Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan rahaa käyttööni vain 555e kuussa pakollisten menojen jälkeen. En pärjää tällä rahalla.

Vierailija
05.08.2023 |

Saan rahaa käyttööni vain 555e kuussa pakollisten menojen jälkeen. En pärjää tällä rahalla.
Tukia pitäisi ehdottomasti nostaa.

Kommentit (124)

Vierailija
101/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuista jää noin paljon kulujen jälkeen niin niitähän tulisi laskea eikä nostaa?

Minulle ei ainakaan jää palkasta edes ruoan ja vuokran jälkeen 555e suuruista summaa, muista palkollisista menoista puhumattakaan.

Siis TTT:ssä tuo 555 on Asumisen jälkeen, siis MYÖS tuohon ruokaan. Nyt vertaat appelsiineja omeniin. Vaikka muuten kyllä olen samaa mieltä että TTT:stä olisi vara leikata.

Vierailija
102/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän opiskelijat pärjää, kun saavat yhteensä suurin piirtein tuon verran kuukaudessa ja siitä pitää maksaa vuokra, laskut ja ruoka...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia pitäisi ehdottomasti nostaa

Oho

Tukia voidaan leikata ja reippaasti.

Haluat suomen köyhimmältä ihmisryhmältä leikata rahoja jotka ei kenellekään riitä edes 2 viikoksi pidempään?

Kyllä ainakin minulla 555 riittää HELPOSTI niihin asioihin mihin sen on tarkoitettukin riittävän ihan koko kuuksi, ei vain kahdekis viikoksi. Ja juurisyy ettei riitä kuin 2 viikoksi, on todennäköisesti sama kuin juurisyy sille miksi ylipäätään on toimeentulotuella.

Tukia ei todellakaan kannata nostaa. "ei kannettu vesi kaivossa pysy". Helppoahan se on tuhlata rahoja joiden eteen ei juuri mitään ole tehnyt. Töitähän nämä eivät tee vaikka voisivat koska "leikkaisi tukia" tai "jää vain vähän enemmän kuin tuilla ollessa".

Vierailija
104/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaan ruoan lisäksi ainakin vaatteita, hygieniatarvikkeita, lääkkeitä, hammashoitoa, terveyspalveluita, parturia ja kyllä liikkumaankin pitäisi päästä edes työnhakuun.

Ei vaatteitakaan joka kk uusia tarvitse, eikä parturia, eikä hygieniatuotteita......

Kyllä tarvitsee, deodorantti kestää 2-3 viikkoa, hammasharja pitää uusia kuukauden välein, pyykinpesuaine lähes 10€ ja kestää 1-2kk, parturissa kerran kuussa yms.

-eri

Parturissa kerran kuussa? Minä käyn 3 kk välein, joskus harvemminkin.

Miehen pitää käydä vähän useammin että ei näytä ihan rölliltä, työnhaussa myös plussaa.

olen mies ja ihan hyvin olen töitä saanut. Palkka kirkkaasti ylimmässä desiilissä.

Vierailija
105/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitaan ruoan lisäksi ainakin vaatteita, hygieniatarvikkeita, lääkkeitä, hammashoitoa, terveyspalveluita, parturia ja kyllä liikkumaankin pitäisi päästä edes työnhakuun.

Ei vaatteitakaan joka kk uusia tarvitse, eikä parturia, eikä hygieniatuotteita......

Kyllä tarvitsee, deodorantti kestää 2-3 viikkoa, hammasharja pitää uusia kuukauden välein, pyykinpesuaine lähes 10€ ja kestää 1-2kk, parturissa kerran kuussa yms.

-eri

Miehen pitää käydä vähän useammin että ei näytä ihan rölliltä, työnhaussa myös plussaa.

olen mies ja ihan hyvin olen töitä saanut. Palkka kirkkaasti ylimmässä desiilissä.

Minä en ole 10 vuoteen saanut vaikka asun Helsingissä.

Vierailija
106/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Minä en ole 10 vuoteen saanut vaikka asun Helsingissä.

Näköjään se joka kuukautinen hiusten leikkuu ei ollutkaan plussaa.... Kannattaisikohan investoida rahat paremmin, vaikka omaan osaamiseen...

Vierailija
107/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä mene töihin sanontaa, ei sitten 80-luvun töihin vaan mennä, nykyään joka työpaikkaan tarvitsee koulutuksen, työkokemusta, 10 erinlaista korttia, suosittelian yms.

Vierailija
108/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua tätä mene töihin sanontaa, ei sitten 80-luvun töihin vaan mennä, nykyään joka työpaikkaan tarvitsee koulutuksen, työkokemusta, 10 erinlaista korttia, suosittelian yms.

Pitää täysin paikkaansa.

Vierailija
109/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tukia pitäisi ehdottomasti nostaa

Oho

Tukia voidaan leikata ja reippaasti.

Haluat suomen köyhimmältä ihmisryhmältä leikata rahoja jotka ei kenellekään riitä edes 2 viikoksi pidempään?

Jos luet tätä ketjua niin huomaat, että tuo tuki on ruhtinaallinen.

Eri

500€ kuussa vuokran jälkeen ei mikään ruhtinaallinen ole, jopa mäkkärin työntekijät tienaa enemmän.

Tottakai työntekijät, ihan missä tahansa muuallakin kuin mäkkärissä, tienaavat enemmän kuin se joka ei tienaa mitään, kuten tukien varassa elävä. Tukia saadaan, eikä tienata. Tienattuja rahoja kutsutaan yleisesti palkaksi, joka ei määräydy sen mukaan mitä vuokran jälkeen jää käteen.

Tämän tietää jos on kerrankin ollut töissä ja saanut palkkaa, ihan summasta riippumatta. Sinä et. Toki pienipalkkainen voi saada asumiseen ja toimeentuloon tukea. Osa on kuitenkin itse tienattua ja siihen nähden saamasi rahoitus on todellakin ruhtinaallista. Mäkkärissä voisit tienata vähän enemmän, mutta siellä pitäisi varmaan osata muutakin kuin hengittää ja ostaa dödöä.

Vierailija
110/124 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ruoka todella kallista, ei nykyään saa alle 300€ kuukauden ruokia vaikka kyttäisi tarjouksia ja tekee ruoat itse.

Hmmm. Menepä joku viikonloppu automarkettiin. Huomaat jo parkkiksella että piha on piukassa autoja, hyvä että vapaa ruutu jostain löytyy. Ja sisällä rynnii ihmisiä valtavan ostohysterian vallassa. Ostoskärryt on kukkuroillaan tavaraa ja ostosten hinta useampia satasia.

Ja sitten joku urvelo vielä kehtaa väittää, että Suomessa on muka autoilu ja ruoka kallista!

Vierailija
111/124 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän opiskelijat pärjää, kun saavat yhteensä suurin piirtein tuon verran kuukaudessa ja siitä pitää maksaa vuokra, laskut ja ruoka...

Ei ne pärjääkkään vaan joutuu käymään töissä tai vanhemmat maksaa kaiken.

Vierailija
112/124 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivousalalle ei tarvitse, mutta sehän työ ei arvon työtöntä nappaa.

-siistijä

Vierailija
113/124 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ruoka todella kallista, ei nykyään saa alle 300€ kuukauden ruokia vaikka kyttäisi tarjouksia ja tekee ruoat itse.

Hmmm. Menepä joku viikonloppu automarkettiin. Huomaat jo parkkiksella että piha on piukassa autoja, hyvä että vapaa ruutu jostain löytyy. Ja sisällä rynnii ihmisiä valtavan ostohysterian vallassa. Ostoskärryt on kukkuroillaan tavaraa ja ostosten hinta useampia satasia.

Ja sitten joku urvelo vielä kehtaa väittää, että Suomessa on muka autoilu ja ruoka kallista!

Yksittäisen kauppalaskun perusteella ei voi kyllä sano mitään. Moni ostaa automarketeista jopa viikon ruuat kerralla. En kutsuisi ostoshysteriaksi jotain ruokakaupassa käymistä. Joku muu käyttää saman summan mutta pienemmissä erissä, kun käu kaupassa melkein joka päivä.

Vierailija
114/124 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only Frans yrittäjyys

Puhelinseksityö

Pullojenkeruu

Vierailija
115/124 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Al Capone totesi aikoinaan:

"Aseella ja kauniisti pyytämällä saa paljon enemmän kuin pelkästään kauniisti pyytämällä". Pätee myöskin töihin menemiseen. Harmi vaan, että Suomessa tulee poliisit urputtamaan jostain hiton ampuma-aserikoksesta.

Vierailija
116/124 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla rahalla kyllä nykyään pärjää kun kaikki on kallista.

Vierailija
117/124 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni noin 10% tuosta OnlyFans tilauksiin sillik kun sain tuota. Ja niillä lopuilla rahoilla pitäisi muka saada kaikki loput kulut katettua.

Vierailija
118/124 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiin samantien 300€/kk lisää.

Ap

Vierailija
119/124 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivousalalle ei tarvitse, mutta sehän työ ei arvon työtöntä nappaa.

-siistijä

Tarvitsee ajokortin, koulutuksen yms.

Vierailija
120/124 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaisen provon keksikin. Huoh..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi