Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen järkyttynyt kuinka moni suomalainen ei edes tajua että mitä tarkoittaa puhdas terveellinen ruoka

Vierailija
20.07.2023 |

Onko tämä kasvatuksen vai koulujen vika?
Minulla on tuttavapiirissänikin ihmisiä ketkä jatkuvasti valittavat omaa kuntoaan, sittenkun katson heidän ruokavaliotaan en ole yllättynyt.. Ja he siis luulevat syövänsä terveellisesti.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua järkyttää surkea suomen kielen osaamisesi.

Vierailija
2/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttiheikkilä-uskovainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaus on pakkomielle äärioikeistossa. Ja samalla ne eivät usko aseptiikkaan tai peseytymiseen.

Vierailija
4/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttynyt alkaa olla tämän viikon yleisin sana täällä.

Vierailija
5/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen suorastaan pöyristynyt&pyöristynyt

Vierailija
6/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oikein tyytyväinen ja onnellinen nainen, joka syö puhdasta ja terveellistä ruokaa sekä ihania herkkuja. Mielummin olen minä kuin tiukkapipoinen tyyppi, joka ei saa/osaa nauttia. :-) Kippis vain!

Vierailija
7/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No! Mitä se on? Minä esimerkiksi en kuori perunoita. Onko tuo sitten puhdasta? Enkä jynssää porkkanoita. Onko tuo sitten puhdasta? Olet joskus jopa keittänyt perunat hiukan likaisena. Olen joskus syönyt lattialle pudonnutta ruokaa.

Vierailija
8/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap kuvittelee sitä puhdasta ja terveellistä ruokaa löytävänsä?

Ei tältä planeetalta ainakaan. Ilmasto, maaperä ja vesistöt ovat saastuneet, eivätkä ilmansaasteet tunne valtioiden rajoja.

Ei se riitä, vaikka Suomessa yrittäisimme kierrättää ja filtteröidä päästöt, kun maapallolla tälläkin hetkellä mm. poltetaan muovia ja kipataan jätteet suoraan vesistöihin.

Ei siitä niin montaa vuosikymmentä ole kun Suomessakin tehtiin niin.

Hyvin yleistä oli kipata jätteet jokeen/järveen, oli laittomia "yleisiä" kaatopaikkoja metsän reunoissa yms. Lisäksi lyijypitoiset maalit asuinrakennuksissa, mineriittit ja paljon muuta ongelmajätettä.

Ap, ota nyt vaan ihan rennosti, kaikki on jo pilalla, turha niuhottaa mistään.

-hyvää kesää kuitenkin!

Vierailija
9/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valaisepas ap meitä nyt sitten, että mitä se tarkoittaa?

Vierailija
10/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttynyt alkaa olla tämän viikon yleisin sana täällä.

Ap ärähti oman järkytyksensä.

Vierailija
11/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tarkoittaa puhtaudella varmaan sitä, että miten prosessoitua sontaa vedetään kitusiin. Esimerkiksi jotain valmis tex-mex soosseja, erilaisia korvikkeita, uutteita ja mitä kaikkea. Sellaisia asioita, joissa on mieletön määrä sokeria, säilöntäaineita ja prosessoitu ihan viimeiseen asti.

Vierailija
12/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alapa hankkia sitä kauppaan, raakana ja valmiina, niin varmasti tuttavasi mielellään sen valitsevat. Pienempien markettien valikoima on teollista mössöä. Jos siis raha riittää.

Vierailija
13/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen palstatrolli ainakin syö epäterveellisesti ja tietää sen.

Vierailija
14/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoista soijasuikaleet, kasvirasvamaitotuotteet, kauramaidot ja maustekastikkeet ym eivät ole mitään ns puhdasta ruokaa. Täynnä mitä lie lisäaineita.

Puhdas ruoka syntyy peruselintarvikkeista, joita ei ole jalostettu, maustettu ja työnnetty täyteen lisäaineita.

Vierailija
15/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenmoista soijasuikaleet, kasvirasvamaitotuotteet, kauramaidot ja maustekastikkeet ym eivät ole mitään ns puhdasta ruokaa. Täynnä mitä lie lisäaineita.

Puhdas ruoka syntyy peruselintarvikkeista, joita ei ole jalostettu, maustettu ja työnnetty täyteen lisäaineita.

No se kauraJUOMA on kyllä sitä puhdasta ruokaa. Ja monet maustekastikkeet. Soijasuikaleet on prosessoidumpia, vaikka niiden ainoa raaka-aine on soijapapu. Tofu taas on ihan sitä puhdasta ruokaa kanssa.

Vierailija
16/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin järkyttynyt siitä, että veljeni - kokki ammatiltaan - ei tiennyt possunlihan olen punaista lihaa. Mind blown...

Vierailija
17/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannu jota ajattelin juuri tehdä.

Vierailija
18/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin järkyttynyt siitä, että veljeni - kokki ammatiltaan - ei tiennyt possunlihan olen punaista lihaa. Mind blown...

Ei se nyt kovin punaista ole. Lohi on punaista.

Vierailija
19/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se kauraJUOMA on kyllä sitä puhdasta ruokaa. Ja monet maustekastikkeet. Soijasuikaleet on prosessoidumpia, vaikka niiden ainoa raaka-aine on soijapapu. Tofu taas on ihan sitä puhdasta ruokaa kanssa.

Mitä puhdasta on kaurajuomassa, jossa on lisäaineita. Väitetään, että ei ole

Esim lisättyä sokeria, mutta silti sokeripitoisuus on oudon korkea.

Vierailija
20/67 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anttiheikkilä-uskovainen?

Ortopedian ja traumalogian erikoislääkäri, joka pitää itseään yleispätevänä ravitsemustieteilijä ja virologina, ja samassa yhteydessä myy kirjoja, joissa lähteiden käyttöä on kyseenalaistettu useasti. Tsek!

Tämä kaveri on hyvä esimerkki näistä joka alan "I do my own research" - asiantuntijoista.