Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Op ryhmä Facebookissa, siivoja saa nettona 1600€/kk

Vierailija
17.07.2023 |

Onko mielestäsi riittävä palkka?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä Maisteri, kuka duunasi ( Maksoi veroja) jo silloin kun sinä opiskelit ?

Paljon yo maksaa yhteiskunnalle ja maisterin tutkinto.

Moniko on tyytyväinen ilmaiseen opintoon.

Vierailija
22/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos tekee pelkkää ma-pe aamuvuoroa. Itse sain siivoushommissa nettona noin 2000€/kk, kun tein lähinnä vain yösiivouksia ja myös suurin osa viikonlopuista oli töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on melkein sama minkä itsekin saan varhaiskasvatuksen opettajana. 5v yliopistoa takana ja maisterin paperit. Mukava kuulla että työyhteisössä me kaikki saamme saman palkan riippumatta tehtävästä ja koulutuksesta.

Tiedän muitakin kateellisia ammattisi edustajia.

Vierailija
24/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun ne ns paskaduunitkin on tehtävä. Ei kaikista vaan ole opiskelemaan maistereiksi tms.

Vierailija
25/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

L&T:llä sain 2000-luvun alussa alle 1000 e brutto, työtunteja noin 35 h/viikko.

Joo, ja mun iskä tienas rakennushommissa 60-luvulla 2 markkaa tunnilta.

Vierailija
26/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ja siinä. 2000€ olisi nykyisen kustannustason mukainen.

Tuo on jo keskipalkka, jonka saadakseen pitää olla koulutettu ja yleensä työtehtävissäkin jotain vaativuutta. Ei siivoajille voi maksaa samaa kuin sairaanhoitajille.

Sairaanhoitajan peruspalkka on yli 2500€ tällä hetkellä. Siivooja saa samoilla tuntimäärillä korkeintaan pari tonnia. Onhan siinä palkkaero.

Ja siivoajien/laitoshuoltajien työ on kyllä vaativaa sairaaloissa.

Sairaaloissa ehkä. Mutta ihan perussiivous rappukäytävissä, toimistoissa. Eihän siitä nyt yksinkertaisesti ole mahdollista maksaa lähes yhtä paljon palkkaa nettona kuin mitä koulutetut ihmiset saavat. Sehän olisi ihan valtavan epäreilua.

Vierailija
27/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun ne ns paskaduunitkin on tehtävä. Ei kaikista vaan ole opiskelemaan maistereiksi tms.

Ei, mutta ei voi maksaa lähes samaa siivoajalle kuin maisterille.

Vierailija
28/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä maksetakaan.

Vierailija
29/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvä palkka. Jos käteen jää tonni laskujen jälkeen, niin sehän on tosi hyvä. Tonnilla pärjää hyvin ja voi myös säästöönkin laittaa.

Vierailija
30/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon jo 6 vuotta tehnyt siivoustöitä. Ei ole mitään koulutusta alalle. Kyllä mää oon laskuni saanut maksettua. Joskus olen kesällä jopa ulkomaanmatkankin tehnyt! 

Vierailija
31/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietippä Maisteri, kuka duunasi ( Maksoi veroja) jo silloin kun sinä opiskelit ?

Paljon yo maksaa yhteiskunnalle ja maisterin tutkinto.

Moniko on tyytyväinen ilmaiseen opintoon.

Ihan itse duunasin opintojen ohella, kuten tekivät kaikki muutkin opiskelukaverini.

Jonka lisäksi meille lähes kaikille jäi opintovelkaa.

Eihän yhteiskunta voi toimita tuolla tavoin kuin Neuvostoliitossa, että käytännössä kaikki saavat samat nettopalkan, viis siitä mitä tekevät.

Mutta kuten sanoin, tämä selittää sen miksi en ole nähnyt yhtä ainutta suomalaista siivoajaa lapsuuden jälkeen 1990-luvulla. Ensin ne alkoivat olla virolaisia, nykyään kaikki aasialaisia ja afrikkalaisia. Koska eihän teitä suomalaisia ole kenelläkään varaa palkata!

Tämä keskustelu oli kyllä valaisevaa.

Vierailija
32/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jo keskipalkka, jonka saadakseen pitää olla koulutettu ja yleensä työtehtävissäkin jotain vaativuutta. Ei siivoajille voi maksaa samaa kuin sairaanhoitajille.

Minä olen koulutettu. 3 ammattitutkintoa, yo. Viimeksi suoritin sairaalahioltajan tutkinnon. Sen näyttökoe oli niin tiukka, että hoitajatkin ihmettelivät.

Älä kommentoi kun et tiedä mitään.

Vierailija
33/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maisteritkin siivoavat jostain pitää tienata.

Vierailija
34/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä maksetakaan.

Ei siinä nyt isoa eroa ole jos täysin ilman mitään koulutusta, ammattia tai osaamista, kaikkein yksinkertaisimmissa hommissa, saa 2000 eur käteen ja maisteri saa koulutuksen jälkeen vaativissa hommissa 3000 eur käteen. Ei tämä yhteiskunta voi noin toimia.

Vierailija
35/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bruttopalkka oli 2000 kun lopetin siivoustyöt 2019.

Vierailija
36/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa näkee taas todeksi sen paradoksin, että kun aina hoetaan sitä "arvostan siivoojan työtä" :D

Olen aina sanonut, että paskat sitä kukaan oikeasti arvosta mistään muusta syystä kuin siitä, että annetaan arvo sille kun joku viitsii sitä paskahommaa ylipäätään tehdä. Paskat sitä itse työtä arvosteta. Sen näkee jo täällä, kun heti vertaillaan aloja, ettei siivojalle kuulukaan maksaa tyyliin vaikka paria tonnia nettona ym. Siinä teidän arvostus. Itse varmaan haluatte myös siivoojiksi, koska tokihan arvostettu työ on haluttua :D

Vierailija
37/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen koulutettu. 3 ammattitutkintoa, yo. Viimeksi suoritin sairaalahioltajan tutkinnon. Sen näyttökoe oli niin tiukka, että hoitajatkin ihmettelivät.

Älä kommentoi kun et tiedä mitään.

Sitten sun kannattaa spesifioida, että olet sairaalahuoltaja, kun se on ilmeisesti jotain erilaista kuin se, että siivoaa kauppoja, rappukäytäviä ja toimistoja.

Vierailija
38/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajan peruspalkka on yli 2500€ tällä hetkellä. Siivooja saa samoilla tuntimäärillä korkeintaan pari tonnia. Onhan siinä palkkaero.

Ja siivoajien/laitoshuoltajien työ on kyllä vaativaa sairaaloissa.

Onhan siinä nyt niin valtava ero koulutuksessa ja työn vaativuudessa, että tottakai sairaanhoitajan palkan pitäisi olla tupla siitä mikä siivoajan palkka on! Ja siis nettona, eikä niin että progressiivinen verotus saa aikaan sen, että kummatkin saavat käteen suurinpiirtein saman.

No sitten varmaan lääkärin palkka pitäisi olla triplana sairaanhoitajan palkkaan? Erikoistuva lääkäri saa noin 3500€ peruspalkkaa. Eli vain noin tonnin enemmän mitä sairaanhoitaja. Nettona palkkaero on vain jotain 300€.

Valtiolta loppuis rahat jos palkkalogiikka menisi noin kuten esitit. Progressiivinen verotus on yksi tasa-arvoisuutta lisäävä tekijä ja valtion rahoituksen ja palveluiden turvaamista. Mutta ei siinä, varmaan siivojana tykkää jos palkasta otetaan 30% veroa kun kerta lääkäreiltäkin menee.

Vierailija
39/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis suomen verotuksella 1600 netto on käytännössä 1600 brutto.

Tuplaa brutto ja netto on ehkä 2000€ 

:D

Vierailija
40/135 |
17.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää pidän siivoustyöstä. Siivoan koulua iltatyönä. Ei tarvitse nähdä ketään ja saa tehdä pääsääntöisesti työmn omassa rauhassa. Inhoan ihmisiä! Palkka riittää elämiseen.