La promesa-salaisuuksien kartano
Yle teemalta alkanut tv-sarja vaikuttaa tosi hyvältä.
Katso lähetysajat : La Promesa - Salaisuuksien Kartano - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (31534)
Vierailija kirjoitti:
Romulos ja Pellicer on tuttavia . Mistä. Ei kai toi ampuja ole Lorenzo ????
Romukasa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kannattaa odottaa.
Niin, mutta ei loputtomiin, sillä aika loppuu kuitenkin jossakin vaiheessa kesken.
Minulla alkaa varmaan heittää yliskamarissa, mutta en pitänyt aluksi ollenkaan tästä uudesta papista (Samuel), mutta nyt en malta odottaa sitä, että saan nähdä häntä.
Toivon että Leocadian tehtävä tässä loputtoman tuntuisessa sarjassa on vihdoin paljastaa kaikki Cruzin hirmuteot, ja oikeus pääsee viimeinkin koittamaan! Cruz vankilaan virumaan! Ehkä myös hänen apulaisensa Petra.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkaa varmaan heittää yliskamarissa, mutta en pitänyt aluksi ollenkaan tästä uudesta papista (Samuel), mutta nyt en malta odottaa sitä, että saan nähdä häntä.
Siitä ne addiktiot pikkuhiljaa alkaa.
Abel on komeampi kuin Mauro..😍😍😍😍😍😍😍😍😍
Abel on niin komea, mun suosikki 💃 Tulispa takaisin
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä kiistämään: komeahan hän on.
Vierailija kirjoitti:
Samuel on yksi La Promesan herkkunassuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä sitä kiistämään: komeahan hän on.
Mutta ehdottomasti paremman näköinen 1910-luvun lääkärinä kuin 2020-luvun omana itsenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romulos ja Pellicer on tuttavia . Mistä. Ei kai toi ampuja ole Lorenzo ????
Romukasa.
Fiksataanpa hieman: Rómu Casa.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa HÄÄYÖN UNESSA Jana näki sen murhaajan uudestaan. Huppu päässä. No kuka hän on.
Olipas siinä uni kerrakseen.
Vierailija kirjoitti:
Missä Lolita on?
Ai, Lolako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihan vastustamattoman hellyyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin ihan vastustamattoman hellyyttävä.
Ja etenkin siinä parrassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintosta nähdä aina, millaisissa asuissa kukakin lähtee ulos, kylille ja asioimaan.
Vaatteilla kuvastetaan paljon roolihenkilön persoonaa ym.
Erityisesti tykkään seurata Catalinan asuvalintoja.
Sitä soisi tosin tapahtuvan useamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä voisi olla helpoin palvelusväen työ La Promesan kartanossa? Autonkuljettajanako toimiminen vaiko kenties tallirenkinä?
Puhelinkeskuksen hoitaminen, vaikka se ei rajoitukaan pelkästään kartanoon, vaan koko paikkakuntaan.
Ja kevyt tehdä. Kartanon töissä kaikki on raskasta ja varmaan myös likaista ainakin ajoittain.
Eipä se puhelinkeskuksen hoitaminen välttämättä ollut niin "helppoa työtä". Monissa maalaiskylissä keskus oli jossakin asuintalossa, jossa se keskus oli auki klo 7 - 21, lisäksi piti nousta yölläkin vastaamaan esim. lääkärin pyyntöön, kun tarvittiin poliisia tai tulipalon sattuessa. Lisäksi linjat olivat huonot, kuuluvuus huono, keskuksenhoitajan piti hoitaa "kauttakulkupuhelut" koska "suoria johtoja" ei ollut joka paikkaan. Puhelujen odotusajat isoimmille paikkakunnille olivat pitkät, esim. ns. "tavallinen puhelu" vaikka Tampereelta Helsinkiin saattoi kestää jopa neljä - viisi tuntia ennen kuin yhteys saatiin. Puhelun tilaajat olivat kiukkuisia ja purkivat sitä keskuksenhoitajiin, joidenka korvat olivat välillä "punaisina", joten ei se aina niin helppoa ollut... Keskukset olivat avoinna viikon jokaisena päivänä, poikkeus oli sunnuntaina, silloin suljettuna klo.10 - 12 (kirkonmenojen aikana), lisäksi saattoi olla vielä suljettuna klo. 16 - 18.
Tämä siis täällä Suomessa, olen haastatellut noin 30 puhelunvälittäjää (keskuksenhoitajaa) suurimmista kaupungeista aina pikkukylien (joissa joskus vain 5 puhelinta (tilaajaa). Silloinkin piti olla "lähettyvillä" jos "soitto" tuli se 14 tuntia arkipäivisin - se siitä työn helppoudesta.... 🤔?!?
Nimimerkki "45 vuotta puhelimien parissa"
Romulus ja Remus ==> Romulo
Ei ole pilannut mainettaan, hän oli yksi kartanon parhaimmista näyttelijöistä.