***SYYS04 Torsti!***
Hih, Jatu se vakoilukommentti oli serkulle:) Ei sun tarvi vakoilla, sun tiedetään täälllä notkuvan:)
T: Ynis
Kommentit (32)
Justiinsa herättiin kakkosen kanssa.
Hilma vielä nukkuu,huutelikin illalla varmaan kymmeneen.
Näyttäys siltä et tänään päästäis ulos jeeeee :)
Uudenvuodenaattona multa revitään hammas jee!
Oon kysellyt kavereilta et kumpi on pahemp:synnytys vai viisurin poisto????
Oon saanut vähän kanhata infoa.Nyt viisuri johtaa 2-1
Kiran 4kk mitat oli 6770g ja 64cm
Kovasti jokeltaa ja tarttuu kiinni leluihin.
Öisin tankkailee useasti tissiä,toivotaa et joku vaihe.
Kun ottaa aina pikkuhuikat ja nukahtaa.
Jakohta homma alusta
Mies menee tänään jouluostoskille eli yh-ilta
palaaaaa
Nyt puuron keittooo ja pikkumuija pesull
Ramika ja Inahat Pirkot
Ramika, viisurin poisto on ainakin sata kertaa pahempi kuin synnytys! Multa on poistettu vain yksi viisuri, eikä enempää poisteta ihan pikku kummasssa. Synnytys on ihan iisi piisi juttu siihen verrattuna, mikä kauhukokemus mulla on hammaslääkäristä... Joulukuun lopussa multa muuten paikataan elämäni ensimmäinen reikä hampaasta. Kamalaa!!!
Ihanaa, että Leannalla ultrassa kaikki hyvin! pieni herrakos sieltä on tulossa?! Ja jospa te saatte kaikki vielä levykkeelle talteenkin...
Nuo Enkelin suklaapiparit kuulostaisi niin hyviltä, mutta en taida enää niitä kopeutua tekemään. Kuulostaa, että tämä loppuvuosi on buukattu ihan täyteen ja sitten; IIIKK! töihin!!!!
Mutta nyt erotuomarihommiin! Kuulostaa että lastenhuoneessa melutaso yltyy vaan!
Ai niin, Esikoisen joulujuhla meni ihan kivasti. Pienet koululaiset on joteskin niin söpöjä tonttu- ja enkelipuvuissa. Ja se epävireinen joululaulujen laulaminen kuuluu ehdottomasti asiaan!
Mimmu ja lapset x3
Hih hii Ynis ;-))niinpä onki ku tarkemmin lukee..ajattelin vaa et se on vakoilemista ku tylsistyny kotiäippä roikkuu täällä eikä kehtaa kommentoida läheskään niin usein ku täällä käy...mut taitaapi mun vaklailu tiheys olla kaikille tiedossa.
Ramsku:Hui...mukava juhlapäivä!kokemusta ei ole ku toisesta mut jotenki tuo viisuri kuulostaa pahemmalle..Puuttuu se ihana palkinto joka auttaa unohtamaan kamaluuden.Tsemiä!Toimisko se kivun loppuminen palkintona?
Tänää olis perhepuistos joulumuskari mut taietaa jättää välii,valuu tuon tyttösen nenä taas enempi!Jos kävästäs lähikaupois pyörähtämäs..ja vois hakee vähä glögiä ja jouluviinit ni ei tarvis ensvkol jonotella.
Eilen vei poikalapsonen multa voimat täysin!Sanoinki kaverille et kyl tuo 2vuotiaan uhma menee viel helposti mut tuo 6v!!!!Testaa nyt rajojaan oikein urakalla!Mikää ei mene perille ellei karjase kunnolla ja eilen alko matkimaan mun sanomisia ja mulkoli ja ilmeili vaa mulle!Kyllä keitti äipällä!!!!Miehen kanssa illalla juteltii et nyt pitää olla tosi selkeät rajat sen kanssa!Mutta mies ei vaa jaksas ehti työpäivän jälkee alkaasen kans taistelee..Voi Apua!!!!
Tämänkin takia olen onnellinen et joulu ollaa kotona.Joulujännitys ja muutenkin erittäinvilkas lapsi ja nyt tämä uhma...Olis varmaa joulufiilis katossa ku alkas isovanhemmat väsyä ja hermostua!
Tänää menipoika joulukirkkoon,ensviikolla vielä joulusauna ja ateria :-) Kivasti on heillä tätä jouluohjelmaa.
Täytyy yrittää lähteä liikenteesee...
jatu
miten tuon uhmiksen kanssa onkin nyt niin vaikeaa. Poitsu suuttui aamulla taas jostain ja huusi ja rimpuili ja me isän kanssa yhdessä koitettiin pukea sitä samaan aikaan erittäin huonolla menestyksellä... Lähti äsken isin kanssa mummolaan vain melkein tunnin myöhässä sovitusta... Ei vaippaa, ei paitaa, ei sukkahousuja, ei kun isi pukee, ei pueta, ei ei ei. *huoh*
Myös viime yö oli ihan kamala, syyspoitsu heräs poikkeuksellisesti keskellä yötä (yleensä nukkuu heräämättä aina aamuun) ja halus meidän väliin, mutta mä kielsin kun piti just alkaa imettää vauvaa siinä sängyllä... taisin tehdä virheen, poika huusi ja raivos yölläkin varmaan tunnin... :( Nukkui lopulta isin kanssa omassa huoneessaan ja mä ja vauva kaksin meidän sängyllä. Mulle jäi itelle paha mieli, olis kai se pieni kaksivuotiaskin pitänyt päästää sinne, jotenkin vaan yöllä oli itsekin väsynyt ja halusin nukkua ja ajattelin että siitä tulisi tapa... ja vauva voisi häiriintyä. Tyhmä minä. Nyt olen sit itkustellut täällä koko aamun kun on niin pahaäiti olo.
Kuka opettaisi äiti olemaan tasapuolinen molemmille lapsille ja jakaman rakkautta molemmille. Vauvan kanssa jaksan tosi hyvin, mutta tuon uhmiksen juttuja ei vaan nyt oikein jaksaisi... koitan josko se suostuisi illalla aselepoon, tehtäisiin yhdessä kaksin jotain. Mulla on pientä kovin ikävä, mutta se ei suostu tulemaan mun lähellekään, isi vaan on pop...
nyt suihlkuun ennen kun vauva herää, sit neuvolaan.
Leannalle onnea hyvistä ultrakuulumisista!!
- kotona vain äk ja vauveliini 12pv-
Äitikuu, saako teillä yleensä tulla viereen nukkumaan? Jos ei, niin en antais nytkään tulla, vaikka huutaiskin yöllä. Huudolla kun ei pitäis kuitenkaan saada mitään periksi. Esikoisen osalta varsinkin osaan sanoa, että lapsi kyllä vie sen käden, jos annat edes pikkusormen.
Jatu, meillä sama homma, että mies ei pidä kiinni tiukoista rajoista. Mutta voin sanoa, että onkin paljon hankalampaa miehen toimia lasten kanssa. Ehkä se ei johdu pelkästään siitä, mutta kannattais kokeilla:) Miehen kannattais muutenkin joskus käyttää oikeasti aikaa ja keskittymistään siihen, että opettelis tulkitsemaan lapsia ja opettelis lasten tapoja. Pääsis paljon helpommalla, jos oppis itse toimimaan vähän eri tavalla.
Työnteko tökkii. Odotan joulua! Vaikka ilman fiilistäkin:) On vähän etäopiskelupäiviä nimittäin ennen ja jälkeen joulun.
Äitikuu: Minä myös olen joutunut kieltämään Eetä ettei tule sänkyyn kun olen Aata imettänyt. Ja huono fiilishän siitä jää, yritin kyllä käyttää jotain muuta selitystä kuten että sun on parempi nukkua omassa sängyssä. Mutta muutenkin on välillä tosi huono omatunto kun ei pysty/jaksa entiseen tapaa esikoista huomioida.
Oltiin tänään een kanssa ahkeria ja siivottiin. Aa mennä viipotti kävelytuolissaan mukana. Sitten sain järkyttävän huuto kohtauksen aikaiseksi kun en suostunut laittamaan Eelle pesuveteen saippuaa.
Ee on edelleen melko kipea toivottavasti antibiootti pian alkaisi tepsiä. Aakin nukkui levottamasti, mahtaakohan tulla myös kipeäksi.
tunnin päästä neuvolaan aan kanssa tosin Ee pitää ottaa mukaan. illalla Eetun kaveri synttärit.
Mari ja poitsut
Päätin antaa taudille periksi ja olen loppuviikon saikulla. Mieskään ei ole kunnossa, joten täällä vietetään laatuaikaa: maataan sohvalla ja katotaan sarjoja, joita ollaan nauhotettu.
Kovasti tekis mieli käydä ostamassa vähän joulujuttuja (pöytäliinaa, kynttilöitä, ehkä jotain koristeita), mutta toisaalta en oikeasti jaksa. Ehtiihän tuota vielä. Odotan joulua ja olen suunnitellut ja osuuteni tarjoilusta. Minulle jää alku- ja jälkiruuat.
Kummitytön lahjakin on vielä kaupassa, tiedän kyllä mitä osta, kiitos vinkistä :).
Jatun ja Yniksen kommentaihin miehistä pitää sanoa, että vaikka meilläkin isä on periaatteessa lepsumpi, niin tiukoissa paikoissa hän pärjää lasten kanssa paremmin kuin minä. Esim. eilen taas Valma huuteli sängystä, ja mulla ei riittänyt hermo enää siinä vaihessa rakentavaan toimintaan. Mies oli hetken tytön luona ja hän rauhoittui ja nukahti. Miehellä riittää hermo pidempään ja minun poissa ollessa nukkumaan menokin sujuu hyvin. Vaikka hänellä ei ole tiukkoja rutiineja, hänellä on silti homma hallinnassa. Mua alkaa ahdistaaa heti kun nukkumaan meno viivästyy ja siinähän on sitten kierre valmis.
Joku aika sitten puhuitte huovutuksesta. Mukain vähän kiinnostaisi. Haluaisin ikunoihin koristeeksi huopa/huovutettuja sydämiä. Luulen, että tämä uraäiti ostaa jotain valmiina. Mutta ehkä joku joulu sitten.
Nyt meen takas soffalla.
Omahyväisesti PL
Hei,
Minä täällä! Muistaako kukaan?:D
Kirjoitusblokki pahemman kerran. En voi mitään, mutta yhä enenevässä määrin tökkii tämä palstan julkisuus ja jää kirjoittamatta, kun useaa asiantynkää joutuu pyörittelemään, että kirjoittaako vaiko eikö. Heh.Saahan sitä kuvitella...
Meillä on " joulutunnelmaa" luomassa oksennustauti. Olin ajatellut, että sen kummempaa joulusiivousta en tee, mutta nyt saakin sitten pestä kaikki petivaatteista ja matoista lähtien. Oli sen verran raju alku taudilla, etten kerinnyt reagoida ja kääriä mattoja pois. Ja Motilla on joku kumma kammo, ettei voi oksentaa mihinkään astiaan...Kaksi päivää mennyt, edellisten tautien perusteella kolme vielä edessä. Samaan aikaan yritän tehdä valmiiksi tämän vuoden viimosia opiskeluhommia. Todella tieteellistä tekstiä:), ollaan sen verran viime aikoina valvottu.
Muutoin meille kuuluu oikein hyvää! Parisuhde voi enemmän kuin hyvin ja alpi rintamalla helpottaa, Motti ei saa akuuttia reaktiota enää vehnästä, viivästyneen kylläkin. Pikkasen mietityttää onko tämä oksutauti pieleen menneen latistuksen tulos, koska kukaan muu ei ole ollut kipeä. Veljeni aikoinaan kärsi myös moisesta ilmiöstä, kun suoli meni liian huonoon kuntoon latistuksen jälkeen, varsinkin viljojen kohdalla. Mutta kokeiltava on vielä uudestaan, luulisin.
Itse olen nautiskellut opiskeluista, aika tiukasti olen niiden parissa ollut pienetkin vapaahetket, Motin valvoessa ei kyllä voi mitään tehdä. Viime viikko oltiin koko perhe Savossa, melkein " lomalla" . Minä olin luennoilla, mies teki etänä töitä, mutta lemmut jäivät kotiin, joten ihan lomalta se tuntui:)
Jaettakoon myös poikkitieteellinen, empiirinen tutkimustulos siitä, että oksennustauti ei vähennä uhmaa:) On hiukan hupaisaa kun huonovointinen ja rättiväsynyt pikku mies karjuu käskyjään sängyn pohjalta. Kerrassaan hurmaava pikku mies Motti kuitenkin on. Minusta tämä 2v uhma ei tunnun niin rasittavalta, kuin mitä esimerkiksi viime talvena Motteroisen kanssa oli. Tottuuko sitä?Tai sitten on helpompi kun Motti pystyy nyt puhuen kertomaan mikä on hätänä. Tai ehkä itse olen taas hitusen kasvanut vanhempana ja ymmärrän paremmin Motin temperamenttia.Motin empatiakyky sekä itseään että muita kohtaan on ihanaa katseltavaa ja kuunneltavaa: " Ei mitään hätää Motti" , kuuluu oksennusten välissä tai kiukkuilun jälkeen " Anteessi, Motti on pipi" .
Mutta potilas nukkuu, joten tutkimustyön eettiset pohdinnat kutsuvat. Pitäisikö laittaa fiilismusa päälle, jotta pääsisi vauhtiin.
Omanapaisesti nyt, koska itsekin tykkään niitä lukea, siis muiden omia napoja, en suinkaan omaa tekstiä käy ihailemassa;) Jokaisen ilot ja murheet olen silti lukenut ja mielessä kantanut. Voimia siis, jokaiseen torppaan, joulumieltä pimeydestä huolimati. Toivon sen itse kaivavani esille jahka oksennuspyykki on pesty.
Palstaluopio yrittää olla jatkossa ahkerampi!
Aavis ja Motti
Meni miljardi kun pääsin yksin kaupoille :) Nyt on mammavaatetta itselle, kotiin joulukoristetta - ekaa kertaa tulossa oma joulukuusi - ja lahja-asiatkin paremmalla mallilla. Typylillä on mummopäivä kuten päiväkotiaikaankin. Illalla mennäänkin pk:n joulujuhliin käymään, saa nähdä mitä typy tuumaa. Aamulla kyselin, haluaisiko mennä päiväkotiin ja aika tiukka " EI" tuli vastaukseksi.
Minäkin oon, Pile, miettinyt tuota huovutusta. Pidetäänkö ENSI vuonna huovutusiltamat? Pikaista paranemista!!
Nyt täytyy lähteä isosti ruokaostoksille. Kunpa ois isompi jääkaappi, niin mahtuisi vaikka viikon ruuat kerralla. Inhoon koko kaupassakäyntiä.
Mies toipuilee ja on hyvällä mielellä, vaikka vieroitusoireita kipulääkkeiden jäljiltä joutuukin kestämään edelleen. Valvoo raukka yöt. Nyt kaverinsa lupasi tuoda jotain ultimate fighting-dvd:itä yön pitkinä tunteina katsottaviksi... Miten kukaan voi sellaista katsoa :D
No, ainakin mies ja kaverinsa voivat.
t. Tea vapaapäivästään NIIIIN hyvällä mielellä, H28+0 kääk
Meillä esikoisen kammoon auttoi se, että levitettiin jonnekin pyyhe jonka päälle voi oksentaa. Esim. sängyn reunalle, niin ei ole lattialla. Kaksinkertainen pyyhe suojasi hyvin ja niitä pyyhkeitä oli suht helppo kuitenkin pestä. Tyttö osasi jopa nousta sängystä ja oksentaa pyyhkeen päälle kesken unien. Tosin se eka osa tuli kyllä sängylle (jossa myös pyyhe pään alla), mutta sitten aina nousi ylös oksentamaan. Silloin tytöllä oli ikää jotain 3v. En ehkä odottaiskaan, että 2v vielä osais oksentaa astiaan.
tuo Motin empaattisuus on kyllä aivan omaa luokkaansa ;-D
ynis, sepä se onkin kun poika on aina ennen saanut tulla väliin nukkumaan, vaikkakaan ei ole tullut varmaan kuukausiin, yleensä siis ei herää öisin ollenkaan, herää omasta sängystään vasta aamu 8-9. En tiedä miten pitäis toimia jos alkaa nyt haluta viereen. Toisaalta poitsu nukkuu niin x-asennossa ettei vauvalle saatika vanhemmille jää sitten tilaa ollankaan. Toisaalta taas jos pienellä vaikka pahaa unta pitäishän sitä päästä viereen... Kun vaan tietäisi onko kyseessä yöllä uhmakiukkua vai oikea ikävä. Viime yönä ajattelin että pelkää uhmaa ja siksi olin niin tiukkana että mars takas omaan petiin. Mutta nyt en tiedä, mulla vieläkin paha mieli.
Neuvolassa vauvan paino noussut vain 3760g -> 3850g vajaassa viikossa, saatiin uusi aika ens viikolle jolloin tsekataan että saa tarpeeksi ruokaa ja paino nousee edelleen. Keltainenkin oli vielä hiukan tädin mielestä, toivottavasti ei pahane tuosta kuitenkaan. Muuten kuulemma jäntevä ja terveenoloinen kaveri.
taidan mennä torkkumaan vauvan kanssa hetkeksi, ehtii sitä kai siivoilla ja touhuta sitten illemmallakin. Sain onneksi yhden tärkeän homman jo tällepäivää tehtyä, yksi ulkomaanpaketti lähti joulupostiin neuvolareisulla. Värttinän uusi cd ja sinistä suklaata laatikollinen hyvälle irlantilaiselle ystävälle. Saas nähsä mitä se sanoo meidän nykyaikaistetusta " kansallisjoikumusiikista" ... ;-)
äk
Kiitti Ynksy, täytyy kokeilla. Motin oma ratkaisu asiaan oli maata pää alaspäin sängynreunalla:) Kuivausrumpua tulee aina näiden tautien aikana ikävä!
Pile ja Teukka: En tiedä mitä huovutusta olette ajatelleet, mutta neulahuovutus on nopeaa ja kätevää, eikä tule sotkua. Juuri koristeita on helppo tehdä ja itse harrastan joululahjoiksi neulahuovutettuja fleecehuopia, halpaa ja persoonallista. Sellaisten pienten kuvioiden huovuttamiseen ei menee kauaa yhteen peittoon ja voi tehdä vaikka tv:tä katsellessa. Heh, kuulostan neulahuovutusmainokselta:D
Aavis
Aavis: mainosta lisää vaan! kiinnostaa :-)
Työn alle uupumassa, täällä pikapiipahdus lukemassa.
Iloinen siitä, että Pile malttaa sairastaa ja nauttia kotonaolosta, vaikka tietty olisi vielä parempaa olla kotona rauhassa ilman sairauksia... (ettei tulis väärinymmärretyksi...:-)
Tarkoitan, että viime aikoina kenen kanssa vaan on puhunutkin, niin harva pystyy olemaan suorittamatta, kun a) on kiire ja tekemistä b) muut katsovat pahalla, jos kehtaa sairastaa
Keilin
Kivaa kun Aavis kävit. Minäkin muuten tykkään lukea, mitä muille kuuluu, vaikken useinkaan kommentoi muiden juttuja. ot
Sairastamisesta. Minä olen töissä paikassa, jossa pyritään vähentämään työnkuormittavuuttaa ja muistuttaa ihmisiä pitämään huolta itsestään. Yritän siis toteuttaa tätä myös omassa elämässäni ja sairastan rauhassa. Tosin aamulla kävin työhöntulotarkastukssa ja sain vahvistusta kotiin jäämiseen ;). Kuulostan vissiin aika kamalalta. Täytyy sanoa, että jotenkin tuntui kivalta olla kotona, vaikka lievää levottomuutta olikin havaittavissa. Ymmärrän hyvin Keilin mitä tarkoitat.
Olen yrittänyt netistäkin kattoa näitä huovutusohjeita ja kaikki kehuu, että helppoa on. Onko sitten oikeasti? Pitäsi vissiin käydä Sinooperissa, jos sais apuja. Huomenna tarhaan vienti reissulla.... Ensi vuonna viimeistään pidetään huovutustalkoot.
Joko kehuin, että olin tekemässä makkaraa tässä yksi ilta? Olimme oikeen ammattilaisen ohjaamana tekemässä joulunakkeja. Ja voi että tuli hyviä. Nakit pakattiin vakuumiin ja saan niistä hyvät joululahjat lähipiirille. Oikeen itsetehtyä ;)
Tepsu, kivaa että mummi hoitaa Vennaa, että saat vähän omaa-aikaa. Kehuttiinko sua päiväkodissa, kun otit esikoisen pois hoidosta, vaikka uusi vauva syntyy? Aikoinaan kun otin Otson pois, niin sain kyllä sellaista hyvä-äitisuitsutusta :). Olimme harvinainen perhe, kuulemma.
Ikkunaremontti junnaa paikallaan. Ei ole vieläkään alkanut meidän kohdalla. Tuleekohan ne just joulunpyhiksi ja välipäiviksi. Kurjaa, kun lapset ainakin ovat kotona (ja vanhemmat toivottavasti ainakin päivän tai pari).
PL
Olen ärsyyntynyt, joten suokaa anteeksi jo etukäteen.
Minä en saanut kehuja, kun alkujaan kyselin alustavasti paikkaa esikoiselle päiväkotiin puheen takia. Sain haukut niskaan ja kunnon itkut itselleni. Meidän päivähoidon johtaja leimautui ihan ...pääksi mun silmissä siitä hyvästä. Sen takia jotenkin ärsyttää, jos niitä ihmisiä vaan kovasti kehutaan jotka ottaa isomman pois päiväkodista sisaruksen synnyttyä. Onhan se ihanteellista, en sitä väitä. Kuitenkin pitäis muistaa tapauskohtaisesti kehua ihmisiä hyvistä päätöksistä. Kun ei ole pelkästään oikein olla lasten kanssa kotona ja pelkästään väärin laittaa lapsia hoitoon.
Mun ärsytys oikeasti johtuu tosta vesisateesta. Kyllä lannistaa jo viimesestkin fiilikset, kun kävelee esin märkänä hakemaan lapsia päiväkodista ja sitten raahaa vielä lapset kotiin kuraisina ja väsyneinä. Sitten kiukutellaan vielä kotona ja kun lopulta pääsin tänne koneelle istumaan, niin saman tien soi puhelin. Tosta puhelimestakin on tullut todellinen riesa nyt iltaisin. Kun mun pitäis olla kaikkien ihmisten automaattinen lahjojenkeksijä.
Lahjoista puheenollen. Tilasin Suomalaisesta kirjakaupasta (myymälästä) yhden kirjan ja varasin toisen silleen, että meidän äiti hakee ja maksaa ne ja antaa sitten lapsille lahjaksi. Äiti sai pari päivää sitten tekstarin, että tilattukin kirja on saapunut. Vaan arvatkaa oliko. Ei siellä mistä tilattiin eikä siellä minne tilauksen piti tulla. Esikoisen ainoat toiveet enkä kyllä anna periksi. Sain soitettua toiseen liikkeeseen ja varauksessa ollut kirja kyllä löytyi. Tilatusta ei tietoakaan. Tilasin sen nyt uudelleen nettikaupasta. Saa nähdä tuleeko.
Jotain hyvääkin. Äiti oli tänään täällä siivoamassa hieman. Sai uunin ihan puhtaaksi ja pesi meidän roskiskaapinkin. Kipii!
Nyt minä kehun vielä Piletteä! Hienoa, että osaat jäädä kotiin ja töissäkin sitä oikein kampanjoidaan! Minen ymmärrä sitä, että väkisin tehdään sairaanakin töitä. Kukaan ei oikeasti ole niin korvaamaton. Mun on helppo sanoa, jos en ole reissussa. Teen työtä aikalailla omaan tahtiin, joten sairastaminen kotona ei ole katastrofi (tosin itseni takia ei ole vielä tarvinut olla kotona). Ehkä jonkun töissä oikeasti on. Meidän töissä ainakin kahdessa perheessä on vatsatautia. Toivottavasti pysyy erossa meiltä. Se vois olla jo vähän liikaa tähän soppaan.
Olen syönyt ranskalaiset pastillit jotka oli tulossa piparitaloon koristeeksi. Tuliskohan hieno talo ilman niitä. Arvaa Enkeli olitko mielessä, kun toissapäivänä tein pipareita ja ahmin hulluna taikinaa! :) Muuttakaa vaan tänne naapuriin:)
Nyt menen käyhköämästä...
Jatkanko tähä Yniksen perään...Mies tuli töistä,syötiin,mies meni päikeille..Niin onse väsyny ja ollu töissä mut tää ilta on muutenki niin lynyt ja pakkoko sen on valvoo aina aamuyölle!!
Lapset taas riitelee,nyt legoista..
Täytyy tuosta miehestä se sanoa et se oikeesti leikkii lasten kanssa.Menee vuorotellen kummanki huoneesee ja leikkii mitä tahtovat.Siitäki vaa tullu nykyää ongelma ku poika ei anna isi tytön kans leikkii vaa menee sotkee!nuo lapset on tolkuttoman mustasukkasia!Mitähän sille tekis?
Tuosta pk:sta..Voin sanoo et jos poika(sillo 4v ku typy synty) ois ollu kotona,ilman kaveriseuraa ja typy valvo yöt ja huus päivät,eikä toivookaa mihinkää puistoo pääsystä,ni en tiedä missä oltas?!Ei ois voimat riittäny!
Hyvä Pile että jäit kotii!Omassa työssä se ongelma et oikeesti työntekijän puuttuminen näkyy ja tuntuu eli kun jäät pois työkamut ei tykkää ja räkäsenä töissä saa vanhemmilta aika murhaavia katseita.Kumminkaa ei hyvä!
Lähen herättämää miehen..pitäskö mun ostaa piparitakina ja voitas vaik syödä ei jos ei ehitä leipoo :-/
jatu
Tarkoituksenani ei ollut yhtään, siis yhtään, arvostella vanhempia, jotka pitävät lapset hoidossa, kun vauva syntyy. Tilanteet kun ovat kovin erilaisia. Meille riitti kerho ja puistossakin kävi paljon kavereita. Ja kuten tiedätte Otso on rauhallinen ja itsekseen viihtyvä lapsi. Ja vaikuttaahan tähän asiaan myös lasten ikäkin. Mutta ihmettelin vain sitä avointa kannustusta ja kehua, mitä päätös aiheutti.
Nyt voin siirreellä pojan huoneesta pienempien tavaroita pois ja saa taas sinne tilaa :-) Tänä vuonna pukkikaan ei tuo mitään järkkyisoa huoneen täyttäjää..
Pile:Ei hätiä,tiedän ettet sinä arvostele :-) Jatkoin vaan ikäänkuin ihmettelyä pk:n hlökunnan avoimista mielipiteistä..tää on tätä ku luulee keskutelevansa,mut oikeesti kirjottaa ja sit luettuna se kuulostaa jo eriltä..Ei tästäkää saa selkoa,mut ymmärtäkää idea.
Aavis:Kiva ku tulit esille!Motille paranemista,intoa opiskeluun ja pyykkäykseen :-/
Täytyy kaffet hörpätä et jaksaa viel unijutut...
jatu
Eli hieno oli kokemus ja ihana kasvokuva saatiin.Ihan on isoveljensä syysherran näköinen pullaposki=)
Varpaat laskettiin ja kyllä tuntui kuvia ruudulta katsoessa että joku olisi vauvaa siinä nenän edessä pitänyt livenä.Niin hienosti näkyi.
Painoarvio oli 880g joka povaa noin 3,5kg painoista jos jatkaa samaa tasaista tahtia kasvu(se sopis mulle ettei tulis niin isoa...)
Sydän ja kaikki ok.Paksu voimakas napanuora,niin ikään samoin kuin syysherran.
Sukupuolikin varmistui samaksi kun r-ultran ja oman silmän arvio=)
Kurjuus vaan(tai voi kääntyä ihan kivaksikin...)oli ettei uutta laitetta ihan osattu käyttää.Lääkäri ei osannut tallentaa 40 min ultraustaan DVD:lle(kotona ihmettelimme tyhjää kuvaruutua) ja nyt levy on sielä ja lupaisvat tallentaa otoksen siihen.Jollei löydy enää koneelta,pääsen uusiksi talon piikkiin,tietenkin...
Semmoisia!
L+5+rv 25+