Saan rahaa käyttööni vain 555e kuussa pakollisten menojen jälkeen. En pärjää tällä rahalla.
Saan rahaa käyttööni vain 555e kuussa pakollisten menojen jälkeen. En pärjää tällä rahalla.
Tukia pitäisi ehdottomasti nostaa.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ruoka todella kallista, ei nykyään saa alle 300€ kuukauden ruokia vaikka kyttäisi tarjouksia ja tekee ruoat itse.
Meillä meni heinäkuussa 4 hengen perheessä ruokaan 455e.
Ehkä jos syö vaan makaronia ja sika nauta pskaa.
Edullisesti saa ihan oikeaa ruokaa.
Emme muuten ole syöneet makaronia koko kesänä koska sitä ei edes saa.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos tää aloitus on totta, niin huh huh.
Minulla on tuttu perhe, joka ei saa mitään tukia. He keräävät pulloja, jotta saavat ostettua ruokaa. Toisessa perheessä katsotaan, että lapset saavat yhden tomaatin kaupasta. Aikuisille ei riitä tomaattiin rahaa.
Mutta työttömällä riittää? Prkl.
Miksi eivät saa tukia? Ja mistä löytää niin paljon pulloja, että tuolla lailla voi elättää perheensä? Kuulostaa lastensuojelun asialta, jos lapsia pidetään noin niukoissa olosuhteissa. Vai keksitkö kaiken?
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää pakollisten menojen jälkeen vähemmän ja käyn kuitenkin 5 päivää viikossa palkkatöissä.
Tukia ei todellakaan tarvitse nostaa.
Mitä sun pakolliset menot ovat, ja kuinka paljon saat palkkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan ruoan lisäksi ainakin vaatteita, hygieniatarvikkeita, lääkkeitä, hammashoitoa, terveyspalveluita, parturia ja kyllä liikkumaankin pitäisi päästä edes työnhakuun.
Ei vaatteitakaan joka kk uusia tarvitse, eikä parturia, eikä hygieniatuotteita......
Kyllä tarvitsee, deodorantti kestää 2-3 viikkoa, hammasharja pitää uusia kuukauden välein, pyykinpesuaine lähes 10€ ja kestää 1-2kk, parturissa kerran kuussa yms.
-eri
Parturissa kerran kuussa? Minä käyn 3 kk välein, joskus harvemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokaan menee 300 e, niin mihin loppu 250 e menee?
Bussikortti 70€
Puhelin 20€
Harrastukset 160€
ApHarrastukset 160e/ kk?
Itse työssäkäyvänä juuri mietin raaskinko ottaa itselle salikortin talveksi 40e/kk. Olisi ainoa maksullinen harrastus. Tuohon sisältyisi myös ryhmäliikunnat ja silti mietin saanko rahalle vastinetta. Mikä maksaa 160e/kk, ihan mielenkiinnosta kyselen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ruoka todella kallista, ei nykyään saa alle 300€ kuukauden ruokia vaikka kyttäisi tarjouksia ja tekee ruoat itse.
Meillä menee kahden aikuisen taloudessa ainakin tuo summa ja ylikin.
Yksipuolinen ruoka jota tehdään halvimmista aineksista jätti määrä samalla kertaa niin voi tulla noin halvaksi noin isolle sakille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos tää aloitus on totta, niin huh huh.
Minulla on tuttu perhe, joka ei saa mitään tukia. He keräävät pulloja, jotta saavat ostettua ruokaa. Toisessa perheessä katsotaan, että lapset saavat yhden tomaatin kaupasta. Aikuisille ei riitä tomaattiin rahaa.
Mutta työttömällä riittää? Prkl.
Miksi eivät saa tukia? Ja mistä löytää niin paljon pulloja, että tuolla lailla voi elättää perheensä? Kuulostaa lastensuojelun asialta, jos lapsia pidetään noin niukoissa olosuhteissa. Vai keksitkö kaiken?
Toinen ei saa tukia, koska mies on yrittäjä. Hän tienaa vaihtelevasti, mutta keskiarvo alle työttömyystuen.
Toisessa äiti on äitiyslomalla. Menot laitettu sen mukaan, että molemmat olisivat töissä.
En mä työttömänä ollessani ottanut mitään bussikorttia. Matkoja oli niin vähän ja ne vähäiset matkat kävelin tai pyöräilin. Harrastuksia oli ilmaiset kuten lenkkeily ja maksullinen kuntosali 20e/kk.
Sitten kun pääsi töihin, niin pystyi ottamaan bussikortin. Tällä hetkelläkin oon töissä, mutta menen töihin pyörällä. Bussikorttiin lataan arvoa ja käytän sitä pari kertaa kuussa yli 10 kilometrin matkoihin. Toki välillä menen pyörällä pitempiäkin matkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikortti 70€
Puhelin 20€
Harrastukset 160€
ApEi työttömällä kuulu olla noin kalliita harrastuksia. Toivottavasti tuotakin tukea leikataan.
Saako kuitenkin peseytyä ja käydä lääkärissä? Saako vaatteita käyttää?
Saa, mutta ei saa pistää 200 euroa kuukaudessa vaatteisiin. Ei meillä työssäkäyvilläkään ole sellaiseen rahaa, miksi siis työttömillä pitäö olla?
Tk ei maksa paljoa mitäön. Ja pesuaineet saat vitosella.
Kyllä on. Valtaosalla työttömistä joko on tai olisi varaa laittaa 200 eur kuukaudessa vaatteisiin. Eivät kaikki vaatekaupat ja koko vaateteollisuus pysyisi muuten edes pystyssä. Vai kenen luulet ostavan kaikki vaatteet, joita kaupoissa myydään, jos ei työssäkäyvien?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikortti 70€
Puhelin 20€
Harrastukset 160€
ApEi työttömällä kuulu olla noin kalliita harrastuksia. Toivottavasti tuotakin tukea leikataan.
Saako kuitenkin peseytyä ja käydä lääkärissä? Saako vaatteita käyttää?
Saa, mutta ei saa pistää 200 euroa kuukaudessa vaatteisiin. Ei meillä työssäkäyvilläkään ole sellaiseen rahaa, miksi siis työttömillä pitäö olla?
Tk ei maksa paljoa mitäön. Ja pesuaineet saat vitosella.
Kyllä on. Valtaosalla työttömistä joko on tai olisi varaa laittaa 200 eur kuukaudessa vaatteisiin. Eivät kaikki vaatekaupat ja koko vaateteollisuus pysyisi muuten edes pystyssä. Vai kenen luulet ostavan kaikki vaatteet, joita kaupoissa myydään, jos ei työssäkäyvien?
Piti tietenkin lukea, että valtaosalla TYÖSSÄKÄYVISTÄ on varaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa vaikka mitä pastaa, ei vaan sitä halvinta myllyn paras pskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan kun olen tummaa rainbow spaghettia ostanut ja tummaa torinon kierre makarooni pusseja ostanut.
Jos tuista jää noin paljon kulujen jälkeen niin niitähän tulisi laskea eikä nostaa?
Minulle ei ainakaan jää palkasta edes ruoan ja vuokran jälkeen 555e suuruista summaa, muista palkollisista menoista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan ruoan lisäksi ainakin vaatteita, hygieniatarvikkeita, lääkkeitä, hammashoitoa, terveyspalveluita, parturia ja kyllä liikkumaankin pitäisi päästä edes työnhakuun.
Ei vaatteitakaan joka kk uusia tarvitse, eikä parturia, eikä hygieniatuotteita......
Kyllä tarvitsee, deodorantti kestää 2-3 viikkoa, hammasharja pitää uusia kuukauden välein, pyykinpesuaine lähes 10€ ja kestää 1-2kk, parturissa kerran kuussa yms.
-eriParturissa kerran kuussa? Minä käyn 3 kk välein, joskus harvemminkin.
Miehen pitää käydä vähän useammin että ei näytä ihan rölliltä, työnhaussa myös plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Tukia pitäisi ehdottomasti nostaa
Oho
Tukia voidaan leikata ja reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia pitäisi ehdottomasti nostaaOho
Tukia voidaan leikata ja reippaasti.
Haluat suomen köyhimmältä ihmisryhmältä leikata rahoja jotka ei kenellekään riitä edes 2 viikoksi pidempään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia voidaan leikata ja reippaasti.Haluat suomen köyhimmältä ihmisryhmältä leikata rahoja jotka ei kenellekään riitä edes 2 viikoksi pidempään?
Jos luet tätä ketjua niin huomaat, että tuo tuki on ruhtinaallinen.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikortti 70€
Puhelin 20€
Harrastukset 160€
ApHarrastukset 160e/ kk?
Itse työssäkäyvänä juuri mietin raaskinko ottaa itselle salikortin talveksi 40e/kk. Olisi ainoa maksullinen harrastus. Tuohon sisältyisi myös ryhmäliikunnat ja silti mietin saanko rahalle vastinetta. Mikä maksaa 160e/kk, ihan mielenkiinnosta kyselen.
Minulla on salijäsenyys 34,90 /kk. Kuuluu myös virtuaalitunnit. On salilla tullut kyllä käytyä ja sinne pääsee aina kun itse ehtii eikä säästä tarvi välittää. Tuli vettä kaatamalla tahi oli kylmä. Olen kyllä monesti lenkillä huonollakin säällä, sali täydentää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukia voidaan leikata ja reippaasti.Haluat suomen köyhimmältä ihmisryhmältä leikata rahoja jotka ei kenellekään riitä edes 2 viikoksi pidempään?
Jos luet tätä ketjua niin huomaat, että tuo tuki on ruhtinaallinen.
Eri
500€ kuussa vuokran jälkeen ei mikään ruhtinaallinen ole, jopa mäkkärin työntekijät tienaa enemmän.
Trolli uhriutuu.