Tunnetko ketään jolla ollut kasvohalvauus? parantuiko?
Kommentit (8)
kasvohalaus vai se hermostojuttu Bellin halvaus?
Bellin halvaus paranee ehkä vuodessa
Minulla halvautui puolet kasvoista korvatulehduksen seurauksena. Parin antiobioottikuurin jälkeen se parantui. Enimmät oireet katosivat noin 2 - 3 viikossa, mutta esim. kuulon palautumiseen ja kasvojen ennallistumiseen meni kyllä varmaan pari kuukautta. Nyt ei ole enää mitään jälkeä kasvohalvauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Itse. Vajaa pari viikkoa kesti, kun kasvojen lihashermotus palautui.. Kuntoutin itse naamaa joka päivä monta tuntia omassa huoneessani. Se meni ihan siitä, että auton ikkuna oli auki. Toinen puoli naamasta ns. roikkui. Silmää en saanut kunnolla kiinni, kuin sormella painelemalla. Ja ruoka valui suupielestä. Olin silloin tosin vain 18-v, niin paranin nopeasti. Asiasta en kertonut kellekään. En lääkärille tai vanhemmille. Silloin meillä ei ollut tapana valittaa jokaisesta pienestä asiasta.
Miten kuntoutit?
Äiteellä,parani muistaakseni parissa viikossa.
Maaninen jumppaus ja kuntoutus täälläkin. Parani täysin.
Vierailija kirjoitti:
Äiteellä,parani muistaakseni parissa viikossa.
Miten jumppasit
Itse. Vajaa pari viikkoa kesti, kun kasvojen lihashermotus palautui.. Kuntoutin itse naamaa joka päivä monta tuntia omassa huoneessani. Se meni ihan siitä, että auton ikkuna oli auki. Toinen puoli naamasta ns. roikkui. Silmää en saanut kunnolla kiinni, kuin sormella painelemalla. Ja ruoka valui suupielestä. Olin silloin tosin vain 18-v, niin paranin nopeasti. Asiasta en kertonut kellekään. En lääkärille tai vanhemmille. Silloin meillä ei ollut tapana valittaa jokaisesta pienestä asiasta.