§ Kultainen 60-LUKU § viikkolle-50
Huomenta taas ! Pino on avattu ja tästä onkin hyvä jatkaa kirjoittelua. Tulkaahan palstautumaan kultaiset 60-lukulaiset niin uudet kuin vanhatkin ! t. emmi
Kommentit (88)
Kovasti olis touhuja tälle päivälle, joten lyhyesti..
Jkl ei tarjoa np-ultraa, kuten kai jo joskus aikaisemmin kirjoittelin tai sitten jonnekin muuhun pinoon. Täällä np-ultra tulee (se tehdään alakautta keskussairaalassa), jos menet veriseuloihin rv10-12 ja niissä tulee jotain epäilyttävää. Tämä rv12 ultra on vaan sellainen tsekkaus (koko, la, lukumäärä) eikä sukupuolesta, rakenteesta, poimusta ym. voida sanoa yhtään mitään. Me emme veriseuloihin halunneet, joten tämä oli se ainoa ultra jonka kunta tarjoaa. Rakenneultraan voi mennä sitten yksityiselle rv20 tienoossa, jos haluaa maksaa. 7 vuotta sitten tilanne oli sama eli vaan rv12 la-tsekkaus vatsan päältä tehtiin. Onkohan tämä ainoa kunta, jossa toimitaan näin? Kovasti kaikissa pinoissa, joihin kirjoittelen tätä ultrasysteemiä ihmetellään.
Pahoittelut negatestistä Anille (sinähän se olit, dementia sotkee päätäni..) Vielä piinaaville tsemppiä ja jaksamista kaikille kaikkiin olo- ja elämäntiloihin!
Minä lähden tänään kaupungille törsäämään! Äiti laittoi joululahjarahaa tilille, joten saan ostaa joululahjoja itselleni. Kivaa ja törkeän itsekästä, hähhähhää;-)
Mirjalii: Et ole ollenkaan hullu. Täysin normaalia ja asiaankuuluvaa tuo toimintasi ja ajattelusi.
Ani: no voi pahus, mutta negahan ei vielä ole kuin nega. Vasta menkat tuovat varmuuden!!
Emmi: Vaikka nukuit huonosti, niin silti jaksat niin ihailtavan paljon kirjoittaa. Minäkin olen aina raskausaikoina nukkunut huonosti. Häiritsi jopa miehen kuorsaus joskus niin kovasti, että raahasin patjaani olohuoneen lattialle, kun en muka saanut nukuttua kun ukkokulta korisi. Ja sitten olkkarissa häiritsi akvaarion lorina.. Kai sitä valmistautuu niihin tuleviin yövalvomisiin. Huvitti tuo kuukuppi/ämpäri juttu...
ON: Ei tästä mitään tuu, kun masentaa taas. Pelit jää pelaamatta väsyn tai milloin minkäkin syyn takia. Ihan turhaan kidutan itteeni sen greippimehun maun kanssa, kun tuntuu, ettei ovistakaan tässä kierrossa ole. Mitään tuttuja tuntemuksia ei ole havaittavissa.
Ja joulu viikon kuluttua. Kuka auttaisi mua saamaan edes jonkinlaisen fiiliksen. Aina välillä tulee vaan väkisin mieleen tän vuoden pettymykset ja epätoivon tunteet. Vali vali!!
Mä menen nyt sulattelee tota jauhelihaklönttiä, niin saa pikkulikka edes ruokaa tänään.
vm69
Huomenta kaikille!
Täälläkin väsyttää. Pitäis vissiin päästä mökille että sais tän vuorokausirytmin oikeemmaksi. Siellä nimittäin tulee mentyä illalla aikonaan nukkumaan ihan sen takia kun ei ole sähköä.
Olen noita ultrajuttuja lueskellut ja todennut että paljon on menty eteenpäin siitä kun kolmattani odotin. Pitänee jossain välissä käydä lunttaamassa jostain, että mitä ne np- ja rakenneultra tarkoittavat.
Soitin jo kerran neuvolaan kun ajattelin että jos tk:ssa kävisin vielä raskaustestissä, mutta ein ne kuulemma enää tee niitä. Kehotti vaan ostamaan apteekista. En viitsi - kun kerta tuo vähän vanhentunut testi näytti plussaa niin odotellaan nyt sitten muutama viikko ja tilaan sitten tammikuun lopulle ajan neuvolaan.
Mua on kauheesti mietityttänyt tuo asian kertominen. Toisaalta tuntuu että olis ihanaa pitää salassa niin kauan kuin pystyy ja myöntää vasta sitten kun joku huomaa, mutta luulen vaan ettei tällainen lörppä kuin meikäläinen voi siitä hiljaa olla. Ainakin muutama pitäis olla kenen kanssa puhua. Joten luultavimmin asia kerrotaan sitten viimeistään kun vauvan sydänäänet kuuluvat. Silloin mies kertoo vanhemmilleen ja minä lapsilleni, mutta vaikea asia mulle on se, että milloin kertoa omalle äidilleni.
Asian vaikeus on siinä, että tiedän tasan tarkkaan mikä on hänen mielipiteensä. Jos nyt ilmoittaisin, alkaisi hirveä rumba jossa hän todistelisi, miksi minun ei enää kannata lapsia tehdä ja minkä vuoksi ehdottomasti täytyy mahdollisimman pian tehdä abortti. Olen jopa ajatellut, että jos en kertoisi hänelle ollenkaan, vaan antaisin huomata sitten joskus keväällä että on taas masu kasvanut.
Vaikiaa vaikiaa...
Nyt tyhjeni pää niin paljon ettei osaa kirjoittaa enää mitään. Mutta palataan. Pitää lähteä käymään äidin luona ja olen varmaan paikalla vasta huomenna illalla tai sitten sunnuntaina.
Tsemppiä kaikille ja mukavaa viikonloppua!
Vähän aikaa poissa koneelta ja mikä pino!Ihana lukea teidän kuulumisia, Yllätysäiti tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Huono muisti taas täällä,oliko vielä muita uusia mukana,joka tapauksessa kaikille omasta puolesta heipat.
Kuinkas maitin lääkärissä käynti onnistui? Toivottavasti kaikki meni hyvin ja pääsette aloittamaan hoidot.
Mirjaliille onnittelut plussasta. Antaa meille kuumeilijoille lisätoivoa nuo onnitumisuutiset.
Ankkis ja levinia jatkavat sitten pelivalintojen kanssa,vai kuinka? Jokos pelityyli on selvä eli lautapeliä vai keppipeli? Niin ja vm:n myös on pelaamassa. Vähän jäi mietityttämään tuo vm:n viesti,mikä se asia oli joka vie ajatukset kuumeilusta pois.....jäi mieleen tuo kahviseura palomiehen kanssa..... ei kai asialla ole yhteyttä...
Anille pahoittelut negasta.Turha sanoa kai että niin kauan on toivoa kun....
Odottajien kuulumiset ovat mukavaa luettavaa ja mikä parasta kaikki menee niinkuin pitääkin. Ja senniinalla oli mukavia ultrakuulumisia. Sinäkin voit pikkuhiljaa odotella niitä ekoja liikeitä/hipaisuja muutaman viikon päästä.
Minäkään en ole kokeillut tuota kuukuppia mutta minullakin taitaa olla se ongelma etten omaa niukkoja sellaisia vaan ennemminkin runsaat joten saattaa tulla sen puoleen ongelmia. Mutta kokeillahan aina voi.
Täälläkin on joulukortit saatu valmiiksi ja tänään ne pitäisi saada vielä postin kuljetettavaksi eteenpäin. Jos tieto pitää paikkansa niin jonoa on odotettavissa. Mukavaahan se korttien askartelu on mutta voi sitä siivoa mitä kaksi tyttöä(ja äiti) saa aikaiseksi. Kyllä helpommalla pääsisi jos ostaisi. No viikonloppuna aloitetaan joululeivonnaisten teko ja laatikoitten valmistus joten vilkas viikonvaihde edessä.
Ja vilkkaus jatkuu pelimielessäkin. Ruokatauolla testasin ovistikkua ja viiva on huimaa vauhtia vahvenemassa. Illalla voi olla jo tasavahvat tai huomenaamulla. Siis jos vanhat merkit paikkansa pitävät. Toivottavasti tämä minun kurkkukipu ei mene niin pahaksi että menee koko ovis sairastaessa. Ovismerkit on ainakin kohdallaan eli limat ja sellainen mieto jomotus alamahalla. Viime kierrossa tuo tuttu jomous puuttui lähes kokonaan ja nippaili vain silloin kun testi näytti plussaa. Toiveet on taas korkealla mutta koitetaan saada ensin ne siemenet pesään niin sitten odotukset ovat ihan huipussaan.
Nyt loppukiri töissä ja kotiin.
-pietu-
kun joku muistaa ihan henk. koht. kommentoida jostain tulee niin hyvalle mielelle! Mies kylla vaittaa mua nettinarkkariks; miks' ihmeessa? Enhan ma missaan muualla pyori kuin vauvoissa!
Joopa joo, tatoset on lahdossa taalta, aikas salakavalasti sittenkin - en tainnu kerita hautaamaan niita minnekaan suuren painon kera! Nyt ei oo enaa ees tiputtanu, kipuja on alkanu tuntumaan jo vasemmalla nivusessa, joten elamaa on odotettavissa oikeelta suunnalta. Kp 6 menossa ja noitten clomien kanssa lekuri sanoi oviksen olevan kp 11 .
Uusille taaltakin tervetuloa; valilla jaa dementian-nimiin sanomatta oleellisia juttuja.
Ihan muistutukseks; koska naa ' suurkirjoittelijat' on alkanu pyoria vauva-sivulla? Ma tulin tanne vasta silloin helmikuussa tana vuonna, kun taa vitosen haave alkoi olla toteutumassa, silloin oli pakko etsia vertaistukea jostainpain. Eli mulla alkoi sen mukaan nyt yrityskierto 11? Helmikuu kun oli eka. olihan siina pari kuukautta aina valia ettei yritysta ollu, eli olisko luku yk 8 oikee?! Tieda hanta. Vaikeempi laskea kun noita ongelmia oli valissa.
Ja nyt en enaa muista mita piti kirjoitella - aivan hirvee paansarky meneillaan, ja ei oikein pystyis konettakaan lukea, mutta kun nuppi ei anna periksi. Taalla on kiva viettaa aikaa...
Sateisesta ulkomaalta vaan terkut kaikille, Levinia kp 6/31
Pakko viela hetki tsempata, kun Emmi kysyi joulunvietosta!
Meillapainhan ei yleisesti hirveesti joulua vieteta; joten kaikki on itsesta kiinni. Koristeita ollaan laitettu sinne sun tanne kampassa ja jouluvaloja ja tonttuja ikkunoissa, mulla on tapana laittaa paperihiutaleita kans kun Suomeen tulee lumi, mutten ehtinyt edes aloittaa kun lumi oli jo sulanu - nyt oottelen siis vaan uutta tietoa sieltapain valkoisen vaipan paluusta!
Eilen otin sitten muovikuusenkin kaapista ja tyttojen kanssa se koristeltiin ja valot paalla ovat tietysti yota paivaa aina uuden vuoden ylitse!
Jouuaattona mulle tulee ruokavieraita. Meita on koolla molemmat miehen siskot perheineen ja yksi ystava. Lapsia siis kasassa tana vuonna nelja mun ja nelja muitten( yhteensa meita siis 16). Lahjoja ostetaan jokainen omilleen ja ihan vaan nimellisen muille. Ruuan laitan alustavasti mina; salaatit, ' suomi' laatikot ja jalkkarit seka kahvipoydan herkut! Alkuruuan ja paaruuan tekee siskon mies oman ukkokullan kera. ' Suomiruokia' ei ole muita laatikoiden lisaksi, rosolli on molemmissa aikalailla samanlaisena, meilla on joulukala yleensa laitettuna ja viime vuonnakin oli alkuruokana katkaraputerriini ja paaruokana pippuripihvit! Seka ma tein lisaksi valkosipuli- ja kermaperunoita uunissa. Vihreitakin salaatteja on paria sorttia, poytajuomana olut, puna- ja roseviini, vesi ja mehut.
Hommaahan on aikalailla ja tana vuonna mulla on ollu sen verran tuota morkkista paalla etta mietin jo kaiken perumista, olis vaan ihan oman perheen voimin notkuttu joulun yli ; mutta kylla se lapsille niin tarkeeta on etta pakko on jaksettava; eihan se lopulta ole kuin yksi paiva!!
Huomenna mennaan sitten lahjaostoksille, mutta ei mulla ole yhtaan joulufiilista! Eilenkin paruin taalla koneella kuunnellen joululauluja - kylla aikas herkkana olen... eika mies oikein tuota ymmarra.
nyt on lahdettava - levinia-
tänne teidän ahkerien tyttöjen joukkoon :) Musta tuntuu, että tämä on kuumeilupuolen ahkerimpia pinoja nämä meidän kultsujen turinat.. KIVA :)
Isotikru: Toivottavasti päiväkodin joulujuhla oli onnistunut. Pääsikö kuopuksesi esiintymään? Ne on myöskin sellaisia tippa-linssissä -hetkiä, kun (omat) lapset esiintyy. Toinen näin joulun alla on nuo joululaulujen laulannat kirkossa. Kyllä sain itsekin niellä kyyneleitä, kun olin keskiviikkona niitä laulamassa. Erityisesti Konsta Jylhän Joululaulu on sellainen, mitä en voi kuivin silmin kuunnella enkä laulaa. Se on samalla niin kaunis ja surullinen.
Mirjalii: Jos tuolla ajattelulla ihmisestä tulee hullu, niin mielelläni minäkin sitten sellainen olen :) Kyllä meistä varmasti jokainen plussatestin tehtyään " sekoaa" samalla tavalla. Ja somanapaisuus on täysin sallittua :)
Vm: Ajattelin itse aivan samalla tavalla pikkukakkosen yrityskierroilla. Ja mitä pidemmälle se meni, sitä epätoivoisempi olin. Kunnes salaman lailla selkeni, että maailmani ei todella lopu, vaikka toista lasta en saisikaan. Päätin suunnata energiani esikoiseen, ja elämään ympärilläni.. pois " omasta navasta" . Sen jälkeen en laskenut oviksia, enkä siten piinaillutkaan. Kunnes sitten tein sen positiivisen testin ja sekosin Mirjaliin lailla :) Yritän siis sanoa, että ajatukset seilaavat ihanuuden ja kurjuuden välillä. Ja sinulla toki vielä reiluummin, koska olet km:t kokenut. Mutta niinkuin sanotaan, antaa hevosen surra, sillä on suurempi pää :)
Voi kurjuus Emmi tuota sinun nukkumattomuuttasi :( Mutta ihmeesti jaksoit ajatuksiasi kirjoittaa.. IHAILTAVAA!! Yritä saada viikonlopun aikana univelat pois, niin ei ala jouluviikko " vajain silmin" . JAKSUJA :)
Senniinalla on ihana äiti!! Tuommoisille jouluostoksille saisin minäkin itseni liikkeelle :) Tarttuikohan mummin rahoilla jotain vauvalle mukaan ?? ;)
Pietulle menestyksellistä peli-iltaa!! *vinks vinks* Kyllä nuo ovistikut ovat mahtava keksintö. Tietää ainakin, milloin on pelattava tosisaan ja kovilla panoksilla ;)
Omanapa: Taitaa täti olla tulossa Levinialta tännepäin, kun olen saanut karseen hedarin :( Toivottavasti Levinia pakkasit sen mahdollisimman pieneen pakettiin, ettei tarvi lorotella koko jouluviikkoa. Joululullat ja -kakut taidan leipasta viikonlopun aikana, huomenna olisi tarkoitus siivota sängyt, ja maanantaina sitten koko huusholli. Tämmöiset on mun isot suunnitelmat, ja jos se tätsy suvaitsee tulla, niin antaa mulle sitten tarvittavan raivon ja tarmon :)
Viikonloppua teille kaikille! Ensi viikko on jouluviikko ja lunta on luvattu!! JIPPII JA TIP TAP :)
ANI
...rohkaisevista viesteistä Sonjaemma ja muut! olo raas ihan normaali, joten eipä tässä kai ole aihetta huoleen, seksin kanssa vain täytyy olla varovainen. Luin jostain, että alkuraskauden pikku vuodot voivat johtua siitä että limakalvot joutuvat koville kun kohtu alkaa kasvaa.
Luin eilisiltana paremmalla ajalla tätä ketjuakin taaksepäin. Tulee ainakin sellainen kuva, että mahdollisuudet lapseen voivat olla aika hyvät, vaikkei heti eikä edes pitkään aikan tärppäisi, niin moni on tullut kuitenkin lopulta raskaaksi! Ota Levinia ihmeessä se tietsikka mukaan niin saadaan kuulla synnytyksen vaiheet ja lopputulos heti tuoreeltaan :) Isään verrattuna ehkä parempi seuralainen, ei ainakaan pyörry.
Joulupukille lahjatoivomus, että toisi Vm69:lle, Anille, Pietulle, Tikrulle, Ankkikselle ja muille kanssa, joilla ei vielä ole tärpännyt sellaiset 3-4 kilon pehmeät paketit jo vaikka ensi vuoden jouluksi! Ehkä näissä joulutohinoissa ajatukset vaihtuu välillä muihin asioihin ja mielikin virkistyy hedelmälliseen vireeseen?
Mirjalii, taitaa olla suunnilleen sama vaihe menossa ja kyllä on minunkin vaikea olla puhumatta asiasta! Jouluna ajattelin kertoa uutiset ainakin omalle äidille, arvaa joka tapauksessa muutenkin kun ei viini enää maistu kinkun kanssa.
Vielä siitä kuukupista, että juuri runsaiden vuotojen kanssa se on hyvä, kunhan muistaa tyhjennellä ja aika paljon kuppiin mahtuu eikä koskaan ole inhottavaa " nyt lorahti" tunnetta. Kun kuppi on oikein paikallaan se ei tunnu yhtään missään, tampsut ja side tuntuu aina. Ainakin silloin kun oman kuppini ostin, sillä oli 3kk palautusaikaa eli kerkeää hyvin testaamaan ja saa rahat takaisin jos ei olekaan hyvä.
Täällä Helsingissä näkyi AURINKO tänään ja ilmakin on vissiin kylmenemässä kohti ensi viikkoa, vielä on toivoa valkoisen joulun suhteen. Aika usein se lumi kuitenkin tulee vaikka meniskin ihan viime tinkaan.
Meillä ole eilen päiväkodin joulujuhlat ja kyllä sai pinnistellä ihan tosissaan, ettei suorastaan vollottamaan rupea kun sitä touhua - siis hienoja esityksiä - katseli.
Ja nyt kohti viikonloppua. Meikäläinen modernina ihmisenä osti melkein kaikki joululahjat netistä ja nyt ne odottelee postissa noutajaansa.
kirjoituksia ja pitkiä! En varmaan muista kuin yleisellä tasolla, en siis henk.koht., kommentoida asioita..Pitäis muuten olla kynä ja paperi tässä vieressä, että osaisin kaikille jotakin kirjoittaa ja se on nyt tällä hetkellä ylivoimaista.
Herkulliselta ainakin kuulosti Levinian joulupöytä, nam! Itse laitan tänä vuonna ekaa kertaa kaikki itse (mies tietysti osallistuu). Aikaisemmin kun on ollut tapana mennä valmiiseen pöytään.
Äitini kyllä tuollaisissa joululahja- ja raha-asioissa on ihan jees. Häneltä menee kuitenkin joulu pilalle ja yöunet, kun meinasin lähipäivinä ilmoittaa tästä uudesta tulokkaasta. Uusille kirjoittelijoille tiedoksi, että äitini ei hyväksy ulkomaalaista miestäni. Arveluttaa siis kuten Mirjaliitäkin kertoa raskaudesta omalle äidille, tosin vähän eri syistä.
Ostosreissu meni vähän v:tuiks. Just ennen lähtöä katson sähköpostin ja esikoisen isä siellä ilmoitti, että olikin tullut päivälliskutsu tapaninpäiväksi eikä poika voikaan tulla mulle kun vasta illalla. Oltiin ajateltu viettää meidän oikea joulu silloin, saunat ja lahjat ja muut. Itkuthan siinä tuli ja sellanen fiilis, että se siitä joulusta. Aikasemmin aamupäivällä olin jo polttanut sormeni sulassa sokerissa, kun kasasin piparkakkutaloa..Kaupungille piti mennä bensatankin kautta ja jostain syystä en meinannut saada bensatankin luukkua auki. Arvatkaa tuliko itku..Kaikki meni oikein vyörymällä perseelleen, mihin vaan ryhdyin. Sain kuitenkin muutaman lahjan ostettua sekä itselleni mammapaidan ja -housut. Vauvalle en vielä uskalla ostaa mitään. Mulla on esikoiselta kaikki parhaat palat tallessa ja oikeestaan en tartteis mitään. Täytyy sitä kuitenkin keväällä ihan hössötyksen vuoksi ostaa jotain=)
Eipähän tässä nyt vissiin muuta. Lepäämään käytävä. Viikonloppuja uudemman kerran!
Mulla punkkupullo avattu ja sauna lämmin. Jospa illalla saisin...
...ööö.. vaikka peliputken auki. Nyt olisi viikonloppuna toimittava, jos tästä kierrosta jotain oikeaa yritystä haluaa.
Tuun aamulla ajan kanssa lukemaan ja kirjoittelemaan.
hyvää perjantai-iltaa kaikille!!
vm69
Levinia: Mä tulin tänne keväällä. Maaliskuisen km:n jälkeen rekisteröidyin ja pyörin varmaan kuukauden puolitoista km-puolella. Siellä masennuin entisestäni ja aloin kattelee muita palstoja, eksyin kuumepuolelle ja samoin tein tänne 60-lukuisiin ja Haahuihin. Varmaan joskus huhtikuussa aloitin. Hyvin olen kukkuun jäänyt.
Sinä olet herkistellyt myös joululauluja kuunnellessa. Mikä siinä onkaan, että ne niin kovasti liikuttaa...
Pietu: Osuit naulan kantaan!!!
Anille en tätiä toivo, mutta jos siitä sen raivon ja vimman siivoustouhuihin saa, niin en sitten manaa sitä kokonaan, vaan vannotan, että tämän keikan jälkeen se ei enää teille tule. Toivotaan, ettei nytkään tule, ei se niin vaarallista ole, jos koti vähän sekaisempi on.
Ankkis myös herkistellyt joulujuhlassa. Multa jää tänä vuonna lasten joulujuhla väliin. Itkettää jo sekin, että se jää näkemättä.
Senninalla oli ollut huono päivä. Ihan liikaa vastoinkäymisiä. Ei ihme jos itketti, sulla kun on kuitenkin hormonit tekosyynä. Mä itken myös koko ajan, eikä voi edes syyttää raskautta...
Hyvää vointia sulle!! Ja nauti joulunajasta!! Ihanaa, mä välillä muistelen syksyn tunnelmia ja miten hienoa onkaan nyt, kun olet raskaana!!! Hali sulle senniina!!
Miten Emmin viime yö meni? Saitko nukuttua?
Mun piti jo kauan sitten mennä kahville, mutta te olette koukuttaneet mut täysin. Ensin kamut, sitten kahville!!
Hyvää viikonlopun jatkoa.
P.S. itestä piti sen verran sanoa, että ilta meni v...iksi, kun mies nukahti. Mutta aamulla pelattiin. Pikaisesti vanholla säännöillä, mutta peli sekin oli!!
NYT kahvia! vm69
Vastaan heti Vm:n kymysykseen: EN NUKKUNUT, mutta nyt ei nukkunut mieskään kuin vasta kolmelta aamuyöstä, itse nukahdin kuitenkin myös neljältä ja sitten tuli unta yhtä soittoa 6h, joten parempi sekin kuin ei mitään. Kysyin aamulla mieheltä, että mikäs sinua valvotti: Heh, sanoi, ettei ole tiennytkään, että raskaana olevat naiset ovat näin kovia pelailemaan :-)) Sanoi melkein saaneensa sydärin haha .. Eli meilläkin oli pelilauta esillä, ja pelattiin uusvanhoilla säännöillä, ja se vasta kivaa olikin :-)) Kiva, että vm:n oli onnistunut aamulla .. Ettet vain antanut eilen illalla tyrmäystippoaja ;-)) Viini taitaa olla petollista, olikos se Ani vai Tikru ketä laimensi greippimehua Vodkalla, vai olikos se niin päin, että vodkaa laimennetaan greippimehulla :-))
Me saatiin eilen kirje miehen äidiltä, ja hän oli käynnyt erään tuntemansa ' horoskooppi/selvännäkijän luona, hieman utelemassa, ja kertoi, että toinen lapsi tulee melkein heti perään, ja siihen se kuulmemma jää se meidän lapsiluku. Itse olen salaa aatellut, että 2 lasta nyt alle 40v ja jos kunto kestää ja hormoonit pelaa niin kolmas sitten haarukalla 42-44v (?)
Pian lähdetään kyläilemään, ja ilaksi taas kotiin !!! Täällä vauva myllertää masussa .. Ja huomenna alkaa 27:s r-viikko ja eikös se tarkoita sitä, että, jos lapsi syntyy ennen LA:aa niin hän selviää ja jää eloon ? Muistakseni viikoilla 27:n keuhkotkin ovat jo kehittyneet elinkelpoisiksi.
Yllätysäidilläkin taisi kaikki olla paremmin ' hyvähyvä'
Ai niin ja piti ihan kommentoida tuota mirjaliin juttua kuin senniinnan. On varmasti kamalaa jos ei omalle äidille uskalla/tai tiedä miten kertoa, että on raskaana. Eihän se heille kuulu, jos te saatte vauvan .. En edes voi tajuta, että joku saattaisi pyytää jotakuta toista tekemään abortin (?) Ja Senniina nyt vain rohkeasti kerrot äidillesi, että saat vauvan, ei hänen elämä sinun ja miehesi takia muutu, teillehän se vauva syntyy, mutta kyllä sinä aivan varmasti odotat, että mummu olisi onnellinen ja iloinen teidän puolestanne. Tuntui niin pahalta kun kirjoitit, että hänen joulunsa menee pilalle, jos kerrot raskaudesta... Mutta ehkäpä sinä oletkin väärässä ja äitisi suhtautuukin asiaan ihan eri tavalla .. Anyway Lykkyä molemmille sekä mirjaliille että senniinalle !!!!
Levia kiitos vastauksesta ! Aivan mielettömän herkulliselta kuulostaa teidän joulu-nam- Kiva ettet perunnut joulua, koska se varmasti piristää myös omaa mieltäsi. Itse olen järjestänyt 2 joulua ulkomailla, tehden suomalaisia ruokia jne .. Mutta jokin on aina ollut kadoksissa, sellainen tunnelma .. ja omaiset ! Molemmilla kerroilla oltiin mieheni kanssa suomalaisten kirkolla juhlistamassa joulua laulujen, jumalanpalveluksen, ja riisipuuron ja kiisselin kera, mutta ei se silti tuntunut omalta joululta. No olen kait sellainen persoonallisus, että juuri joulunpyhinä ikävöin omia läheisiä ihmisiä. Muuten olen aina tykännyt asua ulkomailla, eipä ole ikävä juuri vaivannut ainakaan sen ensimmäisen vuoden jälkeen.
Hyvää lauantaita kaikille t. emmi rv-25+6 ' H' hetkeen 3kk ja 1 viikko -
Itse aloitin palstailun vauvan-sivuilla silloin kun ehkäisylle annettiin kyytiä eli elokuussa 2004 :-)) Onhan siitä aikaa 2 vuotta ja 4kk:tta. Ja Sonjaemma ja trattis aloittelivat samoihin aikoihin. t. emmi
Emmi69: Ihanan ennustuksen olette saaneet... Ja kun epäilit josko kuntosi kestää, niin varmasti kestää kun nyt raskaana ollessasikin jaksat pelata koko yön.
Mä rikoin pyhästi tekemäni päätöksen. Tikutin ovista kun alavatsassa oli outoa kivun tunnetta. Ja arvatkaas mitä, tuli ihan tasavahvat viivat. Niin että ainakin toivoa voi tässä kierrossa. Ja jos ei onnistu, niin ainakin helpottavaa tietää, että ovulaatio tapahtuu.
Pitäis kai mennä ulkoilemaan, kun on niin upea ilma.
vm69
Meikäläinenkin koneella lauantaina! Mies joutui töihin..Kiitokset lohduttavista ja rohkaisevista kirjoituksista Vm ja Emmi. Välillä tosiaan tulee niitä päiviä, että kaikki alkaa vyörymällä mennä pieleen. Onneksi olotila on nyt rv12 puhkeamisen jälkeen ollut fyysisesti hyvä. Itkuahan riittää joka päivä, mutta se tulee ilostakin..
En tosiaan uskalla edes ajatella äitini reaktiota vauvauutiseen. Hän tod.näk. sanoo: vai niin. Ja sitten on muutaman viikon hiljaa. Hän myös miettii, miten suojata omaisuuttaan joutumasta " vääriin käsiin" . Järkyttävää, mutta näin se vaan on. Ei mieskään ole uskaltanut kertoa omille vanhemmilleen. He sulattavat asian varmaan paremmin, mutta heillä on vielä surutyötä miehen ed. avioliiton epäonnistumisessa ja heidän mielestään tämä tulee varmaan liian nopeasti. He ovat kuitenkin aina onnellisia, jos heidän poikansa on onnellinen. Minun äitini ei taas onni-asioita arvosta, vaan pääasia on että ulospäin näyttää hyvältä. Nuttu nurin, onni oikein on taas mun motto.
Muistelen aloittaneeni täällä pyörimisen joskus alkuvuodesta. Oliskohan ollut helmi-maaliskuuta, kun ekat epäonnistumiset clomien kanssa olivat tulleet. Kirjoittelin alkuun vilttiketjuun ja sittemmin myös tänne ja clomisteihin.
Tänään koristeltiin piparkakkutalo ja hitsi, kun tuli hieno. Tein koristeluaineen kananmunan valkuaiseen ja se oli tosi helppoa käsitellä. Poika laitteli namuja ja söi itsensä pahoinvoivaksi. Käytiin tuossa kuitenkin lättybaarissa isäntää moikkaamassa ja vetäsemässä navat täyteen. Ai niin. Meilläkin koronakeppi heilui eilenillalla ja miten se jotekin tässä tilassa on harvinaisen hekumallista;-)
Nyt ruokalevolle..
viikonlopunjatkoja ja vointeja kaikille! saataiskohan vielä plussia tämän vuoden puolella..
Kylläpäs tää aihe mua nyt mietityttää. Miehen tytölle ja parhaalle kaverille on ollut pakko kertoa, samoin kuin veljen vaimolle, ettei hän vaan lupaile vauvakamppeita kellekään muulle. Toisaalta tuntuis ettei kellekään pitäis kertoo ennenkuin on nää alkuvaiheen tutkimukset kaikki ohi ja on tiedossa onko kaikki hyvin. Toisaalta taas näyttää että mieskin on asiasta niin innoissaan ettei hänkään malttaisi millään pitää suutaan kiinni. Loppujen lopuksi vissiin sitten kerrotaan lähiaikoina. Varsinkin kun miehen äiti joutui sairaalaan ja hänkin voisi saada uutta elämänuskoa kun sais tällaisen tiedon.
Asiasta toiseen: Mua on jo pitkään mietityttänyt ja olen koittanut etsiä tältä palstalta, mutten ole löytänyt etsimääni tietoa. Elikkä toivoisin saavani tietää, että olenko minä vanhin tästä porukasta vai? Täytän siis tammikuussa 46 vuotta ja la olis 10.8. Mietityttää kauheesti ihmisten reaktiot sitten kun saavat tietää, että olis vielä vauveli tulossa.
Rinnat on tosi kipeenä vieläkin. Onko tietoa kellään, että onks ne nyt arat loppuun asti vaiko vain jonkin aikaa alusta? Kun en yhtään muista niin vanhoja asioita kuin edellisiä raskausoireitani (18 vuotta sitten).
Mulla on muuten vaikeaa muistaa aina mitä kellekin on tapahtunut, joten en ainakaan tässä vaiheessa osaa mitään henkilökohtaisia viestejä. Valitettavasti! Mutta yritän parantaa tapani, koska tiedän että on niin ihanaa saada henkilökohtainen viesti joltakulta. Kiitokset teille kaikille jotka olette mua tsempanneet.
Hei tämä on muuten henkilökohtainen viesti juuri sinulle, joka tätä luet:
Oikein mukavaa viikonloppua ja tsemppiä :)
mirjalii
Olen taas täällä koneella ... Äskettäin tultiin kotiin, ja nyt on väsy. Mies meni suihkun puolelle ja aattelin hyödyntää tilanteen ja juoksin koneelle :-)) Ostin valmiit piparkakkutalon osat ja meinaan väsätä viikolla, ja antaa aattona vanhemmilleni, muutenkin aattelin tehdä heille sellaisen omatekoisen herkkukorin lahjaksi.
Voi Vm .. Hitsi vieköön, mutta ei me nyt sentäs kello kolmeen saakka pelattu :-//, mutta pelin jälkeen en enää saanut unenpäästä kiinni joten valvoin, ja mieskin siis valvoi .. Kurjia nämä yövalvomiset, mutta ei niille mitään vissiin voi (?) Ostin eilen ihanaa Fazerin joululimppua ja nyt illalla vedin viimoiset palat suuhuni ja mieheni, ketä ei juurikaan leivästä välitä ja varsinkaan limpuista niin kysyi tekisinkö hänelle voileivän siitä limpusta, ja minä tyhmänä kysyin, että mistä limpusta, ja hän, no siitä minkä eilen ostit .. hmmm voi että hävetti, kun olin jo syönnyt koko limpun .. ja hyvää oli.
Ihanaa Vm, että viivaa tuli tikkuun ... Tietääkö miehesi, että tikutat ? Me aina yhdessä jännättiin niitä viivoja :-))
Voi Senniina paljon jaksuja sinne teille, ja olen kyllä niin positiivinen sen ajatuksen kanssa, että äitisi hyväksyy raskauden ja uuden perheen jäsenen kunhan ensin sulattelee asiaa. Ei ketään voi sellaista pientä palleroista olla rakastamatta. Ja eikös teidänkin kulissit ole ihan kunnossa ? Ei kait kaiken tarvitse kiiltää ja kimaltaa, voihan se olla kuitenkin ihan laatutavaraa .. Mutta pääasia on, että sinä ja miehesi rakastatte toisianne ja tulevaa lasta.
mirjalii ihanaa, että olit jo kertoillut tulevasta !!! Älä huoli kyllä asiat menee kohdilleen. Jos olet terve ja muutenkin elämässä kiinni niin ei ainakaan mun mielestä 46v ole mikään este vauvalle. Kaverini äiti oli 48v, kun kaverini syntyi ja heillä ei ainakaan ole ollut ongelmaa, mutta nyt kun kaveri on vielä alle 40v niin äiti on jo melkein 90v, ja kun vertaa vaikkapa omaan äitiini niin onhan sitä ikäeroa, kun äitini on vasta 63v, mutta teillähän on paljon isompia lapsia, joten kyllä hänellä tulee olemaan ihan hyvin asiat, tämä ystäväni kun on ainokainen. Mirjalii olet juuri sen ikäinen, kun tunnet olevasi et yhtään vanhempi ja jos kerrat olet raskautunut niin eikös se kerro siitä, että edelleen sinusta on pienen vauvan äidiksi.
Nyt laittamaan iltapalaa .. vai kehtaako enää edes syödä kun sen limpunkin vetäisin kiduksiini (?) No ensi viikolla taas työssä ja syöminen pakostakin vähenee .. Hyvää yötä t. emmi
Mä jo mietinkin, että mistä sä ammennat ne voimasi yöllisiin maratoneihin...
Mies ei tiedä että tikutan. Ei se varmaan edes tiedä mistään ovistesteistä.
Hyvää yötä minunkin puolestani. Meiltä saat Emmi lisää limppua. Mummuni antoi, mutta meillä ei oikein tee kauppaansa.
vm69
Viime yö meni harakoille, aivan täydellisesti !!! Vielä klo. 5 katselin herätyskelloa, ja aattelin, että pian se miehelle soi .. Ja sitten, kun se soi, olin juuri saanut unenpäästä kiinni .. plaah .. Todella kamala yö. Oikeastaan mitään sellaista vaivaa ei ollut, miksi en olisi saanut unta, mutta painoihan se vauva taas tuonne kylkiluiden kohdalle, ja se sitten pistää ikävästi, oli pissahätää, tuuli ulvoi ikkunoissa, ja odotin milloin ikkunat menevät rikki .., hikoilutti .., närästi, jnejne .. No eilen illalla ei vaivannut ruokahaluttomuus niin kuin parina viimeisenä vaan kaikki maistui, ihan kaikki siis kelpasi ja upposi. Kait tämä raskaana oleminen on tälläistä ? Välillä nukkuu välillä ei, välillä syö välillä ei .. Nyt yksi sellainen suuri himo on ollut Joululimppu, makea joululimppu, se sitten on ihanaa ..
Senniina: Mahtavaa, että kaikki oli hyvin, MUTTA oikeastaan tiesin sen. Ihmettelin vain, että ultrasivat vatsanpäältä, kyllä mut ultrattiin ainakin sisäkautta, ihan siksi että saatiin ne tärkeät mitat otettua, koska vatsanpäältä otettu ultrahan ei näytä selvästi kaikkea. Rakenne- ultra oli vatsanpäältä, mutta siinä lapsi onkin jo paljon isompi kuin np-ultrassa. Mutta hyvä, että pikkuisella ja äidillä kaikki hyvin. Mietin noita pistokipuja, mistä olet kirjoittanut, että voisko ne olla kohdunkasvukipuja. Mulla ei silloin alussa ollut sellaista, mutta nyt välillä pistelee inhottavasti.
Ani: Voi kurjuuden kurjuus :-(( Lähettää virtuaali haleja sinne päin .. No ei lannistuta tästä vaan uuteen taistoon ja uudelle kierrolle, jookos ?
marjalii: Kiva, että saatiin uusi aktiivijäsen tähän pinoon :-)) Muuten, milloin meinaatte kertoa teidän isommille lapsille raskaudesta ja miten luulet heidän suhtautuvan ? Mä luulen, että on tosi normaalia olla koko ajan vauva-unelmissa sen plussa testin tehtyään. Ja täällä saa olla just niin omanapainen kuin haluaa. Me meinattiin käväistä ensi sunnuntaina yhdellä suurkirpiksellä katselemassa, jos löydettäisiin vauvalle tavaroita, se on ihan tässä meidän lähistöllä. Milloin meinaat tilata aikaa neuvolaan ? No toivotaan edelleen kaikkea hyvää odotukseen !!!
Trattis: Kiva oli lukea kuulumisia. Ihanaa, että olitte käynneet euroopan reissun heittämässä. Tuollaisia asioita kaipailen, kuin matkustaminen. Viime talvena oltiin lähdössä reissuun viikoksi, mutta en sitten saanutkaan töistä sille ajankohdalle lomaa, joten päätettiin, että tänä vuonna sitten mennään ja ollaan viikko tai kaksi, mutta eihän tästä nyt lähdetä yhtikäs mihinkään :-)) Onko trattiksen koiruus vielä kaipaillut kaveriaan ?
Yllätysäiti: Samaa sanon, että ei muuta kuin omalle Gynelle tutkituttamaan tilanne. Mulla on ollut keskenmenoja aikaisilla viikoilla ja niissä kuukautiset ovat alkaneet viikko tai kaksi + testin jälkeen ja hurjalla tempolla, mutta kohdunulkopuolinen raskaus tiputteli koko r-ajan eli rv-8 oli vuotanut/kuivunut pois. Siinä oli myöskin sellaista inhottavaa selkäsärkyä ja alavatsanjomotusta. Vuoto oli ruskeanpunaista, ja sellaista tuhrua, mutta lopussa alkoi tulemaan veri hyytymiä, kovilta vuodoilta säästyin, mutta lääkäri sanoikin, että hyytymissä on verta paljon enemmän kuin vuodossa. Onnea kuitenkin sille suunnale, että kaikki olisi hyvin !!!
Levinia: Mulla on aikas runsaat kuukautiset, luulen, ettei tuollainen munakupin kokoinen kuukuppi pystyisi mihinkään, pitäisi olla vähintään 5 litran ämpäri :-)) Onkos tätsy vielä siellä ? Mitkä on muuten fiilikset ? Ja sitten piti Levinialta kysymäni, että mitenkäs joulun siellä vietätte, laitatko suomalaisen joulun mm. ruokia, lahjoja jne ..?
Voi voi niin paljon olisi ollut kommentoitavaa, mutta muisti parka pätkii. Kaikille kuitenkin ihanaa perjantaita ja hyvää viikonloppua ja jos en viikonloppuna palstaile niin ensi maanantaihin. t. emmi rv-25+5