Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen järkyttynyt kuinka moni suomalainen ei edes tajua että mitä tarkoittaa puhdas terveellinen ruoka

Vierailija
20.07.2023 |

Onko tämä kasvatuksen vai koulujen vika?
Minulla on tuttavapiirissänikin ihmisiä ketkä jatkuvasti valittavat omaa kuntoaan, sittenkun katson heidän ruokavaliotaan en ole yllättynyt.. Ja he siis luulevat syövänsä terveellisesti.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen oikein tyytyväinen ja onnellinen nainen, joka syö puhdasta ja terveellistä ruokaa sekä ihania herkkuja. Mielummin olen minä kuin tiukkapipoinen tyyppi, joka ei saa/osaa nauttia. :-) Kippis vain!

pitääkö vetää aina ääripäihin, onhan näitä nähty joille salaatti on majoneesikastikkeella kyllästetty ja mieluiten uppopaistetulla kanalla varustettu tai rahka on puolet rahkaa/puolet kermavaahtoa + sokeri tietty, koska muuten on hapanta..ja sit vilpittömästi ihmetellään, että kun en laihdu. Osalla alkaa olemaan yleissivistys samaa settiä jenkkilän kanssa. Hengenvaarallisesti lihava sarja antaa aika hyvää osviittaa tiettyjen tyyppien mielenjuoksusta. Toki nykyään influensseritkin promoavat ties mitä, päivittäin vedetään limua ruuan kanssa. Koulussa lapset eivät tunnista enää kasviksia. Enää puuttuu vielä se että mäkkisafka alkaa olemaan halvempaa kuin itse tehty ruoka, sitten ollaan jenkkilän tiellä lopullisesti.

Vierailija
62/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku keittää litran mustikkasoppaa sadasta grammasta mustikkaa? Minä en osaa. Kaupan litku on juuri tehty sadasta grammasta plus pirusti lisäaineita ja sokeria. 

Niistä lisäaineista 99% on VETTÄ, vesi on KEMIKAALI.

menkää kouluun, jäi kesken :'D

Höpöhöpö. Siellä kaupan keitossa on vaikka mitä aromia ja väriainetta plus muuta törkyä. Usko sinä vaan ja juo ja syö. Minä en usko enkä syö tuollaisia litkuja ja aromeilla maustettuja ruokia. Ite et tiedä edes miten ja mistä aromeje valmistetaan. Aromiteollisuus on valtava mutta eivät anna edes haastatteluja saati dokumenttifilmiä tehdä. Kuulut kategoriaan sitä mitä et tiedä, ei ole olemassakaan. 

Voi hyvää päivää, mä nimenomaan TIEDÄN mitä niihin laitetaan.

Meinaatko et ne aromit on taikuutta vai mikä tässä mättää?

Tässä maailmassa ei ole mitään mikä ei tulis tavalla tai toisella luonnosta, se et jos mä kemistinä uutan vaikka paprikasta sen maun ilman väriä niin että sillä voi maustaa vaikka perunaruan ilman että sen väri muuttuu ei muuta sitä pikku tujausta paprikaa syöpätaikuudeks. :'D

Mä epäilen et ongelma on se et sitä ei saa enää kutsua paprikaks sen jälkeen vaan kapsaisiiniks ja sitten se onkin hui kauhistus pelottava tuntematon.

Kouluja käymättömille tiedoks että tämä ei ole se mitä tarkoitetaan ultraprosessoidulla ruualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku keittää litran mustikkasoppaa sadasta grammasta mustikkaa? Minä en osaa. Kaupan litku on juuri tehty sadasta grammasta plus pirusti lisäaineita ja sokeria. 

Niistä lisäaineista 99% on VETTÄ, vesi on KEMIKAALI.

menkää kouluun, jäi kesken :'D

Höpöhöpö. Siellä kaupan keitossa on vaikka mitä aromia ja väriainetta plus muuta törkyä. Usko sinä vaan ja juo ja syö. Minä en usko enkä syö tuollaisia litkuja ja aromeilla maustettuja ruokia. Ite et tiedä edes miten ja mistä aromeje valmistetaan. Aromiteollisuus on valtava mutta eivät anna edes haastatteluja saati dokumenttifilmiä tehdä. Kuulut kategoriaan sitä mitä et tiedä, ei ole olemassakaan. 

Voi hyvää päivää, mä nimenomaan TIEDÄN mitä niihin laitetaan.

Meinaatko et ne aromit on taikuutta vai mikä tässä mättää?

Tässä maailmassa ei ole mitään mikä ei tulis tavalla tai toisella luonnosta, se et jos mä kemistinä uutan vaikka paprikasta sen maun ilman väriä niin että sillä voi maustaa vaikka perunaruan ilman että sen väri muuttuu ei muuta sitä pikku tujausta paprikaa syöpätaikuudeks. :'D

Mä epäilen et ongelma on se et sitä ei saa enää kutsua paprikaks sen jälkeen vaan kapsaisiiniks ja sitten se onkin hui kauhistus pelottava tuntematon.

Kouluja käymättömille tiedoks että tämä ei ole se mitä tarkoitetaan ultraprosessoidulla ruualla.

No on se osittain mutta ei merkittävällä tavalla, mausteiden ravinneköyhyys on täysin merkityksetöntä.

Vierailija
64/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastepizza?

Vierailija
65/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkaraa ja kaljaa - siinä suomalaisen miehen (ja naisen) aamupala, lounas, päivällinen ja illallinen.

Vierailija
66/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkkilää seurataan tälläkin saralla. Paskaruoka on uusi normaali. Samoin kuin lihavuus on uusi normaalipaino.

Vierailija
67/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua järkyttää surkea suomen kielen osaamisesi.

Tämä on vauva-palsta täynnä trolleja eikä äidinkielen(Suomi) yo-kirjoitukset.