Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmianna kirja joka teki sinuun syvän vaikutuksen

Vierailija
21.04.2023 |

Voit myös halutessasi kertoa tuosta kirjasta muutamalla sanalla.

Kommentit (241)

Vierailija
61/241 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeät kuut: talvirja . Tommi Kinnusen kirjoittama , kerronta on erittäin rikasta ja havainnollista, helppo kuvitella kaikki tapahtumat. Kuuntelin äänikirjana, lukija Kosonen.

Suosittelen

Vierailija
62/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmianna xxx on ihan hiton kulunut sanonta ja vain henkisesti rajoittuneet käyttävät sitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommy Hellstenin Virtahepo olohuoneessa. Ymmärsin paljon, lopetin turhan pelkäämisen ja elämä alkoi muuttumaan kohti parempaa.

Vierailija
64/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juokse poika juokse.

Tämä kirja kulki kädestä käteen, kun olin nuori. En tiedä kenen se alumperin oli, mutta kaikki kavereistani sen luki ja kirja jatkoi matkaansa eteenpäin. New York oli ihmeellinen paikka, ihan eri maailma kuin se oma pieni kotikylä, jo siksi kirja kiinnosti. Ja muutenkin, oli nuorelle mielenkiintoinen ja jännä.

Vierailija
65/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskovan enkeli.Kirja kertoo ihmisten pelosta, paosta ja olosta Ryssissä. Olin nuori kun ostin kirjan siskolle.Se piti palauttaa kiellettynä.Vieläkin taitaa olla myynnissä Suomessa uudelleen julkaistuna. Muistan erään nuoren raskaana olevan  naisen kohtalon kun hän oli piilossa perunakellareissa ja söi raakoja perunoita  . Aion ostaa uuden ja lukea kirjan.Jotenkin se on hävinnyt siskolta. 

Vierailija
66/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskovan enkeli | Kirjasampo

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%3Aateos_3059

Moskovan enkeli on vanhaa kunnon Olivieria, taitavaa kerrontaa, jossa juoni polveilee kuin yllättävimmissä trillereissä mutta joka kokonaisuudessa perustuu tositapahtumiin, nykyisin Frankfurtissa poikansa kanssa asuvan Helga Wannenmacherin elämään.

Vierailija
67/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arthur Conan Doyle: Baskervillen koira

Vierailija
68/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Arto Paasilinnan kirjat! Aivan outstanding. 

Vierailija
69/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

John Steinbeck, Helmi

Luin sen 12 vuotiaana ja muistan vieläkin, nyt olen melkein 60 vuotias.

Me luettiin se koulussa 60-luvulla, muistan miten masentava ja lohduton kirja se oli. Siksi inhosin sitä, siinä ei ollut toivoa lainkaan.

Vierailija
70/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anita Moorjani : Kuolema antoi minulle elämän.

Tämä kirja räjäytti tajuntani.

Nainen kertoo kokemuksensa syöpään kuolemisestaan, rajan toisella puolella käymisestä ja mitä oppi tuosta kokemuksesta. Hän siis parantui täysin ja heräsi kuolleista. Hän ymmärsi, että hän itse oli aiheuttanut syöpänsä pelollaan ja voi myös itse parantaa itsensä olemalla peloton,rakastamalla eli hyväksymällä itsensä täysin sellaisena kuin on. Ja että on tärkeää olla täysin oma itsensä, eikä yrittää miellyttää muita. Hän oli ollut äärimmäinen toisten miellyttäjä,kiltti ihminen.

Vierailija
71/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moskovan enkeli | Kirjasampo

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno%3Aateos_3059

Moskovan enkeli on vanhaa kunnon Olivieria, taitavaa kerrontaa, jossa juoni polveilee kuin yllättävimmissä trillereissä mutta joka kokonaisuudessa perustuu tositapahtumiin, nykyisin Frankfurtissa poikansa kanssa asuvan Helga Wannenmacherin elämään.

Luin tämän 70-luvulla, oli aika mukaansa tempaava. Muut Olivierin kirjat eivät kuitenkaan mulla napanneet samalla tavalla, huomasin, kun yritin niitä lukea.

Vierailija
72/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan valtiovelka kirjoitus.

Mukavaa luettavaa.

Suositeltavaa sinullekin lukea välillä ihan oikeaa kirjallisuutta. Saattaisi helpottaa tuota pahaksi äitinyttä pakkomiellettä, kun saisit muuta ajateltavaa.

Vierailija
73/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henry Laasasen Naisten seksuaalinen valta. Jotenkin silmiä

avaava teos ja sen luettuaan ymmärtää paljon paremmin naisten käyttäytymismalleja.

Tilasin heti kirjastosta. Olen lukenut Laasaseen liittyen enimmäkseen hänen haukkumistaan, pitää nyt katsoa, mitä mies itse sanoo, että ei tarvitse tukeutua muiden arvioihin. Luotan omiin aivoihini enemmän. :)

Vierailija
74/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumitarzan. Oli pakko lukea ala-asteella -80 luvulla. Vieläkin tarina muistissa.

Vierailija
75/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti suurimman vaikutuksen minuun teki Desmond Morrisin Alaston apina. Käsittääkseni ensimmäinen eläintieteellinen katsaus ihmisestä. Varmaan sisältää paljon asioita, joita on sittemmin tarkennettu tai korjattu mutta niin sanoakseni filosofisesti kyseessä on aivan huikea teos, joka kertoo ihmisyyden syvimmästä olemuksesta monin verroin enemmän kuin kaikki maailman uskonnolliset fantasiat yhteensä.

Hyvin mielenkiintoinen teos, joka esittää esim. että tunnesuhde tuli seksiin siinä vaiheessa kun siirryttiin naimaan vastakkain eikä takaa päin, se mahdollisti katsekontaktin ja tunnesuhde alkoi kehittyä. Usko tai älä! :)

Vierailija
76/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin teininä valtavasti. Ikuisen jäljen jättivät Nancy ja Anne Frankin päiväkirja. Iskivät nuoren mieleen.

Vierailija
77/241 |
02.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahkasika

Vierailija
78/241 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses Mentulan Toiviokoski. Koskettava tarina pariskunnasta, joka rakentaa elämäänsä ja perhettä sodan jälkeen tehdaskaupunkiin. Teki suuren vaikutuksen ehkä myös siksi, että pariskunta muistutti omia isovanhempiani ja olen itsekin kotoisin tehdaspaikkakunnalta Jämsästä.

Vierailija
79/241 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anthony De Mellon Havahtuminen. Kirja, joka jokainen pitäisi velvoittaa lukemaan vähintään kerran elämässään. Saa ihmisen havahtumaan tajuamaan, kuinka sekaisin onkaan ollut.

Englantilainen potilas. Sisältää nerokkaan jujun, joka yllätys yllätys jenkkileffantekijöiltä oli kokonaan mennyt ohi. Ei ollutkaan jotain romanttista hömppää kuten elokuva, vaan jotain aivan täysin muuta.

Vierailija
80/241 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikakin että tästä aiheesta tulee kirjoja. Asuin lapsena Myllykoskella ja muistan sen maailman hyvin. Kiitti vinkistä. 

Vierailija wrote:

Mooses Mentulan Toiviokoski. Koskettava tarina pariskunnasta, joka rakentaa elämäänsä ja perhettä sodan jälkeen tehdaskaupunkiin. Teki suuren vaikutuksen ehkä myös siksi, että pariskunta muistutti omia isovanhempiani ja olen itsekin kotoisin tehdaspaikkakunnalta Jämsästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi