Muita jotka tykkäävät siitä, kun monimuotoisuus näkyy nykyään mainoksissa?
Enkä tarkoita nyt ihonväriä, etnisyyttä tms. lainkaan. Vaan, että on kaikenlaisia ihmisiä mainoksissa, vanhoja, nuoria, lyhyitä, pitkiä, kaikenmallisia. Naisella voi olla lyhyet hiukset, tai voi jopa olla pyörätuolissa ja esiintyä mainoksessa.
Kun vaatteita esittelevät kaikennäköiset ja kaikenmalliset mallit ja jopa normaalivartaloiset, on helpompaa hahmottaa, miltä vaate todellisuudessa ja arjessa sitten oikeasti näyttää. Mitä teen informaatiolla, miltä vaate näyttäisi jonkun geenilotossa pääpotin voittaneen 180cm gasellin päällä? Miten se palvelisi minua? Vaate ei tule istumaan, laskeutumaan eikä sopimaan samalla tavalla kumminkaan.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ehti tottua valkopestyyn telkkariin, niin että nyt kun siellä on muunkin värisiä, niin jotkut kiljuu heti "woke!" Lapsellisia öyhöttäjiä.
Pitää olla kunnon konservatiivi, jos ei ymmärrä, että meitä on huijattu aiemmin, ja nyt nähdään oikea maailma.
Riippuu vähän missä asuu, ei se ole "oikea maailma" esim suomalaiselle, onneksi.
Niin ja helsinkiläinen on eri asia, mutta tuskin mainoksia suunnataan vain helsinkiläisille?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mainosten pitäisi kuvastaa sitä yhteiskuntaa jolle mainokset kohdistetaan. Ja Suomen väestö ei nyt kuitenkaan ole 50-75% mustia, joten tuollaisista mainoksista jää lähinnä fiilis, että joku maaltamuuttanut Vihreä on nyt yrittänyt ihan liikaa olla tiedostava kun on saanut duunia Helsingistä.
Tämä. Minua ei haittaa satunnaiset mustat tai etniset henkilöt mainoksissa, jopa pidän siitä, mutta kun nykyään jokaiseen mainokseen on ämpätty mahdollisimman monta etnisyyttä että jokainen olisi edustettuna niin se on vain liikaa. Toki ymmärrän myös sen, että moni suomessa näytettävä mainos on tehty jossakin jenkeissä ja siihen on lisätty vain suomenkielinen puhe ja tekstitys.
Siitä en tykkää yhtään että vaatteita myyvissä verkkokaupoissa on nykyään tosi paljon mustia malleja käytössä. En myöskään tykkää siitä jos käyttävät catwalk-malleja, jotka ovat tyyliin 180 cm pitkiä ja kokoa 34. En mitenkään pysty ostamaan vaatteita noiden kuvien perusteella kun mikään vaate ei näytä minulla lähellekään samalta kuin mallilla. Noissa minun mielestäni pitäisi kyllä käyttää ns. bikinimalleja tai siis sellaisia, jotka edes jotenkin mitoiltaan vastaavat keskiverto-ostajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ehti tottua valkopestyyn telkkariin, niin että nyt kun siellä on muunkin värisiä, niin jotkut kiljuu heti "woke!" Lapsellisia öyhöttäjiä.
Pitää olla kunnon konservatiivi, jos ei ymmärrä, että meitä on huijattu aiemmin, ja nyt nähdään oikea maailma.
Valkopestyyn? Et ole koskaan kuullut termiä representatiivisuus? Eli se, että mainoksissa yms. pitäisi olla samassa suhteessa eri rotuja kuin yhteiskunnassa. Ja Suomi nyt on 99,9% valkoinen.
Ei jossain Nigeriassakaan tungeta jokaiseen mainokseen valkoisia ja aasialaisia.
Muistelen lukeneeni pari kuukautta takaperin, että jossakin pimeimmän Afrikan maassa kiellettiin lailla Valkoisten näyttelijöiden käyttäminen mainoksissa.
Muistaako kukaan tarkemmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tykkään, että on erikokoisia ja näköisiä ihmisiä mainoksissa eikä pelkkiä malleja. Saisi olla vieläkin enemmän monimuotoisuutta, vaikkakin etninen diversiteettipakotus alkaa joissain mainoksissa mennä jo vähän yli.
Minulle tulee TV-mainoksista aina sellainen olo, kuin olisin jotenkin joutunut Afrikkaan...
Suomessa on paljon mustia ihmisiä, jotka ovat syntyneet ja kasvaneet täällä sekä käyneet kaikki koulunsa Suomessa. Monet ovat olleet jo pitkään aikuisiakin.
Suomessa nyt kuitenkin asuu vain noin 300 000 mustaa ihmistä. Ja väestö on 5,5 miljoonaa.
Joten miksi mainoksissa ei näy vaikka saamelaisia, yms.? Miksi mustat on jokin ihme fetissikohde joillekin?
Nyt taisi lipsahtaa yksi nolla liikaa, tai sitten sekoitat ulkomaalaistaustaiset ja mustat keskenään.
No mitä eroa noilla sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni mainosten pitäisi kuvastaa sitä yhteiskuntaa jolle mainokset kohdistetaan. Ja Suomen väestö ei nyt kuitenkaan ole 50-75% mustia, joten tuollaisista mainoksista jää lähinnä fiilis, että joku maaltamuuttanut Vihreä on nyt yrittänyt ihan liikaa olla tiedostava kun on saanut duunia Helsingistä.
Tämä. On jännää aina etelän matkalla huomata, kuinka paikallisessa telkkarissa ihmiset on vielä paikallisen enemmistön näköisiä eikä pakotettua monimuotoisuutta, kuten Suomessa, jossa rodullistettujen ja muiden vähemmistöjen määrä mainoksissa ei ole lainkaan suhteessa heidän todelliseen määräänsä väestötasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin feikkiä että ällöttää vaan.
Ei oo luontaisesti erilaisia ihmisiä, vaan tekemällä tehtyä "monimuotoisuutta" .
Paljon kivempi olis katella ihan vaan suomalaisia ihmisiä mainoksissa. Ei lihavia ruskeita taitoluistelijoita tai hörökorvaisia latinalaisia juhla mokkaa juovia "suomalaisia" trubaduureja.Ai muunmaalaiset ovat feikkejä ja suomalaiset aitoja ihmisiä. Missä luolissa te elätte? Suomalaiset on niitä feikkejä aitoa on vain norsun vttu naama.
Juuri näin, ei nuo selvösti ulkomaalaiset edusta mulle suomalaisia, siksi on huvittavaa että kukta katriinan, fazerin karkkipussien ym. mainoksissa muka on suomalaisia, mutta yksikään ei selvästi ole suomalainen. Feikkiähän se on.
Olen 157 cm ja koskaan ei ole mun kokoisia vaatemainoksissa. Never ever.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin feikkiä että ällöttää vaan.
Ei oo luontaisesti erilaisia ihmisiä, vaan tekemällä tehtyä "monimuotoisuutta" .
Paljon kivempi olis katella ihan vaan suomalaisia ihmisiä mainoksissa. Ei lihavia ruskeita taitoluistelijoita tai hörökorvaisia latinalaisia juhla mokkaa juovia "suomalaisia" trubaduureja.Ai muunmaalaiset ovat feikkejä ja suomalaiset aitoja ihmisiä. Missä luolissa te elätte? Suomalaiset on niitä feikkejä aitoa on vain norsun vttu naama.
Mikset voisi vain muuttaa Afrikkaan hyeenansyötiksi?
Mitä v..n sinimustia te olette? Suomalainen voi olla muunkin näköinen kuin minä, joka olen vaaleatukkainen ja sinisilmäinen!
En tykkää yhtään, että vaatteita mainostavat aivan liian lihavat ihmiset. Ei sitä Curvy-mallistoa tarvitse normaalipainoisten vaatteiden rinnalla mainostaa. Ne pitäisi jaotella ihan omiksi osastoikseen.
Ikä ja karvat jne saa kyllä näkyä. Tosin en välitä katsella myöskään liikaa tummapaahtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkopestyyn? Et ole koskaan kuullut termiä representatiivisuus? Eli se, että mainoksissa yms. pitäisi olla samassa suhteessa eri rotuja kuin yhteiskunnassa. Ja Suomi nyt on 99,9% valkoinen.
Ei jossain Nigeriassakaan tungeta jokaiseen mainokseen valkoisia ja aasialaisia.
Muistelen lukeneeni pari kuukautta takaperin, että jossakin pimeimmän Afrikan maassa kiellettiin lailla Valkoisten näyttelijöiden käyttäminen mainoksissa.
Muistaako kukaan tarkemmin?
Nigeria kielsi viime syksynä ei-nigerialaisten käyttämisen mainoksissa. Käyttökielto koskee myös mustia ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
No Suomi on sitten vissiin aina ollut "valkopesty", kun suomalaiset nyt sattuu olemsan valkoisia, voi itku.
Ihan ok monimuotoisuus, mutta naisen alapään turhan läheinen tuominen mainoksiin ei miellytä, vaikka olen itse nainen. Uusin tällainen mainos esittää naisen istumassa vessanpöntöllä ja sitten laittamassa Tenaa pikkuhousuihin. Miksi tämä pitää esittää? Eihän vessapaperimainoksissakaan pyyhitä pyllyä!
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok monimuotoisuus, mutta naisen alapään turhan läheinen tuominen mainoksiin ei miellytä, vaikka olen itse nainen. Uusin tällainen mainos esittää naisen istumassa vessanpöntöllä ja sitten laittamassa Tenaa pikkuhousuihin. Miksi tämä pitää esittää? Eihän vessapaperimainoksissakaan pyyhitä pyllyä!
No kohta varmasti pyyhitään ja näytetään tuotoskin lähikuvassa. Nykyäänhän menkkasiteidenkin mainoksissa valutellaan verta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä v..n sinimustia te olette? Suomalainen voi olla muunkin näköinen kuin minä, joka olen vaaleatukkainen ja sinisilmäinen!
Ja mulla on ruskea tukka ja siniset silmät. Entä sitten?
Niitä mustia löydät Afrikasta tai Hell-sinkistä, mutta sinisiä en ole vielä laajoilla matkoillanikaan nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin tykkään, että on erikokoisia ja näköisiä ihmisiä mainoksissa eikä pelkkiä malleja. Saisi olla vieläkin enemmän monimuotoisuutta, vaikkakin etninen diversiteettipakotus alkaa joissain mainoksissa mennä jo vähän yli.
Varsinkin kun valtaosa suomalaisista on vaaleita.
Sama juttu lapsuudessa, muistan kuinka katalogit olivat täynnä tummia kaunottaria ja ihmettelin aina eikö maailmassa ole muita vaaleita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nigeria on vähän huono esimerkki, koska siellä nimenomaan käytetään paljon valkoisia ja keskivertoväestöä paljon vaaleaihoisempia malleja. Mutta tuota Nigerian esimerkkiä pidetään kyllä ihan laajalti vääristyneenä ja vääristävänä mainontana, toisin kuin länsimaissa, missä toisin päin vääristäminen on ok ja jopa hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle tulee TV-mainoksista aina sellainen olo, kuin olisin jotenkin joutunut Afrikkaan...
Suomessa on paljon mustia ihmisiä, jotka ovat syntyneet ja kasvaneet täällä sekä käyneet kaikki koulunsa Suomessa. Monet ovat olleet jo pitkään aikuisiakin.
Suomessa nyt kuitenkin asuu vain noin 300 000 mustaa ihmistä. Ja väestö on 5,5 miljoonaa.
Joten miksi mainoksissa ei näy vaikka saamelaisia, yms.? Miksi mustat on jokin ihme fetissikohde joillekin?
Nyt taisi lipsahtaa yksi nolla liikaa, tai sitten sekoitat ulkomaalaistaustaiset ja mustat keskenään.
Joo, ei Suomessa kyllä ole millään mustaihoisia 6%. Iso-Britanniassakin vain 3%, vaikka siellä sentään alkoi massiivinen muuttoliike jo 50-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tai romaneita, aasialaisia, yms.
Mainoksissa pitäisi olla samassa suhteessa eri rotuja kuin mitä yhteiskunnassa on. Ja Suomi nyt ei ole 50-75% mustia.
Monet romanit ovat kieltämättä kauniin näköisiä ulkoisesti, sopisivat hyvin mainoksiin.