Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LIUKUPORTAAT, käveletkö vai seisotko?

Vierailija
25.11.2023 |

Minä olen koko elämäni viime kesään asti astunut liukuportaille ja seisonut kunnes olen ylhäällä, näinhän mm amerikkalaisissa elokuvissa tehdään. Viime kesänä saksassa opin että liukuportaissa, varsinkin ylöspäin menevissä, pitää kävellä, ainakin työkavereitteni mielestä. Siihen saakka oli outo ajatus. Alas mennessä on kompastumisvaara joten silloin yleensä kaikki vain seisovat.

Miten sinä toimit, käveletkö ylöspäin menevissä liukuportaissa vai seisotko paikallasi?

Seisotko vai käveletkö liukuportaissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saatan kävellä, yleensä en. En kyllä ketään ohittele, vaikka kävelisin.

Vierailija
22/22 |
25.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SK kirjoitti:

Pääasiallisesti seison, paitsi ehkä joissain kauppakeskusten hyvin lyhyissä rullaportaissa saatan myös kävellä. Vaikka kävelemällä portaita ylös saisi ehkä jonkin verran liikuntaa, niin toisaalta se ehkä hieman kohottaa tapaturma- tai häiriöriskiä.

Mitä ihmeen tapaturma- tai häiriöriskiä? Ei se askeleen ottaminen muutu miksikään olipa alusta paikallaan tai eteenpäin liikkuva, häiriöriskiä en edes ymmärrä, liukuportaan koneiston häiriö?

Minä kävelen joskus alamäkeenkin vievän liukukuljettimen, mutta niitä porrasmallisia en ala kävelemään, niissä voi ollakin vähän kompastumisen riskiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi