§ Kultainen 60-LUKU § viikkolle-50
Huomenta taas ! Pino on avattu ja tästä onkin hyvä jatkaa kirjoittelua. Tulkaahan palstautumaan kultaiset 60-lukulaiset niin uudet kuin vanhatkin ! t. emmi
Kommentit (88)
Emmi: No se on hyvä, että synnytystä on jo yöllä harjoiteltu..
Joo, Rubikin kuutio on kyllä yksinpeli, mutta just sitä ajattelinkin, että jos yhdessä pohtisi niitä vaihtoehtoja (asentoja) niin voisi olla mielekkäämpää kuin ne tasasen latteet lautapelit... Heh, on meillä jutut...
Mun oli ihan pakko tulla tänne kurkkii ja piristää itteeni. Töitä on niin paljon, etten jaksa kohta enää. Oma moka, miksi piti ryhtyä osittaiselle hoitovapaalle. Työnantajallehan tää on huippu vaihtoehto. Teen ite kaikki työt, mutta pienemmällä palkalla.
Just äsken aloin melkein itkee kun tuli niin paha mieli yhdestä työjutusta. Jos en tietäisi, että on mahdottomuus, väittäisin tätä herkkyyttäni raskausoireeksi.
Mutta odotellaan se pari viikkoa, niin pääsen heittelee oireita kehiin ihan tosissani.
Vau, kun olette olleet taas ahkeria eilisaamun jälkeen :)
Senniina: anteeksi, kun laitoin suuhusi isotikrun sanat :( Kultsuja ja asiaa on tällä palstalla niin paljon, etten aina muista kuka mitäkin on sanonut. Sinullakin alkaa sitten olla ensimmäinen kolmannes kohta takana, ONNEA :) Ja onnea myös huomiseen ultraan :)
Levinialle tärppionnea!!! Toivottavasti THE yrityksestä tulisi THE lopputulos ;)
Teti: mielenmuutokset ja -liikutukset kuuluvat asiaan, kuten muutkin ovat kertoneet. Ja miehelläsi on vielä aikaa miettiä synnytykseen mukaan tuloa. Jos kertomani yhtään auttaa, niin oma mieheni on kaikkien sairaalakammoisien kuningas. Kun tuli kanssani ekalle neuvolakäynnille, meinasi ottaa lukua jo siellä. Tokassa ultrassa oli mukana ja joutui istuen odottamaan vuoroamme, kun ultraaja oli myöhässä (hän istui ainoalla esillä olevalla tuolilla ja minä mahani kanssa seisoin). Ajattelin, että tuosta miehestä ei ole synnytyssaliin. Mutta niin vain tuli mukaan (olin antanut kuvan tulla tai olla tulematta, ja myös luvan poistua kesken, hänen " heikkoutensa" tuntien), ja oli loppuun asti. Hänestä oli apua, ja ilmiselvästi hän itse oli itsesään kaikkein ylpein. (HÄnen äitinsä ei ollut uskoa korviaan, että oli ollut mukana synnytyksessä.) Että toivoa on... nm. kokemuksen syvällä rintaäänellä. :)))
Toivottavasti vm:n yskä on jo paranemaan päin. Inhottava vaiva, kun on pahimmillaan usein juuri öisin.
Pietu: toivottavasti kaksi viivaa pamahtaisi testiin pian, ja toiset kaksi siihen toiseen testiin sitten loppuvuodesta :) bd bd bd
Sonjaemmallakin on jo viikot hyvällä mallilla. Toinen kolmannes menossa :) Se on sitä ihanaa aikaa, kun alkuraskauden vaivat ovat poissa (toivottavasti) ja massu ei ole vielä tiellä.
ANkkiksen porukka on ollut koko perheen kielikurssilla, eikä niin mukavalla sellaisella :( Toivottavasti olette kaikki jo parantuneet :) Pahoittelut tädistä :( Ei tainnutkaan koko mamma lentää levinian luo kun noin yllätti.
Isotikru: Toivottavasti ahkera tähden metsästys on tuottanut tulosta, ja pääsisit ensi viikolla kertomaan meille +++++++ uutisia :)
Emmi: yllättävän " pitkälle" pääsit ennen ensimmäistä vauvaunen näkemistä. Mutta eikö olekin ihanaa *aah*. Niin kauan ne ovat ihania unia, kun niissä tapahtuu ihania asioita. Tuo on muuten tuttua unessa, että sitä maitoa tulee kuin kraanasta... hassua :))
Omassa kropassa ei mitään uutta länsirintamalla. Olis edes olo kuin omenalla: punaiset posket ja siemenet sisässä ;), mutta kun ei niin ei.
Huomisiin kultsut!!!
ANI
.. olen huomannut, että teen ihan älyttömästi kirjoitusvirheitä. Niitä tulee jo tässä naputusvaiheessa, ja näköjään niitä jää tekstiinkin. Käsissä on varmaan joku vika, kun tavaratkin putoilee käsistä jatkuvasti. Ei olis meikäläisestä pesisjoukkueeseen näillä koppistaidoilla ;)
Samaa vikaa täällä. Kädet toimii miten sattuu...
Kiitos kysymästä, yskä on pikkuisen helpottanut. En ainakaan tiedä valvoneeni viime yönä yskimisen takia. Tuulen takia kylläkin... pelotti, että katto lähtee irti. (talo mäen päällä)
vm69
No hyvä, että yskä alkaa olla voitettu. Myös täällä myrskysi ja satoi eilen iltapäivästä lähtien ihan älyttömästi. Pelkäsin jo, että kalliolla olevat korkeat kuuset tulevat makkarin ikkunasta sisään. JOs se kaikki sade olisi tullutkin lumena, niin ei olisi talosta näkynyt muuta kuin piippu.
Jopas juttu luistaa tässä pinossa ja se on mukavaa!
Afrikan tähden sijalle voisin ehdottaa jo aiemmin mainitsemaani Fortunaa. Siinähän kepillä tökittiin kuula liikkeelle ja yritettiin saada mahd. hyvät pojot. Miten tulee mieleen myös Korona..keppi kouraan ja peliväline koloon;-) No niin, asialinjalle.
Eipä tässä ole ehtinyt tapahtua mitään sen ihmeempiä. Edelleen ajoittain pistää ilkeästi kohtuun ja ei ole kivaa. Onneksi on huomenna se ultra. Pelkään taas kerran kuollakseni, että pikku ihminen killuu siellä kohdun pohjalla hengettömänä.
Mäkin olen miettinyt, että minkä näköinen jälkeläinen meille tulee. Mies ei ole kovin tummaihoinen, mutta hänellä on mustat hiukset ja ruskeat silmät. Hänen lapsillaan on molemmilla siniset silmät. Jännää nähdä, minkälaiset tälle tulee. Itselläni on vihreät.
Nyt jotenkin pätkii. Palailen..
S rv11+6
Senniina: Multa on mennyt täysin ohi sun jo aiemmin mainitsema Fortuna. Sehän on ihan huippu juttu!!! Aivan mieletön peli. Ja keppikin on niin pirun pitkä...
Tsemppiä ultraan ja nyt lopetat noi ikävät ajatukset!! Siellä se söpöläinen hyvin voi ja kasvaa!!
Ani: Joo, samaa ollaan mietitty, että jos kaikki sade olisi tullut lumena, niin johan olisi kinokset.
vm69
... kertoa, että tytöt tossa vinkuu, " äiiitii, tuu pelaa Afrikan tähtee meijän kaa" . Ne ei voi tajuta, mikä mua niin huvittaa...
Hyvä, että välillä hymyilyttää, kun on ollut niin matalapaineista muuten.
Kerrankin kotikone vapaana vaikka taistoa neitien kanssa joutuikin käymään. Nykyään on rauhallisempaa töissä kirjoittaa ja lukea kuin kotona. Päivän poissa koneelta ja täällä on ihanat " pelit" käynnissä. No erilaisia pelejähän tässä on viikko harrastettu ja vielä täytyy harjoitusta jatkaa....
Vm:llä varmasti on naurussa pitämistä, eipä arvaa lapset mitä äidin mielessä on. No minä kävin R:llä ostamassa uusimman vauva-lehden ja puolituttu myyjä vihjasi että onkos vauva tulossa kun tällaista lehteä ostan. No siinä jonon etummaisena änkytin että on jäänyt lasten syntymän jälkeen tapa ostaa tämä lehti. Totesi myyjä että vielähän olet niin nuori että vaikka niitä lapsia teetkin. Sen jälkeen olenkin ollut yhtä aurinkoa. Pienestä se tuo mielen piristys on kiinni.
Anille pidetään täällä peukkuja että plussa tulisi. Olen minäkin noista useammista oviksista lukenut mutta yhtään lähikokemusta asiasta ei ole. Samoin isotikrulle peukut, ensi viikolla onkin jännäämistä runsaasti, plussia puhallellaan.
Ankkikselle pahoittelut mutta ei muuta kuin pökköä pesään. Noista hormonijutuista minä olen ihan ulkona mutta kannattaa käydä gynellä kysymässä.
Ihanaa trattis että olet saanut lomailla ja vielä ulkomailla ja mukavaa että olet porukassa mukana. Peukkuja myös sinulle täällä pidetään.
Itsellä ei mitään uutta. Kp 12 ja tikussa aivan silmin juuri ja juuri havaittava haalea viiva. Greippiä olen kitannut juoda päivittäin,sitäkin saa hakea litra tolkulla kun mies sitä edelleen kittaa enkä tohdi mainita miksi sitä juon niin juokoon hänkin. Mietin tuossa että mitähän mies tuumaisi jos tietäisi että juon sitä jotta limat tulisi selvemmin,hehheh.
Tosiaan, anteeksi seuraava, limat olen kyllä huomannut menkoista lähtien ja tänään huomasin sitten ne " paksut limat" joten en nyt tiedä johtuko se greipistä vai mistä mutta selvää kuivaa kautta ei ole ollut ollenkaan. Ja se edelleen maistuu hyvältä,greippi siis,hohhoijaa.... Jos itseäni tunnen yhtään niin limoja seuraten ovis voisi osua pe-la kohdalle, saas nähdä kuinka käy.
Nyt juomaan iltakahvia ja vastapaistettuja joulutorttuja menopalaksi.
Mukavaa illanjatkoa kultaiset ja huomiseen.
-pietu-
Onnea tämän päiväiseen ultraan. Aivan varmasti teidän nallekarkilla on masussa kaikki hyvin. Käy kertoilemassa kuulumiset !
Itse palailen hieman myöhemmin linjoille. kaikille terkkuja. t.emmi
tsempityksestä Emmi!
Tulen vasta huomenna kertomaan kuulumiset, koska mies tulee tänään ajoissa kotiin, enkä tykkää kirjoitella tänne hänen nähden. Hän tietää kyllä, että asun täällä=) Nämä on kuitenkin sellaisia naisten juttuja..
Kaikki oireenpoikaset ovat taas kadoksissa. Mieskin huomasi eilen, että tissit ovat aivan tyhjät. Masu pullahtaa esiin aina iltaisin, mutta muuten ei mitään olekaan. Nukuin viime yönä n.23.30-7.00 ja se on juhlaa! Unettomuus siis vaivaa edelleen ja tulee vaivaamaan hamaan hautaan asti=(
Toivotaan nyt kuitenkin, että namiskuukkeli on hengissä ja voisin pikkuhiljaa alkaa rauhoittua tämän asian ääreen.
S rv12 (wau!)
senniinalle tsemppiä!! Emmin tavoin olen varma, että kaikki on kunnossa. Odotellaan täällä hyviä uutisia.
Pietu: Huvitti tuo greippimehu-juttu. Minä kun en edes pidä sen mausta, ja silti kittaan sitä kaksin käsin suoraan tölkistä, ETTEI MIES EHDI. Eli ihan sama juttu, en todellakaan ole kertonut miksi sitä olen ostanut. Mies vähän ihmetteli, miten olen sitä ostanut, kun tietää etten tykkää siitä.
Joo, tänään olisi peli-ilta, jos jatketaan jtp taktiikkaa. Mies myöhään töissä, joten mun tarttee (saadakseni peliseuraa) kehitellä jotkut ihan uudet kuviot/säännöt vanhoihin peleihin.
Nyt palaan töiden pariin.
Täällä ollan jo kapuamassa montusta ylös:) Kiitos teille, täällä on niin mukavia tyyppejä että pakostakin piristyy.
Eilen minun aloitteestani ihan pitkästä aikaa juotiin torttukahvit miehen kanssa. Jotenkin piristi sekin etten ihan olekkaan raasku siinäkään asiassa vaikka tuo maha onkin jo jonkin verran tiellä:)
Senniinalle peukkuja ultraan, nallekarkille terkkuja:)
Greippimehun juojille kovasti tsemppiä ja ei kai se pahitteeksi ole miehillekkään.... onkohan sitä kukaan tutkinut auttaako se sitä kautta:)
Tuossa viime yönä näin jo pienen painajaisen töihin menosta joka edessä maanantainna. Onneksi on neuvola myös silloin niin saan puhua siitä mitä teen tuon työn kanssa. Jotenkin tunnen etten jaksa sitä työtä tehdä ja kevyempäähän minulle ei nyt ole tarjolla (vain kesäisin). No ei sekään murehtimisella miksikään tule siis kohti maanantaita.
Täytyy tästä lähteä hieman ulos kun kuuluu tuo minun kisuli maukuvan ulos ja sen kanssa on siellä oltava kun ei vapaana juoksentele. Saanpahan raitista ilmaa jos se noihin öihinkin auttaisi.
Lucian-päivää kaikille ( eikös se valoa tuo tähän pimeyteen)
T:Teti
Olipas kivaa, että löytyi tälläinen kultainen 60-luku -pinokin.
Olen vm. -61 elikkä ikää on tammikuussa 46 ja miehellä 49. Entisestä liitosta mulla on kolme aikaista lasta 24,22 ja 17-v. Vauvakuume iski tosi kovalla voimalla pari vuotta sitten kun meillä asui toista kuukautta sellainen nuori perhe, joilla oli vajaan vuoden ikäinen poitsu. Otatin silloin kierukan pois ja elin toivossa...
Tässä jo ehdin toivon heittääkin ja kuvittelin, että mummutautu rupiaa vaivaamaan, kun tuo kierto jo rupesi vähän heittämään. Ei tosin paljon mutta muutamalla päivällä. Nyt sitten rupesin eilen miettimään asioita vähän tarkemmin, kun oli jo toista viikkoa myöhässä ja rinnat niin pirun kipeät. Tarkastin lääkekaapin, jotta olisko mulla vielä siellä se yks raskaustesti, jonka olin aikoinaan ostanut mutten ehtinyt käyttää kun jo vuoto alkoi.
Sain sitten testistä niin selkeän plussan, ettei erehtymisen vaaraa. Mielentila on nyt jotenkin ihan sekava. Olen ikionnellinen siitä että olen raskaana ja samaan aikaan vielä toppuuttelen itseäni, koska olen joskus kokenut tuulimunaraskauden. Neuvolaan ei ole oikein intoa mennä ennenkuin sydänäänet varmasti kuuluu mutta toisaalta taas tuntuu että pitäis mennä heti että sais selvitettyä varmaksi, että onhan tulossa terve vauveli. Oma jaksaminen huolettaa, kun mulla on aika pahat kulumat polvissa ja liikkuminen jo nyt pirun vaikeaa.
Mutta etiäpäin mennään. Tosi kivaa lukea teidän kaikkien kirjoituksia. Tsemppiä kaikille. rv 5+5
Mukava kuulla teti, että olet jo paremmalla mielellä ja että mieskin on päässyt hyvästä olostasi osalliseksi ;)
Senniinalle tsemppiä tämän päivän ultraan. Kaikki on hyvin; nallekarkki siellä köllii onnellisena :)
Pietun tavoin minäkin ihan aikuisten oikeesti tykkään greippimehun mausta.. nam!! Tehoa en ole vielä testannut ;)
Tervetuloa mirjalii (toivottavasti meni oikein...). Täällä meitä on enemmän ja vähemmän kirjava joukko 60-luvulla syntyneitä tyttösiä :) Oli ihana lukea raskautumisestasi, se tuo uutta toivoa.. ainakin minulle :))) Onnea rutkasti ja pysyhän täällä kertomassa kuulumisiasi.
Omanapa on stabiili, eli ei mitään uutta. Nyt on tasan kaksi viikkoa ekasta ovisplussasta, siitä mikä kävi yksiin pelien kanssa. En voi kuitenkaan uskoa, että tärppi olisi käynyt. Yksi testi on kaapissa, ei vielä polttele näppejä...
See you later..
ANI kp 22/28-32
Mirjalii: Paljon paljon onnea!! Ja tervetuloa tänne kanssamme kirjoittelmaan.
Ani: sulla vaan piinapäivät painaa päälle. Kovasti täältä lähettelen plussasadetta niskaasi.
Miten säkin voit tykätä siitä mehusta? Hui kun ihan puistattaa se maku. Mutta kyllä mä totun. Toivottavasti ei tartte kuukausitolkulla litkiä. Oon mä kanssa... Mutta niinhän mä syksyllä opettelin juomaan punkkuakin. Kun siinäkin joku taika oli. Ja tehosihan se! Mutta oli kai halpishyllystä, kun ei kestävyyttä tuonut.
Juu, tulin pikaisesti vaan moikkaa, nyt syömistauolle!
vm69
Hyvää Lucian-päivää sinullekin.
Vai että oikein torttukahveja nautittu...
vm69
Naiset, olette koukuttaneet...........
Poikkeilen täällä harva se päivä lukemassa kuulumisianne, vaikka en kirjailekaan sen kummempaa. Pelkkä lukeminenkin piristään monta kertaa. Erityisesti olen mukananne ihanissa plussa-uutisissa!
On teillä kyllä välistä sellaiset jutut, että! Mutta sitähän varten tämä on, että saa purkaa ja puhua hullujakin juttuja. Kesti aikanaan piiiitkän tovin, kun ymmärsin, mitä norjan puhuminen tarkoittaa. Kesällä on nimittäin suunnitelmissa matkaa Norjaan - niin ja toivottavasti myös norjaan....
Kiitos vinkeistänne, tilasin aconin ovistikkuja ja kyllähän ne herkempiä ovat. En meinannut millään saada apteekin tai mammaksi -testeillä selkeää vahvaa viivaa. Eka kerta nyt on tikutettu keskeytetyn ivf:n jälkeen. Toiveissa oli, että josko piikit olisivat vielä vaikuttaneet hormoneihin positiivisesti.
Greippimehu kuulostaa yököttävältä! Olisikohan puolukka- tai karpalomehusta apua, kun nekin povat happamia vai mihin se greipin voima perustuu? Puolukkamehu linjalla olen ollut jo pitemmän aikaa ihan luonnollisista syistä (siis kun sitä on). Huomaan yleensä selkeän vahvan, paksun ja runsaan liman oviksen aikoihin.
Kai nämä hoidot aina jännittää sen verran, että kierto heittelee tarkasta 28:sta 21:een. Taas kun ollaan luomuna, niin normaali 28 tulee. Muutoin olen ollut kautta aikojen tarkka kuin kello.... Tai se on sitten se on vanhuus, joka tulee kello kaulassa! Arrgh!
Kiitos Mirjalii toivoa antavasta viestistä!! Upeat ikävuodet ja aina vaan paranee!! Ihan mieletöntä!! Onnistuuko se siis vauvaa kovasti ajattelemallakin ;))
Omasta navasta vielä: huomenna mennään mukavan lääkärisedän luo suunnittelemaan tammikuun hoitoja eli haaveissa sekä ivf että icsi ja ennen kaikkea kypsiä munasoluja monikossa eikä yksikössä!
Kiva, kun on muitakin keskisuomalaisia piireissä. Kovaotteinen naislääkäri ehti tulla tutuksi, mutta onneksi hentomielinen ja varman tuntuinen mieslääkäri otti tilanteen haltuun.
Luen teitä töiden lomassa ja katkaisen ajatuksenjuoksua viesteillänne. Toivotaan meille kaikille valoisaa mieltä vaikka onkin pimeää. Plussanneille erityisesti onnea jatkoon. Ja hoitokavereille pidellään peukkuja!
mutta juon kiltisti kuitenkin ja vm:lle suosittelen verigreippimehua, se ei ole mun mielestä niin tiukkaa kuin Valion perinteinen ja hyvin tuntui tehoavan sekin.
Levinialle piti jo aikaisemmin sanomani, että testaa ihmeessä sitä kuukuppia. Se on paljon parempi runsaiden kuukautisten kanssa kuin mikään side tai tamponi, ei tarvitse koskaan miettiä, että koska lirahtaa yli laiden kunhan pari kertaa päivässä tyhjentää. Eikä sen laittaminen tai pois ottaminen ole mitenkään sotkuista tai hankalaa. Toivottavasti sun ei kuitenkaan tarvitse ottaa se käyttöön kuin vasta joskus tosi pitkän ajan kuluttua :)
Huomenna menen gynelle valittamaan latistunutta hormonitoimintaani, saas nähdä mitä se sanoo...
täällähän minä! olette niin mahottoman ahkeria, että millään oikein pysy mukana kun ei ihan joka päivä ehdi lukemaan - kiva että pino porisee! tästä johtuen (ja ihan normaalista dementiasta) yhteisonnittelut uusille plussanneille. konkareilla viikot etenee mukavasti, emmi, sonjaemma, teti ja muut.
täällä ei mitään uutta. tähän kiertoon en tikkuja tilannut, meni jotenkin ohi, joten en tiedä oliko peli-illat oikein ajoitettu, vaikka niitä ei tikuttele tai laske niin kyllä joku kello takaraivossa refleksillä vaan tikittää. eli puolenvälin jälkeisissä päivissä mennään, mutta ei vielä mitenkään kriittisissä. enkä jaksa uskoa tähänkään kiertoon (lugetkin loppu, enkä saanut reseptiä uusituksi ajoissa).
oltiin viikonloppuna pikareissulla europassa ystäviä moikkaamassa, mikä oli mukavaa. siellä sitä joulutunnelmaa oli roppakaupalla. aika hyvin olen saanut jo lahjoja ostettua (muuten meidän kotikoristus rajoittuu yhteen tähteen, joka odottaa vielä kaapissa. ja kuusi tietty sitten vähän myöhemmin). toisaalta joka joulu menen siihen lankaan, että tuudittaudun siihen että melkein kaikki on ja sitten loppumetreillä huomaa että ne melkein:it puuttuu edelleen!
töissä alkaa painaa vuoden loppu, mitä kaikkea pitääkään vielä saada loppuun...
hyvää vaihteeksi sateetonta päivää kaikille!