Haluan olla äitiys lomalla
Tilanne se, että jouduin sairaalaan lapsen synnyttyä 5kk. Ja lapsen isä joutui jäämään hoitamaan lasta. Viimekuussa sairasloma loppui. Sosiaaliviranomaistet ovat sitä mieltä että en saa tavata lasta kuin 3 tuntia viikossa 3 tuntia mikä on minun mielestä väärin. Paikalla on perhetyöntekijä. Lastenvaovojalla sanottiin että pikkuhiljaa lisätään aikoja. Nyt jouduin lopettamaan vanhenpainpäivärahat sen takia koska lapsen isä ei saa muuten rahaa.
Kommentit (33)
Vuoden MT-"äiti" kisan voittaja on näemmä löytynyt!
Miksi sinä olisit olosuhteet huomioon ottaen lapselle parempi lähivanhempi kuin isänsä?
Tyypillinen lapsen kaappaus kun äiti sairaalassa. Ota asianajaja ja kysele neuvoja.
Varaa aika kelaan niin selviää mitä tukea oot oikeutettu hakemaan, toimeentulotukea voi ainakin saada jos muita tuloja ei ole.
Vanhempainpäiväraha on tarkoitettu kattamaan ne kustannukset mitä vauvan hoito aiheuttaa, tietysti ne myönnetään sille vanhemmalle joka pääsääntöisesti vauvaa hoitaa.
Sun pitää nyt sitoutua tapaamisiin niinkuin ne on määrätty. Vauvan etu on nyt enemmän kuin sun oikeudet. Vauvan pitää saada riittävästi hoitoa ja huolenpitoa ja olla turvallisessa ympäristössä.
Lapsen isä kuoli. Masennuin, lapsi lähti huostaan. En saanut nähdä 3kk ollenkaan, sen jälkeen kerran kuukaudessa 2tuntia kerrallaan! Joten en todellakaan lähtisi asiasta valittaa, koska tilanteeseen nähden aika reilu päätös. Itse en edes saanut kuin 3päivää sairaala hoitoa.
Otan osaa. Rankkaa varmasti olla erossa lapsesta. Hoida toimeentulo toimeentulotuella ja odota, että tapaamisia lisätään, kuten on luvattu.
Miten äitiys kykenee olemaan lomalla? Sehän on käsite, eikä sellaiset lomaile.
En ymmärtänyt selostuksesta kaikkea. Koska olen matemaattinen, yritän ratkaista asian matematiikalla.
Isä, äiti ja lapsi= 3 henkilöä.
Äiti sairastuu ja saa sairauspäivärahaa.
Isä hoitaa lapsen ja saa lapsenhoitorahan, jolloin lapsi on turvassa.
Äiti saa tavata määrättyinä aikoina lasta.
Näyttää siltä, että isä saa lapsen huoltajuuden ainakin toistaiseksi.
Jos äiti todetaan myöhemmin terveeksi, hän voi anoa itselleen lapsen huoltajuutta.
Ei tässä kenenkään tarvitse raivota. Kumpikin vanhempi toimii ohjeiden mukaan.
Vierailija wrote:
En ymmärtänyt selostuksesta kaikkea. Koska olen matemaattinen, yritän ratkaista asian matematiikalla.
Isä, äiti ja lapsi= 3 henkilöä.
Äiti sairastuu ja saa sairauspäivärahaa.
Isä hoitaa lapsen ja saa lapsenhoitorahan, jolloin lapsi on turvassa.
Äiti saa tavata määrättyinä aikoina lasta.
Näyttää siltä, että isä saa lapsen huoltajuuden ainakin toistaiseksi.
Jos äiti todetaan myöhemmin terveeksi, hän voi anoa itselleen lapsen huoltajuutta.
Ei tässä kenenkään tarvitse raivota. Kumpikin vanhempi toimii ohjeiden mukaan.
Ei tuossa tapauksessa huoltajuutta oteta pois eikä anneta toiselle. Huoltajuus pysyy hänellä tai heillä joilla on ollutkin. Ei huoltajuutta poisteta edes huostaanoton takia.
Miksi tekisin isästä lasin kun mun käsityksen mukaan hoitaa asiansa. En tiedä kyllä yhtään mitä siellä tapahtuu.