Oletko synnyttänyt sektiolla?
Itse sain loppuvaiheissa raskausmyrkytyksen, oireena järkyttävä verenpaine. Synnytys käynnistettiin lapsivesi meni koin ensimmäisen polton, mutta äkkiä tuli hälinä ja mut vietiin hätäsektioon.
En ollut valmistautunut ollenkaan, onko arpi ihan fine?
Oma arpeni jakaa vatsani ja vatsa on vino, sektioarpi on kuin haalistunut vetoketju.
Näin vauvani vasta seuraavana päivänä, jouduin monen äidin seuraan jotka pirteinä lähtivät vauvojensa luo, minuun pistettiin morfiinia joten olin ihan out.
Vauvaa katsomaan, olin hetken kenen tuo on, tuli kuin apteekin hyllyltä koko vauva.
Vauva oli terve, pääsi pian pois teholta, maito nousi kolmantena päivänä, suorastaan valui. Jouduin olemaan sairaalassa viikon. Synnytys oli fake, mutta hätä. Synnärille jäi 10kg ja imetys vei lisää, painan nyt 50kg.
Kommentit (13)
En, mutta sanktiolla olen synnyttänyt.
4 x
Sopisi elokuvaan, kuten moni muu juttu elämästäni. En liioittele.
2x
Ensimmäinen synnytys käynnistyi normaalisti, supistukset tiheät, paikat ei auennu, kiireellinen sektio, peruskipulääkkeet.
Toinen suunniteltu, kipupumppu.
Molemmat vauvat sain syliin heti kun haava ommeltu. Sievä vaaka-arpi, huomaamaton.
Kolme kertaa. Ainoa järkevä tapa synnyttää. Ja ainoa tapa, jossa äiti voi oikeasti vaikuttaa siihen, miten hänen kehoaan kohdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sektio mikään fake synnytys.
Mut ihan fine. Hätäsektiot voi tuntua erilailla kuin suunnitellut. Itselläni on hätäsektio, ja kolme normaalisti syntynyttä.
Tuskin on tarkoitettu että pitää irvailla, jokainen kokee erilailla varsinkin hätäsektiot.
Kolme kertaa, joka kerta syynä lapsen oikeus tulla tähän maailmaan niin terveenä kuin mahdollista. Ensimmäinen lapsi sai synnytyksen aikana vakavan aivovaurion ja menehtyi 3 vrk ikäisenä, seuraavat leikattiin suosiolla ulos.
Ei sektio ole synnytys, se on leikkaus.
Tosi bullllshit laittaa sanoja in English. Tosi vatun ärsyttävää.
Kaksi sektiota. Toinen hätäsektio ja toinen sen takia kun lapsi oli tulossa pihalle hankalassa asennossa ja siinä riskinsä. Eli on sekä puudutus että nukutus. Molemmissa paranin tosi nopeeta, ei tullut tulehduksia eikä muuta ongelmaa. Mä en nyt tajua mikä tuossa sektiossa on feikkiä, väkisinkö se tenava pitäisi punnata alakautta pihalle senkin uhalla että voi käydä ikävästi. ja mitä tuo sun paino tähän sektioon liittyy?
Jotenkin omituinen aloitus, mitä tällä nyt haettiin?
Vierailija kirjoitti:
Ei sektio ole synnytys, se on leikkaus.
Ennen sanottiin keisarileikkaus. Jotenkin on alkanut ärsyttää tämä ylenmääräinen
ylihienojen termien käyttö. Tunsin vanhuksen, jonka näkö heikkeni tuntuvasti eläkeiässä. Hän
oli lopulta sokea tai hän näki heikosti parin sentin päähän. Kerran, kun juteltiin puhelimessa, hän sanoi,
ettei ole näkövammainen vaan sokea.
Esikoinen syntyi sektiolla, koska sydänäänet heikkeni. "Ei mitään kiirettä, mutta tänään leikataan" sanoi gyne. Hoitajat lähti huoneesta ja tulivat saman tien takaisin; "Leikkaussali vapaa, toimitaan heti" Ja niin ne 3 valmisteli mut samantien. Ei ehtinyt miettiä mitään.
Näin lapsen heti käärössä ja hieraisivat kasvojani. Toivuin muuten ok, mutta tuli jokin mysteerikuume, kun olisi ollut kotiinlähtö. Ja lapsen ollessa 3kk tuli taas sama kuume. Varo, ettei kiloja kerry, kun lapsi kasvaa! Mulle kävi niin, tosin 2. lapsi oli jo siinä vaiheessa. Leikkaushaava on kuin vetoketju, pystyssä.
Ei ole sektio mikään fake synnytys.