Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saankohan vielä toimeentulotukea?

Vierailija
05.07.2023 |

Tilanne on se, että olen opiskellut luokanopettajaksi jo vuoden perustoimeentulotuen turvin. Olen käyttänyt opintotukikuukaudet ja -lainan. Nyt olen kesätöissä, mutta palkka on niin pieni, ettei jää syksyksi säästöjä.

Onko joku opiskellut tt-tuella useamman vuoden? Tätä tukea saa kuitenkin aina, jos ei muuta? Minua pelottaa, ettei Kela tuekaan enää opintoja. Aiempi tutkinto ei työllistä.

Kiitos

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on joku persujen provo, millä kiihotetaan ihmisiä työttömien kimppuun vielä lisää. Jos pujut omaehtosista opinnoista, niin niitävoi opiskella 24kk työttömyysetuudella, EI toimeentulotuella. Sus siunaa...

Ei ole provo. Hain tuota työttömyysetuutta opintoihin, mutta hakemus evättiin. Hakemuksessa ei ollut mitään vikaa. Yksi opiskelukaverini on samassa tilanteessa ja hän puolestaan oli saanut tukea opintoihin. Riippuu siis ihan asuinkunnasta. Minä saan vain toimeentulotukea ja nyt siis mietin, saankohan sitäkään enää. Minulle Kelasta tulleissa kirjeissä sanotaan jotain, että tämä tuki ei ole tarkoitettu opiskeluun, on vain viimesijainen.

Ap

Kela tekee nykyään kaikkensa, ettei sen tarvitsisi maksaa mitään ylimääräisiä juttuja, joten kannattaa laittaa valitus.

Olen saanut aikoinaan opiskelujeni loppuajan ttt:a, mutta silloin sitä ei haettu Kelalta vaan sossuilta.

Sinuna ottaisin yhteyttä sosiaalityöntekijään, joka tietää miten tuota lakia tulkitaan. Hän voisi auttaa uuden hakemuksen tekemisessä ja kertoa millä voit perustella asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan