Ensitreffit alttarilla 2023 OFFICIAL
Aloitetaanpa jo tämän vuotinen EA-ketju! Joko on tiedossa milloin ohjelma alkaa tulla ulos? Tässä kesäisessä jutussa ulostulopäivämäärää ei vielä ole, mutta asiantuntijoina nähdään viime kaudelta tutut kirkkoherra Kari Kanala, ratkaisukeskeinen terapeutti Hanna Myllymaa ja erityistason seksuaaliterapeutti Tapani Alanen.
Onko kenelläkään tietoa onko tämä syksyn ohjelma se vanha kunnon versio, eikä se kamala 2.0 joka nähtiin viime vuonna?
https://www.seiska.fi/katso/ensitreffit-alttarilla-ohjelmaan-muutos-tam…
Katso lähetysajat : Ensitreffit Alttarilla - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (10963)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullaposki-Matti kun odottaisi alttarilla, niin... aika monen naisen hymy hyytyisi.
Matti on ihan parhaita ihmisiä. Saatte vielä nähdä.
Jos Matti on ihan parhaita ihmisiä, niin miksi hän joutuu turvautumaan tv-ohjelmaan saadakseen puolison?
Mitä se sulle kuuluu? Ehkä hän kuten monet muutkin ovat kyllästyneitä nykyajan nopeaan kertakäyttökulttuuriin tindereineen. Itsekin voisin harkita ohjelmaan lähtemistä jos olisin vähän nuorempi. Tietäisi ainakin että vastapuolikin on lähtökohtaisesti tosissaan ja valmis katsomaan hommaa ekaa tapaamista pidemmälle.
Parhaimmat tyypit eivät todellakaan tarvitse mitään tindereitä sen enempää kuin tv-paritustakaan.
Voi nyyh, olin odottanut hyvännäköisiä miehiä ohjelmaan. Höh. Syksy pilalla.
Olenko ainoa, jonka mielestä Aleksi muistuttaa kasvonpiirteiltään VilleGallea?
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainoa, jonka mielestä Aleksi muistuttaa kasvonpiirteiltään VilleGallea?
Totta. Muistuttaa aika tavalla häntä.
Erikoista että tämä kausi alkaa telkkarissa näin myöhään. Parejakin on vain 3. Onkohan syynä tosiaan se, että alunperin ollut 4 paria mutta jostain syystä nämä on sitten jouduttu editoimaan sarjasta pois?
Tuosta työttömyysasiasta. Heti alkuun: on työttömiä, joilla työttömyys on väliaikaista ja he haluavatkin päästä töihin. On työttömiä, joilla terveys on kunnossa.
Sitten on työttömiä, joilla työttömyys kertoo elämään liittyvistä suurista ongelmista tai heillä ei ole tarkoitustakaan työllistyä. Kuka haluaisi esim. seuraavat puolisot itselleen:
Anna/Antti. Työtön, ei halua työllistyä ja elelee tyytyväisenä tukien turvin. Ei halua muuttaa yhteen, jotta tuet eivät pienene. Erillistä elämää voi elää, jotta tukia saa enemmän. Rahaa ei ylimääräisiin menoihin riitä, joten jos puoliso haluaisi vaikka matkustella usein, ei se ole mahdollista.
Sanna/Sami: Työtön, terveydentila ei kestä työntekoa. Kärsii pitkäaikaisista mt-ongelmista/muusta sairaudesta, mutta ei pääse eläkkeelle. Sairaus vaikuttaa arkeen paljon ja välillä on kausia, jolloin Sanna/Sami ei kykene huolehtimaan kodista ja arkisista asioista.
Käsi ylös, kuinka moni olisi valmis aloittamaan parisuhteen tällaisissa tapauksissa? Ja kyllä, monille tulee sairauksia parisuhteen edetessä, mutta harva haluaa aloittaa suhdetta, jos jo alussa on isoja haasteita.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/3c14319f-980c-4355-8a6e-b6f7fe4…
Mietinkin miksi Matti näyttää niin tutulta.
Muistan tuon Kaappaus keittiössä -jakson!
Tuleekohan uusi "Napakymppi-gate" vai sattuuko Matille ymmärtäväisempi puoliso?
Vierailija kirjoitti:
Erikoista että tämä kausi alkaa telkkarissa näin myöhään. Parejakin on vain 3. Onkohan syynä tosiaan se, että alunperin ollut 4 paria mutta jostain syystä nämä on sitten jouduttu editoimaan sarjasta pois?
Useimpina kausinahan pareja on ollut juuri 3, minusta se on sopivampi määrä niin heistä ehtii saada enemmän irti. Kiva että palattiin sen suhteen "normaaliin". Ja nyt kun tämä vihdoin alkaa, tuntuu tämä myöhäisempi syksy paremmaltakin ajankohdalta startille. Varmaan ovat miettineet tämän kanavalla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/3c14319f-980c-4355-8a6e-b6f7fe4…
Mietinkin miksi Matti näyttää niin tutulta.
Muistan tuon Kaappaus keittiössä -jakson!Tuleekohan uusi "Napakymppi-gate" vai sattuuko Matille ymmärtäväisempi puoliso?
Napakymppi gatessa se mies kyllä hoiti homman tyhmästi. Ensinnäkin, ei itse kertonut että on etsinyt seuraa telkkarista ennenkin, vaan vaimon piti kuulla joltain muulta. Ja toiseksi, kun vaimo ihan vaan kysyi asiasta niin vastaus on "ei siitä ole mitään puhuttavaa" ja kävelee pois. En ihmettele että vaimolle tuli ikävä fiilis.
Myöhemmin sama äijä hakee kamojaan naisen luota, nainen kysyy "haluatko vielä keskustella asioista", mies "nääh, eiköhän sitä voi puhua sitten asiantuntijan tapaamisessa". Sitten siinä tapaamisessa, mies " mä vaan niin toivon että me voitais kommunikoida." Huoh, tollasesta kaasulamputtamisesta menisi hulluksi fiksumpikin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullaposki-Matti kun odottaisi alttarilla, niin... aika monen naisen hymy hyytyisi.
Jos Matti on ihan parhaita ihmisiä, niin miksi hän joutuu turvautumaan tv-ohjelmaan saadakseen puolison?
Mitä se sulle kuuluu? Ehkä hän kuten monet muutkin ovat kyllästyneitä nykyajan nopeaan kertakäyttökulttuuriin tindereineen. Itsekin voisin harkita ohjelmaan lähtemistä jos olisin vähän nuorempi. Tietäisi ainakin että vastapuolikin on lähtökohtaisesti tosissaan ja valmis katsomaan hommaa ekaa tapaamista pidemmälle.
Parhaimmat tyypit eivät todellakaan tarvitse mitään tindereitä sen enempää kuin tv-paritustakaan.
Olen eri, mutta ei se aina niinkään mene, että suosittu ihminen löytää helposti kumppanin. Kyllä hänelle voi olla paljon tarjontaa, mutta jos itse sattuu toivomaan kumppanilta muutakin kuin hyvää ulkonäköä ja sellaista perustavallista persoonaa - eli jos vähänkin toivoo jotain persoonallista, voi kumppanin löytyminen olla melkein yhtä vaikeaa kuin monelle epäsuositullekin. No, toki silloin ei Ensitreffit todellakaan olisi sopiva formaatti, koska siellä just on niitä tavallisia pulliaisia. Mutta joskus parhaat tyypitkin joutuvat turvautumaan Tinderiin. Ja tietysti parhaat tyypitkin voivat olla työssä, jossa ei tapaa vastakkaista sukupuolta, he voivat asua pikkupaikkakunnalla, he voivat olla laiskoja lähtemään baariin... jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta työttömyysasiasta. Heti alkuun: on työttömiä, joilla työttömyys on väliaikaista ja he haluavatkin päästä töihin. On työttömiä, joilla terveys on kunnossa.
Sitten on työttömiä, joilla työttömyys kertoo elämään liittyvistä suurista ongelmista tai heillä ei ole tarkoitustakaan työllistyä. Kuka haluaisi esim. seuraavat puolisot itselleen:
Anna/Antti. Työtön, ei halua työllistyä ja elelee tyytyväisenä tukien turvin. Ei halua muuttaa yhteen, jotta tuet eivät pienene. Erillistä elämää voi elää, jotta tukia saa enemmän. Rahaa ei ylimääräisiin menoihin riitä, joten jos puoliso haluaisi vaikka matkustella usein, ei se ole mahdollista.
Sanna/Sami: Työtön, terveydentila ei kestä työntekoa. Kärsii pitkäaikaisista mt-ongelmista/muusta sairaudesta, mutta ei pääse eläkkeelle. Sairaus vaikuttaa arkeen paljon ja välillä on kausia, jolloin Sanna/Sami ei kykene huolehtimaan kodista ja arkisista asioista.
Käsi ylös, kuinka moni olisi valmis aloittamaan parisuhteen tällaisissa tapauksissa? Ja kyllä, monille tulee sairauksia parisuhteen edetessä, mutta harva haluaa aloittaa suhdetta, jos jo alussa on isoja haasteita.
Minulle voisi kelvata kyllä Anna/Antti (ja olen biseksuaali, joten kumpi tahansa sukupuoli on mahdollinen). En itsekään halua muuttaa yhteen, koska minulla on lapsia, ja koska yhteenmuutto ei enää tunnu välttämättömältä - teen 100% etätöitä, eli oma asunto on senkin vuoksi kätevä. En ymmärrä väitettäsi, että jos haluan matkustella, kumppanin työttömyys jotenkin estäisi sen. Miten niin? Nyt kun olen sinkku, matkustelen lasteni kanssa - miten tilanne muuttuisi, jos minulla olisi työtön kumppani? Onko joku laki, että työttömän ihmisen kumppani ei saa poistua maasta tai kotikaupungista?
Ja toisaalta aiemmin olen itse matkustellut työttömänä, ja taisipa silloinen kumppanikin olla työtön. Helpompaahan se reissaaminen silloin on, kun ei ole työaikoja häiritsemässä.
Sen sijaan nuo Sami tai Sanna eivät kelpaisi, koska minulle mielenterveysongelmat on ehdoton EI. Sairauksien suhteen riippuisi tosi paljon mitä ne ovat ja miten vaikuttavat. Näissä esimerkeissä kuitenkaan työttömyys ei edes ole se ongelma, vaan nuo mainitut mt-ongelmat tai sairaudet, joten olisi omituista ajatella, että "en voisi koskaan olla työttömän kanssa, koska esimerkiksi sairaudet voivat aiheuttaa haasteita".
Mielestäni olen tavoiteltava mies, mutta minulle ei kelpaa kukaan. Kysymys ei ole ulkonäöstä vaan siitä, että tahdon naisen, jonka kanssa kolahtaa henkisesti. Pettymykset ovat tehneet minusta epäluuloisen. En pysty enää hyppäämään suhteeseen sillä asenteella, että katsotaan, mitä tästä tulee. Tarvitsen varman tunteen.
Samanlaisia naisia on vaikka kuinka paljon. Hekin odottavat täydellistä kolahdusta.
Parisuhteilu ei ole analyyttisille ihmisille, ei etenkään keski-ikään ehtineille, joita elämä on opettanut. Suhteisiin pääsevät easy-going-ihmiset, jotka uskaltavat heittäytyä ja kokeilla ja jotka eivät pelkää pettymyksiä. Nuoremmille tämä on helpompaa kuin elämän varoittamille kypsempään ikään ehtineille.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan nuo Sami tai Sanna eivät kelpaisi, koska minulle mielenterveysongelmat on ehdoton EI.
Oma kokemukseni on, että kun nainen on korkeasti koulutettu, mielenterveysongelmainen, taiteellisia kokemuksia etsivä ja faktuaalisesti elämään suhtautuva (ei esimerkiksi usko mihinkään henkihoitoihin), niin hän on hyvin usein mielenkiintoista seuraa.
Korkea koulutus ja mielenterveysongelmat kertovat usein naisen suuresta henkisestä kapasiteetista ja ajattelun ja kokemuksen syvyydestä. Tämä on oma kokemukseni.
Voisin jopa todeta, että mitä tasapainoisempi nainen on, sitä tylsempi hän on henkisesti. Herkkyys ja kokemuksen syvyys ovat usein yhteydessä mielenterveysongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan nuo Sami tai Sanna eivät kelpaisi, koska minulle mielenterveysongelmat on ehdoton EI.
Oma kokemukseni on, että kun nainen on korkeasti koulutettu, mielenterveysongelmainen, taiteellisia kokemuksia etsivä ja faktuaalisesti elämään suhtautuva (ei esimerkiksi usko mihinkään henkihoitoihin), niin hän on hyvin usein mielenkiintoista seuraa.
Korkea koulutus ja mielenterveysongelmat kertovat usein naisen suuresta henkisestä kapasiteetista ja ajattelun ja kokemuksen syvyydestä. Tämä on oma kokemukseni.
Voisin jopa todeta, että mitä tasapainoisempi nainen on, sitä tylsempi hän on henkisesti. Herkkyys ja kokemuksen syvyys ovat usein yhteydessä mielenterveysongelmiin.
Sitten sinun kannattaa etsiä mielenterveysongelmaista kumppania. Itse en koe mielenterveysongelmien lisäävän henkilön kiinnostavuutta, vaan usein ne lisäävät henkilön rasittavuutta. Sen sijaan taiteellisten kokemusten etsimistä arvostan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mielenterveysongelmat kertovat joskus nimenomaan pienestä henkisestä kapasiteetista. Ne voivat kertoa myös persoonallisuushäiriöistä, traumataustasta, ongelmallisista toimintatavoista, vääristyneestä minäkuvasta, yms. Ja mielenterveysongelmat voivat heijastua kanssakäymiseen, parisuhteeseen ja jopa seksiin negatiivisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten sinun kannattaa etsiä mielenterveysongelmaista kumppania. Itse en koe mielenterveysongelmien lisäävän henkilön kiinnostavuutta, vaan usein ne lisäävät henkilön rasittavuutta. Sen sijaan taiteellisten kokemusten etsimistä arvostan.
Tilastojen mukaan aikuisista sairastaa mielenterveyden häiriötä 20-25 prosenttia VUOSITTAIN, mikä tarkoittaa, että valtava osa väestöstä kohtaa mielenterveyden haasteita elämänsä aikana.
Jos kriteeriksi asettaa, ettei kumppanilla saa olla mielenterveysongelmia, joutuu hylkäämään valtavan joukon potentiaalisia ehdokkaita. Tilastollisesti tarkastellen on todennäköistä, että moni työkaverisi tai tuttusi syö mieleen vaikuttavia lääkkeitä. Niin ikään hyvin moni arkipiirisi ihmisistä oireilee mielenterveydeltään tai on hakenut mielenterveyteensä apua.
Mielenterveyden kustannuksiksi on arvioitu Suomessa 11 miljardia vuodessa. Se kertoo ongelmien kokoluokan.
Tietenkin joukossa on sitäkin porukkaa, joka ei suostu apua hakemaan ja myöntämään ongelmiaan vaan joka korjaa niitä esimerkiksi juomalla viinaa tai purkamalla aggressiotaan tai katkeruuttaan muihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mielenterveysongelmat kertovat joskus nimenomaan pienestä henkisestä kapasiteetista.
Usein tuolla kapasiteetilla tarkoitetaan vain vastuuttomuutta. Kun ei kanna vastuuta globaalista ympäristötuhosta ja ilmastonmuutoksesta, eläinten oikeuksista ja ihmisten äärimmäisen epätasa-arvoisesta kohtelusta, joka on puettu markkinatalouden muotoon, niin eipä se mielikään kuormitu.
Mielen kuormittuminen alkaa kokonaisuuden ymmärtämisestä ja ymmärtämiseen liittyvästi vastuun ottamisesta.
Itsekkäästi itseensä ja elämänsä käytäntöön keskittyvä nainen voi olla mieleltään terve, mutta samalla henkisesti epäkypsä ja tylsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta ei se aina niinkään mene, että suosittu ihminen löytää helposti kumppanin. Kyllä hänelle voi olla paljon tarjontaa, mutta jos itse sattuu toivomaan kumppanilta muutakin kuin hyvää ulkonäköä ja sellaista perustavallista persoonaa - eli jos vähänkin toivoo jotain persoonallista, voi kumppanin löytyminen olla melkein yhtä vaikeaa kuin monelle epäsuositullekin. No, toki silloin ei Ensitreffit todellakaan olisi sopiva formaatti, koska siellä just on niitä tavallisia pulliaisia. Mutta joskus parhaat tyypitkin joutuvat turvautumaan Tinderiin. Ja tietysti parhaat tyypitkin voivat olla työssä, jossa ei tapaa vastakkaista sukupuolta, he voivat asua pikkupaikkakunnalla, he voivat olla laiskoja lähtemään baariin... jne.
Samaa mieltä. Tämä "joutuu turvautumaan Tinderiin" taitaa olla vain saamattomien palstamiesten yritys pitää mahdollisimman moni nainen poissa sieltä.
Minulla on jokainen hyvä seurustelu alkanut nettideittipalstalta tai Tinderistä. Saan seuraa ns. livenä milloin vain, mutta olen persoonallisuuden suhteen vaativa, ja baareista tai muista normiseuranhakupaikoista ei helposti löydy haluamani kaltaisia ihmisiä. Oikeanlainen tarjonta on huomattavasti parempaa silloin kun sitä ei määritä fyysisesti samaan paikkaan osuminen yhtäaikaa.
Tinder on alun perin perustettu nimenomaan helposti seuraa saavien seuranhakuvälineeksi, joilla ongelmana on enemmänkin liiallinen tarjonta kuin tarjonnan puute. Tällaiset ihmiset arvostavat mahdollisuutta selata nopeasti suuria määriä tarjokkaita ja sitä että jokaiselta ei tarvitse erikseen kysellä perusspeksejä (esim. onko lapsia ja haluaako niitä jne.).
EA olisi minulle oikein houkutteleva vaihtoehto jos elämäntilanteeni sallisi ohjelmaan osallistumisen.
Katkerilta ja kyynisiltä vaikuttavat nämä kommentit, että ohjelman osallistujat eivät muka saa seuraa muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastojen mukaan aikuisista sairastaa mielenterveyden häiriötä 20-25 prosenttia VUOSITTAIN, mikä tarkoittaa, että valtava osa väestöstä kohtaa mielenterveyden haasteita elämänsä aikana.
Jos kriteeriksi asettaa, ettei kumppanilla saa olla mielenterveysongelmia, joutuu hylkäämään valtavan joukon potentiaalisia ehdokkaita. Tilastollisesti tarkastellen on todennäköistä, että moni työkaverisi tai tuttusi syö mieleen vaikuttavia lääkkeitä. Niin ikään hyvin moni arkipiirisi ihmisistä oireilee mielenterveydeltään tai on hakenut mielenterveyteensä apua.
Mielenterveyden kustannuksiksi on arvioitu Suomessa 11 miljardia vuodessa. Se kertoo ongelmien kokoluokan.
Tietenkin joukossa on sitäkin porukkaa, joka ei suostu apua hakemaan ja myöntämään ongelmiaan vaan joka korjaa niitä esimerkiksi juomalla viinaa tai purkamalla aggressiotaan tai katkeruuttaan muihin.
Tiedän kyllä, miten yleisiä mielenterveysongelmat ovat. Toistaiseksi on löytynyt ihan hyvin seuraa niistä, joilla ei mielenterveysongelmia ole, joten en koe ongelmaksi sitä, että en halua mielenterveysongelmaista kumppania. Itse pidän tasapainoisista ihmisistä, ja miellän nuo mainitsemasi aggressiota ja katkeruutta muihin purkavat niin ikään mielenterveysongelmaisiksi, vaikkei heillä olisi diagnoosia. Päihdeongelmat ovat minulle myös ehdoton EI.
En pidä mielenterveysongelmaisia itselleni "potentiaalisina" kumppaneina, joten en koe ongelmaksi sitä, että rajaan tällä kriteerilläni suuren määrän ihmisiä pois. Kuten tässäkin ketjussa on käynyt ilmi, jotkut pitävät mielenterveysongelmia jopa toivottavina ominaisuuksina ja mieltävät hyvän mielenterveyden negatiiviseksi ominaisuudeksi, joten eiköhän kaikenlaisille ihmisille siis löydy ottajia. En oikein ymmärrä, miksi olisi enemmän ok toivoa kumppanin olevan mielenterveysongelmainen kuin jos toivoo, että mielenterveysongelmia ei olisi. Kaipa kaikki preferenssit ovat ihan ok, ja jos itsellä ei mielenterveysongelmia ole, niin miksi ei sitten saisi toivoa kaltaistaan ihmistä - kyllähän sekin ymmärretään, että monessa muussa asiassa toivotaan kumppanilta samankaltaisuutta.