää, missä suhteessa muistutan Eemeliä. Itse en oikein huomaa yhtäläisyyttä. No, ehkä joskus saan päähänpistoja, joista kaikki auktoriteetit eivät tykkää. Olisiko se ehkä sitä?
Varmaan nauraisin ja kysyisin, mistä moinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla pitää pukeutua, että tuo mieleen Eemelin?
Tähän tyyliin:
Voin ottaa tuon lippalakin ja puukengät käyttöön :D
No jos on vaaleat hiukset, tuollainen lippalakki, puukkarit paljaissa jaloissa, niin varmasti tulee Eemeli mieleen. Huumorilla ottaisin.
Vierailija kirjoitti:
Eemelistähän tuli kunnahallituksen puheenjohtaja tms isona. Kehu se oli
Tarinahan ei kerro, mitä Eemelistä todella tuli aikuisena. Kunnanhallituksen puheenjohtajuus oli jonkinlainen tulevaisuudenvisio, mutta lähinnä siitä näkökulmasta, että Eemelin vanhemmat pitivät sitä mahdottomana, koska poika oli niin rasavilli.
Tarina päättyy siihen, kuinka Eemeli jouluaattona pelastaa Aatu-rengin verenmyrkytyksen seurauksilta viemällä hevosella ja reellä toivottomalta tuntuneita lumikinoksia uhmaten Aatun lääkäriin. Tästäkin palaute on hieman alentuvan sävyinen. En muista sanatarkasti, mutta tähän suuntaan: mitä siitä Eemelistäkin isona tulee, jos ei nyt ihan kunnanhallituksen puheenjohtajaa niin ehkä silti jotensakin kunnon mies.
Eemeli on nokkela, idearikas ja oma-aloitteinen. Ottaisin kehuna.