Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni kerää koko päivän tölkkejä ja pulloja kylillä, että voisi ostaa kaupasta jätskin illalla

Vierailija
18.06.2023 |

Yli 3e maksaa. Mulla ei ole varaa jätskirahaa antaa kuin kerta viikkoon.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä ostan jäätelötuutin, se maksaa 55 senttiä.

Vierailija
42/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että on omatoiminen, samalla kun ansaitsee rahaa siivoaa ympäristöään. Tuo ei varmasti vahingoita häntä, päinvastoin!

Joo ei varmasti vahingoita lapsiperheköyhyys ja työnteko, kun oikeasti pitäisi olla kavereiden kanssa leikkimässä eikä juoppojen keskellä pullonkeruussa. Ja ei ole vanhempien vika tämä, useimmat tekee parhaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan minun mies keräsi pulloja puistokonserteissa. Hän oli aikuinen ja hänellä oli pakettiauto. Hän teki hyvää tiliä sillä. Päivässä n.1000 Mk. Se oli työttömälle hyvä raha. Silloin ei puoliso saanut työttömyyskorvausta jos toisella tulot meni tietyn rajan yli. Minulla siis oli sen verran iso palkka, hän ei saanut mistään mitään rahaa.

Vierailija
44/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saa jäätelöö joka päivä eikä tarvii kerätä mitään tautisia tölkkejä.

Vierailija
45/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä ostan jäätelötuutin, se maksaa 55 senttiä.

Ne ei yleensä ole hyviä. En ymmärrä miksi niitä joku haluaisi syödä.

Vierailija
46/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet huomioinut lapsen turvallisuuden ja olet hankkinut kunnon hanskat tai ohjeistanut mistä pulloja ei kerätä? Kuukausi takaperin näin bussista, kuinka kaksi lasta keräili tölkkejä ja pulloja. Penkoivat paljain käsin roskiksia. Näissä voi olla miten tahansa terävistä esineistä eritteisiin ja neuloihin.

Vierailija
47/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kerätä tölkkejä. Hyvä harrastus tuo on.

Vierailija
48/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö pulloja todella on kerättäväksi asti, siis luontoon tms. viskattuna? Vai käykö lapsesi ovelta ovelle kerjäämässä pulloja ihmisiltä?

Vierailija
49/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun joku ihana tulis ja veis mun pullot pois.

Useampi jätesäkillinen isoja vichypulloja varastossa odottaa hakijaansa.

Vantaa

Laita lappu ala-aulaan, niin talosi lapset tulevat hakemaan. Problem solved ja lapsille ansioita. 

Ei ole ala-aulaa, sen verran pieni okt.

Lapsille haluaisinkin nuo antaa, mutta pelkään tuommoisen lapun esim portin pielessä tuovan paikallisen Reiskan ja Möllin paikalle.

Naapuruston muksut ovat poismuuttaneita nuoria aikuisia ja uusi sukupolvi vielä ihan pieniä. Saavat jäätelönsä, kun vaan moikkaavat mulle. ;)

Pitää pohtia.

Vierailija
50/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa yritteiäisyyttä mutta kuten edellinen kommentoija, itsekin vähän huolestuin mahdollisista huumepiikeistä yms roskiksissa.

Vierailija
51/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas! Ja luonto kiittää myös

Vierailija
52/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tein tuota lapsena 80-luvulla. 50 penniä sai pullolta.

Vierailija
53/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian moni tuli pätemään, että jäätelöä on halvempaakin.

Määrä ei ollutkaan tässä pointti. Vaan laatu.

Hänellä oli tietty jäde mielessä jota tavoitteli. Hyvä niin.

Vierailija
54/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli hyvä aloitus. Petteri on kyllä iloinen ja haluaisivat että kaikki olisivat kuin lapsesi. Aikansa voisi kyllä järkevämminkin käyttää. En taida nyt edes mennä siihen että vaikuttaa jo riippuvuudelta. Sokeri ei ole mikään terveystuote. Mites jos aikuinen kerää koko päivän tölkkejä että saa illalla kaljan? Ton jätskin hinnalla saa kyllä kolme kaljaa että vois olla omalla tavallaan hauska harrastus. Näin se Suomi pyörii.

Vierailija
55/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkiin kannustaviin, yrittäjyyden mainitseviin viesteihin tulee alapeukutusta? Onko tämä joku sosialistitätien palsta?

Vierailija
56/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mekin tehtiin lapsena.

Sama, ja ostettiin sitten karkkia.

Vierailija
57/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just hiljattain puhuttiin, että näin mekin toimittiin lapsina. Omatoimisesti haalittiin kourallinen kolikoita, joilla sitten kipsalla valittiin joko nameja tai jädet. Hienoa yritteliäisyyttä :)

Vierailija
58/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virukset tarvitsevat elääkseen solun. Solun ulkopuolella ne elävät vain lyhyen ajan. Mahdollisuus, että "huumepiikista" saa esimerkiksi hepatiitin, on olematon. Likaisia roskia penkoessa kädet toki likaantuvat ja jos nuolee sormensa puhtaaksi, vastuskyky paranee tai maha menee sekaisin, mutta tuskin mitään vakavaa.

Vierailija
59/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee oma lapsuus mieleen, kun kerättiin spurguilta pulloja. Sillä sitten

kauppaan ostamaan karkkia ja jätskiä.

Vierailija
60/63 |
18.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentuna 80-luvulla varsinkin lauantai-aamuisin löytyi kaljapulloja maastosta senkun kävi vaan keräämässä, ja karkkiahan niillä rahoilla tuli ostettua.

Luulisin että tänä päivänä suomalaisten köyhdytys on edennyt jo siihen pisteeseen että rahanarvoisia esineitä kuten pulloja ei enää kukaan visko luontoon vaan vie ne itse palautukseen saadakseen sen pantin takaisin.