PALKKAVEROTUS kevenee ensi vuonna eniten 14000 euroa kuukaudessa ansaitsevilla ihmisillä, arvioi Veronmaksajain keskusliitto.
Veronmaksajat: Palkkaverotus kevenee ensi vuonna, näillä tuloilla suurin hyöty
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Uusi hallitus on juuri hyvä, vihdoin meillä on hallitus joka ajaa meidän työväenluokan asioitakin. Verotus kevenee joten minä työläisenä olen tyytyväinen.
Mitään tukia en ole koskaan saannutkaan tililleni enkä meinaa elää niin että jotuisin saamaan valtiolta rahaa tililleni, jos jään työttömäksi niin sitten koitan työllistyä mahdollisimman pian.
M33
Sinun asioitasi hallitus ei aja yhtään. Tuloverot tippuu ihan bähän. Sensijaan alv nousee ja kiinteistöveroa, myöskin verovähennykset ym.
Toki keskiolut ja pensa vähän halpenee.
Ja tosiaan: älä jää työttömäksi tai sairastu koskaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasavero kaikille olisi ainut kohtuullinen ratkaisu. Silloinkin suurista tuloista maksetaan enemmän veroa. Mihin se perustuu, että progressiolla rankaistaan siitä että on hoitanut asiansa kunnolla ja tienaa hyvin?
Siltä varalta että olet uusi täällä Suomessa niin tässä vähän vastauksia.
Suomessa on tällainen malli. Niillä rahoilla on rakennennu mm. maailman paras koululaitos, ilmaiset yliopistot, lastenhoito, hammashuolto lapsesta alkaen (suuri merkitys tulevalle terveydelle) julkinen terveydenhoito, vanhustenhoito, kirjastolaitos.
Katso 65km etelään Viroon. Siellä tasavero, kaikki nuo puuttuu tai on olemattomia.
Kysytääs näin, miksi veroasteen jatkuvasta kiristämisestä huolimatta tuo mainitsemasi "maailman paras" koululaitos on saatu ajettua alas, miksi hammashuolto on lähinnä vitsi, miksi julkinen terveydenhuolto ei toimi, miksi vanhusten"hoito" on enemmänkin heitteillejättöä jne jne jne.
Sanni ajoi koululaitoksen alas.
Nyt hän ajaa sosiaaliturvan alas.
Nois4a muista moitteista on täysin eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusi hallitus on juuri hyvä, vihdoin meillä on hallitus joka ajaa meidän työväenluokan asioitakin. Verotus kevenee joten minä työläisenä olen tyytyväinen.
Mitään tukia en ole koskaan saannutkaan tililleni enkä meinaa elää niin että jotuisin saamaan valtiolta rahaa tililleni, jos jään työttömäksi niin sitten koitan työllistyä mahdollisimman pian.
M33
Sinun asioitasi hallitus ei aja yhtään. Tuloverot tippuu ihan bähän. Sensijaan alv nousee ja kiinteistöveroa, myöskin verovähennykset ym.
Verojen keventäminen on minun asioiden ajamista, ne ketkä korottaa verotusta eivät aja minun asioita. Kannatan ainoastaan niitä puolueita,hallituksia jotka keventävät verotustani.
Se mitä tukia valtio jakaa ja minne he rahaa laittavat ei minua oikeastaan kiinnosta pätkääkään vaan se verotus on asia miksi äänestän. Demareita,vassareita ja vihreitä en äänestä koska he eivät ole valmiita keventämään minun verotusta.
M33
Vierailija kirjoitti:
Se jaksaa aina ihmetyttää köyhien vaatimuksissa, että jos kaikille tulisi jäädä käyttövaraa suhteessa suunnilleen samanlainen euromäärä, niin miksi kukaan viitsisi silloin enää tehdä mitään työtä, tai ainakaan mitään mikä vaatii erityisasiantuntijuutta.
Itselle oli yllätys tuo solidaarisuuveron tulotason nosto. Olen hyvätuloinen mutta kun viimeksi katsoin verolaskuria niin siltä että jos tienaan 30 000 euroa enemmän niin verottaja vie jotain 62% eli palkkatulon noustessa 100 000 eurosta 130 000 euroon. Teen työni mutta kieltäydyn kaikesta ylimääräisestä ihan hyvin palkatusta jononpurkutyöstä koska käteen jää sen verran vähän. Kun alkaa olla ikää niin arvosta omaa vapaa-aika koko ajan enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä viipyy eläkkeitten veroale minkä Orpo lupasi?!?
Eläkeläiset on säästetty kaikilta leikkauksilta ja indeksikorotukset tulee normaalisti.
Ja silti alkaa valitus??
Reiluja indeksikorotuksia eläkkeisiin pitäisi saada 10-20 vuotta jotta saisi kiinni palkkatason edes osittain puhumattakaan verotuksesta.
Ei eläke ole palkkaa. Eläkkeellä oleva sukupolvi on jo nauttinut parhasta kasvuolosuhteista, helpoimmasta työhönpääsystä, sekä parhaista julkisista eduista. Nytkö pitäisi sitten maksaa vielä enemmän veroja, jotta kaiken parhaan kerännyt voisi vielä kerätä hieman lisää?
Eläke on kuitenkin tälläkin hetkellä sidottu indeksiin, joten viimeisinä vuosina eläke on noussut enemmän kuin palkat. Kun sekään ei riitä, on hyvä kysymys mihn eläkkeellä oleva sukupolvi olisi tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasavero kaikille olisi ainut kohtuullinen ratkaisu. Silloinkin suurista tuloista maksetaan enemmän veroa. Mihin se perustuu, että progressiolla rankaistaan siitä että on hoitanut asiansa kunnolla ja tienaa hyvin?
Se ei ole mitään asioidensa hyvin hoitoa kun tienaa hyvin. Se on vain enemmän röyhkeyttä, ahneutta ja tarvetta nostaa omaa elintasoaan muiden työllä.
Kummia höpiset. Ilmeisesti olet siis sitä mieltä, että jokaisesta työstä, ja niin ikään kotona olemisesta, pitäisi maksaa kaikille samaa kuukausiliksaa?
Jos et ole, niin siitä seuraa että osa saa palkkaa päälle keskitason ja osa jää sen alle. Siihen ei tarvita röyhkeyttä, ahneutta, eikä tarvetta nostaa elintasoaan muiden avulla, vaan riittää se että on kerännyt itselleen sellaista osaamista josta joku työnantaja on valmis maksamaan enemmän kuin muille työntekijöilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
Verojen keventäminen on minun asioiden ajamista, ne ketkä korottaa verotusta eivät aja minun asioita. Kannatan ainoastaan niitä puolueita,hallituksia jotka keventävät verotustani.
Se mitä tukia valtio jakaa ja minne he rahaa laittavat ei minua oikeastaan kiinnosta pätkääkään vaan se verotus on asia miksi äänestän. Demareita,vassareita ja vihreitä en äänestä koska he eivät ole valmiita keventämään minun verotusta.
M33
Sinun verosi eivät kevene. Jos saat 10 € enemmän tuloveroa ja maksat 100€ enemmän alv veroja. Verotuksesi tiukkenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset on säästetty kaikilta leikkauksilta ja indeksikorotukset tulee normaalisti.
Ja silti alkaa valitus??
Reiluja indeksikorotuksia eläkkeisiin pitäisi saada 10-20 vuotta jotta saisi kiinni palkkatason edes osittain puhumattakaan verotuksesta.
Eikö se keskimääräinen eläke ole 2000 euroa vuodessa. Eikö se riitä elämiseen? Osa työtä tekevistä ei saa palkkaa edes tuon vertaa.
Keskimääräinen eläke on noin 1800e/kk ja mediaani 1600e paikkeilla. Naiset saa eläkettä pari sataa euroa vähemmän kuin miehet
Naisille pitäisi muutenkin maksaa vähemmän koska elävät pidempään.
Tämä mahdollisuus kaiketi kumottiin samalla kun päätettiin että naiset eivät voi maksaa autonsa vakuutuksesta pienempää summaa, vaikka naiset eivät aiheuta lainkaan yhtä suuria kolarikorvauksia vakuutusyhtiöille.
Vierailija kirjoitti:
Olisivat jättäneet koko veroalen tekemättä, tuollainen 340 vuodessa ei tunnu perheellisellä yhtään missään. Sen sijaan tuntuvat unohtavan että myös keskituloisilla voi olla pienituloinen puoliso, jolta nyt leikataan toimeentuloa, ja sitä kautta myös siltä keskituloiselta.
Jos se ei tunnu missään niin pistät sen säästöön, ja oikeastaan vähintään tuplaten tai triplaten koska eihän se tunnu missään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä olikaan pääministerin kuukausipalkka? Eikös se ole jotain tota luokkaa?
Hyvätuloisille nämä alennukset tehtiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
M33
Sinun verosi eivät kevene. Jos saat 10 € enemmän tuloveroa ja maksat 100€ enemmän alv veroja. Verotuksesi tiukkenee.
Tätä samaa demarit,vihreät ja vasemmistoliitto ajaa. Polttoaineenverotusta kiristivät,sähköveroa nostivat,palkkaverotusta kiristivät. Kyseiset puolueet ei aja yhtään työväen asioita vaan ne on puolueet jotka ajaa tukien varassa olevien asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
M33
Ei mene persulle jakeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä olikaan pääministerin kuukausipalkka? Eikös se ole jotain tota luokkaa?
Hyvätuloisille nämä alennukset tehtiinkin.
Progressio pitää poistaa ja verotusta keventää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja silti alkaa valitus??
Eikö se keskimääräinen eläke ole 2000 euroa vuodessa. Eikö se riitä elämiseen? Osa työtä tekevistä ei saa palkkaa edes tuon vertaa.
Keskimääräinen eläke on noin 1800e/kk ja mediaani 1600e paikkeilla. Naiset saa eläkettä pari sataa euroa vähemmän kuin miehet
Naisille pitäisi muutenkin maksaa vähemmän koska elävät pidempään.
Tämä mahdollisuus kaiketi kumottiin samalla kun päätettiin että naiset eivät voi maksaa autonsa vakuutuksesta pienempää summaa, vaikka naiset eivät aiheuta lainkaan yhtä suuria kolarikorvauksia vakuutusyhtiöille.
Jos kohdistettaisiin ikävähennyksenä eli summa pienenee iän kasvaessa. Tällöin ei tarvitse tehdä vähennystä sukupuolen perusteella ja pitkään elävä mieskin saisi vähemmän per kk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, vain 48 % palkasta menee veroihin ja veroluonteisiin maksuihin!
Niin ja vaikka tuo menee niin hämmästyttävän vähän sillä rahalla saa. Mikäli pitäisi saada vaikka terveydenhuoltoa niin ei kyllä näillä veroilla sitä saa vaan täytyy maksaa vielä erikseen yksityiselle terveysasemalle. Demarit ovat luoneet niin heinon julkisen hallinnon ja palvelut, että niistä ei saa mitään mutta rahaa sinne työnnetään pohjattomasti.
Työterveyshuolto?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työeläkkeet maksaa työeläkerahastot
Maksaa jo mutta mistähän KEVA saa valtion eläkeläisiin tarvittavat rahat? Entisten valtion virkamiesten yli-isot eläkkeet maksamme me kaikki valtion budjetin kautta, ei niitä ole rahastoitu niin kuin yksityisellä puolella.
Ihan samalla tavalla Keva toimii kuin Ilmarinen tms. Kyllä julkisen puolen palkoista maksetaan ihan samat eläkemaksut, kun yksityiselläkin. Joten väärää tietoa levität. Ei tule julkisen puolen eläkkeet budjetista.
Noin isotuloisia ei montaakaan ole Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
M33
Ei kannata olla yhtään rokulipäivää sitten koskaan, koska siihen menee enemmän kuin tuo kymppi tai muutama mitä nyt saat muka enemmän rahaa vuodessa veroalennuksen vuoksi. Jos olisit vuorineuvos tai ministeri niin saisit kyllä paljon enemmän. Sen jälkeen kun palkaton ensimmäinen sairaslomapäivä tulee voimaan.
Mutta ei sinua varmaan haittaa että vastaavasti kun nämä kaikkein suurituloisimmat tienaa ja omistaa jo valmiiksi enemmän, niin heidän vuoksi sinulta ei ainakaan voida vähentää verotusta tuon enempää, ja joudut maksamaan tästä lähin enemmän huonommista palveluista mitä on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M33
M33
Asiaa, ei pieni veronkevennys auta kun kaikki muu kallistuu ja ALV nousee. Täytyy olla palkka reippaasti yli 10000 ennen kuin alkaa olla voittajien puolella. Mutta eihän suurin osa osaa laskea yhtään eikä tiedä mitkä kaikki nousevat. Uskotaan vaan kun hallitus hokee verojen alenevan. Alenevat vain ylimmältä tuloluokalta.
Entäs jos olisi laskettu arvonlisäveroa? Se olisi lisännyt ostovoimaa ja sitä kautta kysyntää aikaansaaden talouskasvua. Mutta se ei käy Kokoomukselle, koska ei olisi suoraan hyödyttänyt rikkainta kansanosaa.
M33