Saan rahaa käyttööni vain 555e kuussa pakollisten menojen jälkeen. En pärjää tällä rahalla.
Saan rahaa käyttööni vain 555e kuussa pakollisten menojen jälkeen. En pärjää tällä rahalla.
Tukia pitäisi ehdottomasti nostaa.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksisi? Taitaa olla korkean puolella joten ihan hyvin olet pärjännyt.
Bmi on 19
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on ruoka todella kallista, ei nykyään saa alle 300€ kuukauden ruokia vaikka kyttäisi tarjouksia ja tekee ruoat itse.
xtra pikamakaroni 1kg josta puolet on 0.55e. HK lihapyörykät 1.e Maitorahka 250g laktoositon 0.8e. Rainbow pakaste parsakaali 450g 1e.
Noihin menee noin 3.5e/päivä.
Tuommoista roskaa kukaan syö, en edes koiralle antaisi.
Eli olet vaan nirso pask a jonka pitäisi työttömänä syödä pihviä ja mitä muuta luksusta. Ihan terveellinen tuo esimerkkini on ja siinäkin tulee se 100g proteiinia täyteen mikä on kyllä aika paljon.
Mene töihin jos haluat syödä hienommin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ruokaan menee 300 e, niin mihin loppu 250 e menee?
Bussikortti 70€
Puhelin 20€
Harrastukset 160€
Ap
Minä pärjään tuolla rahalla vallan hyvin kaikkialla muualla paitsi Suomessa. Vuokra vesineen ja sähköineen on 86e/kk (sis. ilmainen netti), ja ruokakauppaan menee 100-150e/kk vaikka silloin tällöin syönkin ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikortti 70€
Puhelin 20€
Harrastukset 160€
Ap
ok menevittuuun
ilmiannettu keskustelu
Mulle jää pakollisten menojen jälkeen vähemmän ja käyn kuitenkin 5 päivää viikossa palkkatöissä.
Tukia ei todellakaan tarvitse nostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle jää pakollisten menojen jälkeen vähemmän ja käyn kuitenkin 5 päivää viikossa palkkatöissä.
Jää sitten itsekkin tuille jos se on niin mukavaa.
Mihin ap. matkustat sillä bussikortilla ne parikymmentä kertaa kuukaudessa ?
Vierailija kirjoitti:
Et ole pärjännyt tuolla rahalla tänne spämmäysten perusteella jo kuukausiin. Joten miten olet elossa?
Ihminen tarvitsee muutakin kuin ruokaa, esim harrastukset, ravintoloissa ja festareilla käynti, kodinkoneita yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksiin, vanhempien luokse, kavereiden luokse, kauppaan, työkkärin tapaamisiin, lääkäriin yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää sitten itsekkin tuille jos se on niin mukavaa.
No enkä jää. Töissä mulla on mahdollisuus edetä ja päästä paremmille palkoille.
Mene sinäkin töihin, niin ei tarvii valittaa, että saat liian vähän ilmaista rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole pärjännyt tuolla rahalla tänne spämmäysten perusteella jo kuukausiin. Joten miten olet elossa?
Ihminen tarvitsee muutakin kuin ruokaa, esim harrastukset, ravintoloissa ja festareilla käynti, kodinkoneita yms.
Ap
Älä luuseri jaksa trollata. Kukaan ei ole noin urpo, vaikka olisi elänyt koko elämänsä laitoksessa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Töissä käydään siksi, että on rahaa noihin juttuihin.
Tarvitaan ruoan lisäksi ainakin vaatteita, hygieniatarvikkeita, lääkkeitä, hammashoitoa, terveyspalveluita, parturia ja kyllä liikkumaankin pitäisi päästä edes työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTöissä käydään siksi, että on rahaa noihin juttuihin.
Töihin ei noin vaan mennä vaan sinne valitaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuksiin, vanhempien luokse, kavereiden luokse, kauppaan, työkkärin tapaamisiin, lääkäriin yms.
Ap
Miksi sun pitää mennä työkkäriin ?Itse en ole koskaan joutunut, vaikka työttömyyttä on pitkä aika. Oletko huijannut ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTöissä käydään siksi, että on rahaa noihin juttuihin.
Töihin ei noin vaan mennä vaan sinne valitaan.
Ap
Sulla on paremmat tsäänssit päästä töihin, kun ensin otat jotain vähemmän mieluista vastaan ja saat sinne cv:hen jotain täytettä. Työnantajat arvostaa sitä, että on tehnyt edes jotain työtä. Ja kyllä, töihin pääsee helposti, mutta ei välttämättä heti mieluisiin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla työttömänä ollessani työttömyystuki oli tuon . 550, asumistuki 340, ja toimeentulotuki 60 euroa.
Nyt töissä ollessani palkkani on nettona 900 , ulosottoo menee n. 400. asumistuki on 180 .
Kannattako työn teko mielestänne muuta kun ehkä henkisesti ?
Ja sen ulosoton on sinun mielestä varmaan aiheuttanut poliitikot tai yhteiskunta?
Ei, ja maksan mielelläni ulosoton, jotta ehkä josku neljän vuoden päästä olen näistä vapaa, mutta en ihmettele, että jotkut jättäytyvät työttömiksi ,koska heille se on rahallisesti edullisempaa.
Ja vielä pätkätyö, milloin sun työttömyysjaksot tekee sen, että saat vähemmän pikkutyöstä kuin työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bussikortti 70€
Puhelin 20€
Harrastukset 160€
Ap
Ei työttömällä kuulu olla noin kalliita harrastuksia. Toivottavasti tuotakin tukea leikataan.