KESÄ PERUTTU! Lämpimiä säitä luvassa vasta elokuussa jos silloinkaan.
Mutta päivä on jo silloin lyhyt, joten auringosta ei enää voi nauttia.
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/3931179e-400e-4bfb-aad4-d9d21a47d…
Kommentit (144)
Siis nyt on ihan lämmin. Ulkona pärjää t-paidalla ja shortseilla ja mukavaa touhuta kaikkea.. Kävin aamupäivällä metsässä lenkillä pitkähihasessa ja kuuma tuli. En oikein ymmärrä, että mikä idea on noissa juhannuksen aikaisissa helteissä, keskellä päivää aivan liian kuuma olla ulkona ja odottelee vain, että koska helpottaa. Mikä järki siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Kosteusprosentti on nyt 92, pyykit ei kuivu, aamulla herää kosteisiin lakanoihin. Ennemmin kuiva ja kuuma kuin sademetsä matalammalla lämpötilalla.
Jaa, minä kuivatin kaksi koneellista pyykkiä ulkona. Ihana tuuli, nopsaan kuivui.
Ihanaa! Hyvinnukuttuja öitä ja paljon ulkoliikuntaa <3
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Hyvinnukuttuja öitä ja paljon ulkoliikuntaa <3
Samaa mieltä. Koiraakin voi viedä muulloinkin kuin aamuöisin ja illalla myöhään.
Kerrankin onnistunut loma kun ei tarvitse asua ilmalämpöpumpun alla viilentymässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Ei ole lomia.
Työkaverit halus aina vaihtaa elokuun aikaisemmalle, niinpä kiertävästä lomalistasta huolimatta olin lähes joka vuosi kesälomalla elokuussa. Ei harmittanut yhtään, mulla oli ne parhaat ilmat ja vielä pimeät yötkin, muiden mielestä kesä oli loppunut jo ajat sitten.
Nyt eläkkeellä, eli ei oikeastaan lomia. Mutta edelleenkään en sure heinäkuun alussa kesän loppua. Se on parhaimmillaan vasta ihan kohta.
Ai kamalaa kun joillakin on tarve synkistellä. Ei elokuu vielä mitään kaamosta ole. Vuorokaudessa on silloinkin vielä enemmän valoisaa kuin pimeää aikaa.
Katso oikeita sääennusteita, vaikka sieltä samasta Forecasta, mistä tuon jutun kirjoittajakin on katsonut. Tai sitten ilmatieteenlaitokselta.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa, jaksaa tehdä pihahommia. Ja kaikille ruokuttajille, tässä on ollut monta tosi lämmintä kesää takana, ihanaa, että on yksi viileämpi välissä. Luontokin kiittää
Eihän tämä edes ole ollut viileä kesä! Toukokuussa oli se lämmin jakso. Kesäkuun alku kylmä, jonka jälkeen alkoi taas helteet. Kolmisen viikkoa reippaasti yli kahtakymmentä ja välillä liki kolmekymmentä. Nyt on ollut taas vasta muutaman päivän viileämpää. Vielä viime viikolla oli tosi painostavan kuuma ja kostea ilma. Ja ensi viikko +20 astetta tai yli ja poutaa. Ei tämä ole viileää nähnytkään! Olisiko ollut kesä 2017, kun viimeksi oli viileä kesä. Sinä vuonna tuntui ettei kesä tullut ollenkaan. Koleaa ja sateista oli läpi kesän.
Onneksi mun koko kesä oli muutenkin peruttu jo ennenkuin ehti alkaakaan. Ei haittaa kelit kun ei voi tehdä mitään joka tapauksessa eikä ole rahaakaan
Minä en ymmärrä näitä valittajia, joiden mielestä kaikki alle +25 asteen lämpötilat ovat kylmää, mutta silti eivät tee elettäkään muuttaakseen lämpimämpään maahan.
Suomi sijaitsee pohjoisnavan vieressä, joten täällä on lämmintä verrattuna moniin muihin yhtä pohjoisiin alueisiin, esim. Grönlanti, Alaska ja Siperia.
Järvet ovat jo hyvää vauhtia jäähtymässä. Eivätkä oikein kunnolla ehtineet lämmetäkään. Ulkouinti kausi oli tänä vuonna sen yhden viikon kun vesi oli siedettävää. Ihmettelen todella noita shortseja. 16 astetta ei ole lämmin ja varjossa tulee t paidassa kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oli maailman lämpimin päivä muistaakseni maanantaina.
Seuraava päivä oli vielä lämpimämpi. 😢
Miksi alapeukku? Ensin uutisoitiin, että maanantaina 3.7. maapallon keskilämpötila nousi 17,01 celsiusasteeseen, ja rikkoi mittaushistorian aikaisen ennätyksen. Heti seuraavana päivänä tuokin ennätys rikkoontui. Ja arvellaan, että tämän vuoden aikana nuokin ennätykset tulee vielä ylitettyä useamman kerran.
Vierailija kirjoitti:
On ollut käsittämättömän kylmä vuosi, ilmasto ei ainakaan lämpene Suomessa.
Miten niin? Talvellakaan ei juuri kunnon jäätäviä pakkasia ollut.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä näitä valittajia, joiden mielestä kaikki alle +25 asteen lämpötilat ovat kylmää, mutta silti eivät tee elettäkään muuttaakseen lämpimämpään maahan.
Suomi sijaitsee pohjoisnavan vieressä, joten täällä on lämmintä verrattuna moniin muihin yhtä pohjoisiin alueisiin, esim. Grönlanti, Alaska ja Siperia.
Oikeasti Suomi on elinkelvoton maa muille kuin paimentolaisille. Maatalous ei ole koskaan kyennyt ruokkimaan väestöä.
Vierailija kirjoitti:
Järvet ovat jo hyvää vauhtia jäähtymässä. Eivätkä oikein kunnolla ehtineet lämmetäkään. Ulkouinti kausi oli tänä vuonna sen yhden viikon kun vesi oli siedettävää. Ihmettelen todella noita shortseja. 16 astetta ei ole lämmin ja varjossa tulee t paidassa kylmä.
Olen ollut koko päivän ulkona t-paidassa. Ensin töissä 8 h ja sitten vielä kotona pari tuntia. Missään kohtaa ei ole vielä ollut kylmä.
Ja voi voi, jos sun takapuolta kylmää järvivedessä. Sille järvelle eliöineen se viileys on hyvästä, sinusta viis.
Tänään oli aivan täydellinen kesäsää; +18 astetta, ei juuri pilviä taivaalla ja ihanan kevyt tuulenvire.
Mä kävin uimassa. Vesi oli lämmintä.
Lämmin on eri asia kuin kuuma. Nyt on lämmin, mutta ei kuuma. Ja hyvä niin.