Lapseni kerää koko päivän tölkkejä ja pulloja kylillä, että voisi ostaa kaupasta jätskin illalla
Yli 3e maksaa. Mulla ei ole varaa jätskirahaa antaa kuin kerta viikkoon.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että on omatoiminen, samalla kun ansaitsee rahaa siivoaa ympäristöään. Tuo ei varmasti vahingoita häntä, päinvastoin!
Joo ei varmasti vahingoita lapsiperheköyhyys ja työnteko, kun oikeasti pitäisi olla kavereiden kanssa leikkimässä eikä juoppojen keskellä pullonkeruussa. Ja ei ole vanhempien vika tämä, useimmat tekee parhaansa.
Aikoinaan minun mies keräsi pulloja puistokonserteissa. Hän oli aikuinen ja hänellä oli pakettiauto. Hän teki hyvää tiliä sillä. Päivässä n.1000 Mk. Se oli työttömälle hyvä raha. Silloin ei puoliso saanut työttömyyskorvausta jos toisella tulot meni tietyn rajan yli. Minulla siis oli sen verran iso palkka, hän ei saanut mistään mitään rahaa.
Meillä lapset saa jäätelöö joka päivä eikä tarvii kerätä mitään tautisia tölkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä ostan jäätelötuutin, se maksaa 55 senttiä.
Ne ei yleensä ole hyviä. En ymmärrä miksi niitä joku haluaisi syödä.
Kai olet huomioinut lapsen turvallisuuden ja olet hankkinut kunnon hanskat tai ohjeistanut mistä pulloja ei kerätä? Kuukausi takaperin näin bussista, kuinka kaksi lasta keräili tölkkejä ja pulloja. Penkoivat paljain käsin roskiksia. Näissä voi olla miten tahansa terävistä esineistä eritteisiin ja neuloihin.
Anna kerätä tölkkejä. Hyvä harrastus tuo on.
Vieläkö pulloja todella on kerättäväksi asti, siis luontoon tms. viskattuna? Vai käykö lapsesi ovelta ovelle kerjäämässä pulloja ihmisiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun joku ihana tulis ja veis mun pullot pois.
Useampi jätesäkillinen isoja vichypulloja varastossa odottaa hakijaansa.
Vantaa
Laita lappu ala-aulaan, niin talosi lapset tulevat hakemaan. Problem solved ja lapsille ansioita.
Ei ole ala-aulaa, sen verran pieni okt.
Lapsille haluaisinkin nuo antaa, mutta pelkään tuommoisen lapun esim portin pielessä tuovan paikallisen Reiskan ja Möllin paikalle.
Naapuruston muksut ovat poismuuttaneita nuoria aikuisia ja uusi sukupolvi vielä ihan pieniä. Saavat jäätelönsä, kun vaan moikkaavat mulle. ;)
Pitää pohtia.
Hienoa yritteiäisyyttä mutta kuten edellinen kommentoija, itsekin vähän huolestuin mahdollisista huumepiikeistä yms roskiksissa.
Itsekin tein tuota lapsena 80-luvulla. 50 penniä sai pullolta.
Liian moni tuli pätemään, että jäätelöä on halvempaakin.
Määrä ei ollutkaan tässä pointti. Vaan laatu.
Hänellä oli tietty jäde mielessä jota tavoitteli. Hyvä niin.
Nyt oli hyvä aloitus. Petteri on kyllä iloinen ja haluaisivat että kaikki olisivat kuin lapsesi. Aikansa voisi kyllä järkevämminkin käyttää. En taida nyt edes mennä siihen että vaikuttaa jo riippuvuudelta. Sokeri ei ole mikään terveystuote. Mites jos aikuinen kerää koko päivän tölkkejä että saa illalla kaljan? Ton jätskin hinnalla saa kyllä kolme kaljaa että vois olla omalla tavallaan hauska harrastus. Näin se Suomi pyörii.
Miksi kaikkiin kannustaviin, yrittäjyyden mainitseviin viesteihin tulee alapeukutusta? Onko tämä joku sosialistitätien palsta?
Vierailija kirjoitti:
Niin mekin tehtiin lapsena.
Sama, ja ostettiin sitten karkkia.
Just hiljattain puhuttiin, että näin mekin toimittiin lapsina. Omatoimisesti haalittiin kourallinen kolikoita, joilla sitten kipsalla valittiin joko nameja tai jädet. Hienoa yritteliäisyyttä :)
Virukset tarvitsevat elääkseen solun. Solun ulkopuolella ne elävät vain lyhyen ajan. Mahdollisuus, että "huumepiikista" saa esimerkiksi hepatiitin, on olematon. Likaisia roskia penkoessa kädet toki likaantuvat ja jos nuolee sormensa puhtaaksi, vastuskyky paranee tai maha menee sekaisin, mutta tuskin mitään vakavaa.
Tulee oma lapsuus mieleen, kun kerättiin spurguilta pulloja. Sillä sitten
kauppaan ostamaan karkkia ja jätskiä.
Pentuna 80-luvulla varsinkin lauantai-aamuisin löytyi kaljapulloja maastosta senkun kävi vaan keräämässä, ja karkkiahan niillä rahoilla tuli ostettua.
Luulisin että tänä päivänä suomalaisten köyhdytys on edennyt jo siihen pisteeseen että rahanarvoisia esineitä kuten pulloja ei enää kukaan visko luontoon vaan vie ne itse palautukseen saadakseen sen pantin takaisin.
Kun minä ostan jäätelötuutin, se maksaa 55 senttiä.