Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmianna kirja joka teki sinuun syvän vaikutuksen

Vierailija
21.04.2023 |

Voit myös halutessasi kertoa tuosta kirjasta muutamalla sanalla.

Kommentit (241)

Vierailija
41/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risti ja linkkuveitsi by David Wilkerson

Vierailija
42/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jean Rees; Jaakobia Minä Rakastin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannas-sarja, Laila Hirvisaari tais kirjottaa, vai oliko se sillä toisella sukunimellä. Kerto sota-ajasta, ihan älyttömän hyvä.

Vierailija
44/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kuukkina Bram Stokerin Draculan. Se kohta missä Dracula tupsahtaa neidonkammioon ja repäisee sinisen sykkivän suonen ja pakottaa neidon juomaan sinistä verta...

Lähtemätöntä oli...

Untinen Auelit tuli luettua. Silkkaa seksivalistusta sekin.

Kas, tikkö-tökkö-hullu on lomalla taas.

Sivusta

Vierailija
45/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ihana Panama. Luin sen vanhempana ja olen lukenut sen uudestaan kun muut kirjat ei sytytä tai tarvitsee iloa ja valoa.

Vierailija
46/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristof : Iso Vihko

Vierailija
47/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miltei kuuskyt vuotisen elämäni aikana lukenut tuhansia kirjoja ja se kirja minkä olen lukenut kymmeniä kertoja uudestaan on jostain syystä S.E. Hintonin Me kolme ja jengi. Se iski esiteininä jostain syystä ja luin sen yläaste ikäisenä ties kuinka monta kertaa. Kirja oli mulla kirjastosta lainassa käytännössä varmaan kaksi vuotta. Palautin sen ja lainasin heti uudestaan. Osaan siitä edelleen suunnilleen puolet ulkoa, sanasta sanaan. Ostin sen itselleni joskus kolmekymppisenä ja edelleenkin luen (fiilistelen) sitä vuosittain. Hullu mikä hullu.

Vierailija
48/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalle Päätalon Iijoki-sarja.

Kalle kärsi huonosta itsetunnosta ja hänen sisällään kamppaili häpeä ja leuhkuus, hän inhosi itsessään molempia...

Omaelämänkerrallisessa sarjassa on kerrottu itsenäisen Suomen historia yhden ihmisen näkökulmasta 20-luvulta 60- luvulle.

Paitsi elämästään ja tunteistaan, hän kuvasi luontoa hienosti.

Erityisesti sarjan 5 ensimmäistä osaa on upeaa luettavaa.

Vierailija
49/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaleidoskooppi, tekijänä Niina Hakalahti.   Tosi hyvä kirja, erityislapsesta  ja hänen perheestään kertoo.

Vierailija
50/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miltei kuuskyt vuotisen elämäni aikana lukenut tuhansia kirjoja ja se kirja minkä olen lukenut kymmeniä kertoja uudestaan on jostain syystä S.E. Hintonin Me kolme ja jengi. Se iski esiteininä jostain syystä ja luin sen yläaste ikäisenä ties kuinka monta kertaa. Kirja oli mulla kirjastosta lainassa käytännössä varmaan kaksi vuotta. Palautin sen ja lainasin heti uudestaan. Osaan siitä edelleen suunnilleen puolet ulkoa, sanasta sanaan. Ostin sen itselleni joskus kolmekymppisenä ja edelleenkin luen (fiilistelen) sitä vuosittain. Hullu mikä hullu.

Minulla myös S.E. Hinton, mutta kirja oli Taistelukala. Luin joskus viidennellä luokalla ensimmäisen kerran ja teki varmaan suurimman vaikutuksen kuin mikään muu kirja sen jälkeen. Ja minäkin olen oman osani kirjoista lukenut elämäni aikana.

En tiedä miksi se oli niin merkittävä. Osui ehkä juuri otolliseen ikään ja oli niin erilaista kuin ne kirjat, mitä olin aiemmin lukenut (heppa- ja tyttökirjat). Nyt olen nelikymppinen ja luen yhä silloin tällöin Hintonin kirjat läpi.

Vierailija
51/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilton-hotellien huoneissa oleva ilmaiskappale Hilton-ketjun synnystä. Uskomattoman sitkeä ukko.

Vierailija
52/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristof : Iso Vihko

Joo, on yksi sellaisista kirjoista, mikä todella jättää jäljen. Tämän toinen osa on ilmestymässä suomeksi toukokuussa. 

Vierailija
53/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

David Foster Wallacen Päättymätön riemu. Käännös (tekijä Tero Valkonen) on kulttuuriteko, josta saa kiittää jonkun pärinäkuskin elämäkerran ostaneita. Kirja on paksu ja outo kaikin puolin, mutta hyvin kirjoitettu ja lukeminen palkitsee.

Vierailija
54/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovatko mangat AP:sta kirjoja? Jos ovat, niin Bocchi Za Rokku!

Jos ei, niin koko Tolkien tuotanto. Yksittäinen kirja jos täytyy mainita, niin The Lord of the Rings.

Taru Sormusten Herrasta ei ole yksittäinen kirja, vaan trilogia.

Se on yksi teos, joka julkaistiin kolmessa osassa vain ja ainoastaan siksi, että yhdessä osassa julkaistuna kappalehinta olisi noussut liian korkeaksi isolle osalle kuluttajista. Julkaisun aikoihin 50-luvulla paperi oli hinnoissaan ja tavallisilla tallaajalla rahat todella tiukassa. Kirjoittaja itse ei koskaan tarkoittanut sitä kolmeksi erilliseksi kirjaksi.

Vierailija
55/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljakkoin lukemistani vaikuttavin on ollut Stuart Turtonin Evelynin seitsemän kuolemaa. Sielunvaelluspakopeli Agatha-tädin maisemissa ja hengessä. Miten estetään murha, joka näyttää itsemurhalta sadan todistajan silmiin? Mielenräjäyttävä elämys. Luin kirjan heti uudestaan ja se oli silti hyvä. Harva kirja kestää uusintaluvun välittömästi.

Vierailija
56/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti suurimman vaikutuksen minuun teki Desmond Morrisin Alaston apina. Käsittääkseni ensimmäinen eläintieteellinen katsaus ihmisestä. Varmaan sisältää paljon asioita, joita on sittemmin tarkennettu tai korjattu mutta niin sanoakseni filosofisesti kyseessä on aivan huikea teos, joka kertoo ihmisyyden syvimmästä olemuksesta monin verroin enemmän kuin kaikki maailman uskonnolliset fantasiat yhteensä.

Vierailija
57/241 |
25.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elviksen elämäkerta.

Vierailija
58/241 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemännen portaan enkeli jäi kyllä mieleen. No kyseessä on elämäkerta eli ei siinä mielessä "kirjallisuutta".

Vierailija
59/241 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vainajaiset", käsittämätön.

Vierailija
60/241 |
26.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykit, taudit ja teräs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän