Alex Stubb olisi oikeasti hyvä ja edustava valinta Suomen presidentiksi!
Ainoat miinukset ovat ehkä:
- ei ajatuksiltaan kaikkein laadukkainta ja syvällisintä sorttia
- liian lääpällään EU:n ihanuuteen (ainakin nuorena)
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Keijo-Petteri kirjoitti:
Stubb vaikuttaa ainakin minusta liian elitistiseltä tyypiltä, joka juo rapujuhlissa valkoviiniä pikkusormi pystyssä. Se kai on joku oikein tohtorikin ja yliopistossakin käynyt! Kun itse haluaisin, että presidentti olisi kansan mies (tai nainen, mutta ennemmin mies), joka tulee kuraisissa kumisaappaissa peltotöistä kaljakuppilaan pelaamaan pajatsoa ja juomaan muutaman keskikaljan kavereidensa Pentti-Kalevin ja Kyösti-Kullervon kanssa. Sen jälkeen hän palaa takaisin maatilalle, jossa tilan uhkean muodokas emäntä Ulla-Marjukka on leiponut hiivaleipää ja katsonut Dallas tv-sarjaa. Tilan renki Mauno-Hermanni ja piika Mirjami-Anneli ovat lähteneet yhdessä tanssiaisiin, heillä vaikuttaa olevan vähän jotain sutinaa.
Niin tämä olisi enemmän aitoa suomalaista elämää kuin ehkäpä Stubb edustaa, joten kaipaisin tämäntyyppistä ehdokasta kuin tuossa tarinassa kuvailin.
Sirkka-Liisa Anttila? Siinä olisi ehtoisa emäntä Suomelle, harmi, että ikää jo aika paljon.
Mutta Paula Risikkoa äänestäisin!
Toivottavasti Li "eläin" Andersson lähtee mukaan. Pyyhkisi muilla pöytää.
Vierailija kirjoitti:
Stubbin äänestän. Jos hän ei ole toisella kierroksella, ääneni menee Haavistolle. Yllätyin että Stubb lähti mukaan. Hän on yksi aliarvostetuimmista suomalaisista poliitikoista ja aivan naurettavista syistä: ulkonäkönsä ja urheiluharrastustensa takia. Tämäkin kuitenkin rekrytointia presidentin tehtävään ja Stubbin osaaminen täyttää kaikki tehtävän vaatimat osa-alueet.
Ei Haavisto ole välttämättä toisella kierroksella...
Saattaa tull yllätys ja siellä on Stubb sekä Urponainen, vai mikä seoli?
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää tuosta Stubbin vaimosta yhtään ja se kuva on hänestä tullut vanhojen lehtijuttujen perusteella. Ei edes yrittänyt peitellä, että Suomeen muuttaminen oli hänelle vastenmielistä. Puolison työn vuoksi oli vain tultava. Nyt sitten ilmoittivat, että ovat "perheenä päättäneet palata politiikkaan". Jää Stubbien äänestäminen Mäntyniemeen nyt välistä.
Minä en tunne häntä ollenkaan. En ole siis edes kuvaa nähnyt.
Jos Mikko Hautala olisi ehdokas, olisi tämä ehdoton suosikkini, mutta kun ei ole (tai jos ei ole), niin tottakai äänestän Alexander Stubbia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stubbilla ei ole oikein näyttöjä siitä, että pyörät pysyisivät pyörimässä vielä silloinkin kun paska osuu tuulettimeen. Hän osaa tehdä omaa juttuaan silloin kun riittää good vibes only, mutta minun on melkein mahdoton kuvitella että hän olisi kriisitilanteessa se kanssa yhdistävä arvojohtaja, mikä Niinistö on onnistunut olemaan. Moni vertaa häntä tyylikkyydessä ja kansainvälisyydessä Mariniin, niin tämä on kyllä se asia joka näitä kahta erottaa. Marinilla on vahvat näytöt onnistuneesta keskustelevasta johtamisesta vaikeissa paikoissa. Ovat myös selvästi eri sukupolvea.
Täh? Missä ulottuvuudessa elät. Marin on eniten kansaa kahtia jakanut ja varmaan vihatuin pääministeri kautta aikain. Hallitus nitisi liitoksistaan ja Marinin puutteellista johtajuutta kritisoitiin. Lopulta hallitus oli toimintakyvytön.
Allekirjoitan jokaisen sanasi.
Stubb saa ääneni ensimmäisellä kierroksella ja jos tarvitaan toinen kierros, saa Stubb siinäkin ääneni.
Vierailija kirjoitti:
Urpilaista en ainakaan äänestä koska olen mies ja vain miehet ajavat miesten etua.
No eipä ole miehillä oloissaan näin ollen valittamista, Suomessa on ollut yli satavuotisen itsenäisyytensä aikana vain yksi naispressa. Ajoiko hän vain naisten asiaa?
On kyllä aika kumma ilmiö, että naista on niin hitokseen vaikea saada kiinnostumaan tästä virasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos Mikko Hautala olisi ehdokas, olisi tämä ehdoton suosikkini, mutta kun ei ole (tai jos ei ole), niin tottakai äänestän Alexander Stubbia.
Tää olisi voinut olla mun kommentti, jospa 6v päästä nähdään hänet ehdokkaana.
Kunhan ei al-holcarunavirkarikosikäväluonne-Haavistoa.
Jos Stubb on toisella kierroksella, niin äänestän sitä toista oli sitten kuka tahansa.
Muissa on enemmän presidentiltä vaadittavia ominaisuuksia ja nimenomaan luonne.
Kaikki osaa kieliä riittävästi ja käytös on tehtävään sopivalla tasolla.
Niinistön jälkeen Stubb olisi kyllä tosi huono. Sori siitä.
Äänestän Hallista. Minusta se näyttää vähän Risto Rytiltä.
Olen täällä itsekseni vähän tuumaillut ja asetellut tenttikysymyksiä Stubbille ja muillekin. Esim: ''Mitä ajattelet/minkälainen suhde sinulla on Suomen maaseutupitäjiin? Tunnetko maaseudun väkeä, asuuko tuttaviasi kenties jossakin korvessa, onko sinulla mitään faktatietoja miten maaseudun ihmiset elävät ja pärjäävät, millainen kulttuuri maaseudun kylillä vallitsee, millaisia palveluja siellä ihmiset saavat jne jne.''
Joutuisinko kuuntelemaan vaivautunutta hiljaisuutta? :)
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti Li "eläin" Andersson lähtee mukaan. Pyyhkisi muilla pöytää.
Mielummin kuuntelen leikkaavan sirkkelin ääntä kuin Li:tä. Lähtee aina yksi elinvuosi yhdestä puheenvuorosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen täällä itsekseni vähän tuumaillut ja asetellut tenttikysymyksiä Stubbille ja muillekin. Esim: ''Mitä ajattelet/minkälainen suhde sinulla on Suomen maaseutupitäjiin? Tunnetko maaseudun väkeä, asuuko tuttaviasi kenties jossakin korvessa, onko sinulla mitään faktatietoja miten maaseudun ihmiset elävät ja pärjäävät, millainen kulttuuri maaseudun kylillä vallitsee, millaisia palveluja siellä ihmiset saavat jne jne.''
Presidentin tehtävä on ulko- ja turvallisuuspolitiikan hoitaminen. Ei kirkonkylän palvelut.. Toki jos teidän kylällä on urheilukisat voit saada Stubbin haastateltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tykkää tuosta Stubbin vaimosta yhtään ja se kuva on hänestä tullut vanhojen lehtijuttujen perusteella. Ei edes yrittänyt peitellä, että Suomeen muuttaminen oli hänelle vastenmielistä. Puolison työn vuoksi oli vain tultava. Nyt sitten ilmoittivat, että ovat "perheenä päättäneet palata politiikkaan". Jää Stubbien äänestäminen Mäntyniemeen nyt välistä.
Presidentin vaali on henkilövaali. Valitaan Suomen Presidentti johtamaan maata. Presidentin vaimolla tai perheellä ei ole virallista asemaa tässä tehtävässä.
Poliittinen kannatus Stubb VS Haavisto
Stubb: KOK+PS+KD+RKP+KEPU+LIIKN = 65 %
Haavisto: VIHR+VAS+SDP = 35 %
Nämä Alexia ylistävät ketjutjo jäävät tänne jäljelle? Koulukiusaajaketjut poistetaan. Sananvapautta? Nope!
Vierailija kirjoitti:
Stubbilla karjalaiset juuret. Käynyt isänsä kanssa matkoilla sukunsa mailla. Arvostan.
Stubbit on Käkisalmesta kotoisin. Olisiko Stubbissa Suomelle presidentti joka vihdoin tuo Karjalan takaisin jos Venäjän Federaatio hajoaa?
Meitä menetetyn Suomen perillisiä lienee yli miljoona. Monilla on rajan takana perintötilat, kiinteistöt ja asunnot odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Presidentin tehtävä on ulko- ja turvallisuuspolitiikan hoitaminen. Ei kirkonkylän palvelut.. Toki jos teidän kylällä on urheilukisat voit saada Stubbin haastateltavaksi.
Tarkoitin että utelisin miten hyvin hän tuntee maaseudun elämän, koska kuuluhan maaseutu kuitenkin kaikkineen Suomeen. Mielestäni kuuluisi sivistykseen tietää oman maan olot. En tosiaankaan tarkoittanut että hän alkaisi ensi töikseen järjestämään kirkonkylille palveluja.
- Ymmärsitkö tahallasi väärin vai olenko tosiaan noin huono ilmaisemaan ajatuksiani? Yritän harjoitella ahkerasti, mutta usein käy juuri näin. :)
Mutta sentään! Tero Pitkämäki olisi minun suosikkini.